Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Covid vaccin, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Covid vaccin, welke?

    CEO Pfizer: “Vermoedelijk derde dosis nodig binnen 12 maanden na tweede”

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Covid vaccin, welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      CEO Pfizer: “Vermoedelijk derde dosis nodig binnen 12 maanden na tweede”

      https://www.hln.be/buitenland/ceo-pf...eede~a179cf0b/

      Uiteraard, dat heb ik hier toch al verschillende malen geschreven hé
      Vraag me alleen af hoe ze zoiets gaan rondkrijgen om elk jaar weer de ganse bevolking te vaccineren
      Als ze bijna rond zijn kunnen ze weer opnieuw beginnen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Covid vaccin, welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Uiteraard, dat heb ik hier toch al verschillende malen geschreven hé
        Vraag me alleen af hoe ze zoiets gaan rondkrijgen om elk jaar weer de ganse bevolking te vaccineren
        Als ze bijna rond zijn kunnen ze weer opnieuw beginnen

        grts
        Sieg
        In andere landen schakelen ze de huisartsen in.
        Ook bedrijfsartsen kunnen dit doen in de toekomst

        Comment


        • #34
          Re: Covid vaccin, welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          In andere landen schakelen ze de huisartsen in.
          Ook bedrijfsartsen kunnen dit doen in de toekomst
          Als dat een jaarlijks vaccin wordt (grote kans gedurende tenminste enkele jaren), dan kan dat inderdaad op dezelfde manier als het griepvaccin.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Covid vaccin, welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            In andere landen schakelen ze de huisartsen in.
            Ook bedrijfsartsen kunnen dit doen in de toekomst
            Probleem zit niet zo erg in het toedienen,wel in het bewaren en ontdooien in gecontroleerde omstandigheden om een nog werkzaam vaccin toe te dienen.

            Comment


            • #36
              Re: Covid vaccin, welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Probleem zit niet zo erg in het toedienen,wel in het bewaren en ontdooien in gecontroleerde omstandigheden om een nog werkzaam vaccin toe te dienen.
              Wees gerust, daar wordt momenteel op gewerkt en onderzoek op gevoerd.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #37
                Re: Covid vaccin, welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Probleem zit niet zo erg in het toedienen,wel in het bewaren en ontdooien in gecontroleerde omstandigheden om een nog werkzaam vaccin toe te dienen.
                dat bewaren geldt toch niet voor alle vaccins
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #38
                  Re: Covid vaccin, welke?

                  Hier morgen 17 april en op 22 mei mijn vrouw en ik beiden Pfizer,
                  ik had ons deze week ingeschreven op Qvax en kreeg deze voormiddag bericht.
                  Binnen het uur reageren op het bericht was alles wat ik moest doen.
                  Het systeem hier in Roeselare werkt fantastisch goed, meteen bericht terug met ons code en uur van afspraak.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Covid vaccin, welke?

                    Ik ben maandag aan de beurt, met welk vaccin weet ik niet: dat laat ik aan de Geleerden over.
                    Het gebeurd aan massa in een grote sportlokatie. We zullen allen opgelucht zijn wanneer we het virus onder bedwang hebben en we in het openbaar meer kunnen doen dan fietsen en wandelen.
                    Ik begin het baantjes trekken in het zwembad na anderhalf jaar te missen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Covid vaccin, welke?

                      Info: Voor diegene die er iets aan heeft...zie #20

                      Mijn vrouw en ik gisteren AZ gehad. (70j)

                      We hebben er beide niets van gemerkt.
                      Ik heb vandaag mijn normale roeisessie gedaan en daarna in de tuin gaan graven. (niet begraven hé)

                      "so far...so good"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Covid vaccin, welke?

                        Ondertussen hebben we (ik, partner zat naast me) contact gehad per telefoon met het centrum.
                        Ze bevestigen dat het de AZ troep was voor mijn partner.
                        Met mijn partner had ik voordien al ruim doorgenomen wat de risico's, voor en nadelen zouden zijn.

                        We hebben dan ook het voorstel afgewezen.
                        We zijn absoluut niet tegen vaccinatie. We zijn zelfs vragende partij.
                        Maar we kunnen ons niet vinden in het feit dat we aan een hoog risico patiënt een vaccin met risico's moeten toedienen.
                        Net die risico's waar ze al mee kampt.

