Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Standaard Re: Corona virus vakantieplannen

Mijn vlucht naar Canada was reeds geboekt (en betaald) in januari (voor vertrek begin juni). Eerst Brussel-Montreal en daarna binnenlandse vlucht vanuit Montreal naar St. John's. Rechtstreeks bij AC geboekt en ticket is non-refundable (goedkoopste tickets).
    Voor buitenlanders is het verboden om naar Canada te reizen momenteel (gevaar voor import van besmettingen). Voorlopig tot begin juni maar zal hoogstwaarschijnlijk verlengd worden.
    Ik heb Air Canada gecontacteerd en niettegenstaande mijn ticket non-refundable was kan ik het annuleren en krijg ik een voucher voor het hele bedrag, zonder afhouding van enige kosten. Deze voucher kan ik gedurende 24 maanden gebruiken bij Air Canada. Ik denk dat ik dat ga nemen om volgend jaar te gebruiken. Tegen begin 2021 zou er een vaccin moeten zijn en kunnen we weer op reis gaan.

Geen plannen meer in 2020 om op vakantie te gaan... :-(
    Laatst gewijzigd door Rudy; 2 mei 2020 om 07:23

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
    Ik heb Air Canada gecontacteerd en niettegenstaande mijn ticket non-refundable was kan ik het annuleren en krijg ik een voucher voor het hele bedrag, zonder afhouding van enige kosten.
    Non-refundable betekent dat je geen terugbetaling krijgt als je de booking zelf annuleert of bij een no-show.
    Ik heb hier ondertussen al 8 vouchers van TUI, Transavia, Brussels Airlines en Ryanair.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Non-refundable betekent dat je geen terugbetaling krijgt als je de booking zelf annuleert of bij een no-show.
    Ik heb hier ondertussen al 8 vouchers van TUI, Transavia, Brussels Airlines en Ryanair.
    Ik annuleer toch zelf en niet AC? Ik kan natuurlijk afwachten tot AC zelf moet annuleren enkele dagen voor vertrek. En dan is de situatie anders. Maar welk verschil zal dat maken denkt u? Zullen ze het bedrag terugbetalen? En als alles meezit ga ik volgend jaar toch terug (zoals ik al 10 jaar op een rij doe). Ik heb gelezen dat Brussels Airlines zo soepel niet is. Hun voucher zou slechts maximaal 1 jaar geldig zijn (dus tot voorjaar volgend jaar).

Ik annuleer toch zelf en niet AC? Ik kan natuurlijk afwachten tot AC zelf moet annuleren enkele dagen voor vertrek. En dan is de situatie anders. Maar welk verschil zal dat maken denkt u? Zullen ze het bedrag terugbetalen? En als alles meezit ga ik volgend jaar toch terug (zoals ik al 10 jaar op een rij doe). Ik heb gelezen dat Brussels Airlines zo soepel niet is. Hun voucher zou slechts maximaal 1 jaar geldig zijn (dus tot voorjaar volgend jaar).
    Nooit zelf annuleren, maar altijd de maatschappij dit laten doen. Als je zelf annuleert kan het zijn dat het noppes wordt. Als de maatschappij annuleert, moeten ze in principe uw vlucht terug betalen. Die voucher is eigenlijk al niet wettelijk. Maar er wordt aangeraden dit toch te accepteren omdat er anders achtereen geen luchtvaartmaatschappijen meer zullen overschieten.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Geen plannen meer in 2020 om op vakantie te gaan... :-(
    Hier van hetzelfde. 2020 zou de 19e keer Zweden worden dus veel voorbereiding heb ik er niet meer aan, maar ik betrouw hun corona-aanpak niet al te erg. Hoe dat zit met de ferryboten heb ik geen idee van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Nooit zelf annuleren, maar altijd de maatschappij dit laten doen. Als je zelf annuleert kan het zijn dat het noppes wordt. Als de maatschappij annuleert, moeten ze in principe uw vlucht terug betalen. Die voucher is eigenlijk al niet wettelijk. Maar er wordt aangeraden dit toch te accepteren omdat er anders achtereen geen luchtvaartmaatschappijen meer zullen overschieten.
    Ik heb al 10 berichten gekregen van "revised itinerary" steeds op andere tijdstippen maar dezelfde dag. Ze gaan er nog steeds van uit dat reizen mogelijk zal zijn. Waarschijnlijk zal dat pas tegen 1 juni bekend gemaakt worden (zoals bij ons: maand per maand).

Ik heb al 10 berichten gekregen van "revised itinerary" steeds op andere tijdstippen maar dezelfde dag. Ze gaan er nog steeds van uit dat reizen mogelijk zal zijn. Waarschijnlijk zal dat pas tegen 1 juni bekend gemaakt worden (zoals bij ons: maand per maand).
    Vliegen buiten de EU zal waarschijnlijk nog wel meer dan 2 maanden duren.
    Spanje-België en België-Spanje ten vroegste 25 juni. Er zijn 3 Spaanse partijen die in 2020 geen buitenlandse toeristen meer willen toelaten.
    Frankrijk houdt zijn grenzen (ook voor auto's) al tot 15 juni gesloten.
    Er zitten hier nog 6 Zweden die al rond 20 maart naar huis moesten gaan. Hun SAS vluchten al 5 keer afgelast. Zijn nu rebooked voor 2 juni.
    2 Finnen zijn hier deze week weggeraakt met een gewone vlucht (geen repatriatie) van Finnair Alicante-Helsinki.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. corona... with ponytail
    Door tom verhoeven in forum Mensen
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 18 december 2012, 07:58
  2. Corona !
    Door frokkel in forum Beginnershoek
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31 augustus 2011, 23:19
  3. vakantieplannen...
    Door Eve in forum Chit Chat