Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: de Japanse dominantie

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    En ik vraag me af wie van deze posters ietwat basisbenul heeft van autotechniek, lees : ooit eens zijn handen heeft vuil gemaakt.
    En zo ja : aan wat ?
    Aan de auto's niets, aan mijn motor zowat vanalles
    demontage van verschillende stukken voor wat reparaties, basis onderhoudjes, en probleempjes opsporen (en indien mogelijk oplossen )
    aan de auto's kom ik niet aan....

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Rij met een 6 jaar oud karretje van 90 pk en 1900 CC (dieseltje) : nieuw gekocht, en 0 € "bizarre" kosten en 0 pannes (en nee : het is geen japanner).
    Als jij werkelijk denkt dat enkel oude knarren betrouwbaar zijn : denk maar snel iets anders. En denken dat een kar met 365000 km. nog evengoed rijdt als nieuw...
    Geef mij qua comfort toch ook maar een recente wagen. Als ik mijn oude Toyota vergelijk met waar ik nu mee rij, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om te wisselen.
    Hoe jij een recente wagen meer vervuilend kan noemen dan zo'n oud kreng ? De kans dat een euro 5 of 6 het op dat vlak niet kan halen van een euro 1 is redelijk klein...
    Dat geldt trouwens zowel voor benzine als diesel auto's.
    Zucht,
    1: toon toch wat respect voor mensen die hun oudere auto graag zien.
    2: onze c220 van 12jaar met 200.000km rijdt een pak beter als mijn vader zijn nieuwe s-max... en heeft op 1 punt na (cruise control) volledig dezelfde luxe.
    3: hoe een recente wagen even vervuilend kan zijn, moet je maar opzoeken, ze stoten het misschien niet uit, maar het stapelt zich dan wel ergens op... en wat gebeurt er als dat moet uitgekuist worden? jah, dan kappen ze het ergens open en ist ook weer in orde

    Kdenk dat die discussie niet eens te maken heeft met japanse dominantie?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #32
      Re: de Japanse dominantie

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht



      Zucht,
      1: toon toch wat respect voor mensen die hun oudere auto graag zien.
      2: onze c220 van 12jaar met 200.000km rijdt een pak beter als mijn vader zijn nieuwe s-max... en heeft op 1 punt na (cruise control) volledig dezelfde luxe.
      3: hoe een recente wagen even vervuilend kan zijn, moet je maar opzoeken, ze stoten het misschien niet uit, maar het stapelt zich dan wel ergens op... en wat gebeurt er als dat moet uitgekuist worden? jah, dan kappen ze het ergens open en ist ook weer in orde
      Dat vervuilen zal tegenwoordig echt wel meevallen denk ik, wat je niet verbruikt wordt ook geen uitstoot, hier is nog niets opengekapt.

      Hier het verbruik van mijn bijne 5 jaar oude MB 220C van 167 Pk met 100.000Km op de teller, wel bij een rustig rijgedrag en zonder massa's verkeerslichten.
      Last edited by Guest42; 29 augustus 2012, 06:45.

      Comment


      • #33
        Re: de Japanse dominantie

        Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
        Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
        Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?

        ... hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?
        aha... het gaat dus over auto,s
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: de Japanse dominantie

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          aha... het gaat dus over auto,s
          grt,bouk.
          KLIK Bouk.

          Comment


          • #35
            Re: de Japanse dominantie

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Dat vervuilen zal tegenwoordig echt wel meevallen denk ik, wat je niet verbruikt wordt ook geen uitstoot, hier is nog niets opengekapt.

            Hier het verbruik van mijn bijne 5 jaar oude MB 220C van 167 Pk met 100.000Km op de teller, wel bij een rustig rijgedrag en zonder massa's verkeerslichten.
            Mijn vader zijn 1.8diesel van 2jaar oud verbruikt 6,7liter. (S-max).
            dat is 0,5 liter minder als onze 12jaar oude MB met 150.000km meer...
            onze MB heeft met zijn 2.2liter wel 10pk en 50nm meer...
            (volgens bepaalde sites, stoot die C220 w202 178g/km co2, itt s-max 164g/km co2... oei oei oei, wat een hemelsbreed verschil )
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #36
              Re: de Japanse dominantie

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              KLIK Bouk.
              Aaaah, het gaat over motorijden in de regen?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #37
                Re: de Japanse dominantie

                Japanse auto's zijn inderdaad betrouwbaar, maar saai...
                Ik wil zeker niet beweren dat ze slecht zijn hé. Maar de technische innovatie komt voornamelijk uit Duitsland.

                Er zit veel meer emotie en uitstraling in europese auto's.
                Kijk eens naar de geschiedenis van auto's. Daar komt Japan niet echt in voor.

                En laat ons duidelijk zijn, je moet al helemaal niet zijn in de VS of GB voor iets deftig op 4 wielen.

                Ik werk in de automobielsector, en als je dan merken als Ford of Nissan bekijkt, dan is dat véél minder uit ontwikkeld en getest dan VW, AUDI, MB of BMW.
                Ja, die hebben allemaal hun problemen gehad, maar ze rijden wel echt goed.

                Comment


                • #38
                  Re: de Japanse dominantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En laat ons duidelijk zijn, je moet al helemaal niet zijn in de VS of GB voor iets deftig op 4 wielen.
                  Meen je dat nu echt?
                  Zo direct wat spontaan bij mij opkomt:
                  USA: Corvette en Mustang.
                  GB: Triumph, Landrover EN RR.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: de Japanse dominantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Daar zou jij nog weleens aardig van versteld kunnen staan...
                    Ik heb het wel niet over olie verversen, andere ruitenwissers of remblokjes vernieuwen maar over een distributieriem leggen, een koppelingsplaat vernieuwen of een andere koppakking steken, nieuwe klepsteelrubbers of nieuwe kleppen plaatsen, een stuurhuis vernieuwen of andere spiraalveren plaatsen....dingen waarvoor toch aardig wat kennis en materiaal vereist is.
                    Als ik er hier naast Geert nog drie vind dan zal ik aardig versteld staan, ja.

                    Comment


                    • #40
                      Re: de Japanse dominantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En laat ons duidelijk zijn, je moet al helemaal niet zijn in de VS of GB voor iets deftig op 4 wielen.
                      Waar is er dan een alternatief voor Aston Martin, Rolls Royce, Land rover, Lotus?
                      VS geef ik je gelijk, die hebben butien de Ford GT not geen auto gemaakt die een bocht kan nemen.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: de Japanse dominantie

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        En ik vraag me af wie van deze posters ietwat basisbenul heeft van autotechniek, lees : ooit eens zijn handen heeft vuil gemaakt.
                        En zo ja : aan wat ?
                        De dag van vandaag kan je beter een informaticus naar je auto laten zien dan een goede auto technieker. Je kan perfect een onderhoud doen op een hedendaagse wagen en foutboodschappen blijven krijgen. Je kan deze wel wegkrijgen zonder onderhoud maar met de pc. Wat is het 1 zonder het ander? Dus je handen vuilmaken is maar bijzaak meer hoor.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: de Japanse dominantie

                          En op vlak van "winterbanden"? Hoe zit de dominantie daarvan?
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #43
                            Re: de Japanse dominantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            En op vlak van "winterbanden"? Hoe zit de dominantie daarvan?
                            Haha


                            moet eerlijk zeggen, mijn Schoonbroer zijn pickup,
                            een 95'er Chevy... 200.000km altijd zwaar beladen rond gereden, soms met kraan, of kiep remork vol met gerief...
                            hoeveel pick'ups uit Europa of andere contreien doen dat? (Isuzu? Mss de Toyota Hilux? )
                            en dat ding rijdt nog steeds he

