Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De logica van De Post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De logica van De Post

    Hier in 35 jaar geen enkele klacht over de posterijen. Misschien een paar keer een brief die voor iemand anders bestemd was, die hetzelfde huisnummer had, maar wel in een andere straat woont.
    Sommigen buren klagen hier omdat we onze post maar rond 15u30 krijgen...... maar waarom zouden die hun post 's morgens vroeg willen vraag ik me dan af ?
    De meeste mensen die uit werken gaan zien hun post ook maar 's avonds toch. Wie een stok zoekt vindt er wel altijd één zeker.
    Groetjes

    Comment


    • #17
      Re: De logica van De Post

      Oh ja .. en een overijdensbericht van Noord-brussel naar zuid-brussel versturen ... 11 dagen onderweg, poststempel als bewijs ... met onze excuses mijnheer .. ja, daar koop ik wat van! rgelrechte bagger!

      Comment


      • #18
        Re: De logica van De Post

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Die frats heb ik, tot mijn grote verbluffing, ook al meegemaakt!! later aan het loket en met klacht: ja maar mijnheer, gemoogt er geen adres van de afzender op zetten he! ... nou moe! zelfs niet als het 60% kleiner geschreven is dan dat van de bestemmeling! of je moet er een gigantisch dik kruis over tekenen ...
        Mijn pakje was aangetekend verstuurd met ontvangstbewijs ... daar is het anders wel de bediende van de post dat op het kaartje zowel bestemmeling als verzender ingevuld heeft, kan ook niet anders want hoe sturen ze anders dat kaartje terug?
        Maar pakje gingen ze dus zelf afleveren bij de verzender (ik) en het kaartje zou ik bij aanbieding moeten tekenen om te bezorgen bij de bestemmeling.
        Ik moet wel zeggen dat het een snelle levering was ... in de post gaan afgeven en twee uur daarna stonden ze aan mijn deur met mijn pakje.
        En als je aan de postbode dan zegt dat het niet klopt, dan zegt die doodleuk dat hij daar niets van afweet en dat ge naar het postkantoor moet gaan ... daar zeggen ze dan enkel dat ge opnieuw moet betalen en een klacht loggen om eventueel uw geld terug te krijgen.
        Wat kan je nog meer doen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: De logica van De Post

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Sommigen buren klagen hier omdat we onze post maar rond 15u30 krijgen...... maar waarom zouden die hun post 's morgens vroeg willen vraag ik me dan af ?
          ...
          Omdat sommige kleine KMO's en winkels graag hun klanten tevreden houden .... vroeger kwam de post voor je naar je werk vertrok maar dat is al lang verleden tijd!
          Een van de winkeleigenaars die kwam hier vroeger op de stoep staan om de bode op te wachten ivm met de post voor zijn zaak!
          man, ik heb hier jaren als gratis substation voor de post gespeeld omdat ik buiten een soort afdakje heb waar de postzak voor de wijk kon afgezet worden en waar de bodes in het droog zaten, ik heb de terugloop van de bedeling als het ware aan mijn voordeur zien gebeuren, op het laatst lag er eens een kerel te maffen op de lege postzakken omdat hij op de bestelwagen van de post "lag" te wachten! Leuk, droog en uit de wind!!

          Comment


          • #20
            Re: De logica van De Post

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Mijn moeder (87) was vergeten haar polis burgerlijke aansprakelijkheid te betalen. Gebeurt wel eens op die leeftijd. De verzekering had een aangetekend schijven gestuurd maar dat is nooit aangeboden. Ook geen briefje in de bus dat het moest afgehaald worden. De verzekering heeft de polis dan verbroken. Dat is pas maanden later met een kleinigheid aan het licht gekomen en heeft behoorlijk wat problemen veroorzaakt. Gelukkig een goede makelaar die het in orde gebracht heeft.

            Heb zelf al pakjes 5 maand later voor de deur gevonden. Zonder verpakking, enkel de vrachtbrief errond met een elestiekje... Is hier allemaal normaal.

            Ja Bouk, aangetekend schrijven bestaat nog altijd. Is trouwens buiten fax en telex (denk dat dat niet meer bestaat) de enig verzending met bevestiging van ontvangst. Persoonlijk aanbieden met ontvangstbewijs en deurwaarden zijn andere mogelijkheden.

            Email heeft geen enkele garantie van ontvangst en geen enkele rechtsgeldigheid. Net nog voorgehad met een bestelbevestiging vanuit duitsland. Bestelling gelukt maar nooit bevestiging met bankgegevens gekregen. Geen echt probleem want de verkoper heeft die opnieuw gestuurd.
            Uiteraard kun je niet bewijzen of jouw e-mail aangekomen is maar een overeenkomst in een e-mail gezet en door jou ontvangen (en vica versa) kan in Nederland wel dienen als legitiem bewijs volgens mij.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #21
              Re: De logica van De Post

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Uiteraard kun je niet bewijzen of jouw e-mail aangekomen is maar een overeenkomst in een e-mail gezet en door jou ontvangen (en vica versa) kan in Nederland wel dienen als legitiem bewijs volgens mij.
              waarom zou een mondelinge overeenkomst wel gelden en een Email niet..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: De logica van De Post

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                waarom zou een mondelinge overeenkomst wel gelden en een Email niet..?
                grt,bouk.
                Bouk: Dat beweer ik juist ook:

                "Uiteraard kun je niet bewijzen of jouw e-mail aangekomen is maar een overeenkomst in een e-mail gezet en door jou ontvangen (en vica versa) kan in Nederland wel dienen als legitiem bewijs volgens mij."
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #23
                  Re: De logica van De Post

                  Hier ook al meegemaakt dat (dure) pakjes met cd's, dvd's, boeken, collector's items etc half uit de bus staken, zodat elke voorbijganger ze kon meepikken. Buurman had ook eens n grote doos met belangrijke chemische stalen gehad, stond gewoon midden op zijn oprit.

