Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Covid vaccin, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Covid vaccin, welke?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Met cijfers kan je alle kanten op; getalsdemagogie heet zoiets.
    Als je kijkt naar het percentage gevaccineerden (1e dosis en 2e dosis) dan zie je snel dat de verschillen tussen België en Nederland uiterst minimaal zijn.
    Uiteraard kan je met cijfers alle kanten op, daarmee dat men in België percentuele cijfers geeft over het aantal gevaccineerden, dat komt hen beter uit
    Maar eigenlijk hebben de percentuele cijfers hier helemaal niks mee te maken en moet er gekeken worden naar effectieve cijfers, en op die manier lopen we heel ver achter.
    Maar het is wel typerend voor onze overheid om de ene keer effectieve cijfers over iets te geven en de andere keer percentuele, het is maar wat het beste voor hen past

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #47
      Re: Covid vaccin, welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Uiteraard kan je met cijfers alle kanten op, daarmee dat men in België percentuele cijfers geeft over het aantal gevaccineerden, dat komt hen beter uit
      Maar eigenlijk hebben de percentuele cijfers hier helemaal niks mee te maken en moet er gekeken worden naar effectieve cijfers, en op die manier lopen we heel ver achter.
      Maar het is wel typerend voor onze overheid om de ene keer effectieve cijfers over iets te geven en de andere keer percentuele, het is maar wat het beste voor hen past

      grts
      Sieg
      De vaccins worden in de EU verdeeld à rato van het aantal inwoners; dan is het toch logisch dat er in Nederland meer mensen worden gevaccineerd ?
      In Indonesië zijn zo'n 10 miljoen mensen gevaccineerd, dit vertegenwoordigt 4% van de bevolking. Staan zij dan ook verder dan ons ?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #48
        Re: Covid vaccin, welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Uiteraard kan je met cijfers alle kanten op, daarmee dat men in België percentuele cijfers geeft over het aantal gevaccineerden, dat komt hen beter uit
        Maar eigenlijk hebben de percentuele cijfers hier helemaal niks mee te maken en moet er gekeken worden naar effectieve cijfers, en op die manier lopen we heel ver achter.
        Als een land veel groter is dan België en/of meer inwoners heeft, dan zijn er vaak ook meer vaccinatiecentra en krijgt dat land meer vaccins toegewezen.
        Dan zal dat land uiteraard in aantallen hoger liggen niettegenstaande ze procentueel mogelijks slechter scoren.

        Procentueel berekenen klopt zolang men de hele bevolking telt.
        Uiteraard wordt er ook gefoefeld ... als men ergens 1 besmetting heeft en morgen zijn er drie, dan spreken ze rap van een toename van 300%.
        Daarentegen als men van 1000 naar 900 gaat, dan zal men nooit van een verbetering van 10% op één dag spreken maar van “slechts een afname van 100”.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Covid vaccin, welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Met cijfers kan je alle kanten op; getalsdemagogie heet zoiets.
          Als je kijkt naar het percentage gevaccineerden (1e dosis en 2e dosis) dan zie je snel dat de verschillen tussen België en Nederland uiterst minimaal zijn.
          Hier bij vaccinatiecentrum Roeselare zitten we vrij goed,
          dinsdag hier in Hooglede zaten we hier op 27,5% eerste prikken,
          terwijl dat voor Vlaanderen maar op 13% stond, kan je hier zien.

          Comment


          • #50
            Re: Covid vaccin, welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dus liever een veel groter risico door niet gevaccineerd te zijn? [emoji849]
            Of wil je sneller van je partner vanaf?
            Beste is de huisarts te laten beslissen wat het beste is.

            Dat is toch niet de info dat er gegeven werd door de overheid.
            Wie vaccin weigert krediet nadat iedereen gevaccineerd is de keuze om alsnog gevaccineerd te worden indien er nog vaccins over blijven.
            Indien hetzelfde vaccin nog beschikbaar is, dan krijg je hetzelfde toegediend.
            Enkel mocht dit er niet meer zijn en van de andere wel, dan krijg je de kans u nog te laten vaccineren maar zij beslissen welk vaccin.
            Ik denk dat je ons redeneren en argumenten niet goed kan volgen.
            Ik respecteer je mening en feedback maar ik deel hem niet.