                        Uit de vraag of een andere afspraak mogelijk was (met ander vaccin) was negatief en niet direct mogelijk.
                        Ik kreeg al direct een standaard repliek over hoe goed het wel was en zo.
                        Heb ik duidelijk gemaakt dat ik die marketingpraatjes niet moet en zelf wel kan oordelen of iets goed is of niet.

                        Kreeg ik het antwoord dat we dan best konden wachten tot +/- na de zomer als iedereen aan de beurt was geweest.
                        Dan zijn alle vaccins vrij beschikbaar naar keuze.

                        We gaan dus die laatste optie nemen.
                        Sowieso hielden we ons al heel strikt aan de maatregelen. Ruim meer dan een jaar nu.
                        Goed afstand bewaren, geen nauwe contacten (op mij na), beschermde mondkapjes (FFP3) dragen we overal in publiek.
                        We zingen het wel uit op die manier.

                        Het punt is vooral dat we niet willen toegeven aan de chantage van de overheid dat zij gaan bepalen welke troep je moet krijgen.
                        Vooral het feit dat het tegen de indicaties in gaat ligt ons erg zwaar. Dit is onverantwoord.

                        Terzijde gaan we ook eens vragen of er geen tussenkomst mogelijk is van de huisarts.
                        Hij is meer bekend met de gezondheidsproblematiek van mijn partner en misschien kan hij haar op de lijst plaatsen voor een ander vaccin zoals Phizer of Moderna.

                        Dank jullie wel voor het meedenken.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Covid vaccin, welke?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          In andere landen schakelen ze de huisartsen in.
                          Ook bedrijfsartsen kunnen dit doen in de toekomst
                          Inderdaad dat is de oplossing, ik snap trouwens niet waarom men dat nu nog niet doet
                          Als je ziet hoe traag het in België vooruitgaat, amper 2 miljoen vaccinaties en we zijn bij de eerste begonnen
                          Om een voorbeeldje te geven, Nederland is drie weken na België begonnen en daar zit men al aan 4 miljoen
                          Het wordt tijd om een tandje bij te steken zou ik zo zeggen, zeker nu met het goede nieuws van Pfizer qua leveringen

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 16 april 2021, 16:25.
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Covid vaccin, welke?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Het wordt tijd om een tandje bij te steken zou ik zo zeggen, zeker nu met het goede nieuws van Pfizer qua leveringen

                            grts
                            Sieg
                            Gewoon eens bellen naar het vaccinatiecentrum van je streek Sieg
                            en vragen wat ze momenteel aan het spuiten zijn, in veel gevallen valt er wat te regelen.

                            Comment


                            • #44
                              Covid vaccin, welke?

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Ze bevestigen dat het de AZ troep was voor mijn partner.
                              Met mijn partner had ik voordien al ruim doorgenomen wat de risico's, voor en nadelen zouden zijn.
                              We hebben dan ook het voorstel afgewezen.
                              Dus liever een veel groter risico door niet gevaccineerd te zijn? [emoji849]
                              Of wil je sneller van je partner vanaf?
                              Beste is de huisarts te laten beslissen wat het beste is.

                              Kreeg ik het antwoord dat we dan best konden wachten tot +/- na de zomer als iedereen aan de beurt was geweest.
                              Dan zijn alle vaccins vrij beschikbaar naar keuze.
                              Dat is toch niet de info dat er gegeven werd door de overheid.
                              Wie vaccin weigert krediet nadat iedereen gevaccineerd is de keuze om alsnog gevaccineerd te worden indien er nog vaccins over blijven.
                              Indien hetzelfde vaccin nog beschikbaar is, dan krijg je hetzelfde toegediend.
                              Enkel mocht dit er niet meer zijn en van de andere wel, dan krijg je de kans u nog te laten vaccineren maar zij beslissen welk vaccin.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Covid vaccin, welke?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Inderdaad dat is de oplossing, ik snap trouwens niet waarom men dat nu nog niet doet
                                Als je ziet hoe traag het in België vooruitgaat, amper 2 miljoen vaccinaties en we zijn bij de eerste begonnen
                                Om een voorbeeldje te geven, Nederland is drie weken na België begonnen en daar zit men al aan 4 miljoen
                                Het wordt tijd om een tandje bij te steken zou ik zo zeggen, zeker nu met het goede nieuws van Pfizer qua leveringen

                                grts
                                Sieg
                                Met cijfers kan je alle kanten op; getalsdemagogie heet zoiets.
                                Als je kijkt naar het percentage gevaccineerden (1e dosis en 2e dosis) dan zie je snel dat de verschillen tussen België en Nederland uiterst minimaal zijn.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X