Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

    Wie heeft deze kit en kan men zijn bevindingen over vertellen ,ben erg geïnteresseerd maar na het doorbladeren van de website hier kan ik niet echt reviews lezen van mensen die deze kit hebben .

    Wat zijn de grootte voordelen en of nadelen kan men ook buiten met water ook andere vloeistoffen laten mee werken .??

    Hebben jullie nog andere accessoire bijgekocht bij de kit .

    Heeft er iemand en opstelling van deze kit thuis .


    Wil het hier niet hebben over de kostprijs .

    Groeten ,
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

    vind het sowieso raar dat mensen zoveel moeite en geld besteden aan het fotograferen van druppels.
    zo'n foto's ben je toch snel beu gezien?
    sorry voor de off topic comment.

    Comment


    • #3
      Re: Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

      Control Z

      het is en vrij forum en het is niet omdat ik het leuk vindt of en investering wil doen ,dat jij je mening niet mag neerpennen en ja je hebt ergens wel gelijk dat het wel en dure investering is en dat ik zekers niet over één nacht ijs ben gegaan .

      Maar ik vindt de magic van de waterdruppels die vallen mooi om te zien ,en ook de vormen die ze aannemen bij het neerkomen .

      Groetjes
      Ardesign

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      vind het sowieso raar dat mensen zoveel moeite en geld besteden aan het fotograferen van druppels.
      zo'n foto's ben je toch snel beu gezien?
      sorry voor de off topic comment.
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

      Comment


      • #4
        Re: Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

        best een duur kitje, maar als je er intresse in hebt kan dit leuke resultaten opleveren.
        als het werkt zoals het hoort!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          best een duur kitje, maar als je er intresse in hebt kan dit leuke resultaten opleveren.
          als het werkt zoals het hoort!
          Van de youtube filmpjes die ik gezien heb David zou het werken ,natuurlijk er zal en hoopje instel werk bij horen ,en de handleiding is in het engels ,maar ja door te prutsen en vloeken zullen we uiteindelijk wel het gewenste resultaat halen zekers ?

          Het is echt wel en duur kitje als je alles bijneemt met ook de infrarood detectoren erbij mag je zoiets toch al gauw bij en 600 a 1000 euro rekenen bij konijnenberg .

          Ook nog en volledige studio flits set bijkopen of aparte flitsers en en macro lenske en dan kunnen we beginnen spelen .

          Groeten ,
          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #6
            Re: Cognisys StopShot Water Drop Photography Kit

            Een oude topic, hopelijk zoek je nog informatie en ervaringen.
            Zelf heb ik meerdere StopShots. Medio 2011 heb ik er 1 bij Cognisys USA gekocht. In NL was toen nog geen reseller.
            Puur voor de hobby. Per mail heb ik contact gehad over mijn wensen en de benodigdheden.
            Op de website staat de kit genoemd als gereed voor gebruik. Dat klopt gedeeltelijk.
            De kabel voor de camera aansluiting zit er niet bij en een flitsschoen (hotshoe).
            Deze laatste is alleen noodzakelijk als de reportage flitser geen pc-contact aansluiting heeft.
            De camera kabel is merk/type afhankelijk, zonder kabel moet je handmatig de ontspan knop indrukken (Bulb mode)
            Mijn bestelling bestond uit een StopShot Water Drop Photography Kit, camera kabel en hotshoe.
            Betaling ging keurig via PayPal, binnen 2 weken ontving ik de set keurig thuis via de post.
            Helaas wel met een extra rekening van bijna 100 euro voor invoerrechten en btw. (dit wist ik bij bestellingen in USA)

            Het gebruik is de eerste weken/maanden behoorlijk frustrerend. Zoals bij alles, ga je eerst proberen dan pas lezen. (ruim 70 pagina tellende Engels talige handleiding).
            Er zit een 'plug & play' verhaal in, dit werkt prima. Maar om de StopShot door te krijgen moet je het echt lezen en begrijpen.
            De StopShot werkt stukken prettiger dan de Universal Timer (een goedkopere variant voor highspeed fotografie)
            De StopShot heeft instel en save opties, is verder door ontwikkeld.

            Wat zijn de mogelijkheden met de StopShot:
            Vallende waterdruppels, botsende waterdruppels, andere vloeistoffen zoals melk en room. (voedsel)kleurstof in het water. Gebruik van kleurenfilters op de flitsers. Met een microfoon (extra aanschaf) kunnen geluiden gedetecteerd worden.
            Met geluid gebruik ik een luchtdruk pistool voor de knal. Je kan dan naast water gevulde ballonnen ook andere dingen gebruiken. Brekend glas enz.

            De mogelijkheden zijn groot en leuk. Hierdoor besloot ik in samenspraak met Cognisys USA workshops te gaan geven in Nederland.
            Hiervoor hebben we nu 3 sets. Naast geïnteresseerden ontvangen we ook regelmatig cursisten die een set hebben maar de bediening niet onder de knie krijgen.
            Na de training hebben ze vaak een beter beeld wat waar voor is en het effect van een aanpassing.
            Begin deze maand heb ik de handleiding vertaald naar een NL versie. Deze staat ook op de website van Cognisys. Voor sommige gebruikers een uitkomst ivm het gebruik van technisch Engelse termen in de oorspronkelijke versie

            Voordelen:
            zeer nauwkeurig instelbaar (milli en micro seconden)
            instellingen kunnen bewaard worden
            uitbreidbaar met accessoires: microfoon, IR-, laser en trilling-sensor

            Nadeel:
            Aanschaf prijs
            door de vele instelmogelijkheden veel om te begrijpen

            NB: Voor highspeed fotografie maak je gebruik van de flitsduur en niet de sluitertijd van de camera. Het is noodzakelijk om een flitser met een korte flitsduur te gebruiken. Studio flitsers hebben meestal een te lange flitsduur. Gevolg is een druppel met beweging onscherpte.

            Workshops highspeed fotografie met de StopShot

            Groeten,
            Martin

            Comment

            Working...
            X