Pagina 1 van 7 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 154
  1. #1

    Standaard de Japanse dominantie

    Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
    Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloomberg.com
    Worldwide Digital Camera Market Shares by Vendor
    ================================================== ==
    Vendor 2010 2009
    ----------------------------------------------------
    Canon 19 19
    Sony 17.9 16.9
    Nikon 12.6 11.1
    Samsung 11.1 10.9
    Kodak 7.4 8.8
    Panasonic 7.6 7.6
    Olympus 6.1 6.2
    Fuji 4.9 5.4
    Casio 4 4.7
    PENTAX 1.5 1.7
    Vivitar 1.2 0.7
    Other 6.7 7
    -----------------------------------------------------
    Leica is nergens te bekennen.
    Kodak houdt naar het schijnt er mee op.
    De enige uitzondering is dan nog Samsung uit Z Korea, maar bij Samsung denk ik nu niet meteen aan fototoestellen.

    Dus, hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?

  2. #2

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  3. #3

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Ik vermoed toch dat het R&D budget van Leica peanuts is vergeleken met dat van Canon.

  4. #4
    Geregistreerd: 21 juni 2008

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Dat is net hetzelfde als je afvragen waarom Japanners alles fotograferen wat
    ze zien, zelfs al is er niks te zien. Een volksziekte, denk ik.

  5. #5

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Voor de prijs van een Leica kan je bij Canon/Nikon/Sony... een veel betere camera kopen.
    Dat is volgens mij de belangrijkste reden waarom Lieca zo "exclusief" blijft.
    Voor mij maakt het weinig uit welk merk er op de verpakking staat, als de verhouding tussen prijs en prestaties maar goed genoeg is.
    Het is bij een camera ook noodzakelijk dat die universeel bruikbaar is, dat je die dus voor alle soorten fotografie kan gebruiken (bij een DSLR moet je er wel zelf de geschikte lens opzetten).

  6. #6

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Sony = Minolta ?

    Ik heb laatst nog nieuwe Agfa toestellen te koop gezien in de mediamarkt ...
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

  7. #7
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Het marktaandeel van Leica zal wel geteld zijn bij 'overige'. Ik vermoed dat Hasselblad daar ook tussen staat, net als Medion.

  8. #8

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Hi,

    ik denk dat Japanse fabrikanten beter begrijpen wat de consument wil.
    Apple is een zeldzame uitzondering, maar dat gaat dan weer niet over camera's .

    Greetz, Peter
    Laatst gewijzigd door PeterGD; 27 augustus 2012 om 12:09
    Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

  9. #9
    Geregistreerd: 23 februari 2012

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Dat is ook bij andere technologie zo hoor...neem nu de autotechnologie, op de diesel na die in Duistland is uitgevonden komt alle spitstechnologie uit Japan en een tiental jaar daarna na patentverstrijking uit Europa.
    In 't algemeen komen de beste wagens met de nieuwste technologie uit JAPAN...na een tiental jaar en verstrijken v/d voornaamste pantenten en samenwerkingsakkoorden benen de europese en andere landen bij.
    Eén ding komt niet uit japan en dat is de dieseltechniek al de rest wel...multikleppen, bezineinjectie, turbo's, variabel klepspelling, 4x4 etc...
    Een japanse wagen loopt een tiental jaar voor op de rest !

  10. #10

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $$$ Bekijk bericht
    Dat is ook bij andere technologie zo hoor...neem nu de autotechnologie, op de diesel na die in Duistland is uitgevonden komt alle spitstechnologie uit Japan en een tiental jaar daarna na patentverstrijking uit Europa.
    In 't algemeen komen de beste wagens met de nieuwste technologie uit JAPAN...na een tiental jaar en verstrijken v/d voornaamste pantenten en samenwerkingsakkoorden benen de europese en andere landen bij.
    Eén ding komt niet uit japan en dat is de dieseltechniek al de rest wel...multikleppen, bezineinjectie, turbo's, variabel klepspelling, 4x4 etc...
    Een japanse wagen loopt een tiental jaar voor op de rest !
    Nogal kort door de bocht... 'k zou bv. het belang van Fiat voor de diesel ook niet onderschatten (en dat is niet Duits, noch Japans). Injectie bestaat al behoorlijk lang : en het waren niet de japanners die dat hebben uitgevonden, turbo's ook niet echt. 4x4 ? Nee : het was niet Subaru die ermee begonnen is...
    Dat de japanners de eersten waren om die dingen betrouwbaar te maken, dat is weer iets anders... En dat japanners meester zijn in de fijnmechaniek is ook duidelijk.
    Maar ik zou ze ook niet overladen met complimenten. Het begin was ook zuiver kopieergedrag, maar het heeft niet lang geduurd vooraleer ze er "verbetergedrag" van gemaakt hebben.
    En dat japan 10 jaar voor ligt ??? Ik vrees er wat voor. Honda maakt bv. sublieme motoren, maar het succes in onze contreien is toch niet bijster groot...
    Het rendement van een japanse motor is helaas geen 10% beter dan van een europese .
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 27 augustus 2012 om 21:20
    Groeten,