            Ten eerste is er momenteel een zeer groot risico op het nemen van het Astra vaccin zowel voor mij als mijn partner. We zijn beiden risicopatiënt. Mijn partner heeft een moeilijke medische problematiek.
            Ik vind het onverantwoord om dat risico aan te gaan door te moeten ondergaan wat de overheid ons oplegt.
            Mijn partner heeft al tromboses gehad en het AZ vaccin luid net potentieel tromboses in.

            Ik herhaal dat we NIET tegen een vaccinatie zijn. We willen wel geen troep in ons lijf.
            De overheid kan beweren wat ze wil. Een overheid denkt vooral aan zijn zakken en niet aan het welzijn van de mensen.
            Wij denken liever voor ons zelf.
            De tijden dat ons dingen opgelegd werden is voorbij. De nieuwe tijd waarbij de patiënt de eindbeslissing neemt en meegenomen wordt in de overweging is nu.

            Er zijn wereldwijd tientallen doden gevallen en over de invaliden en gehandicapten durven ze geen cijfers vrij geven. Want die zijn er wel degelijk en in groot getal!
            Niet toevallig is het Jansens vaccin met gelijkaardige problemen gekampt. Beiden zijn vector vaccins en hun mechanisme is niet goed.
            Van het mRNA vaccin (Phizer en Moderna) is ondertussen bewezen dat het veel veiliger is.
            We mogen dan wel spreken over een incidentiecijfer achter de komma bij AZ, het Phizer vaccin doet het minstens een miljoen keer beter.
            Bewijs het feit dat het al zonder incidentie is toegediend aan bijzonder kwetsbare groepen met succes en in zeer grote aantallen.

            Eens de grote massa voorbij is dan zal er sowieso nog veel vaccin beschikbaar zijn. In het buitenland krijgen mensen die keuze.
            Ik zie niet in waarom wij dat niet zouden krijgen. Desnoods gaan we hem halen in het buitenland. Je moet weten dat het buitenland hier 15km vandaan is (NL) en 50km tot FR.
            In beide landen hebben we contacten.

            Het is ook niet vergelijkbaar met het griepvaccin dat maar een beperkte tijd van het jaar beschikbaar is. Dit corona virus is er het gehele jaar door en telkens zullen duizenden nieuwe mensen elk jaar dit vaccin nodig hebben.
            Dus ze gaan die productie niet snel plat leggen tenzij het virus zou verdwijnen. En in dat laatste geval hebben we het dan ook weer niet nodig.
            Alle 17 jarigen nu zullen volgend jaar het vaccin krijgen als ze 18 worden. Tenminste als we er van uit gaan dat ze niet inenten onder de 18.
            Het jaar er op alle 16 jarigen van nu. Ezv....

            We stellen ons met dit uitstel niet bijzonder bloot aan een extra risico meer dan we vandaag al zouden hebben.
            Wij zijn zeer verstandige mensen die geen onverantwoord gedrag vertonen. We volgen de richtlijnen stipt!
            Eigenlijk is er niets veranderd voor ons.
            Hier hebben wij al 30 jaar of zo geen griep meer gehad. Zelfs geen verkoudheid. Net omdat we die richtlijnen van hygiëne al zolang volgen.
            De reden dat we dat doen is net omwille van de gezondheidsproblematiek van mijn partner. Je zou haar kunnen vergelijken met wat een chemopatient moet ondergaan.
            Maak je geen zorgen. Het gaat ons eigenlijk best wel goed zo.

            Voor hetzelfde geld bestond er nog niet eens een vaccin en konden we misschien nog wel 5 jaar wachten. Of 10, of....
            In 1918 was er ook geen medische oplossing voor de Spaanse griep. En toch hebben de mensen die hygiënisch waren het overleefd.

