Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: de Japanse dominantie

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Regelmatig had mijn RS ook een beetje last van brandend maagzuur
    Hier komt inderdaad méér energie uit de uitlaat dan op de wielen.

    Maar ik zie zo een lomp ding ook niet meteen 320 Km/h halen, zonder volledige ombouw tot en met ophanging en versnellingsbak en een turbolader van +3 bar.
    Toerental van de motor zou daarvoor om en bij de 9.000 à 10.000 Rpm moeten halen, en dat met de technologie van 20 jaar geleden. mmmmm geloof ik het mijne van.

    De Honda NSX van amper 90 cm hoog en ook met een centraal geplaatse 3.0 liter motor kan dat na tuning zelfs niet.

    Comment


    • #92
      Re: de Japanse dominantie

      350 pk is daar inderdaad hopeloos te weinig voor. Een Ferrari Italia haalt 325 km/h met 562 pk. De oude F40 deed 322 met 478 pk...
      Om van 280 naar 320 km./h te gaan ga je van een 340 pk naar een 500 pk., voor 240 km/h is die 204 pk normaal voldoende.
      Uiteraard is aan die snelheden de juiste aerodynamica van de auto behoorlijk belangrijk. Quasi al dat vermogen dient trouwens om de luchtweerstand te overwinnen. En als de vorm van het bakje dan niet juist zit, heb je eerder een vliegmachine dan een rijdend vehikel... Iets waar de mannen van Mercedes bv. meer dan ervaring mee gehad hebben !
      Mijn karretje met 90pk, haalt daar max. een 180 km./h mee (niet dat ik het ooit al eens uitgetest heb).
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #93
        Re: de Japanse dominantie

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Dan vertoef ik hier in goed gezelschap.
        al en geluk dat gij u zo goed thuis voelt in de limburg

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Maar ik zie zo een lomp ding ook niet meteen 320 Km/h halen, zonder volledige ombouw tot en met ophanging en versnellingsbak en een turbolader van +3 bar.
        Toerental van de motor zou daarvoor om en bij de 9.000 à 10.000 Rpm moeten halen, en dat met de technologie van 20 jaar geleden. mmmmm geloof ik het mijne van.
        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl
        en uiteraard waren er meer aanpassingen doorgevoerd dan een sportuitlaat en sportluchtfilter; een andere turbo, injectoren, actuator, chip, 4x4 intercooler, 3 bar MAP sensor
        en last but not least een set deftige AP remmen eronder (gegroefd en geboord) en ik kan jullie garanderen, die beestjes beten stevig door hoor...
        Weet dat de Cosworth's "in den tijd" uit de rally zijn gehaald wegens over powered...

        @ Hasseltenaar:




        staan dus "maar" 355.935km op ipv de +365.000km die ik aanvankelijk dacht...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #94
          Re: de Japanse dominantie

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          al en geluk dat gij u zo goed thuis voelt in de limburg







          Weet dat de Cosworth's "in den tijd" uit de rally zijn gehaald wegens over powered...

          @ Hasseltenaar:




          staan dus "maar" 355.935km op ipv de +365.000km die ik aanvankelijk dacht...
          Sinds wanneer rijdt die Cosworth op DIESEL?
          Als ik me niet vergis is dit een BMW dashboard, waarvan de snelheidsmeter maar tot 200 gaat....

          Comment


          • #95
            Re: de Japanse dominantie

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            al en geluk dat gij u zo goed thuis voelt in de limburg
            1. Ik woon in Limburg, met een hoofdletter en zonder lidwoord.
            2. Zie #94
            3. Let op dat je geen karikatuur van jezelf wordt.

            Voor de rest: "No hard feelings".
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #96
              Re: de Japanse dominantie

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Sinds wanneer rijdt die Cosworth op DIESEL?
              Als ik me niet vergis is dit een BMW dashboard, waarvan de snelheidsmeter maar tot 200 gaat....
              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              3. Let op dat je geen karikatuur van jezelf wordt.
              Nee nee, daar zijn anderen voor, zie bovenste quote...

              ik rijdt nochtans iedere keer door de limburg hoor wanneer ik bijvoorbeeld richting Nederland, Duitsland ofzo rijdt...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #97
                Re: de Japanse dominantie

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                ik ben zeer blij met mijn huidige nieuwe leven en haantjesgedrag of opscheppen is iets puur mannelijk en dat ligt gelukkig heel ver en lang achter mij.
                Er is toch nog wat gedrag uit je vorige leven naar boven gekomen.