    Polleke

  11. #11

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Japanse wagens? Pff..
    Het is wel 20 jaar geleden dat ik mijn Honda Civic kocht.
    Na 3 jaar heb ik hem verkocht, totaal opgeroest, en speciaal behandeld met denitrol (antioroest toestanden).
    Ik ben dus niet onder de indruk van Japanse wagens.

  12. #12
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Nee, niet akkoord.
    Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.

    Met hybride waren ze sneller, maar de resultaten die ze er mee behalen zijn bedroevend. Mijn broers Prius drinkt even veel als mijn oude Kadett 1.3 s, en die was even snel.

    Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
    En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.

  13. #13

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    en waarom komt al het niet fotografisch materiaal met een sticker/label "made in China" in onze winkels terecht?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  14. #14

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $$$ Bekijk bericht
    Dat is ook bij andere technologie zo hoor...neem nu de autotechnologie, op de diesel na die in Duistland is uitgevonden komt alle spitstechnologie uit Japan en een tiental jaar daarna na patentverstrijking uit Europa.
    In 't algemeen komen de beste wagens met de nieuwste technologie uit JAPAN...na een tiental jaar en verstrijken v/d voornaamste pantenten en samenwerkingsakkoorden benen de europese en andere landen bij.
    Eén ding komt niet uit japan en dat is de dieseltechniek al de rest wel...multikleppen, bezineinjectie, turbo's, variabel klepspelling, 4x4 etc...
    Een japanse wagen loopt een tiental jaar voor op de rest !
    Maar de beste chassis worden nog steeds in GB gemaakt en is 80% van het comfort en baanligging van je wagen.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  15. #15

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Nee, niet akkoord.
    Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.

    Met hybride waren ze sneller, maar de resultaten die ze er mee behalen zijn bedroevend. Mijn broers Prius drinkt even veel als mijn oude Kadett 1.3 s, en die was even snel.

    Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
    En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.
    Ik geef je eentje die ze op alle gebied overklast, Nissan GTR. Is misschien duurder maar wel een droomauto.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  16. #16

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ik geef je eentje die ze op alle gebied overklast, Nissan GTR. Is misschien duurder maar wel een droomauto.
    Hoe kan je die nu vergelijken met een bmw 5 of A6 ??
    GTR sportwagen, terwijl a6 en 5-serie toch een serieuze gezinstoets hebben....
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  17. #17

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Nee, niet akkoord.
    Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.
    Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
    En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.
    Subaru XV bv. KLIK

    Ik heb 25 jaar met Subaru gereden, en daar kan mijn huidige Mercedes niet aan tippen qua mekaniek, wegligging enz.

    Alleen het het in de tijd ontbreken van diesel heeft mij de overstap laten maken, tegenwoordig hebben ze nu ook sinds een paar jaar een boxer diesel,

    en deze zou zijn uitgeroepen tot de beste dieselmotor ter wereld. KLIK
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 28 augustus 2012 om 10:51
    Nikon Z6, 35mm f1.8S, 50mm f1.8S, 24-70 f4.0S, 14-30 f4.0S, SB910, FTZ, 300mm f4.0 AF-S.