            Die paar maanden extra kunnen we prima uitzitten. Er is geen verschil met wat de jeugd moet ondergaan. Wij zijn niet het soort mensen dat hun plaats wil voorbij steken.
            Wij kunnen echt wel wachten in deze. We hebben geen haast.

            De overheid zal sowieso vragende partij zijn om het laatste percentiel te overtuigen alsnog een vaccin te nemen.
            Maar ze gaan dan wel moeten toegeven op welke we willen nemen.
            Het is weinig denkbaar dat de overheid nog zal bijbestellen van de vector vaccins.
            Phizer lijkt de productie nu erg goed op gang gekregen te hebben en dat lijkt zo te zien de volhouder te worden naar Moderna. Er is nog een 5de vaccin in de maak trouwens. Ben de naam even kwijt.

            Aan de lijn kreeg ik ook te verstaan dat veel mensen het AZ vaccin nu weigeren.
            Dat gaan ze u niet zeggen op tv.
            Dus de overheid zal moeten plooien wil ze die groep nog mee hebben.
            We gaan ons vooral niet laten intimideren. Dat werkt bij ons behoorlijk averechts.
            Het spreekt voor zich dat ze dat niet op tv gaan zeggen nu want dan wil niemand het AZ vaccin nog en dan zijn ze er aan voor de miljoenen euro dat beide vaccins van AZ en Jansens gekost hebben.
            Ze hebben liever een paar doden en een paar honderden gehandicapten dan die rommel te moeten wegsmijten. Zeg mij eens wat daar verantwoord aan is?

            Tevens is er nu al sprake dat er een tweede, derde, vierde,... ronde zal komen.
            Er is weinig zekerheid over hoe lang het vaccin echt wel werkt.
            Er komen nu al signalen dat er mensen zijn waarbij de antistoffen na een besmetting weg zijn na een paar maand.
            Het lijkt logisch aanvaardbaar dat de uitgelokte reactie via het vaccin een gelijkaardige verwachting heeft.
            Dat moet nog allemaal onderzocht worden.

            We zijn hier nog niet van af hoor.
            Er wordt erg veel hoop gelegd op dat vaccin maar het zal nog moeten blijken of het wel de uitweg is.
            Wij zijn daar stukken meer nuchter in.

            Omdat onze problematiek bijzonder is gaan we volgende week eens horen bij de huisarts of hij er geen poot aan kan draaien zodat we op een lijst komen voor het Phizer vaccin.

            Het was niet mijn bedoeling een polemiek te starten. Ik was gewoon wat op zoek naar tips inzake welk vaccin we zouden krijgen.

            Comment


            • #51
              Re: Covid vaccin, welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              De vaccins worden in de EU verdeeld à rato van het aantal inwoners; dan is het toch logisch dat er in Nederland meer mensen worden gevaccineerd ?
              In Indonesië zijn zo'n 10 miljoen mensen gevaccineerd, dit vertegenwoordigt 4% van de bevolking. Staan zij dan ook verder dan ons ?
              Logisch dat er meer gevaccineerd zijn wel, maar Nederland heeft niet het dubbel aantal inwoners van België maar wel het dubbel aantal gevaccineerden
              Dus je logica klopt niet

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #52
                Re: Covid vaccin, welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik denk dat je ons redeneren en argumenten niet goed kan volgen.
                Ik respecteer je mening en feedback maar ik deel hem niet.

                Ten eerste is er momenteel een zeer groot risico op het nemen van het Astra vaccin zowel voor mij als mijn partner. We zijn beiden risicopatiënt. Mijn partner heeft een moeilijke medische problematiek.
                Ik vind het onverantwoord om dat risico aan te gaan door te moeten ondergaan wat de overheid ons oplegt.
                Mijn partner heeft al tromboses gehad en het AZ vaccin luid net potentieel tromboses in.

