Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: de Japanse dominantie

    uitgevonden ??? denk geen van beide, eerste 4x4 is gebouwd in nederland door de fransman Drouard in......1902

    en voor de vraag te beantwoorden van TS, grondstoffen en werkuren
    Last edited by korandoke; 29 augustus 2012, 21:18.
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #62
      Re: de Japanse dominantie

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      uitgevonden ??? denk geen van beide, eerste 4x4 is gebouwd in nederland door de fransman Drouard in......1902

      en voor de vraag te beantwoorden van TS, grondstoffen en werkuren
      Wiki opgezocht?
      die zeggen 1893 door een Brit.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #63
        Re: de Japanse dominantie

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Jij niet, maar er lopen hier nog andere...

        En vergelijk dat verbruik van je C-klasse eens met dat van een nieuwe BMW 320d... Alleen al door de Scx-waarde en gewicht van die S-max moet dat in het nadeel van de laatste uitvallen... Het verbruik van een auto wordt door meer bepaald dan enkel het rendement van een motor.
        Dat is zeker dat, als ik aan mijn C gewoon mijn lege of licht geladen aanhangwagen meetrek (200Kg), gaat het verbruik meteen met méér dan een liter omhoog,
        van het vroeger veelbesproken meerverbruik met airco merk ik helemaal niets.
        Last edited by Guest42; 30 augustus 2012, 16:11.

        Comment


        • #64
          Re: de Japanse dominantie

          mannen en auto,s...bah.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #65
            Re: de Japanse dominantie

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Jij niet, maar er lopen hier nog andere...

            En vergelijk dat verbruik van je C-klasse eens met dat van een nieuwe BMW 320d... Alleen al door de Scx-waarde en gewicht van die S-max moet dat in het nadeel van de laatste uitvallen... Het verbruik van een auto wordt door meer bepaald dan enkel het rendement van een motor.
            Moeilijk te vergelijken,
            ik vind geen sluitend antwoord op de Scx nog Cx-waarde van S-max noch C220 W202.
            Hogere wagen is niet noodzakelijk slechtere aerodynamica....
            over de 350kilo verschil heb je natuurlijk een punt...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #66
              Re: de Japanse dominantie

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Moeilijk te vergelijken,
              ik vind geen sluitend antwoord op de Scx nog Cx-waarde van S-max noch C220 W202.
              Hogere wagen is niet noodzakelijk slechtere aerodynamica....
              over de 350kilo verschil heb je natuurlijk een punt...
              Je weet toch wat de betekenis is van die S in die Scx ? Ik dacht dat de C-classe ergens een cx van 0.26 heeft (toch de huidige). De kans dat de S-max daar lager scoort is redelijk klein...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #67
                Re: de Japanse dominantie

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Je weet toch wat de betekenis is van die S in die Scx ? Ik dacht dat de C-classe ergens een cx van 0.26 heeft (toch de huidige). De kans dat de S-max daar lager scoort is redelijk klein...
                Scx is cx * de frontale oppervlakte van het voorwerp (in dit geval wagen dan? ) -> Correct of niet? ik kan zeker en vast fout zijn,

                (heb dit ergens eens geleden waar een VX220 vergeleken werd met een Rolls Phantom, phantom had een cx van 0.38, de vx had ergens een 0.41... maar dan in combinatie met zijn frontale opp, kwam de vx er plots beter uit... )

                nu de huidge C misschien, maar die van 12 jaar geleden? die nog net meer baksteen vorm heeft?
                Je kan gelijk hebben hoor, daar ik de "precieze" kennis niet heb, noch toegang tot de juiste data, heeft het weinig zin voor mij om er te diep op in te gaan...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #68
                  Re: de Japanse dominantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mannen en auto,s...bah.
                  grt,bouk.
                  Precies toch iets populairder dan camera's.
                  Zou er trouwens ooit al iemand geprobeerd hebben om zijn hele camera open te gooien om er meer pixels in te krijgen ?