                  Eens aanbellen voor n aangetekend schrijven doen ze al niet meer, zelfs niet als je auto op de oprit staat en ze zien dat je thuis bent, want dat duurt te lang. Ze schrijven liever in t begin van hun ronde briefjes 'u was niet thuis om 11 u, gelieve morgen naar het kantoor te komen'.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: De logica van De Post

                    Ik heb voor de post geen enkel goed woord over! Zij zijn de enige organisatie die er in slaagde om de afwikkeling van het erfenisdossier van mijn schoonmoeder te kelderen. Kafka draait zich om in zijn graf!
                    Het erfenisdossier werd door de erfgenamen direct ingeleid bij de notaris en na goed één maand waren alle gegevens binnnen en was het klaar voor indiening, nu ja ... juist, behalve de gegevens van de post! Brieven van de notaris, telefoons, 4-5 persoonlijke interventies bij de postmeester (van een toch niet al te klein postkantoor) .. al boter aan de galg, het haalde allemaal niets uit. Ze wisten nooit van toeten noch blazen! het interesseerde die lamzakken totaal niet. Het resultaat was dat het dossier dus te laat werd ingediend alhoewel het al 5 maand lag te wachten bij de notairs! Resultaat 250 euro boete voor te late indiening en dat voor het wachten op een verklaring voor een armzalige tegoed van 213 euro en centiemen op een oude postcheckrekening. Ge moet het maar doen he! Kan zijn dat ze slecht betaald worden bij de post maar is dat een excuus om zich te gedragen als oeverloze, lamlendige en ongeinteresseerde hufters? ik dacht het niet!

                    Comment


                    • #25
                      Re: De logica van De Post

                      Bart, zou het Postpunt bij ons in Vlimmeren (Spar, Kerkstraat 29) voor jou niet dichterbij liggen?

                      (bij nader inzien weet ik niet eens of het een echt Postpunt is. Wij halen er onze zegels, maar dat is het zo wat. Als ik echt op de Post moet zijn, ga ik naar Beerse dorp)
                      Last edited by LesC; 2 maart 2014, 14:17. Reden: zin toegevoegd ter verduidelijking
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: De logica van De Post

                        Ik heb een periode gekend waar 80% van de pakjes die ik verzond, spoorloos verdwenen. OK, geen belangrijke dingen maar toch. Als je zaken ruilt op een vertrouwensbasis krijg je al snel de naam dat je enkel je hand open houdt en nooit wat terugstuurt ... en als het pakje er uitzag als een CD doosje kon je er vergif op innemen dat het verdween!

                        oh en BTW je aanbieden op kantoor minder dan 24u nadat je een briefje in de bus vond is nutteloos .... oei mijnheer , die zending is nog niet ingeschreven, morgen terugkomen!

                        Comment


                        • #27
                          Re: De logica van De Post

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Bart, zou het Postpunt bij ons in Vlimmeren (Spar, Kerkstraat 29) voor jou niet dichterbij liggen?

                          (bij nader inzien weet ik niet eens of het een echt Postpunt is. Wij halen er onze zegels, maar dat is het zo wat. Als ik echt op de Post moet zijn, ga ik naar Beerse dorp)
                          Ik heb het even opgezocht, in die winkel is een officieel postpunt.
                          Dat is 300m dichter dan het postkantoor van Rijkevorsel, maar ik denk dat dat nog moeilijker te regelen is.
                          Volgens mij gaan de poststukken die ze hier niet hebben kunnen afgeven terug naar het postkantoor van Rijkevorsel, van daaruit gaan ze vanaf nu naar het nieuwe postpunt dat nog verder van hier verwijderd is.
                          Daarom vind ik het niet echt logisch dat er niets te regelen valt zodat ik alles toch nog op het postkantoor zelf zou kunnen ophalen...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: De logica van De Post

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            waarom zou een mondelinge overeenkomst wel gelden en een Email niet..?
                            grt,bouk.
                            omdat enkel een email met een elektronische handtekening in feite geldig is
                            een gewone email kan men mits wat opzoekwerk in iedereen zijn naam versturen

                            Comment


                            • #29
                              Re: De logica van De Post

                              Hier ook al meegemaakt dat de (dikke) zaterdagkrant niet geleverd werd. Bellen naar t gemeentelijke postkantoor heeft geen zin, want je wordt naar Brussel doorgeschakeld ! Ook al op n zaterdag in t kantoor geweest, zit n kerel naast n rinkelende telefoon, en die laat die gewoon gaan ! Ik zou dat gewoon niet kunnen verdragen.

                              Ook al meegemaakt dat na mijn klachten er maandag n krant in de bus stak, maar niet die van zaterdag, maar van vrijdag (die ik al had).

                              Ik snap wel dat ze de werkloosheidscijfers moeten opkrikken en laaggeschoolden aan n job helpen, maar je verwacht toch wel n beetje dienstverlening !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • #30
                                Re: De logica van De Post

                                Hier geen enkel vertrouwen meer in de post. Als ik de keuze heb, alles per email, of pakjesdienst.

                                Toevallig: met Belgische post niks dan leed (inderdaad ook met aangetekende brieven), met Nederlandse of Duitse nog nooit...

                                Comment

                                Working...
                                X