                Ik herhaal dat we NIET tegen een vaccinatie zijn. We willen wel geen troep in ons lijf.
                De overheid kan beweren wat ze wil. Een overheid denkt vooral aan zijn zakken en niet aan het welzijn van de mensen.
                Wij denken liever voor ons zelf.
                De tijden dat ons dingen opgelegd werden is voorbij. De nieuwe tijd waarbij de patiënt de eindbeslissing neemt en meegenomen wordt in de overweging is nu.

                Er zijn wereldwijd tientallen doden gevallen en over de invaliden en gehandicapten durven ze geen cijfers vrij geven. Want die zijn er wel degelijk en in groot getal!
                Niet toevallig is het Jansens vaccin met gelijkaardige problemen gekampt. Beiden zijn vector vaccins en hun mechanisme is niet goed.
                Van het mRNA vaccin (Phizer en Moderna) is ondertussen bewezen dat het veel veiliger is.
                We mogen dan wel spreken over een incidentiecijfer achter de komma bij AZ, het Phizer vaccin doet het minstens een miljoen keer beter.
                Bewijs het feit dat het al zonder incidentie is toegediend aan bijzonder kwetsbare groepen met succes en in zeer grote aantallen.

                Eens de grote massa voorbij is dan zal er sowieso nog veel vaccin beschikbaar zijn. In het buitenland krijgen mensen die keuze.
                Ik zie niet in waarom wij dat niet zouden krijgen. Desnoods gaan we hem halen in het buitenland. Je moet weten dat het buitenland hier 15km vandaan is (NL) en 50km tot FR.
                In beide landen hebben we contacten.

                Het is ook niet vergelijkbaar met het griepvaccin dat maar een beperkte tijd van het jaar beschikbaar is. Dit corona virus is er het gehele jaar door en telkens zullen duizenden nieuwe mensen elk jaar dit vaccin nodig hebben.
                Dus ze gaan die productie niet snel plat leggen tenzij het virus zou verdwijnen. En in dat laatste geval hebben we het dan ook weer niet nodig.
                Alle 17 jarigen nu zullen volgend jaar het vaccin krijgen als ze 18 worden. Tenminste als we er van uit gaan dat ze niet inenten onder de 18.
                Het jaar er op alle 16 jarigen van nu. Ezv....

                We stellen ons met dit uitstel niet bijzonder bloot aan een extra risico meer dan we vandaag al zouden hebben.
                Wij zijn zeer verstandige mensen die geen onverantwoord gedrag vertonen. We volgen de richtlijnen stipt!
                Eigenlijk is er niets veranderd voor ons.
                Hier hebben wij al 30 jaar of zo geen griep meer gehad. Zelfs geen verkoudheid. Net omdat we die richtlijnen van hygiëne al zolang volgen.
                De reden dat we dat doen is net omwille van de gezondheidsproblematiek van mijn partner. Je zou haar kunnen vergelijken met wat een chemopatient moet ondergaan.
                Maak je geen zorgen. Het gaat ons eigenlijk best wel goed zo.

                Voor hetzelfde geld bestond er nog niet eens een vaccin en konden we misschien nog wel 5 jaar wachten. Of 10, of....
                In 1918 was er ook geen medische oplossing voor de Spaanse griep. En toch hebben de mensen die hygiënisch waren het overleefd.

                Die paar maanden extra kunnen we prima uitzitten. Er is geen verschil met wat de jeugd moet ondergaan. Wij zijn niet het soort mensen dat hun plaats wil voorbij steken.
                Wij kunnen echt wel wachten in deze. We hebben geen haast.

                De overheid zal sowieso vragende partij zijn om het laatste percentiel te overtuigen alsnog een vaccin te nemen.
                Maar ze gaan dan wel moeten toegeven op welke we willen nemen.
                Het is weinig denkbaar dat de overheid nog zal bijbestellen van de vector vaccins.
                Phizer lijkt de productie nu erg goed op gang gekregen te hebben en dat lijkt zo te zien de volhouder te worden naar Moderna. Er is nog een 5de vaccin in de maak trouwens. Ben de naam even kwijt.