                            en PaulM,
                            niet aan auto's, teveel computers voor nodig tegenwoordig,
                            maar aan mijn Sevenfifty doe ik toch wat zelf
                            en zijn mijn handen regelmatig vuil
                            maar wat dit te doen heeft met degelijkheid snap ik niet?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #44
                              Re: de Japanse dominantie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Zucht,
                              1: toon toch wat respect voor mensen die hun oudere auto graag zien.
                              2: onze c220 van 12jaar met 200.000km rijdt een pak beter als mijn vader zijn nieuwe s-max... en heeft op 1 punt na (cruise control) volledig dezelfde luxe.
                              3: hoe een recente wagen even vervuilend kan zijn, moet je maar opzoeken, ze stoten het misschien niet uit, maar het stapelt zich dan wel ergens op... en wat gebeurt er als dat moet uitgekuist worden? jah, dan kappen ze het ergens open en ist ook weer in orde

                              Kdenk dat die discussie niet eens te maken heeft met japanse dominantie?
                              Vergelijk eens de uitstoot van een oude benzinewagen, met een huidige euro-5 versie. En kom dan eens terug... Hetzelfde geldt (in meerdere mate) voor dieselwagens.
                              Alleen het verbruik ligt al pakken lager dan van die oude bakken. Mijn vaders oude Subaru 1.3l boxermotor had geen probleem om 8-9 l/100 km. te verbruiken (voor een dikke 60 pk) en een heel gezapige rijstijl. En ja : de manuele choke was ingeduwd...
                              En iemand die stelt dat nieuwe wagens om de 500 km. een panne hebben heeft geen respect voor nieuwe wagens...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #45
                                Re: de Japanse dominantie

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                en PaulM,
                                niet aan auto's, teveel computers voor nodig tegenwoordig,
                                maar aan mijn Sevenfifty doe ik toch wat zelf
                                en zijn mijn handen regelmatig vuil
                                maar wat dit te doen heeft met degelijkheid snap ik niet?
                                Koen, ik schreef het maar omdat iemand toch beter een zekere kennis van zaken kan hebben vooraleer hij kan meespreken over de compromissen die soms genomen worden op het gebied van degelijkheid. Er zijn natuurlijk de betrouwbaarheidsstatistieken maar daar kijkt blijkbaar toch geen kat naar.
                                Ik geef een voorbeeld : toen iedereen overstapte naar distributieriemen voor bovenliggende nokkenassen bleef Mercedes halsstarrig voortdoen met kettingen, nu heb ik al meerdere keren geweten dat een riem doorsprong, meestal met serieuze averij, heel soms viel dat mee. Van een ketting heb ik dat nog nooit gehoord.
                                Als je niet weet wat een distributieketting juist doet en wat dus de mogelijke gevolgen zijn bij falen moet je daar geen mening over geven vind ik. Als je nog nooit een distributieketting hebt gezien weet je normaal niet dat ook daar kwaliteitscompromissen worden genomen want als die doorspringt ligt de motor aan gort. De Benz OM617 5cil 300D wordt dikwijls aanzien als de beste motor ooit. Waarom ? Ik weet het want ik heb er zo één gehad.
                                Ik spring een beetje van de hak op de tak maar iemand die nog nooit wiellagers heeft vervangen heeft geen idee dat dit bij een voor- of een achtertractie een totaal verschillend concept is, ik kan een lange lijst maken van stofhoezen rond steekassen die ik heb vervangen bij voortractie, iemand die niet weet hoe dat zich manifesteert draait de homokineten finaal om zeep. Ik heb maar zelden gehoord van kapotte stofhoezen op een achtertractie, waarmee ik niet wil beweren dat achtertractie superieur is. Het geeft alleen minder onderhoud op dat vlak.

                                Bij moderne auto's gebeurt er veel via de computer maar ik geloof nog altijd niet dat je softwarematig een koppeling of een vacuumpomp kan repareren .

                                Comment

                                Working...
                                X