Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

    Verleden week zag ik op de site van konijnenberg een Nikon 85mm 1.8 G staan aan de prijs van €409 en erg prettig van de cashback actie van Nikon zou ik ook nog eens €40 terug krijgen. Ik dacht dus volgende week ga ik er eentje halen want die kan ik wel gebruiken, mis dus.
    Bij konijn moeten ze gedacht hebben ha cashback van Nikon we zullen ze maar wat opslagen en zo zijn al hun lenzen waar cashback op zit opgeslagen en in het geval van de 85mm 1.8 G dus €20 er bij.
    Ho niet zo een probleem dacht ik want ik vond de lens al snel bij kamera express te antwerpen voor €399 maar ho eens even die zeggen niks over cashback dus even een e-mail sturen met hoe het zit. Ik heb wel een e-mail terug gekregen maar er staat niks in.
    Een cashback actie van Nikon in België is blijkbaar niet in elke winkel of heb ik het mis.

    Dan de firma Bulex, ik heb daar een verwarming van hangen en heb al jaren een onderhouds contract.
    In het begin maakte ze een afspraak en dan moest er cash betaald worden wat ik niet zo erg vond.
    Nu is het al jaren dat we begin september een storting krijgen die voor eind september betaald moet zijn anders word het contract verbroken.
    Bij betaling word een brief gestuurd wanneer ze langs komen maar nu is het al een paar jaar dat ze een week voor ze komen bellen dat er zieken zijn en willen ze het onderhoud op schuiven naar januari.
    We hadden hun trukje al door en zo gauw er Bulex op de telefoon komt vraagt mijn vrouw al of ze weeral ziek zijn.
    Nu dit jaar krijgen we dus begin september weer de storting en betalen die keurig voor het einde van de maand.
    Vandaag krijg ik dus een brief dat ze 28 januari langs gaan komen en daartegen bellen ze dan waarschijnlijk nog eens dat ze zieken hebben en zo schuiven ze alles op.
    Ik kan het volgend jaar niet eens aan de belastingen aan geven want ik krijg het papier pas in 2013.

    Hier in België kan tegenwoordig blijkbaar alles.
    Hebt u ook zo een ervaringen met eender wat deel ze met de andere consumenten uit protest voor wat ze doen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

    Sus de wereld is om zeep jong. En dan te bedenken dat JH 70 zou zijn geworden. Damn die werknemers alsmaar ziek
    En nu zal je boekhouding niet kloppen.
    Flickr één
    Flickr two

    Comment


    • #3
      Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

      Ik wil het niet opnemen voor konijn, dat boeit me niet. Maar bij Nikon vind je de regels over de cashback en daar vind je ook de winkels waar het geld.
      De reden waarom sommige webshops erbuiten vallen is dezelfde als bij andere fabrikanten. Veelal kopen zij in het buitenland aan.

      Met dergelijke acties wil de fabrikant ook de gewone winkels een duwtje in de rug geven. Winkels die geen garagebedrijf zijn, zoals veel webshops, hebben meer kosten.

      Nogmaals ik wil geen partij kiezen voor winkels tov webshops, maar gewoon even duiding geven bij de actie.
      Check altijd waar cashbacks geldig zijn om geen verrassingen te hebben.
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

        Je kan het sowieso niet meer aangeven aan de belastingen.

        Ik zou dat contract snel stoppen, en een goede lokale loodgieter vragen.
        Mijn loodgieter komt (na een paar keer aandringen), en stuurt zijn factuur een maand of 3 later.

        Comment


        • #5
          Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

          Melding doen bij uw onderhoudsfirma dat u vind dat dat zo niet (verder) kan en dat u wenst dat ze datzelfde jaar nog komen EN factuur opmaken. Maak ook zeker melding dat het al een aantal jaren op rij is!! Of dat u wenst te betalen NA uitvoering van de werken. (kijk eventueel eens in de kleine letters van het contract, MOGEN ze zo lang wachten voor een onderhoud? En wat kan u doen indien ze hun afspraken niet nakomen.)
          Maak indien nodig vermelding van een ombudsman indien ze geen gehoor geven aan uw klacht. Soms helpt dat wel eens.
          Veel simpeler, geld terugvragen en contract stop zeggen. (nogmaals, controleer de voorwaarden van uw contract) Een jaar vloeken en zoeken naar een andere goeie firma en waarschijnlijk wel tevreden zijn.