                Aan de lijn kreeg ik ook te verstaan dat veel mensen het AZ vaccin nu weigeren.
                Dat gaan ze u niet zeggen op tv.
                Dus de overheid zal moeten plooien wil ze die groep nog mee hebben.
                We gaan ons vooral niet laten intimideren. Dat werkt bij ons behoorlijk averechts.
                Het spreekt voor zich dat ze dat niet op tv gaan zeggen nu want dan wil niemand het AZ vaccin nog en dan zijn ze er aan voor de miljoenen euro dat beide vaccins van AZ en Jansens gekost hebben.
                Ze hebben liever een paar doden en een paar honderden gehandicapten dan die rommel te moeten wegsmijten. Zeg mij eens wat daar verantwoord aan is?

                Tevens is er nu al sprake dat er een tweede, derde, vierde,... ronde zal komen.
                Er is weinig zekerheid over hoe lang het vaccin echt wel werkt.
                Er komen nu al signalen dat er mensen zijn waarbij de antistoffen na een besmetting weg zijn na een paar maand.
                Het lijkt logisch aanvaardbaar dat de uitgelokte reactie via het vaccin een gelijkaardige verwachting heeft.
                Dat moet nog allemaal onderzocht worden.

                We zijn hier nog niet van af hoor.
                Er wordt erg veel hoop gelegd op dat vaccin maar het zal nog moeten blijken of het wel de uitweg is.
                Wij zijn daar stukken meer nuchter in.

                Omdat onze problematiek bijzonder is gaan we volgende week eens horen bij de huisarts of hij er geen poot aan kan draaien zodat we op een lijst komen voor het Phizer vaccin.

                Het was niet mijn bedoeling een polemiek te starten. Ik was gewoon wat op zoek naar tips inzake welk vaccin we zouden krijgen.
                Goed gesproken en goed dat je uw mening geeft

                Het ergste vind ik vooral dat je jezelf tegenwoordig in de maatschappij, en dan vooral hier op het forum, moet verdedigen voor de keuzes die je maakt in het leven
                Wat een pandemie allemaal niet teweeg kan brengen, maar net daardoor leer je ook echt het karakter van sommige mensen kennen.

                Ik zou zeggen, blijf vooral bij je eigen keuze en laat je niet ompraten door mensen die denken het beter te weten, al zijn ze al meermaals nadien met hun neus op de feiten gedrukt
                En bijna altijd hebben ze de bal al misgeslagen.
                Luister naar mensen die er echt iets van kennen, niet naar forumleden die denken er iets van te kennen !
                Zo neem ikzelf elke dag een pak medicijnen, mijn dokter wist zelf niet of deze enige impact zou hebben wanneer ik een vaccinatie kreeg
                Gelukkig heb ik ondertussen iemand kunnen bereiken die bij de top staat van de virologen en die heeft mij alles netjes fijn uitgelegd

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #53
                  Covid vaccin, welke?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik zou zeggen, blijf vooral bij je eigen keuze en laat je niet ompraten door mensen die denken het beter te weten, al zijn ze al meermaals nadien met hun neus op de feiten gedrukt
                  En bijna altijd hebben ze de bal al misgeslagen.
                  Luister naar mensen die er echt iets van kennen, niet naar forumleden die denken er iets van te kennen !
                  Laat deze woorden net van een “forumlid” komen dat steeds beweert dat “een andere de bal mis slaagt”. [emoji848]

                  Uiteraard heeft iedereen het recht een eigen keuze te maken. [emoji106]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Covid vaccin, welke?

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Ten eerste is er momenteel een zeer groot risico op het nemen van het Astra vaccin zowel voor mij als mijn partner. We zijn beiden risicopatiënt. Mijn partner heeft een moeilijke medische problematiek.
                    Ik vind het onverantwoord om dat risico aan te gaan door te moeten ondergaan wat de overheid ons oplegt.
                    Mijn partner heeft al tromboses gehad en het AZ vaccin luid net potentieel tromboses in.

