Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 108

Standaard Re: Covid vaccin, welke?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Ik heb mijn Az erin zitten, niks, nada gevoelt. Mijn wederhelft een paar weken geleden met Pfff een pijnlijke arm, mijn schoonmama ook met pfff en niets aan de hand.leeftijden 50-70-84.
    Zoals ik zei, oudere mensen hebben minder bijwerking, sommigen ervaren totaal niks
    Hoe jonger hoe zieker je ervan wordt

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Normaal reageer ik niet meer op uw rare concepten maar, Dude ... 5 probleemgevallen op 100000 vaccinaties maar elke dag 45 doden bij diegenen die ziek zijn en nog 900 mensen op IC waarvan er dus nog zeker 300 dood gaan ... Ge moet toch ne keer beginnen met uw afwegingen te maken ipv doelloze hetzes te ontketenen en brandend te houden ... en BTW er is nog steeds geen duidelijk oorzakelijk verband dat aangeeft op welke stof de gevaccineerde reageert, zolas elders gezegd maar wat ge waarschijnlijk onder de mat veegt ... cardio patienten die behandeld worden met heparine hebben een incidentie van bloedklonters a rato van 1/2000, waar zit ge dan in 's hemelsnaam de ganse tijd over te emmeren? Of zult ge er u bij neerleggen dat men 30-40000 doden oversterfte telt op het einde van de eerste rit wegens "schuldig verzuim"? Misschien moet ge dat dan maar eens gaan uitleggen aan de nabestaanden? djeezes man!
    Stop met op de man te spelen, want dat is jouw gewoonte, je hebt hier al met iedereen in de clinch gelegen en bij de meeste sta je zelf op de negeerlijst

Altijd met uw belachelijke uitspraken, gelukkig voor jou durf je dat niet in het gezicht zeggen
    Iedereen heeft volgens mijn weten altijd nog recht op vrije meningsuiting, als U dat niet bevalt moet je uw tijd niet verdoen op een forum

En als je dan toch een beetje verstand zou hebben, dan zou je ondertussen al gesnapt moeten hebben (al blijkt het bij u erg moeilijk) dat ik niet tegen vaccinatie ben, integendeel zelfs ik ben binnenkort aan de beurt
    Maar ik ben nog steeds van principe dat wanneer er uitzonderlijke bijwerkingen kunnen optreden dat dit verder moet onderzocht worden
    Maar jij bent blijkbaar zo'n dromer die het beter weet dan alle landen van Europa en hun vaccinologen samen, vraag me af wat je hier op dit forum nog doet.
    Met al uw kennis had je al lang aan de top kunnen staan lol
    Hoe meer je uw nutteloze comments probeert te verdedigen hoe meer je de bal volledig mis slaagt
    Binnenkort zullen er landen zijn die Astra Zenica totaal niet meer zullen gebruiken, let op mijn woorden !

Owja, en het getuigd van veel intelligentie, steeds maar die woorden DUDE en DJEEZES

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 15 april 2021 om 20:49

Ik heb ondertussen nog niet meer informatie kunnen bekomen.
    Mijn partner denkt er nog over na.
    Op de brief is nergens een spoor te bekennen van welk vaccin het zou kunnen zijn.
    De datums tussen de twee prikken is wel 3 maanden. Dus vermoedelijk is het de troep van AZ.
    Volgende week gaan we eens bellen naar het centrum en hun uithoren.

Klopt het dat je een document moet tekenen waarbij je alle verantwoordelijkheid op je zelf neemt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen nog niet meer informatie kunnen bekomen.
    Mijn partner denkt er nog over na.
    Op de brief is nergens een spoor te bekennen van welk vaccin het zou kunnen zijn.
    De datums tussen de twee prikken is wel 3 maanden. Dus vermoedelijk is het de troep van AZ.
    Volgende week gaan we eens bellen naar het centrum en hun uithoren.