                Vijf minuten googlen. 320 km/u met 350 pk is volstrekte onzin.

                Met 330 pk kom je tot 268 km/u.



                Voor 320 km/uur heb je heel wat meer nodig.



                Jan

                Comment


                • #98
                  Re: de Japanse dominantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  320 km/u met 350 pk is volstrekte onzin.
                  Jan
                  Dacht ik al de hele tijd.
                  Iemand liegt hier.

                  Comment


                  • #99
                    Re: de Japanse dominantie

                    Als autoliefhebber hier mee lezen is gewoon fantastish...
                    Men spreekt hier van updates v. 400 pk's en meer ...zonder de zwakste schakel mee aan te passen. ttz. de versnellingsbak. Met zoveel bijkomende inkomende pk's plooit de primaire as gewoon of breekt, als die niet was aangepast.
                    Hieraan kan ik zien welk vlees er in de kuip zit....veel zeveraars hier !
                    Iedereen kent 't woordje turbo en pk..maar de rest ?

                    Comment


                    • Re: de Japanse dominantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door $$$ Bekijk bericht
                      Men spreekt hier van updates v. 400 pk's en meer ...zonder de zwakste schakel mee aan te passen. ttz. de versnellingsbak. Met zoveel bijkomende inkomende pk's plooit de primaire as gewoon of breekt, als die niet was aangepast.
                      Hangt heel erg van merk (en model) af. Sommige bakken gaan rap kapot (van teveel koppel, niet van teveel pk's) en anderen zijn quasi bulletproof.
                      De bak van een Audi B5 S4 bvb, standaard 265pk maar 700-800pk is haalbaar zonder één vijs aan te passen aan de versnellingsbak. Koppeling is een ander verhaal. Dezelfde auto met 1.8T motor heeft dan weer een bak die wel rap kapot gaat.
                      M'n M56H bak in de Volvo 850 heeft ook geen probleem met héél veel pk's. Ook wel geholpen door het gebrek aan tractie. De Borg Warner T5 bak uit de Cosworth kan ook wel wat hebben.

                      Comment


                      • Re: de Japanse dominantie

                        Euch : toch een kleine opmerking : een versnellingsbak is een verzameling tandwielen en die wordt gemaakt om een bepaald koppel te kunnen overbrengen. Dat vermogen doet hierbij niet veel terzake. Wordt dat hoger vermogen voornamelijk bereikt door het toerental te verhogen, dan zal je inderdaad aan die versnellingsbak niet veel moeten raken. Is dat voornamelijk door het koppel te verhogen dan is dat wat anders.
                        Stop de versnellingsbak van een gemiddelde benzinekar (geen turbo) van 100 kW, in een dieselwagen van ook 100 kW (en meestal wel een turbo...) en die versnellingsbak zal normaal niet lang draaien...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • Re: de Japanse dominantie

                          Een versnellingsbak is een koppelomvormer, niet meer en niet minder. Waarom een diesel van 100 kW per sé een hoger motorkoppel zou moeten hebben dan zijn benzinebroer is me een compleet raadsel.

                          Comment


                          • Re: de Japanse dominantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Een versnellingsbak is een koppelomvormer, niet meer en niet minder. Waarom een diesel van 100 kW per sé een hoger motorkoppel zou moeten hebben dan zijn benzinebroer is me een compleet raadsel.
                            Hier heeft polleke wel gelijk hé Paul, het koppel in Nm van een moderne diesel van 100 Kw ligt een stuk hoger dan dat van een benzine die zijn 100 Pk's
                            in een hoger toerental haalt, de meeste diesels halen tegenwoordig hun max koppel aan om en bij de 2.000 rpm.

                            Voorbeeldje, een Mercedes c180 benzine beschikt over 156 pk en heeft een max koppel van 250 Nm.
                            een C200 cdi diesel heeft 136 Pk en heeft een motorkoppel van 280 Nm
                            Last edited by Guest42; 2 september 2012, 07:31.

                            Comment


                            • Re: de Japanse dominantie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                              Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
                              Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?
                              Dus, hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?
                              tja....antwoorden genoeg hè.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: de Japanse dominantie

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                tja....antwoorden genoeg hè.
                                grt,bouk.
                                Weer veel geleerd: kamera met een versnellingsbak en een koppelomvormer.

                                Comment

                                Working...
                                X