                    Ik herhaal dat we NIET tegen een vaccinatie zijn. We willen wel geen troep in ons lijf.
                    De overheid kan beweren wat ze wil. Een overheid denkt vooral aan zijn zakken en niet aan het welzijn van de mensen.
                    Wij denken liever voor ons zelf.
                    De tijden dat ons dingen opgelegd werden is voorbij. De nieuwe tijd waarbij de patiënt de eindbeslissing neemt en meegenomen wordt in de overweging is nu.

                    Er zijn wereldwijd tientallen doden gevallen en over de invaliden en gehandicapten durven ze geen cijfers vrij geven. Want die zijn er wel degelijk en in groot getal!
                    Niet toevallig is het Jansens vaccin met gelijkaardige problemen gekampt. Beiden zijn vector vaccins en hun mechanisme is niet goed.
                    Van het mRNA vaccin (Phizer en Moderna) is ondertussen bewezen dat het veel veiliger is.
                    We mogen dan wel spreken over een incidentiecijfer achter de komma bij AZ, het Phizer vaccin doet het minstens een miljoen keer beter.
                    Bewijs het feit dat het al zonder incidentie is toegediend aan bijzonder kwetsbare groepen met succes en in zeer grote aantallen.
                    Man toch. Jij gelooft dus klakkeloos de media en beslist op basis van die verhalen. Heb je al eens gedacht wat je gaat doen als je je huisarts/specialist vraagt en die zegt dat er voor jullie absoluut geen probleem is met AZ? Wat ga je dan doen? Je huisarts, de specialisten en "de overheid" geloven of toch maar de kranten die overal sensatie van maken om te verkopen? Want als er zijn die aan hun zakken denken, dan is het toch wel de media.

                    Als ik dit lees https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen dan zijn de meeste overlijdens na toedienen van Phizer...(*) Bovenaan de bijsluiter van Phizer staat net te lezen dat je zeker je arts moet raadplegen voor toedienen als je bloedverdunners neemt. Als je al een historie van trombose hebt, dan zal je dat hoogst waarschijnlijk doen.

                    Ik ben echt benieuwd of je de raadgeving van je arts gaat volgen.

                    (*) dat zijn natuurlijk absolute getallen en zegt weinig over het risico, maar sommigen hier zien liever absolute cijfers.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Covid vaccin, welke?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Laat deze woorden net van een “forumlid” komen dat steeds beweert dat “een andere de bal mis slaagt”. [emoji848]

                      Uiteraard heeft iedereen het recht een eigen keuze te maken. [emoji106]
                      Dan heb je het waarschijnlijk over jezelf toch ?
                      Jij probeert steeds mijn mening de grond in te boren met beweringen die wal noch kant raken
                      Hetgeen waar je wel sterk in bent dat is steeds maar weer de rollen omdraaien

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 17 april 2021, 13:24.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Covid vaccin, welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Man toch. Jij gelooft dus klakkeloos de media en beslist op basis van die verhalen. Heb je al eens gedacht wat je gaat doen als je je huisarts/specialist vraagt en die zegt dat er voor jullie absoluut geen probleem is met AZ? Wat ga je dan doen? Je huisarts, de specialisten en "de overheid" geloven of toch maar de kranten die overal sensatie van maken om te verkopen? Want als er zijn die aan hun zakken denken, dan is het toch wel de media.

                        Als ik dit lees https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen dan zijn de meeste overlijdens na toedienen van Phizer...(*) Bovenaan de bijsluiter van Phizer staat net te lezen dat je zeker je arts moet raadplegen voor toedienen als je bloedverdunners neemt. Als je al een historie van trombose hebt, dan zal je dat hoogst waarschijnlijk doen.

                        Ik ben echt benieuwd of je de raadgeving van je arts gaat volgen.

                        (*) dat zijn natuurlijk absolute getallen en zegt weinig over het risico, maar sommigen hier zien liever absolute cijfers.
                        Waarschijnlijk kan zelfs de gewone huisarts nog geen sluitend antwoord geven op deze persoon zijn vraag, juist wegens gebrek aan bewijzen over lange periode
                        Dus alles wat nu gebeurt qua inentingen is puur op goed geluk af, dus ik bedoel maar, welke bijwerkingen zouden er eventueel kunnen zijn binnen een x aantal jaren.
                        En dat weet voor het ogenblik absoluut niemand !