Klopt het dat je een document moet tekenen waarbij je alle verantwoordelijkheid op je zelf neemt?
    ik heb het Moderna vaccin gekregen en ik heb niets moeten tekenen hoor, denk dat dat indianenverhalen zijn.
    nikon coolpix s9100

Bij bevestigen via de link stond er “Ik bevestig dat ik me vrijwillig laat vaccineren”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

CEO Pfizer: “Vermoedelijk derde dosis nodig binnen 12 maanden na tweede”

https://www.hln.be/buitenland/ceo-pf...eede~a179cf0b/
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    CEO Pfizer: “Vermoedelijk derde dosis nodig binnen 12 maanden na tweede”

https://www.hln.be/buitenland/ceo-pf...eede~a179cf0b/

Uiteraard, dat heb ik hier toch al verschillende malen geschreven hé
    Vraag me alleen af hoe ze zoiets gaan rondkrijgen om elk jaar weer de ganse bevolking te vaccineren
    Als ze bijna rond zijn kunnen ze weer opnieuw beginnen

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Uiteraard, dat heb ik hier toch al verschillende malen geschreven hé
    Vraag me alleen af hoe ze zoiets gaan rondkrijgen om elk jaar weer de ganse bevolking te vaccineren
    Als ze bijna rond zijn kunnen ze weer opnieuw beginnen

grts
    Sieg
    In andere landen schakelen ze de huisartsen in.
    Ook bedrijfsartsen kunnen dit doen in de toekomst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Als dat een jaarlijks vaccin wordt (grote kans gedurende tenminste enkele jaren), dan kan dat inderdaad op dezelfde manier als het griepvaccin.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Probleem zit niet zo erg in het toedienen,wel in het bewaren en ontdooien in gecontroleerde omstandigheden om een nog werkzaam vaccin toe te dienen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Probleem zit niet zo erg in het toedienen,wel in het bewaren en ontdooien in gecontroleerde omstandigheden om een nog werkzaam vaccin toe te dienen.
    Wees gerust, daar wordt momenteel op gewerkt en onderzoek op gevoerd.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    dat bewaren geldt toch niet voor alle vaccins
    nikon coolpix s9100

Hier morgen 17 april en op 22 mei mijn vrouw en ik beiden Pfizer,
    ik had ons deze week ingeschreven op Qvax en kreeg deze voormiddag bericht.
    Binnen het uur reageren op het bericht was alles wat ik moest doen.
    Het systeem hier in Roeselare werkt fantastisch goed, meteen bericht terug met ons code en uur van afspraak.

Ik ben maandag aan de beurt, met welk vaccin weet ik niet: dat laat ik aan de Geleerden over.
    Het gebeurd aan massa in een grote sportlokatie. We zullen allen opgelucht zijn wanneer we het virus onder bedwang hebben en we in het openbaar meer kunnen doen dan fietsen en wandelen.
    Ik begin het baantjes trekken in het zwembad na anderhalf jaar te missen.

Info: Voor diegene die er iets aan heeft...zie #20

Mijn vrouw en ik gisteren AZ gehad. (70j)

We hebben er beide niets van gemerkt.
    Ik heb vandaag mijn normale roeisessie gedaan en daarna in de tuin gaan graven. (niet begraven hé)

"so far...so good"

Ondertussen hebben we (ik, partner zat naast me) contact gehad per telefoon met het centrum.
    Ze bevestigen dat het de AZ troep was voor mijn partner.
    Met mijn partner had ik voordien al ruim doorgenomen wat de risico's, voor en nadelen zouden zijn.

We hebben dan ook het voorstel afgewezen.
    We zijn absoluut niet tegen vaccinatie. We zijn zelfs vragende partij.
    Maar we kunnen ons niet vinden in het feit dat we aan een hoog risico patiënt een vaccin met risico's moeten toedienen.
    Net die risico's waar ze al mee kampt.

Uit de vraag of een andere afspraak mogelijk was (met ander vaccin) was negatief en niet direct mogelijk.
    Ik kreeg al direct een standaard repliek over hoe goed het wel was en zo.
    Heb ik duidelijk gemaakt dat ik die marketingpraatjes niet moet en zelf wel kan oordelen of iets goed is of niet.

Kreeg ik het antwoord dat we dan best konden wachten tot +/- na de zomer als iedereen aan de beurt was geweest.
    Dan zijn alle vaccins vrij beschikbaar naar keuze.

We gaan dus die laatste optie nemen.
    Sowieso hielden we ons al heel strikt aan de maatregelen. Ruim meer dan een jaar nu.
    Goed afstand bewaren, geen nauwe contacten (op mij na), beschermde mondkapjes (FFP3) dragen we overal in publiek.
    We zingen het wel uit op die manier.

Het punt is vooral dat we niet willen toegeven aan de chantage van de overheid dat zij gaan bepalen welke troep je moet krijgen.
    Vooral het feit dat het tegen de indicaties in gaat ligt ons erg zwaar. Dit is onverantwoord.

