Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer gehackt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Computer gehackt?

    Mijn Pc staat sinds deze morgen open maar geen enkel programma was actief.
    Na "Flikken Maastricht" haal ik deze uit z'n slaap en krijg ik een update.
    Start de Pc na de update op met een anbdere achtergrond, zijn bijna al mijn programma's verdwenen en krijg ik een volgens melding op mijn scherm:

    Er kan niet worden aangemeld bij uw account.
    Dit probleem kan vaak opgelost worden door u af te melden
    bij uw account en u dan opnieuw aan te melden.
    Als u zich nu niet afmeldt en vervolgens bestanden of wijzigingen aanbrengt,
    gaan al deze bestanden en wijzigingen verloren.
    Ik meld mij af en start terug op en dan begint hetzelfde spelleken telkens opnieuw met dezelfde melding.

    Als ik mij opnieuw poogt aan te melden en geef ik aan dat ik mijn wachtwoord ben vergeten moet ik een code aanvragen.
    Als ik met deze code een nieuw paswoord aanmaak en mij dan probeer aan te melden krijg ik de melding dat dit mijn account niet is of dat ik een verkeerd wachtwoord heb gebruikt.

    Ook al een volgende melding gekregen,

    Uw beheerder of organisatie heeft diagnostische gegevensniveau ingesteld op Basis.
    En nu sta ik daar, alles kwijt serienummers van programma's mails (en dat is rot want ik heb veel in "concepten" van mijn hospitalisatie.
    Ben echt niet zinnens om alles opnieuw aan te kopen, heb er zelfs de centen niet voor over.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Computer gehackt?

    Kan je de PC niet via systeemherstel terug op een eerdere datum terugzetten ?

    Mvg Yves
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Computer gehackt?

      Opstarten in save mode en internet uitschakelen tijdens het opstarten ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Computer gehackt?

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Opstarten in save mode en internet uitschakelen tijdens het opstarten ...
        Hoe gaat dat weer? F2 lukt niet F10 ook niet. Het is eeuwen geleden dat ik nog eens in veilige modus heb moeten opstarten.

        @ Yves kan dat ook eens proberen maar heb zo mijn twijfels hoor, wat is eigenlijk "apparaat ingesteld op basis",

        Ben op het moment een volledige scan aan het uitvoeren, denk niet dat er iets te ontdekken zal zijn.
        Heb een donkerblauw vermoeden dat ik gehackt ben.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Computer gehackt?

          How do I boot Windows 10 in Safe Mode?
          Click Windows-button → On/Off.
          Hold down the Shift key and click Restart.
          Click the option Troubleshoot and then Advanced options.
          Go to “Advanced options” and click Start-up Settings.
          Under “Start-up Settings” click Restart.
          Various boot options are displayed. ...
          Windows 10 is now starting in Safe Mode.


          https://support.microsoft.com/nl-be/...c-in-safe-mode
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Computer gehackt?

            Ga ik eens proberen nadat mijn Pc volledig gescand is Wim, thx

            Update: de scanner heeft al iets gevonden en zal getoond worden na de scan.
            Dat doet verdikke raar hoor, ziet er precies uit alsof het om een doodgewone update van Windows gaat en dan de verbazing dat er buiten W10 nog zeer weinig anders op uw SSD staat.
            Maar alles staat er eingelijk nog op maar aan de C schijf kunt ge niet raken.
            En mijn backup is ook van euh..........................een tijdje geleden.
            Last edited by Red Falcon; 12 februari 2020, 21:05.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Computer gehackt?

              Ruikt verdacht veel naar ransomware ... alhoewel ...
              edit: elke dag een image "trekken" van uw active partitie is nu ook weer het einde van de wereld niet!

              Comment


              • #8
                Re: Computer gehackt?

                Log je in met een Microsoft account en gebruik je ook OneDrive?

                Toeval of niet, daarstraks kon ik niet aan OneDrive en in bepaalde apps waarmee ik op OneDrive kan, kreeg ik dat er geen verbinding was met de server ofwel serverfout en kon ook geen mappen bijmaken (nu weer wel).

                Zou het niet kunnen dat er gewoon tijdelijk iets fout loopt/liep?

                Anders gewoon informatief: https://support.microsoft.com/nl-be/...t-cant-sign-in
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Computer gehackt?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Log je in met een Microsoft account en gebruik je ook OneDrive?

                  Toeval of niet, daarstraks kon ik niet aan OneDrive en in bepaalde apps waarmee ik op OneDrive kan, kreeg ik dat er geen verbinding was met de server ofwel serverfout en kon ook geen mappen bijmaken (nu weer wel).

                  Zou het niet kunnen dat er gewoon tijdelijk iets fout loopt/liep?

                  Anders gewoon informatief: https://support.microsoft.com/nl-be/...t-cant-sign-in
                  Ik log sinds W8 in met Microsoft account en ik gebruik sporadisch OneDrive inderdaad.
                  Maar waarom kreeg ik die MS update want met die verdomde up is alles begonnen.

                  Ik heb een trojan volgens Windows beveiliging.
                  Ik ga dat eens proberen want de scan is afgelopen en de trojan zou geblokkeerd zijn, maar een trojan kan meer bevatten hé, het is niet voor niets dat ze dat een trojan noemen.
                  Nu ga ik even heropstarten en hopelijk, ik kruis mijn vingers, is alles ok.
                  Tot dtraks misschien.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Computer gehackt?

                    Maak maar zo snel als je kan een backup! (als het al niet te laat is en je met een encryptor zit)!
                    Tegenwoordig gaan de zwaardere encryptors ook op de cloud, over het netwerk, en zelfs via de wifi naburige netwerken aanvallen. Het is om te janken (de naam die elke IT-er doet huiveren: Emotet).
                    En of u nu op windows, mac, linux of wat dan ook zit - nergens is het 100% veilig. Berg die illusie alvast maar op.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Computer gehackt?

                      Alles al uitgeprobeerd, niks helpt.
                      Pffffffff.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Computer gehackt?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Alles al uitgeprobeerd, niks helpt.
                        Pffffffff.
                        Wat krijg je nu dan nog?
                        Steeds dezelfde melding?

                        Edit:
                        Kan je hier inloggen met je Microsoft account?

                        Dan kan je de Microsoft accountgegevens tenminste al eens nazien of ze werken.
                        Daar kan je ook je gegevens beheren en aanpassen als het moet.
                        Last edited by VerSeg; 12 februari 2020, 23:01.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Computer gehackt?

                          Zijn er nog mensen die gisteren die update van Windows gekregen hebben ?
                          Of ben jij de enige RF ??

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Computer gehackt?

                            Alle computers hebben hier probleemloos een update gehad.

                            Jaja

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Computer gehackt?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Wat krijg je nu dan nog?
                              Steeds dezelfde melding?

                              Edit:
                              Kan je hier inloggen met je Microsoft account?

                              Dan kan je de Microsoft accountgegevens tenminste al eens nazien of ze werken.
                              Daar kan je ook je gegevens beheren en aanpassen als het moet.
                              Blijft nog steeds dezelfde meldingen.
                              Ok, maar ik kan dus niet inloggen in mijn Microsoft account, die staat direct als basis.

                              @ Sieg, ik zou het niet weten. Echtgenote heeft die niet gehad en onze laptop ook niet.

                              Het zal een volledige nieuwe installatie moeten zijn.
                              Gelukkig heb ik nog mijn mail concepten op een andere schijf staan.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X