Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cultureel aspect: Belgische websites tonen geen of zelden prijzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cultureel aspect: Belgische websites tonen geen of zelden prijzen?

    Ik ben op dit moment op zoek naar een installateur voor een zonneboiler en wat mij direct opvalt is dat Belgische websites vrijwel NOOIT prijzen noemen. Het is van: contacteer ons voor de beste prijzen of je moet allerlei gegevens invullen om een prijsofferte of gecontacteerd (en gestalkt te worden?) te bekomen.

    Op Nederlandse websites staat exact aangeven wat de prijs is inclusief met al dan niet installatie en verplaatsing inbegrepen etc.

    Ook is het me opgevallen dat tot voor kort en soms nog altijd er geen prijzen hangen bij vastgoedmakelaars omtrent huizen. Heel raar: in Engeland staan de prijzen gewoon netjes op een advertentie, ook al is de prijs gewoon 3 miljoen pond of slechts 200.000 pond. Idem in Nederland.

    Er zijn meer van dit soort voorbeelden, waarbij ik me afvraag waarom die prijzen niet worden genoemd. Heeft dit te maken met een katholieke plaatsgeest versus de protestantse mentaliteit in Nederland en Engeland?

    Het is erg vervelend om zo prijzen online te vergelijken. Tot nu heb ik enkel Nederlandse prijzen kunnen vergelijken.

    Het doet allemaal nogal aan als een soort dorpsmentaliteit en geniepigheid, alsof bepaalde dingen niet geweten of gedeeld mogen worden...
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Cultureel aspect: Belgische websites tonen geen of zelden prijzen?

    zou zeker gaan verhuizen/emigreren Stefaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Cultureel aspect: Belgische websites tonen geen of zelden prijzen?

      Is gewoon cultureel, het gevoel ophouden dat er hier altijd wel
      iets te ritselen valt.

      Comment


      • #4
        Re: Cultureel aspect: Belgische websites tonen geen of zelden prijzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Ik ben op dit moment op zoek naar een installateur voor een zonneboiler en wat mij direct opvalt is dat Belgische websites vrijwel NOOIT prijzen noemen. Het is van: contacteer ons voor de beste prijzen of je moet allerlei gegevens invullen om een prijsofferte of gecontacteerd (en gestalkt te worden?) te bekomen.

        Op Nederlandse websites staat exact aangeven wat de prijs is inclusief met al dan niet installatie en verplaatsing inbegrepen etc.
        Elk huis is anders, hoe kan je dan een correcte prijsofferte maken voor de plaatsing van een zonneboiler, nieuwe verwarmingsketel of veranda zonder dat de verkoper ter plaatse is geweest.

        Ik heb afgelopen jaar een terrasoverkapping laten plaatsen, en toen ik bij de verkoper langsging kreeg ik een richtprijs mee die hij gemaakt had aan de hand van de informatie die ik hem gegeven had. Later is de plaatser van de terrasoverkapping langs geweest en hij heeft dan voor mij een correcte prijsofferte gemaakt waarbij alle extra (bevestigings)materialen die ik nodig zou hebben (en waar de verkoper in de toonzaal geen weet van kon hebben) meegerekend waren.

        Ook is het me opgevallen dat tot voor kort en soms nog altijd er geen prijzen hangen bij vastgoedmakelaars omtrent huizen. Heel raar: in Engeland staan de prijzen gewoon netjes op een advertentie, ook al is de prijs gewoon 3 miljoen pond of slechts 200.000 pond. Idem in Nederland.
        Op immoweb staan nochtans bij de meeste advertenties een prijsvermelding bij.

        Er zijn meer van dit soort voorbeelden, waarbij ik me afvraag waarom die prijzen niet worden genoemd. Heeft dit te maken met een katholieke plaatsgeest versus de protestantse mentaliteit in Nederland en Engeland?

        Het is erg vervelend om zo prijzen online te vergelijken. Tot nu heb ik enkel Nederlandse prijzen kunnen vergelijken.

        Het doet allemaal nogal aan als een soort dorpsmentaliteit en geniepigheid, alsof bepaalde dingen niet geweten of gedeeld mogen worden...
        Wat de ene "dorpsmentaliteit" noemt is bij iemand anders eerder respect voor een potentiele klant door hem een correcte offerte willen te leveren, aangepast aan zijn specifieke behoeftes.
        In Nederland wonen heel veel mensen in identiek dezelfde rijhuisjes, dan is het makkelijk om een prijs op een plaatsing te kleven. In Belgie zit je met een grote diversiteit van huizen en bouwstijlen en daardoor kan je niet zomaar één prijs geven voor de montage van je zonneboiler.
        http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

        Comment

        Working...
        X