Terzijde gaan we ook eens vragen of er geen tussenkomst mogelijk is van de huisarts.
    Hij is meer bekend met de gezondheidsproblematiek van mijn partner en misschien kan hij haar op de lijst plaatsen voor een ander vaccin zoals Phizer of Moderna.

Dank jullie wel voor het meedenken.

Inderdaad dat is de oplossing, ik snap trouwens niet waarom men dat nu nog niet doet
    Als je ziet hoe traag het in België vooruitgaat, amper 2 miljoen vaccinaties en we zijn bij de eerste begonnen
    Om een voorbeeldje te geven, Nederland is drie weken na België begonnen en daar zit men al aan 4 miljoen
    Het wordt tijd om een tandje bij te steken zou ik zo zeggen, zeker nu met het goede nieuws van Pfizer qua leveringen

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 16 april 2021 om 16:25

Het wordt tijd om een tandje bij te steken zou ik zo zeggen, zeker nu met het goede nieuws van Pfizer qua leveringen

grts
    Sieg
    Gewoon eens bellen naar het vaccinatiecentrum van je streek Sieg
    en vragen wat ze momenteel aan het spuiten zijn, in veel gevallen valt er wat te regelen.

Standaard Covid vaccin, welke?

Ze bevestigen dat het de AZ troep was voor mijn partner.
    Met mijn partner had ik voordien al ruim doorgenomen wat de risico's, voor en nadelen zouden zijn.
    We hebben dan ook het voorstel afgewezen.
    Dus liever een veel groter risico door niet gevaccineerd te zijn?
    Of wil je sneller van je partner vanaf?
    Beste is de huisarts te laten beslissen wat het beste is.

Kreeg ik het antwoord dat we dan best konden wachten tot +/- na de zomer als iedereen aan de beurt was geweest.
    Dan zijn alle vaccins vrij beschikbaar naar keuze.
    Dat is toch niet de info dat er gegeven werd door de overheid.
    Wie vaccin weigert krediet nadat iedereen gevaccineerd is de keuze om alsnog gevaccineerd te worden indien er nog vaccins over blijven.
    Indien hetzelfde vaccin nog beschikbaar is, dan krijg je hetzelfde toegediend.
    Enkel mocht dit er niet meer zijn en van de andere wel, dan krijg je de kans u nog te laten vaccineren maar zij beslissen welk vaccin.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Inderdaad dat is de oplossing, ik snap trouwens niet waarom men dat nu nog niet doet
    Als je ziet hoe traag het in België vooruitgaat, amper 2 miljoen vaccinaties en we zijn bij de eerste begonnen
    Om een voorbeeldje te geven, Nederland is drie weken na België begonnen en daar zit men al aan 4 miljoen

grts
    Sieg
    Met cijfers kan je alle kanten op; getalsdemagogie heet zoiets.
    Als je kijkt naar het percentage gevaccineerden (1e dosis en 2e dosis) dan zie je snel dat de verschillen tussen België en Nederland uiterst minimaal zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Als je kijkt naar het percentage gevaccineerden (1e dosis en 2e dosis) dan zie je snel dat de verschillen tussen België en Nederland uiterst minimaal zijn.
    Uiteraard kan je met cijfers alle kanten op, daarmee dat men in België percentuele cijfers geeft over het aantal gevaccineerden, dat komt hen beter uit
    Maar eigenlijk hebben de percentuele cijfers hier helemaal niks mee te maken en moet er gekeken worden naar effectieve cijfers, en op die manier lopen we heel ver achter.
    Maar het is wel typerend voor onze overheid om de ene keer effectieve cijfers over iets te geven en de andere keer percentuele, het is maar wat het beste voor hen past

grts
    Sieg

Uiteraard kan je met cijfers alle kanten op, daarmee dat men in België percentuele cijfers geeft over het aantal gevaccineerden, dat komt hen beter uit
    Maar eigenlijk hebben de percentuele cijfers hier helemaal niks mee te maken en moet er gekeken worden naar effectieve cijfers, en op die manier lopen we heel ver achter.
    Maar het is wel typerend voor onze overheid om de ene keer effectieve cijfers over iets te geven en de andere keer percentuele, het is maar wat het beste voor hen past

grts
    Sieg
    De vaccins worden in de EU verdeeld à rato van het aantal inwoners; dan is het toch logisch dat er in Nederland meer mensen worden gevaccineerd ?
    In Indonesië zijn zo'n 10 miljoen mensen gevaccineerd, dit vertegenwoordigt 4% van de bevolking. Staan zij dan ook verder dan ons ?