                  Comment


                  • #69
                    Re: de Japanse dominantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                    Precies toch iets populairder dan camera's.
                    Zou er trouwens ooit al iemand geprobeerd hebben om zijn hele camera open te gooien om er meer pixels in te krijgen ?

                    Stoeffen met ons karreke kunnen we als de beste hé.
                    Meer pixels in een camera is niet echt nodig, Ps en en een heel leger plugins volstaat.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #70
                      Re: de Japanse dominantie

                      Boys and their toys.... 't kan zo'n gezellig café onderwerp zijn, auto's....
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #71
                        Re: de Japanse dominantie

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        door middel van een andere complete uitlaatlijn (vanaf turbo een straight through systeem) en een sportluchtfilter (type kelk)
                        Daar krijg je geen 150pk extra van. Misschien een stuk of 20, en dan heb je nog een remap nodig om de turbodruk te verhogen en brandstof en ontstekingstijden aan te passen om verder te gaan.
                        De standaard Cosworth turbo is uitgeblazen bij ongeveer 300 motor-pk's. Het blok kan meer hebben vooraleer het open moet maar met de standaard turbo kom je nooit aan 350 (laat staan 350 op de wielen zonder correctie)


                        zijn top lag rond de 320km/u (meermaals getest op de DA).
                        Onzin. Veel te weinig pk's. Een Cossie heeft 550+ pk nodig om dik over de 300 te gaan, en een stuk hogere toerenbegrenzer anders is je 5e gewoon te kort. Elke Sierra had de stroomlijn van een tuinhuis en de Cossies nog erger dan de gewone.
                        Tenzij je teller 60 km/h teveel aangaf overdrijf je zelf

                        Comment


                        • #72
                          Re: de Japanse dominantie

                          Ik heb zeker niet alle kennis in pacht,

                          maar door andere uitlaat lijn en kelk... maak je weinig kans op veel winst, er komt naar mijn weten inderdaad meer bij kijken..
                          zeker je afstelling zal totaal anders moeten....
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #73
                            Re: de Japanse dominantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Daar krijg je geen 150pk extra van. Misschien een stuk of 20, en dan heb je nog een remap nodig om de turbodruk te verhogen en brandstof en ontstekingstijden aan te passen om verder te gaan.
                            De standaard Cosworth turbo is uitgeblazen bij ongeveer 300 motor-pk's. Het blok kan meer hebben vooraleer het open moet maar met de standaard turbo kom je nooit aan 350 (laat staan 350 op de wielen zonder correctie)




                            Onzin. Veel te weinig pk's. Een Cossie heeft 550+ pk nodig om dik over de 300 te gaan, en een stuk hogere toerenbegrenzer anders is je 5e gewoon te kort. Elke Sierra had de stroomlijn van een tuinhuis en de Cossies nog erger dan de gewone.
                            Tenzij je teller 60 km/h teveel aangaf overdrijf je zelf
                            Ik wou niet meer reageren maar ik moet me hier bij aan te sluiten. Er is trouwens (voor zover ik weet) nog een verschil in de stroomlijn tussen de Sierra Cosworth en de RS Cosworth.
                            350 pK lijkt me ook volstrekt onvoldoende voor een top van 320 km/h, het benodigde vermogen stijgt kwadratisch. De Veyron heeft er al 1000 nodig voor een top van krap 400 km/h, dit met de recente aerodynamica. Ik zat me ook al vragen te stellen over de max RPM en die 5e
                            Weet er iemand tot waar de snelheidsmeter van een Cosworth gaat ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: de Japanse dominantie

                              Als je deze site mag geloven:

                              150mph of 240km/U ?

                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #75
                                Re: de Japanse dominantie

                                Klopt, met 350 pk haal je geen 320 km/h.

                                Ik verwacht dat je een 500-600 pk nodig hebt bij een dergelijke kar.

                                Comment

                                Working...
                                X