                        Over je linkje,
                        De meldingen gaan over ongeveer 3,1 miljoen gegeven vaccins. Hierbij gaat het om ongeveer 2,3 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 600.000 van AstraZeneca (Vaxzevria) en 200.000 van Moderna.
                        In totaal betreft het nu 33.585 meldingen met 197.652 vermoede bijwerkingen. Hiervan gaan 17.032 meldingen over het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), 13.793 meldingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en 2.654 meldingen over het vaccin van Moderna. Bij 106 meldingen was het type vaccin niet ingevuld.
                        grts
                        Ssieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Covid vaccin, welke?

                          Ik hoop dat TC nog niet :ik weiger ingevuld heeft.
                          Volgens de recente richtlijnen van de Task Force wordt je dan uit het systeem verwijderd en wordt niet meer opgeroepen.(voorlopig)
                          Als je twijfelt ,is het beter in te vullen dat de voorgestelde datum niet past.Dan wordt je opnieuw opgeroepen,maar is niet gezegd dat je een ander vaccin krijgt.
                          Als de HA de recente richtlijnen van 9/4/2021 van de Belgian society on Thrombosis and Haemostasis gelezen heeft,is het antwoord eenvoudig.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Covid vaccin, welke?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Jij probeert steeds mijn mening de grond in te boren met beweringen die wal noch kant raken
                            Jij boort altijd anderen de grond in en met bovenstaande reactie haal je nogmaals aan dat een ander het mis heeft ... ben jij zeker dat je het juist hebt? [emoji849]

                            Ik geef een mening zonder iemand de grond in te boren, ik doe niet zoals u tegen meerdere mensen al gedaan heeft van te schrijven dat ze de bal altijd mis hebben, dat ze moeten zwijgen, dat ze moeten stoppen, dat het maar forumleden zijn waar men niet moet naar luisteren maar enkel naar specialisten.
                            Mits jij het blijkbaar wel altijd weet en anderen hun mening foutief vindt, ben jij dan viroloog, specialist, geen forumlid dat zijn mening deelt?

                            Verschil is dat velen, waaronder mezelf, het positieve inzien if hopen van de vaccinaties met als doel zoveel mogelijk mensen te redden.
                            Uw mening en houding tegenover vaccinatie zet mensen aan een negatief zicht te hebben op vaccinatie, er twijfels over te krijgen en daardoor mogelijks een vaccinatie te weigeren en dus met mensenlevens te spelen.

                            Uiteraard kan er altijd iets fout gaan, ben de eerste om dat te kunnen bevestigen, maar het nadeel weegt niet op tegenover hetgeen veel meer mensen meemaken zonder vaccin.

                            Wat zeggen de virologen en specialisten al meer dan een jaar?
                            Ze doen aanbevelingen, “hopen” dat alles helpt, maar geen enkele kan heden garanderen dat wat ook een oplossing zal zijn
                            Op dit moment is er niemand op deze aardbol dat met 100% zekerheid kan zeggen wat de oplossing is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Covid vaccin, welke?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Als de HA de recente richtlijnen van 9/4/2021 van de Belgian society on Thrombosis and Haemostasis gelezen heeft,is het antwoord eenvoudig.
                              Inderdaad, duidelijk.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Covid vaccin, welke?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Volgens de recente richtlijnen van de Task Force wordt je dan uit het systeem verwijderd en wordt niet meer opgeroepen.(voorlopig)
                                Als je twijfelt ,is het beter in te vullen dat de voorgestelde datum niet past.Dan wordt je opnieuw opgeroepen,maar is niet gezegd dat je een ander vaccin krijgt.
                                Een collega heeft dit zo gedaan voor zijn ouders, ze krijgen dan ten vroegste 12 weken later een nieuwe uitnodiging voor hetzelfde vaccin zolang dat nog beschikbaar is.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X