Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dak ontmossen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dak ontmossen

    Dag iedereen,

    Mijn pannendak heeft nodig een opknapbeurt nodig.
    Het ligt er al 20jaar en het mos begint serieus de bovenhand te nemen.
    Komt nog bij dat de vogeltjes hier en daar onder de nokken geraken en dat
    brengt ook weer veel vuiligheid mee.

    Zijn er onder jullie die al beroep hebben moeten doen op een dakreiniger?
    Wat hebben ze precies gedaan om het mos weg te krijgen?
    En hoelang blijft het mosvrij?
    Ik woon in de streek van Kortrijk.

    Alle tips over bedrijven die deze dienst leveren, en jullie tevredenheid hierover
    zijn steeds welkom.

    Dank bij voorbaat,
    groeten,
    wistofus
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

  • #2
    Re: Dak ontmossen

    gewoon zo laten.....wees en leef milieubewust.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dak ontmossen

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      gewoon zo laten.....wees en leef milieubewust.
      grt,bouk.
      Het is echt geen zicht hoor

      De voorkant (noorden) is erg aangetast.
      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

      Comment


      • #4
        Re: Dak ontmossen

        Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        ..........

        De voorkant (noorden) is erg aangetast.
        juist daarom laten zitten, je moest eens weten wat je dat aan stookkosten scheelt.
        beter isolatie is er niet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Dak ontmossen

          Het huis is ook een koppelbouw. Dus mijn goede buur zou het ook willen
          dat het wat mooier zou tonen.

          Groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #6
            Re: Dak ontmossen

            Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
            Het huis is ook een koppelbouw. Dus mijn goede buur zou het ook willen
            dat het wat mooier zou tonen.

            Groeten,
            wistofus
            Wat uw buur ervan denkt is zijn "ding", als hij diegene is die het mos eraf wil dan laat je hem het zaakje oplossen.
            Jij beslist zelf wat je met uw dak doet of niet...
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Dak ontmossen

              Heb je last van mos op je dak, plaats een koperen buis/koperdraad boven op de nok. Met de regen komt er kopersulfaat vrij waar het mos niet tegen kan.
              je kan ook sproeien met kopersulfaat

              grts
              Korandoke
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

              Comment


              • #8
                Re: Dak ontmossen

                Dat zou wel interresant zijn dan komt het ook niet terug want das wel het grote probleem vind ik.
                Het mos er af krijgen is niet zo een probleem maar hoelang blijft het weg dat is wat anders.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Dak ontmossen

                  Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                  Heb je last van mos op je dak, plaats een koperen buis/koperdraad boven op de nok. Met de regen komt er kopersulfaat vrij waar het mos niet tegen kan.
                  je kan ook sproeien met kopersulfaat

                  grts
                  Korandoke
                  Met kopersulfaat sproeien is goed voor en gazon, maar maakt lelijke vlekken op muren en tegels!
                  Je tip met die buis of koperdraad heb ik al gehoord, maar weet niet of het echt werkt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dak ontmossen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Met kopersulfaat sproeien is goed voor en gazon, maar maakt lelijke vlekken op muren en tegels!
                    Je tip met die buis of koperdraad heb ik al gehoord, maar weet niet of het echt werkt.
                    Aangezien de nok van ons dak volledig in koperwerk is en de dakpannen ( tegelpannen ) toch behoorlijk aan het aangroeien zijn met mos mag je deze tip als een fabeltje klasseren denk ik zo
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dak ontmossen

                      Dat je het mos weg krijgt met te borstelen of af te spuiten met een produkt, daar ben ik al tevreden mee. Op de lange duur komt het toch terug
                      Maar onze nokpannen zijn onderaan open, dus de vogeltjes maken daar maar al
                      te graag nest, met de gevolgen vandien. Deze nokpannen werden destijds geplaatst op
                      een roofing die eerst over de nok van het dak gelegd werd.
                      Als ze nu die nokpannen onderaan zouden toe cementeren, zou dat probleem toch ook al opgelost zijn.
                      En zo één bedrijf zoek ik hier in de streek. En een beetje feedback kan nooit geen kwaad hé?

                      Groeten en al bedankt voor de reacties,
                      wistofus
                      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dak ontmossen

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Aangezien de nok van ons dak volledig in koperwerk is en de dakpannen ( tegelpannen ) toch behoorlijk aan het aangroeien zijn met mos mag je deze tip als een fabeltje klasseren denk ik zo
                        ben je zeker dat de koperplaat/nok niet gevernist of behandeld is tegen weersinvloeden, ziet ze er nog mooi fris koperkleurig uit en niet bijna zwart dan is ze behandeld.

                        grts
                        Korandoke
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dak ontmossen

                          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          ben je zeker dat de koperplaat/nok niet gevernist of behandeld is tegen weersinvloeden, ziet ze er nog mooi fris koperkleurig uit en niet bijna zwart dan is ze behandeld.

                          grts
                          Korandoke
                          Puur blank koper jawel, ik heb ze zelf gemonteerd , de frisse koperkleur is er al enkele jaartjes af maar het mos is er wel, nu op zich maak ik me daar niet zo druk om hoor , maar dat verhaaltje dat dat koper zou helpen, daar geloof ik al lang niet meer in
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dak ontmossen

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            Heb je last van mos op je dak, plaats een koperen buis/koperdraad boven op de nok. Met de regen komt er kopersulfaat vrij waar het mos niet tegen kan.
                            je kan ook sproeien met kopersulfaat

                            grts
                            Korandoke
                            dat werkt niet hoor! ik heb een koperen nok en toch staat m'n dak vol, slechts de eerste 50 cm staat er geen... en niks vernist... heb ze zelf gelegd...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dak ontmossen

                              Dak ontmossen is een werk voor professionals.
                              Bij de ouderlijke woonst is dit enkele jaren geleden gebeurd (op een leien dak). Eerst komt een ploeg dakwerkers (ze waren met 3) met een hoogtewerker het dak besproeien met een product waardoor mos ( en vooral korstmos) loslaat van de dakbedekking.
                              Een week later werd het dak volledig afgespoten met een hogedrukreiniger.
                              Vervolgens wordt een coating aangebracht (2x). Resultaat: dak ziet er als nieuw uit. Kostprijs: 2000 Euro.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment

                              Working...
                              X