Als een land veel groter is dan België en/of meer inwoners heeft, dan zijn er vaak ook meer vaccinatiecentra en krijgt dat land meer vaccins toegewezen.
    Dan zal dat land uiteraard in aantallen hoger liggen niettegenstaande ze procentueel mogelijks slechter scoren.

Procentueel berekenen klopt zolang men de hele bevolking telt.
    Uiteraard wordt er ook gefoefeld ... als men ergens 1 besmetting heeft en morgen zijn er drie, dan spreken ze rap van een toename van 300%.
    Daarentegen als men van 1000 naar 900 gaat, dan zal men nooit van een verbetering van 10% op één dag spreken maar van “slechts een afname van 100”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Hier bij vaccinatiecentrum Roeselare zitten we vrij goed,
    dinsdag hier in Hooglede zaten we hier op 27,5% eerste prikken,
    terwijl dat voor Vlaanderen maar op 13% stond, kan je hier zien.

https://www.hooglede.be/vaccinatie?f...Jb5MFDhxR_sQLY

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dus liever een veel groter risico door niet gevaccineerd te zijn?
    Of wil je sneller van je partner vanaf?
    Beste is de huisarts te laten beslissen wat het beste is.

Dat is toch niet de info dat er gegeven werd door de overheid.
    Wie vaccin weigert krediet nadat iedereen gevaccineerd is de keuze om alsnog gevaccineerd te worden indien er nog vaccins over blijven.
    Indien hetzelfde vaccin nog beschikbaar is, dan krijg je hetzelfde toegediend.
    Enkel mocht dit er niet meer zijn en van de andere wel, dan krijg je de kans u nog te laten vaccineren maar zij beslissen welk vaccin.
    Ik denk dat je ons redeneren en argumenten niet goed kan volgen.
    Ik respecteer je mening en feedback maar ik deel hem niet.

Ten eerste is er momenteel een zeer groot risico op het nemen van het Astra vaccin zowel voor mij als mijn partner. We zijn beiden risicopatiënt. Mijn partner heeft een moeilijke medische problematiek.
    Ik vind het onverantwoord om dat risico aan te gaan door te moeten ondergaan wat de overheid ons oplegt.
    Mijn partner heeft al tromboses gehad en het AZ vaccin luid net potentieel tromboses in.

Ik herhaal dat we NIET tegen een vaccinatie zijn. We willen wel geen troep in ons lijf.
    De overheid kan beweren wat ze wil. Een overheid denkt vooral aan zijn zakken en niet aan het welzijn van de mensen.
    Wij denken liever voor ons zelf.
    De tijden dat ons dingen opgelegd werden is voorbij. De nieuwe tijd waarbij de patiënt de eindbeslissing neemt en meegenomen wordt in de overweging is nu.

Er zijn wereldwijd tientallen doden gevallen en over de invaliden en gehandicapten durven ze geen cijfers vrij geven. Want die zijn er wel degelijk en in groot getal!
    Niet toevallig is het Jansens vaccin met gelijkaardige problemen gekampt. Beiden zijn vector vaccins en hun mechanisme is niet goed.
    Van het mRNA vaccin (Phizer en Moderna) is ondertussen bewezen dat het veel veiliger is.
    We mogen dan wel spreken over een incidentiecijfer achter de komma bij AZ, het Phizer vaccin doet het minstens een miljoen keer beter.
    Bewijs het feit dat het al zonder incidentie is toegediend aan bijzonder kwetsbare groepen met succes en in zeer grote aantallen.

Eens de grote massa voorbij is dan zal er sowieso nog veel vaccin beschikbaar zijn. In het buitenland krijgen mensen die keuze.
    Ik zie niet in waarom wij dat niet zouden krijgen. Desnoods gaan we hem halen in het buitenland. Je moet weten dat het buitenland hier 15km vandaan is (NL) en 50km tot FR.
    In beide landen hebben we contacten.