  18. #18

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    een kameraad, die sinds jaar en dag bij BMW werkt (freak in hart en nieren, slaapkamer hangt vol BMW posters, en thuis alles BMW wat de klok slaat), rijdt ook sinds jaar en dag met BMW.
    Tot over enkele maanden dan toch want hij was de miserie met zijn recente BMW modellen meer dan beu en hij heeft zich een Mazda gekocht; betrouwbare motoren, loepzuivere mechaniek, etc.

    voor hem voorlopig nooit meer BMW dus... maar een degelijke en betrouwbare Jap
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  19. #19

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Dertien jaar met een Mazda 323F Trsi gereden.
    Droom van een wagen, nooit is daaraan iets kapot gegaan.
    Was in die tijd al volledig verzinkt toen Audi met grote trom aankondigde dat ze hun 'Luxe' wagens zouden verzinken.
    Duitse auto's vooruit op Japanse, een lachertje zeker?
    Qua technische snufjes (geen overbodige luxe dus) kon BMW, Mercedes of andere daar niet eens aan tippen.
    Toen de Japanse wagens op de Europese markt verschenen barsten die van zogezegde luxe, bij Duitse wagens was een deurbekleding zelfs een optie.
    Ok, ze roesten na enkele jaren.
    Mijn VW kever begon al te roesten na enkele maanden. Italiaanse en Franse wagens roestenden terwijl je er naar keek.
    Nu rijd ik met een Mercedes Class A.
    Zuinige 2000CC Diesel maar bijna € 400,00 jaarlijkse rijtaks, halo. (Japanners maken 1800CC diesels.)
    Na vijf jaar nog niks roest en slechts 2 lampjes (knipperlicht achteraan) moeten vervangen.
    Maar als hij te lang in de vlakke zon heeft gestaan slaat de boordcomputer tilt, zo gaan mijn ruitenwissers soms aan of werken de ruitenheffers niet meer. (Nooit gehad zulke dingen bij mijn Mazda.)
    Gelukkig blijft het bij dat en slaat de rest van de veiligheid voorzieningen niet op hol!
    Trouwens, Mazda staat al jaren aan een stuk nummer 1 in Duitsland als de betrouwbaarste wagen.
    En waarom zijn Japanse wagens zo duur geworden?
    Door de invoer taks die Europa oplegt ter bescherming van hun eigen industrie, maar gelijk hebben ze natuurlijk anders hadden we hier geen industrie meer.

    Dat gezegd zijnde, Leica en Hasselblad zijn fantastisch maar veel en veel te duur in vergelijking met de Japanse merken, ondanks de invoertaksen.
    Wie droomt er niet van ooit eens een Hasselblad of een Leica in zijn bezit te hebben?


    Grtz, RF
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.
    Fujifilm X-T1 || X-E2s || Nissin i60A.

  20. #20

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Grappig, eigenlijk is MB, BMW enzo dus slecht

    Onze 12jaar oude C-klasse, is tijdje geleden de kaap van 200.000km over gegaan,
    nog nooit zotte kosten moeten aan doen,
    wel beetje roest, aan een plek waar ooit iemand is tegen gereden...

    maar die wagen, rijdt als nieuw, en is van alle luxe voorzien

    maar waarom het hier plots over auto's moet gaan?
    Ik vond gewoon een sportcar als gtr (een coupe) vergelijken met een sportieve gezinswagen vrij gek...
    (vergelijk de gtr dan eerder met de m6, en dan is de vergelijking correct en is de gtr een snellere wagen).

    verder ga je van elk merk mensen vinden die positieve ervaringen hebben, als mensen met negatieve ervaringen.
    Mijn renault clio zit vol rammeltjes, kraakjes en irritaties, ik vermoed dat de 100.000halen moeilijk wordt,
    dit terwijl ik mensen ken die met eenzelfde clio 300.000km rijden...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  21. #21

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Heb nooit beweerd dat de Duitse wagens slecht zijn hé. Ben zelfs heel tevreden van mijn A'atje, als de boordcomputer niet zot doet.

    Een Mazda 323F Trsi (mooie indrukwekkende naam hé) was een vierdeurs gezinswagen 1800CC, met een heel sportieve lijn weliswaar.
    (Betaalde wel rijtaks voor een sportwagen.)
    De opvolgers van de 323F geleken nergens meer op, zelfs de huidige 3 is niet zo sportief qua uitzicht.

