Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De dag van vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De dag van vandaag

    Ik was eigenlijk eens benieuwd naar meningen.

    Ik fotografeer heel graag spelende kinderen. Niks geposeerd, gewoon heel spontaan... te druk bezig met het spelen
    Maar de dag van vandaag heb ik er een beetje bang voor. Bv je doet een strandwandeling en je ziet kinderen spelen ... Wat denken de mensen tegenwoordig als je foto's neemt van kinderen (Door al die toestanden die meer en meer in't nieuws komen). Als man voel ik me er niet goed bij om nog foto's van spelende kinderen te nemen.(tenzij het een opdracht is) Vroeger kreeg je op school opdracht om naar een speeltuin te trekken en kinderen te fotograferen ....

    Wat denken jullie hierover? Hoe pakken jullie dit aan? En ben ik de enigste die dit probleem heeft?

    Hopelijk staat in het goede forum-onderdeel
    Digi-Steve

  • #2
    Re: De dag van vandaag

    voor zover ik weet mag je geen kinderen fotograferen zonder uitdrukkelijke toestemming van de ouders
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: De dag van vandaag

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      voor zover ik weet mag je geen kinderen fotograferen zonder uitdrukkelijke toestemming van de ouders
      Maar best ook Gewoon geen kinderen fotograferen (tenzij het de uwe zijn)
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: De dag van vandaag

        Ik zou er helemaal niet mee gediend zijn dat er een wildvreemde persoon mijn kinderen zou filmen . ( indien het toch zou gebeuren ,dan hopelijk met nikonlenzen ,zodat ik ze ook kan gebruiken ,als je begrijpt wat ik bedoel)

        Comment


        • #5
          Re: De dag van vandaag

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          voor zover ik weet mag je geen kinderen fotograferen zonder uitdrukkelijke toestemming van de ouders
          OK, daar kan ik inkomen.
          Maar wat dan als je, bijvoorbeeld in een (drukke) speeltuin, je eigen kinderen aan het fotograferen bent, en andere kinderen staan mee op de foto? Je probeert dat wel te vermijden, maar dat is niet altijd mogelijk hé.
          Ik kan me niet voorstellen dat je dan in de fout bent gegaan...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: De dag van vandaag

            Waarom moet er toestemming gevraagd worden aan de ouders?
            Bestaat hier een wetgeving rond?
            Ik vraag maar

            Vooral in ons land zijn er feiten gebeurd met kinderen die we allemaal kennen.
            Het buitenland echter blijft ook niet gespaard van die nare zaken.

            Iedereen moet alert zijn en voorzichtig met zijn kinderen vandaag de dag.
            Dit moet altijd trouwens volgens mij, ouders hebben verantwoordelijkheid.
            Evenals het onderwijs waar kinderen de ganse dag verblijven.

            Als ik foto's maak van kinderen dan kan gans de wereld er zeker van zijn
            dat ik die foto's op welke wijzen dan ook, niet zal misbruiken.
            Ik wil zwijgen van....afijn, je weet wel.
            Mij interesseert alleen een mooie foto.

            Zijn we niet verkeerd bezig in ons denken en vooral in het "niet-doen"
            omdat we bang zijn?
            De media speelt hierin ook een eigenaardige rol.
            Dus... om eventuele problemen te vermijden > geen foto's van kinderen meer.
            Natuurlijk, als je toestemming vraagt is alles opgelost
            Het kan ook zijn dat je als fotograaf niet geïnteresseerd bent in
            dit onderwerp (foto's van kinderen), dan is het ook opgelost.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: De dag van vandaag

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Waarom moet er toestemming gevraagd worden aan de ouders?
              Bestaat hier een wetgeving rond?
              Ik vraag maar
              Ik weet niet, of er hier een wetgeving rond bestaat, hier zal wel een antwoord op komen in het vervolg van deze thread, 'k weet gewoon als ik iemand zie mijn dochter fotografeert (zonder toestemming, toestemming zal hij van mij toch nooit krijgen), dat ze bij wijze van spreken, zijn lens operatief gaan mogen verwijderen . Sorry maar als het op kinderen aankomt, kan ik gerust in het principe van eerst schieten en dan vragen stellen komen

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Als ik foto's maak van kinderen dan kan gans de wereld er zeker van zijn
              dat ik die foto's op welke wijzen dan ook, niet zal misbruiken.
              Ik wil zwijgen van....afijn, je weet wel.
              Mij interesseert alleen een mooie foto.
              Mij maakt het niet uit, of de fotograaf goede bedoelingen heeft of niet. Mijn dochter wordt niet gefotografeerd, dat is een beslissing die ik als ouder neem. Ik weet ook niet waar jouw foto's achteraf terecht komen, kunnen hier op bd gepubliceerd worden, gedownload worden, en wie weet waar achteraf terecht komen. Het internet is een vieze plaats. En er zitten vieze mensen, kinderen moeten daartegen beschermt worden, deze kunnen zichzelf nog niet beschermen.


              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Zijn we niet verkeerd bezig in ons denken en vooral in het "niet-doen"
              omdat we bang zijn?
              Schrik komt voort uit slechte ervaringen, het is onze taak om onze kroost te beschermen. We weten allen dat het een rare wereld is hierbuiten, en 'k moet het gewoon niet weten dat er een of andere pervert zijn ding zit te doen op een foto van mijn kind. (en dan ga ik nog niet van slechtere dingen uit, waarvoor foto's bedoelt kunnen zijn).