Het is ook niet vergelijkbaar met het griepvaccin dat maar een beperkte tijd van het jaar beschikbaar is. Dit corona virus is er het gehele jaar door en telkens zullen duizenden nieuwe mensen elk jaar dit vaccin nodig hebben.
    Dus ze gaan die productie niet snel plat leggen tenzij het virus zou verdwijnen. En in dat laatste geval hebben we het dan ook weer niet nodig.
    Alle 17 jarigen nu zullen volgend jaar het vaccin krijgen als ze 18 worden. Tenminste als we er van uit gaan dat ze niet inenten onder de 18.
    Het jaar er op alle 16 jarigen van nu. Ezv....

We stellen ons met dit uitstel niet bijzonder bloot aan een extra risico meer dan we vandaag al zouden hebben.
    Wij zijn zeer verstandige mensen die geen onverantwoord gedrag vertonen. We volgen de richtlijnen stipt!
    Eigenlijk is er niets veranderd voor ons.
    Hier hebben wij al 30 jaar of zo geen griep meer gehad. Zelfs geen verkoudheid. Net omdat we die richtlijnen van hygiëne al zolang volgen.
    De reden dat we dat doen is net omwille van de gezondheidsproblematiek van mijn partner. Je zou haar kunnen vergelijken met wat een chemopatient moet ondergaan.
    Maak je geen zorgen. Het gaat ons eigenlijk best wel goed zo.

Voor hetzelfde geld bestond er nog niet eens een vaccin en konden we misschien nog wel 5 jaar wachten. Of 10, of....
    In 1918 was er ook geen medische oplossing voor de Spaanse griep. En toch hebben de mensen die hygiënisch waren het overleefd.

Die paar maanden extra kunnen we prima uitzitten. Er is geen verschil met wat de jeugd moet ondergaan. Wij zijn niet het soort mensen dat hun plaats wil voorbij steken.
    Wij kunnen echt wel wachten in deze. We hebben geen haast.

De overheid zal sowieso vragende partij zijn om het laatste percentiel te overtuigen alsnog een vaccin te nemen.
    Maar ze gaan dan wel moeten toegeven op welke we willen nemen.
    Het is weinig denkbaar dat de overheid nog zal bijbestellen van de vector vaccins.
    Phizer lijkt de productie nu erg goed op gang gekregen te hebben en dat lijkt zo te zien de volhouder te worden naar Moderna. Er is nog een 5de vaccin in de maak trouwens. Ben de naam even kwijt.

Aan de lijn kreeg ik ook te verstaan dat veel mensen het AZ vaccin nu weigeren.
    Dat gaan ze u niet zeggen op tv.
    Dus de overheid zal moeten plooien wil ze die groep nog mee hebben.
    We gaan ons vooral niet laten intimideren. Dat werkt bij ons behoorlijk averechts.
    Het spreekt voor zich dat ze dat niet op tv gaan zeggen nu want dan wil niemand het AZ vaccin nog en dan zijn ze er aan voor de miljoenen euro dat beide vaccins van AZ en Jansens gekost hebben.
    Ze hebben liever een paar doden en een paar honderden gehandicapten dan die rommel te moeten wegsmijten. Zeg mij eens wat daar verantwoord aan is?

Tevens is er nu al sprake dat er een tweede, derde, vierde,... ronde zal komen.
    Er is weinig zekerheid over hoe lang het vaccin echt wel werkt.
    Er komen nu al signalen dat er mensen zijn waarbij de antistoffen na een besmetting weg zijn na een paar maand.
    Het lijkt logisch aanvaardbaar dat de uitgelokte reactie via het vaccin een gelijkaardige verwachting heeft.
    Dat moet nog allemaal onderzocht worden.

We zijn hier nog niet van af hoor.
    Er wordt erg veel hoop gelegd op dat vaccin maar het zal nog moeten blijken of het wel de uitweg is.
    Wij zijn daar stukken meer nuchter in.

Omdat onze problematiek bijzonder is gaan we volgende week eens horen bij de huisarts of hij er geen poot aan kan draaien zodat we op een lijst komen voor het Phizer vaccin.

Het was niet mijn bedoeling een polemiek te starten. Ik was gewoon wat op zoek naar tips inzake welk vaccin we zouden krijgen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [NSFW][Showcase] - Fighting Covid 19
    Door fotodan in forum Mensen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 25 juli 2020, 21:54
  2. [Oordeel] Covid helden 03
    Door ijshockeyfreak in forum Mensen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 mei 2020, 19:47
  3. Covid-19 wereldwijd
    Door toerist in forum Chit Chat