    Grtz, RF
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.
    Fujifilm X-T1 || X-E2s || Nissin i60A.

  22. #22

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Heb nooit beweerd dat de Duitse wagens slecht zijn hé. Ben zelfs heel tevreden van mijn A'atje, als de boordcomputer niet zot doet.

    Een Mazda 323F Trsi (mooie indrukwekkende naam hé) was een vierdeurs gezinswagen 1800CC, met een heel sportieve lijn weliswaar.
    (Betaalde wel rijtaks voor een sportwagen.)
    De opvolgers van de 323F geleken nergens meer op, zelfs de huidige 3 is niet zo sportief qua uitzicht.

    Grtz, RF
    Was maar een mopje hoor (vandaar de overdreven glimlachende smiley).
    't is zoals ik in mijn laatste paragraaf zei:
    van elk merk/type vind je enorm positieve, als enorm negatieve reacties,
    de dag van vandaag écht slechte auto's vinden is volgens mij vrij moeilijk...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  23. #23

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
    Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
    Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?



    Leica is nergens te bekennen.

    Dus, hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?
    Door het merk er in grote witte letters op te zetten.

    Stel, je mag mee als fotograaf achter op een motor, 200 Km in de gietende regen, een wielerwedstrijd verslaan, welke zou jij dan nemen,
    een Leica of een hasselblad, of een van hier reeds genoemde japanners ?
    Ik alvast een Nikon of Canon, uit de serie met één cijfer, dan hoef ik mij weinig zorgen te maken.
    Nikon Z6, 35mm f1.8S, 50mm f1.8S, 24-70 f4.0S, 14-30 f4.0S, SB910, FTZ, 300mm f4.0 AF-S.

  24. #24

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Grappig, eigenlijk is MB, BMW enzo dus slecht

    Onze 12jaar oude C-klasse, is tijdje geleden de kaap van 200.000km over gegaan,
    nog nooit zotte kosten moeten aan doen,
    wel beetje roest, aan een plek waar ooit iemand is tegen gereden...

    maar die wagen, rijdt als nieuw, en is van alle luxe voorzien
    Nee toch niet zo slecht; mijn '89er BMW rijdt nog alsof ie net uit de showroom komt en ziet er op een paar plekjes roest na (die weldra worden opgeknapt) nog heel aantrekkelijk en
    goed uit. Ook al staat zijn teller momenteel op +365.000km heb ik er nog maar een paar mechanische onkosten aan gehad; de mazoutpomp en ambriage maar verder geen zware kosten.

    en ge moest eens zien hoe ge daarmee opvalt wanneer je ermee rondrijdt, soms kruip ik bijna onder het stuur omdat mensen blijven gapen naar de wagen...

    Enige nadeel eraan is de hoge wegentaks: 2400cc en amper 86pk en ik betaal net geen €600 aan taks.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  25. #25
    Geregistreerd: 14 augustus 2009

    Standaard Re: de Japanse dominantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Nee toch niet zo slecht; mijn '89er BMW rijdt nog alsof ie net uit de showroom komt en ziet er op een paar plekjes roest na (die weldra worden opgeknapt) nog heel aantrekkelijk en
    goed uit. Ook al staat zijn teller momenteel op +365.000km heb ik er nog maar een paar mechanische onkosten aan gehad; de mazoutpomp en ambriage maar verder geen zware kosten.

    en ge moest eens zien hoe ge daarmee opvalt wanneer je ermee rondrijdt, soms kruip ik bijna onder het stuur omdat mensen blijven gapen naar de wagen...

    Enige nadeel eraan is de hoge wegentaks: 2400cc en amper 86pk en ik betaal net geen €600 aan taks.
    Dat je nog met die oude meuk mag rijden verbaast me wel een beetje.
    Ik denk dat de Emma_Maersk op een kilometer minder troep uitstoot dan jouw auto.
    Het zal niet lang duren of rijden met die oude meuk wordt een milieudelict.

Pagina 1 van 7 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. japanse koi
    Door teenslets in forum Fotobeoordeling Dieren
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 10 april 2011, 21:59
  2. De Japanse tuin !
    Door Digipics357 in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 juni 2007, 15:15
  3. Japanse
    Door smetje in forum Mensen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 april 2006, 21:51

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •