Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Ja Bouk, ik bedoel dat het iets mag kosten als het deftig gedaan is, maar het hoeft niet onnodig 3x duurder te zijn omdat de persoon die de lampjes erop zet een trui van ford aanheeft...
    Maar die van Ford zijn direct geplaatst met passende connectoren en met de garantie van de garage.
    Als er nadien iets fout is met de wagen, dan heeft de garage de verantwoordelijkheid.
    Er zijn er veel te vinden op de markt, maar dan is het vaak gepruts met iets dat niet past, iets dat niet 100% is wat het moet zijn of iets van een veel lagere kwaliteit dat je uiteindelijk nog meer kost omdat je het zal vervangen.
    Die van Ford zijn misschien wel duurder, maar ze passen gegarandeerd en zijn van een door Ford erkende leverancier en kwaliteit.
    En neen, een ledje is geen ledje.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Ja Bouk, ik bedoel dat het iets mag kosten als het deftig gedaan is, maar het hoeft niet onnodig 3x duurder te zijn omdat de persoon die de lampjes erop zet een trui van ford aanheeft...
      maar je krijgt wel garantie.
      en als er wat mis gaat ben je beter af bij een merk/garage volgens mij.
      ben zelf Ford rijder en ga altijd naar mijn merk/garage.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        maar je krijgt wel garantie.
        en als er wat mis gaat ben je beter af bij een merk/garage volgens mij.
        ben zelf Ford rijder en ga altijd naar mijn merk/garage.
        grt,bouk.
        Banden, batterij enz. ook steeds in je merk/garage Bouk?
        Last edited by Guest42; 28 augustus 2014, 19:11.

        Comment


        • #19
          Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Banden, batterij enz. ook steeds in je merk/garage Bouk?
          yep..toevallig banden voor en batterij vernieuwd bij de laatste APK vorige maand.
          wilde ook achter nieuw, maar de garage vond dat zonde van mijn geld omdat dat niet nodig was.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            yep..toevallig banden voor en batterij vernieuwd bij de laatste APK vorige maand.
            wilde ook achter nieuw, maar de garage vond dat zonde van mijn geld omdat dat niet nodig was.
            grt,bouk.
            Ofwel zijn de merkverdelers in Nederland dan veel eerlijker dan hier in België,
            ofwel ken je de juiste weg niet.
            Banden worden door mij in een bandencentrale gekocht, die weten duizend maal meer over banden dan een garage
            die zich laat beleveren door een vertegenwoordiger met mooie praatjes en veel te dure banden.
            Ik koop mijn banden sinds jaar en dag bij Vandekerckhove (Q team) http://www.qteam.be/nl
            Voor mijn laatste banden op mijn Mercedes C (W204) betaalde ik 208€ voor twee banden
            incluis montage,nieuwe ventielen, en uitbalanceren (Michelin energy saver + 215/60 R16 95 V)

            Deze voor mijn Subaru zullen iets duurder zijn vrees ik (225/55 R17 97Y)



            Zelfde verhaal batterijen, dat koop je best in een speciaalzaak.
            Verleden winter wil een vriend van mij zijn auto starten, batterij plat, gestart met kabels en naar de garage,
            conclusie batterij kapot dus vervangen in de garage batterij van 55 Ah van het merk AC auto is een Citoën 1600cc benzine.
            Factuur van 220€ alleen om de batterij te vervangen.
            Ongeveer rond dezelfde tijd heeft ook mijn buurman een kapotte batterij, auto Skoda diesel batterij van 88Ah. ben ik gaan halen
            bij een groothandel in batterijen hier in de buurt, merk Varta Black Dynamic met een koudstart vermogen van 740Amp. prijs 104€
            dat is minder dan de helft van de garageprijs voor een batterij die ook nog eens de helft groter is, wat denk je ? En ja, voor deze prijs
            monteren die gasten ook nog je batterij wat ik nu zelf heb gedaan voor mijn buurman.
            Last edited by Guest42; 29 augustus 2014, 10:00.

            Comment


            • #21
              Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ofwel zijn de merkverdelers in Nederland dan veel eerlijker dan hier in België,
              ofwel ken je de juiste weg niet.
              maar ik woon in een dorp, waar de garage afhankelijk is van de dorpelingen en service.
              een paar klachten, en hij (de garagehouder) kan het schudden.
              grt,bouk.
              PS:
              op alle onderdelen en arbeidsloon 24 maanden garantie.
              Last edited by bouk; 29 augustus 2014, 10:01. Reden: PS:,.l,;lo
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                Veel merkgarages beschikken zelf niet eens over een machine om banden te monteren en een balanceermachine.
                Ze maken een ommetje met je banden of zelfs met je auto naar een bandenboer die het werk voor hen doet. Tijdens het transport en het wachten bij de bandenboer blijft het werkurenklokje van de merkgarage doorlopen. Die mensen werken ook niet gratis.

                Comment


                • #23
                  Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  maar ik woon in een dorp, waar de garage afhankelijk is van de dorpelingen en service.
                  een paar klachten, en hij (de garagehouder) kan het schudden.
                  grt,bouk.
                  PS:
                  op alle onderdelen en arbeidsloon 24 maanden garantie.
                  Een dorpsgarage, dan zal dat ook wel geen Ford hoofdverdeler zijn....

                  En 24 maanden garantie op banden Bouk dan zijn deze van mij reeds versleten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                      Spulletjes uit Jangjin en Ghuanzou. Zullen vast en zeker met een CE of TUV keurmerk zijn. Als je er genoeg bestelt drukken ze er zelfs de naam van je lief op als keurmerk.

                      drl zonder ledjes :
                      Last edited by notex; 29 augustus 2014, 16:31.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Spulletjes uit Jangjin en Ghuanzou. Zullen vast en zeker met een CE of TUV keurmerk zijn. Als je er genoeg bestelt drukken ze er zelfs de naam van je lief op als keurmerk.
                        Inderdaad, maar ik kan niet zeggen dat ze niet correct handel drijven die Chinezen.

                        Op een andere site heb ik DEZE gekocht, dat om 24 volt batterijladers te maken voor een flitsinstallatie, werkt zeer goed.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Inderdaad, maar ik kan niet zeggen dat ze niet correct handel drijven die Chinezen.

                          Op een andere site heb ik DEZE gekocht, dat om 24 volt batterijladers te maken voor een flitsinstallatie, werkt zeer goed.
                          Welk soort accu gebruik je daarvoor?
                          Als het lithium-ion cellen zijn, zet die dan niet zomaar in serie, want als die niet allemaal 100% dezelfde spanning krijgen, dan wordt het erg gevaarlijk.
                          Bij nimh-accu's kan dat niet zoveel kwaad, want die gaan niet meteen stuk als ze wat overladen worden, ze warmen alleen maar op (zolang de temperatuur niet te hoog oploopt is dat geen probleem).

                          Loodaccu's mag je wel in serie zetten, maar bij de betere laders wordt er een systeem voorzien om ervoor te zorgen dat de cellen na het laden allemaal dezelfde spanning krijgen (kleine laadstroom met de juiste maximale spanning die daarvoor nodig is).
                          Je moet dat type lader dus eigenlijk wat langer aangesloten laten dan de werkelijk nodige laadtijd (dat moet niet elke keer).
                          Op het werk hebben ze vorige week nog een nieuwe lader gekocht voor een heftoestel, en die heeft zo'n functie.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Welk soort accu gebruik je daarvoor?
                            Als het lithium-ion cellen zijn, zet die dan niet zomaar in serie, want als die niet allemaal 100% dezelfde spanning krijgen, dan wordt het erg gevaarlijk.
                            Bij nimh-accu's kan dat niet zoveel kwaad, want die gaan niet meteen stuk als ze wat overladen worden, ze warmen alleen maar op (zolang de temperatuur niet te hoog oploopt is dat geen probleem).

