Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Toch knap, die Grand Seiko’s.
    Hi-beat, Springdrive, Zaratsu,... er zijn nogal wat technische hoogstandjes in terug te vinden.
    Het is niet mijn stijl en valt buiten mijn budget maar ik kijk er met plezier naar.
    Vind ik persoonlijk ook een zeer knap horloge dat technisch een hoogstandje zal zijn. Maar echt geklede horloges zijn minder aan mij besteedt. Ik heb er een tweetal waaronder een TAG en de Datejust 41 zoals jij er ook eentje hebt. En ik stal vast dat beiden meestal opgeborgen blijven. Ik ben dus vooral een dragen van het sportievere werk.
    Wat zijn dan de gangbare prijzen van zoiets ? Ik was voor de zomer in Outlet Roermond en zag daar een par van die Grand Seiko's staan en vond de prijs nog te doen voor hen die iets klassieks met technische top kwaliteit willen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Wat mij opvalt is dat die met springdrive en uit titanium blijkbaar in Europa niet of nauwelijks te vinden zijn. Ik vind er enkel uit de VS en Japan. De vraag zal hier allicht erg klein zijn.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Voor hen die iets meer willen vernemen over horloges en luchtvaart.
        Dergelijke modellen spreken mij wel aan, de ene al meer dan de andere. Mijn verleden als privaat piloot heeft daar alvast mee te maken.
        Last edited by enero; 19 augustus 2018, 13:47.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Eentje van de kroontjes-site
          In deze setting kom je hem niet dikwijls tegen, maar ik kan je verzekeren dat het een zeer mooie verschijning is. Het diepblauwe van de wijzerplaat combineert prachtig met de Rolesor accenten.

          Edit: ik heb de afbeelding moeten verkleinen want ie was te groot voor BD...

          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Eentje van de kroontjes-site
            In deze setting kom je hem niet dikwijls tegen, maar ik kan je verzekeren dat het een zeer mooie verschijning is. Het diepblauwe van de wijzerplaat combineert prachtig met de Rolesor accenten.

            Edit: ik heb de afbeelding moeten verkleinen want ie was te groot voor BD...

            Prachtig inderdaad.Zo had ik ‘m nog niet gezien op de officiële site. Brengt een mens op ideeën...
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Dit is toch de roze versie niet met dito middenschakels op de bracelet? Bestaat die dan ook in geel Relesor?
              Kan je eens de link passeren Marc? Vindt de gele rolesor enkel als replica.
              Last edited by enero; 19 augustus 2018, 15:52.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Dit is toch de roze versie niet met dito middenschakels op de bracelet? Bestaat die dan ook in geel Relesor?
                Kan je eens de link passeren Marc? Vindt de gele rolesor enkel als replica.
                Het is de gele en ik heb hem van de Rolex site zelf gehaald, maar al een tijd geleden.
                Ben nu op verplaatsing met de tablet.
                Kan zijn dat hij er niet meer op staat want nu hebben ze de YM in tal van exotische kleuren.

                Misschien maken ze hem nog wel, maar ja...wat is de wachttijd dan alweer

                Ik zal thuis eens naar het nummer kijken, denk dat ik dat wel genoteerd heb.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Voila, hier zijn we weer. Ik denk dat niet echt alles dat Rolex heeft, ook op hun site staat. Het is een vrij zeldzaam model - je vind ze wel, maar ze zijn niet zo dik gezaaid.
                  Dit is een stukje uit de PDF van Rolex: ( ik heb het weer moeten verkleinen met BD sizer, vandaar dat de tekst een beetje "flou" is



                  Last edited by Alfa Centauri; 19 augustus 2018, 16:45.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Het model is in elk geval van NA 2005 want in dat jaar begon Rolex de blauwe Parachrom hairspring te gebruiken.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Het model is in elk geval van NA 2005 want in dat jaar begon Rolex de blauwe Parachrom hairspring te gebruiken.
                      Veel mooier dan die met roze rolesor, die is te vrouwelijk m.i. Moet binnenkort bij AD zijn. Zal eens navragen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ...Maar echt geklede horloges zijn minder aan mij besteedt. Ik heb er een tweetal waaronder een TAG en de Datejust 41 zoals jij er ook eentje hebt...
                        Ik denk dat je me met iemand anders verward. Als een Grand Seiko buiten mijn budget valt, dan doet een Rolex dat al helemaal. Ik ben door al je foto's wel eens door het Rolex gamma gaan grasduinen en zelfs als je zoals ik niet zot bent van Mercedeswijzers of cyclopen, dan is er nog moois te vinden in hun assortiment.

