Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copyright/Auteursrechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Copyright/Auteursrechten

    hallo,

    Vorige week ben ik in opdracht van een reisorganisatie wat foto's gaan maken van het event snowjam 2008. Nu had ik enkele vraagjes ivm copyright op de foto's. De organisatie wil het volledige copyright op de foto's. Dit wil zeggen geen op mijn website zonder hun logo. Niet verplicht fotograaf bij iedere publicatie van een foto.Tijdens dit event is er bv een skifederatie komen vragen of ze een foto kunnen overkopen aan mij voor hun brochure? Ik was er eigenlijk in opdracht van. Voor de mensen die zich gaan afvragen heb je een contract neen ! maar wil ook dat alles netjes en vlotjes verloopt . Wil natuurlijk men naam als fotograaf wat in de kijkenrplaatsen om het kort te zeggen . Ik heb hier niet zoveel ervaring in van hoe en wat dus wil ik het ook correct doen. Ik had graag gehad als er een foto ergens in nen boekske komt dat de naam van de fotograaf erbij zou staan .


    Grtz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Copyright/Auteursrechten

    hmm voor zover ik het versta werkte je in opdracht van die reisorganisatie dus zijn alle fotos van hen.. dus kan jij zelf geen fotos aan een ander verkopen want wettelijk gezien zijn zijn ze niet jouw eigendom en kan enkel jouw opdrachtgever daarover beslissen ?
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Copyright/Auteursrechten

      de intelectuele eigendomsrechten blijven bij de fotograaf, tenzij je ze uitdrukkelijk hebt afgestaan. maw: als die reisorganisatie geen contract had dat de intelectuele eigendomsrechten voor hun zijn, dan heb jij nog steeds alle rechten.