                            Loodaccu's mag je wel in serie zetten, maar bij de betere laders wordt er een systeem voorzien om ervoor te zorgen dat de cellen na het laden allemaal dezelfde spanning krijgen (kleine laadstroom met de juiste maximale spanning die daarvoor nodig is).
                            Je moet dat type lader dus eigenlijk wat langer aangesloten laten dan de werkelijk nodige laadtijd (dat moet niet elke keer).
                            Op het werk hebben ze vorige week nog een nieuwe lader gekocht voor een heftoestel, en die heeft zo'n functie.
                            Daar zitten twee Gel accu's in serie in Bart 24 volt 10Ah. ik heb dat ding afgeregeld op max 1 Amp. met een max spanning van 28 volt,
                            de batterij trekt na een uur of twaalf laden nog ongeveer 0,1 Amp. bij begin laden is dat 1 Amp. bij ongeveer kleine 26 volt, werkt dus perfect,
                            en bij die 0,1 Amp mag je het nog eens vergeten af te leggen, met 2,4 watt zal je die batterijen zeker niet warm stoken of overladen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Daar zitten twee Gel accu's in serie in Bart 24 volt 10Ah. ik heb dat ding afgeregeld op max 1 Amp. met een max spanning van 28 volt,
                              de batterij trekt na een uur of twaalf laden nog ongeveer 0,1 Amp. bij begin laden is dat 1 Amp. bij ongeveer kleine 26 volt, werkt dus perfect,
                              en bij die 0,1 Amp mag je het nog eens vergeten af te leggen, met 2,4 watt zal je die batterijen zeker niet warm stoken of overladen.
                              Als het niet de bedoeling is om die lader continu aangesloten te laten, dan is dat inderdaad geen probleem.
                              Door die 0.1A zullen de cellen ook na een tijdje allemaal op hetzelfde peil komen (dat is wat een veel duurdere lader ook doet).
                              Je zou er eventueel een veiligheidstimer tussen kunnen zetten voor het geval dat je zou vergeten om de lader uit te schakelen als de accu's geladen zijn.
                              Er worden tegenwoordig veel "druppelladers" verkocht die continu een kleine stroom blijven leveren, dat is niet zo goed voor loodaccu's (gel of zuur, dat maakt daarbij niet veel verschil).
                              Het is beter om een loodaccu te laden tot de correcte spanning, en dan het laadproces te onderbreken.
                              Voor een auto of motor accu is het dus beter om wekelijks de lader aan te sluiten en die terug af te koppelen als de accu geladen is (als die lang stil blijft staan, als je er geregeld mee rijdt dan is dat natuurlijk niet nodig).
                              Misschien kan je daarvoor ook wel ergens zo'n print vinden die gemakkelijk te combineren is met de schakeling die je nu gebruikt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Als het niet de bedoeling is om die lader continu aangesloten te laten, dan is dat inderdaad geen probleem.
                                Door die 0.1A zullen de cellen ook na een tijdje allemaal op hetzelfde peil komen (dat is wat een veel duurdere lader ook doet).
                                Je zou er eventueel een veiligheidstimer tussen kunnen zetten voor het geval dat je zou vergeten om de lader uit te schakelen als de accu's geladen zijn.
                                Er worden tegenwoordig veel "druppelladers" verkocht die continu een kleine stroom blijven leveren, dat is niet zo goed voor loodaccu's (gel of zuur, dat maakt daarbij niet veel verschil).
                                Het is beter om een loodaccu te laden tot de correcte spanning, en dan het laadproces te onderbreken.
                                Voor een auto of motor accu is het dus beter om wekelijks de lader aan te sluiten en die terug af te koppelen als de accu geladen is (als die lang stil blijft staan, als je er geregeld mee rijdt dan is dat natuurlijk niet nodig).
                                Misschien kan je daarvoor ook wel ergens zo'n print vinden die gemakkelijk te combineren is met de schakeling die je nu gebruikt.
                                Weet ik Bart, maar dat zal geen probleem zijn, die flitsen zijn van een beroeps, en worden omzeggens bijna dagelijks gebruikt, ik denk dat de kans groter is
                                hij deze vergeet op te laden dan dat hij ze zal vergeten af te zetten.

                                Wat betreft dat blijven druppelladen, ben je dat echt zeker dat ze daar niet tegen kunnen ? Een backup systeem voor een computer of server staat
                                toch ook dag en nacht op, en blijft ook met ongeveer 0,1 Amp laden, zijn ook gel batterijen, deze van mijn grootformaat printer met Dell ripp
                                zijn denk ik ongeveer 6 of 7 jaar oud, en nog steeds goed, af en toe laat ik deze eens een printopdracht van een tiental minuten drukken op de
                                batterijen, dat om het boeltje wat wakker te houden, gaat dan van 100% naar ongeveer 30% wat mij nog steeds hetzelfde lijkt als een paar jaar geleden.

                                Comment

                                Working...
                                X