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Voor hen die iets meer willen vernemen over horloges en luchtvaart.
                        Dergelijke modellen spreken mij wel aan, de ene al meer dan de andere. Mijn verleden als privaat piloot heeft daar alvast mee te maken.
                        https://www.govbergwatches.com/blog/...-and-horology/
                        Bedankt voor de link, dat is een interessante pagina maar de blogster bespreekt alleen merken die ze zelf verdelen. Over de Glycine Airman of Duitse Fliegers wordt bijvoorbeeld niks gezegd. Gelukkig krijgen die elders wel de nodige aandacht, zoals bijvoorbeeld in deze Airman review van Hodinkee.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Twee weken terug bezochten mijn vrouw en ik het horlogeriemuseum in Mechelen. De nadruk ligt er eerder op klokken dan op horloges. We hebben bijna twee uur uitleg gekregen van de eigenaar, een gepassioneerd horlogemaker en verzamelaar. Dat was wel de moeite waard.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                            Ik denk dat je me met iemand anders verward. Als een Grand Seiko buiten mijn budget valt, dan doet een Rolex dat al helemaal. Ik ben door al je foto's wel eens door het Rolex gamma gaan grasduinen en zelfs als je zoals ik niet zot bent van Mercedeswijzers of cyclopen, dan is er nog moois te vinden in hun assortiment.
                            Klopt.., had je even verward met Franciskine, Sorry daarvoor.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Wie van jullie doet hier zelf wel eens een ingreep op een horloge?
                              De laatste tijd een paar stalen bracelets moeten verlengen. In de zomer zijn de polsen nogal eens wat dikke. Gezien ik mijn horlogebanden nogal strak draag komt het er dan wel eens van dat ze teveel spannen. In de zomer is dit zeker niet zo aangenaam.
                              De ene bracelet is dus de andere niet. Sommige hebben heel minuscule vijsjes (zie o.a. de Omega hierboven). Bij een andere, de TAG Aquaracer bijvoorbeeld, zitten de schakels aaneen door staafjes die langs beide kanten door met fijn gereedschap (drijverje) erdoor worden geslagen. In het middengedeelte van de schakel zit dan een kort buisje waar de pin doorschuift er ervoor zorgt dat die goed op haar plaats blijft.
                              Andere, bij de eenvoudiger modelletjes, zijn nog met splitpennen die je er steeds in dezelfde richting moet uit- en induwen.
                              Gelukkig is één en ander nu gemakkelijk terug te vinden op het net, maar dat belet niet dat je al over een aardig valiesje gereedschappen moet kunnen beschikken om alle zonder schat te kunnen klaren. En je neemt best kwaliteitsgereedschap. Een set speciale uurwerk schroevendraaiers is daar één van de basiselementen van. Klusjes die ik met plezier klaar gezien ik van nature zeer geduldig ben.
                              Een batterij vernieuwen van mijn quartz horloges doe ik eveneens. Als je soms de prijs hoort die men vraagt om er eentje te vervangen, dan val je soms van je stoel. En het moet dan nog goed gedaan zijn ook. Schade aan horlogekasten is geen zeldzaamheid . Bij sommige "zogenaamde" horlogemakers wordt daar nogal een gangetje mee gegaan... De eerste keer dat ik één van mijn quartz horloges opendeed zat die vol vingerafdrukken van diegene die er ze voor mij had geopend. Getuigt dus niet van vakmanschap.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Vandaag met een officiële dealer van topmerk horloges gesproken over de leveringstijden van bepaalde merken. Enfin, het kwam erop neer dat het merk met het kroontje effectief qua levertermijnen werkelijk "de kroon" spant. Andere merken zijn vrij makkelijk te verkrijgen en het zijn dan ook nog niet van de minsten : TAG, Tudor, Blancpain, Breguet, Cartier, Hublot, IWC, Jaeger Le Coultre...
                                Het antwoord "hoe dat komt" was direct, de grote vraag naar het kroontjes merk. Er wordt gewoonweg niet meer geproduceerd dan mogelijk (tussen de 800 en 1000K stuks /jaar).
                                Naar het merk is nog steeds de meeste vraag vergeleken met die anderen, dat was dus duidelijk.
                                Of het merk bepaalde veel gevraagde modellen m.n. de sportieve met staalband soms achterhouden om eerst een aantal van hun minder gevraagde modellen uit stock te kunnen verkopen, was eveneens negatief. Die minder gevraagde sportieve modellen, de zogenaamde bicolors, waarop je soms al naargelang de plaats waar je koopt, tot 10 à 15% kan bekomen, komen volgens mijn bron al even moeilijk binnen.
                                Als wij het dan over de grijze markt hebben die van die actuele veel gevraagde modellen tot het dubbele van de prijs vragen, dan is het antwoord dat daar maar weinig aan te doen is, dat de vraag bij henzelf nog steeds het aanbod overtreft en dus direct kunnen verkopen wat binnenkomt. Wachtlijsten voor bepaalde modellen gaan tot "7 jaar"... een belachelijke situatie dus. Wie gaat er nu een voorschot betalen op een horloge dat pas binnen 7 jaar kan geleverd worden ??? En toch... beweert men althans...
                                Bij de voordeligste betrouwbare grijze verkopers kan je "sommige" veel gevraagde modellen met wat geluk bekomen aan een meerprijs van 1K. Dit gaat dan om modellen tussen de 8 en 10K € listprijs.
                                Het toppunt was toen er mij deze week een grijze dealer enkele K-euros bovenop de listprijs wou geven voor een net uitgekomen model op Basel van dit jaar mocht ik er toevallig eentje kunnen bemachtigen bij mijn dealer.
                                Het gaat dus nogal ver vind ik. Een luxeprobleem waarvan de gemiddelde man wel niet zal wakker liggen...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X