              Voorkomen is beter dan genezen .
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: De dag van vandaag

                persoonlijk zou ik het ook nooit doen maarja

                nog een klein vraagje : hoe zit het met mensen die ouder zijn dan 18 mag je die dan wel fotograferen op straat of moet je hun toestemming hebben? ik denk van wel maar als je soms de foto's ziet van "straat"fotografen denk ik niet dat ze die altijd vragen.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #9
                  Re: De dag van vandaag

                  Ik heb zelf ook 2 kids en kan dus de mening van de ouders zeker en vast begrijpen. (Daarom dat ik nu ook enkel kids uit de familie fotografeer)
                  Maar ik vraag me toch af.... Zou het een verschil maken als het nu een mannelijke fotograaf is of een vrouwelijke? En maakt het een verschil in mening als het om een dochter of een zoon gaat?
                  Digi-Steve

                  Comment


                  • #10
                    Re: De dag van vandaag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
                    Ik heb zelf ook 2 kids en kan dus de mening van de ouders zeker en vast begrijpen. (Daarom dat ik nu ook enkel kids uit de familie fotografeer)
                    Maar ik vraag me toch af.... Zou het een verschil maken als het nu een mannelijke fotograaf is of een vrouwelijke? En maakt het een verschil in mening als het om een dochter of een zoon gaat?
                    Dochter of zoon maakt geen verschil: het zijn uw eigen kinderen...

                    Mag ik dat andere zo stellen: het maakt niks uit als die zieke geest een
                    man of vrouw is...
                    Mijn mening is dat die mensen (die zieken geesten dus) zo geboren zijn en nooit kunnen veranderd worden.
                    Neemt niet weg dat er gepast wordt gehandeld indien nodig.
                    Maar dan is het meestal te laat, de feiten zijn al gebeurd.

                    Je ziet ook hier al, dat ik vertrek van het potentieel gevaar dat elke
                    foto van een kind van welke fotograaf ook, zou kunnen veroorzaken.

                    Ik merk wel dat deze feiten mensen doet nadenken als ze het niet vergeten
                    zijn na veertien dagen...
                    Er zijn ook mensen die kinderen "vergeten" in een auto...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: De dag van vandaag

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Er zijn ook mensen die kinderen "vergeten" in een auto...
                      Het is met plaatsvervangende schaamte dat ik deze opmerking/insinuatie lees, laat staan dat ze ter zake is!
                      In deze wereld van zelfverklaarde "supermannen" wil ik de jonge moeders die zich alle dagen de benen van onder hun lijf moeten lopen om de kop boven water te houden, een hart onder de riem steken! Blijkbaar ontgaat het sommigen dat jonge moeders de toekomst van onze maatschappij torsen. Zij verdienen daarvoor oneindig meer respect.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De dag van vandaag

                        Werd hier in geuren en kleuren al behandeld. Lees dit draadje maar eens...
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=141280

                        Alleen jammer dat de TS in kwestie sommige van zijn eigen tussenkomsten verwijderd heeft...

                        Comment


                        • #13
                          Re: De dag van vandaag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                          Het is met plaatsvervangende schaamte dat ik deze opmerking/insinuatie lees, laat staan dat ze ter zake is!
                          In deze wereld van zelfverklaarde "supermannen" wil ik de jonge moeders die zich alle dagen de benen van onder hun lijf moeten lopen om de kop boven water te houden, een hart onder de riem steken! Blijkbaar ontgaat het sommigen dat jonge moeders de toekomst van onze maatschappij torsen. Zij verdienen daarvoor oneindig meer respect.
                          Carola,
                          Het spijt me echt dat ik je verontwaardigd heb, het is trouwens onterecht
                          en ik hoop dat je dit van mij aanneemt.
                          Je zou eens hier op BD moeten gaan zoeken naar mijn reacties i.v.m. dit onderwerp.
                          Ik heb oneindig respect voor moeders (en ouders).
                          Mijn moeder is gestorven en ze was slechts 51 jaar.
                          Ze heeft 28 jaar géén "leven" gehad en ik weet een beetje waarover ik praat.
                          Jammer dat ik mij nu verplicht voel om dit te zeggen.

                          Zelf heb ik meer dan 15 jaar in deze zaken en aanverwanten gewerkt.
                          Mijn broer die, sta me toe, een autoriteit is in deze aangelegenheden
                          doet zijn werk nog steeds.
                          De keuze van ons beider beroepen is een gevolg van ervaringen uit onze
                          jeugd maar ook uit pure interesse en met de bedoeling dat onze inbreng
                          de "wereld" een beetje zou verbeteren.
                          Ik kan niet precies meten of we hebben kunnen helpen.
                          Kan je wel verzekeren dat we erg gedreven waren&zijn.

                          Kan je verder ook met een gerust hart zeggen dat ik géén superman ben

                          Ouders of wie dan ook met kinderen die de benen van hun lijf moeten lopen
                          om de kop boven water te houden zijn nooit enkel het slachtoffer
                          van zichzelf....
                          Ik bedoel ermee dat iedereen zijn ogen moet openhouden.
                          Achteraf is het makkelijk om alles te verklaren maar dan is het weer te laat.
                          Het schijnt zo te zijn dat het beter is om zich vooral niet te bemoeien
                          met iemand anders zijn zaken....we hebben ook geen "tijd" plus er zijn nog andere oorzaken.
                          Tot daar.

                          Ik verwacht nu nog een laatste reactie en ik zal het de afzender
                          zeker niet kwalijk nemen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment

                          Working...
                          X