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

            Ik heb ondertussen bericht ontvangen van kamera express belgië dat daar de actie van Nikon niet van toepassing is (waarschijnlijk komen die van NL).
            Het contract van Bulex zal ik na de volgende service beurt niet meer verlengen.

            De opzet van mijn posting is eigenlijk dat ik anderen correct behandel en dat van anderen zelf dan ook weer verwacht zonder dat ze met allerlei foefjes komen.
            Spijtig genoeg is eerlijk zijn de wereld uit en zoals bigfoot46 al zegt de wereld is om zeep.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

              Heb vandaag ook iets in die aard voorgehad
              Ik bel naar Callumet Antwerpen met de vraag of we de Nederlandse prijslijst kunnen volgen daar de BTW daar nu ook 21%is
              Een vriendelijke mijnheer aan de andere kant van de lijn zegt me
              "Voor Nikon en Canon produkten kan je beter bellen naar ons, daar onze leverancier Nikon en canon Belgie zijn en niet dezelfde prijzen hanteren."
              Dus zullen we in de winkels die eveneens een Nederlandse vestiging hebben toch een beetje moeten opletten denk ik ivm de garantie

              Groetjes Danny
              Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

              Comment


              • #8
                Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                Ik vind dat er nogal snel gesproken wordt over consumenten naaien.

                Als ik op een website materiaal verkoop aan een hogere prijs dan anderen, maar ik lever keurig af tegen de aangeduide prijs, dan valt dit volgens mij onder correct handelen.
                Niet iedereen garandeert de laagste prijs...

                Naait Delhaize zijn klanten omdat ze 15ct meer vragen voor een fles cola dan Colruyt?

                Comment


                • #9
                  Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                  Je ziet het steeds meer dat bv voor de solden de handelaren hun prijs omhoog doen om tijdens de solden zoveel mogelijk over te houden.
                  In het geval van konijn slaagt de lens €20 op en krijgt men €40 terug van Nikon eigenlijk vind ik dat toch niet netjes hoor.
                  Bij een concurent kost de lens maar haast zoveel dan dat ze bij konijn kost met de cashback er af maar die winkel doet dan weer niet mee aan de cashback.
                  De mensen worden meer en meer op allerlei manieren gepluimd en staan machteloos tegenover zo een zaken, iedereen kijkt toe en doet toch niets.
                  In geval van Bulex ook ze verplichten je eigenlijk voor eind september te betalen want als het dan niet betaald is dan word je contract verbroken maar zelf wachten ze dan wel 3 maanden voor ze komen. Ze moeten normaal dit jaar nog komen maar ze komen pas 28 januari.
                  Ik vind het niet meer kunnen en als ze op 28 januari komen (het zal wel later zijn want elk jaar bellen ze dat ze later komen omdat er zieken zijn) zal het de laatste keer zijn.
                  Last edited by Sus; 29 november 2012, 23:27.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                    Verleden vrijdag heb ik een Nikon 85mm 1.8 G gekocht bij kamera express te Wilrijk.
                    Prima service en zeer vriendelijke verkopers achter den toog, ik koop daar nog wel als ik iets nodig heb.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Verleden vrijdag heb ik een Nikon 85mm 1.8 G gekocht bij kamera express te Wilrijk.
                      Prima service en zeer vriendelijke verkopers achter den toog, ik koop daar nog wel als ik iets nodig heb.
                      Als je een factuur wilt, mag je er 15 euro bijbetalen... 'administratiekosten'
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                        Pardon?
                        15 euro voor een A4'tje en het intypen van je gegevens.
                        Goed verdient.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                          Pardon?
                          15 euro voor een A4'tje en het intypen van je gegevens.
                          Goed verdient.
                          Een advocaat vraagt 200€ om een briefje te schrijven.
                          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: De genaaide consument mijn en uw ervaringen.

                            Ha dat weet ik niet ik heb een kassabon gekregen met alle gegevens er op, een factuur heb ik niet nodig want ik kan toch niets in brengen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment

                            Working...
                            X