Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlantans?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Charlantans?

    Ik blijf met een niet beantwoorde vraag zitten.

    Deze week was hier op het forum een bericht van iemand dat zogezegd zijn huissleutels vergeten was en de deur had dichtgetrokken achter zich.
    Merkwaardig verhaal maar hij was op zoek naar iemand die daar de sleutels kon ophalen of zo als ik het goed begrepen had.
    Bovendien was het een nieuw lid die kwam met die vraag.
    Om het helemaal te gek te maken was er een "ander" nieuw lid komen aanmelden en had daar al direct een reactie op gegeven.

    Zeer fishy kwestie.
    Gelukkig had iemand van de leden het al direct opgemerkt dat de accounts vals waren.
    Het beheer heeft terecht het bericht weg genomen en de charlantanaccounts gewist.

    Maar ik blijf een beetje met de vraag zitten wat nu eigenlijk de bedoeling van die charlantans zou geweest zijn.

    Mijn inziens gaat het om een poging tot oplichting of een poging tot stalking.

    Iemand een idee?


    Nog een ander verhaal....

    Ik ging vorige week in Brussel wat straatfotografie gaan doen in de buurt van Koekelberg.
    Spreekt een jonge man van vreemde origine mij plots aan met een merkwaardig verhaal.
    Hij had goed werk voor mij als fotograaf.
    Hij had een sjofel winkeltje op de boulevard en had me naar daar gelokt om zijn verhaal te doen.
    Hij was op zoek naar iemand dat pasfotos wou maken voor hem en zijn klanten bleek later.
    Ik woon te ver van Brussel en op dat soort werk is zowat niets te verdienen.
    Begon hij wat te lullen over dingen die niet relevant waren.
    Gelukkig was mijn partner mee en zijn we daar veilig weer buiten geraakt.
    Beetjes naief van mij maar ik had in de eerste plaats nooit mogen meegaan met de man.
    Heb ik nu wel geleerd.
    Nu rest me de vraag wat die man zijn intenties geweest zouden zijn.
    Ik had het gevoel dat hij mij wou overvallen en mijn camera wou stelen.

  • #2
    Re: Charlantans?

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik blijf met een niet beantwoorde vraag zitten.

    Deze week was hier op het forum een bericht van iemand dat zogezegd zijn huissleutels vergeten was en de deur had dichtgetrokken achter zich.
    Merkwaardig verhaal maar hij was op zoek naar iemand die daar de sleutels kon ophalen of zo als ik het goed begrepen had.
    Bovendien was het een nieuw lid die kwam met die vraag.
    Om het helemaal te gek te maken was er een "ander" nieuw lid komen aanmelden en had daar al direct een reactie op gegeven.

    Zeer fishy kwestie.
    Gelukkig had iemand van de leden het al direct opgemerkt dat de accounts vals waren.
    Het beheer heeft terecht het bericht weg genomen en de charlantanaccounts gewist.

    Maar ik blijf een beetje met de vraag zitten wat nu eigenlijk de bedoeling van die charlantans zou geweest zijn.

    Mijn inziens gaat het om een poging tot oplichting of een poging tot stalking.

    Iemand een idee?


    Nog een ander verhaal....

    Ik ging vorige week in Brussel wat straatfotografie gaan doen in de buurt van Koekelberg.
    Spreekt een jonge man van vreemde origine mij plots aan met een merkwaardig verhaal.
    Hij had goed werk voor mij als fotograaf.
    Hij had een sjofel winkeltje op de boulevard en had me naar daar gelokt om zijn verhaal te doen.
    Hij was op zoek naar iemand dat pasfotos wou maken voor hem en zijn klanten bleek later.
    Ik woon te ver van Brussel en op dat soort werk is zowat niets te verdienen.
    Begon hij wat te lullen over dingen die niet relevant waren.
    Gelukkig was mijn partner mee en zijn we daar veilig weer buiten geraakt.
    Beetjes naief van mij maar ik had in de eerste plaats nooit mogen meegaan met de man.
    Heb ik nu wel geleerd.
    Nu rest me de vraag wat die man zijn intenties geweest zouden zijn.
    Ik had het gevoel dat hij mij wou overvallen en mijn camera wou stelen.
    In de 2 gevallen ga je dat nooit echt weten.

    Comment


    • #3
      Re: Charlantans?

      Waarschijnlijk niet. Heb je gelijk in. Sommige van die mannen zijn erg geslepen in wat ze doen.
      Maar mijn vraag was vooral wat de intenties geweest zouden zijn.
      Kwestie van er voorzichtig voor te kunnen zijn of te kunnen anticiperen.
      Zou dit iets nieuw zijn? Vooral de eerste situatie dan.

      Comment


      • #4
        Re: Charlantans?

        Misschien werd BD even gebruikt als prikbord voor criminele aktiviteiten in een specifieke code

        De tweede situatie: waarom ben je met hem meegegaan? Als je het al niet vertrouwd dan doe je dat toch niet.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Charlantans?

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Misschien werd BD even gebruikt als prikbord voor criminele aktiviteiten in een specifieke code
          ...............................
          Dat is heel goed mogelijk.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Charlantans?

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            ...
            De tweede situatie: waarom ben je met hem meegegaan? Als je het al niet vertrouwd dan doe je dat toch niet.
            Je hebt een punt.
            Maar hij was best wel erg vriendelijk tijdens het eerste contact.
            Hij stelde zich voor en zo.
            En ik ben dan ook weer altijd te naief in die dingen. Ik geloof altijd in de goedheid van de mensen.

            Ik ga dat geen twee keer doen.

            Comment


            • #7
              Re: Charlantans?

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik blijf met een niet beantwoorde vraag zitten.

              Deze week was hier op het forum een bericht van iemand dat zogezegd zijn huissleutels vergeten was en de deur had dichtgetrokken achter zich.
              Merkwaardig verhaal maar hij was op zoek naar iemand die daar de sleutels kon ophalen of zo als ik het goed begrepen had.
              Bovendien was het een nieuw lid die kwam met die vraag.
              Om het helemaal te gek te maken was er een "ander" nieuw lid komen aanmelden en had daar al direct een reactie op gegeven.

              Zeer fishy kwestie.
              Gelukkig had iemand van de leden het al direct opgemerkt dat de accounts vals waren.
              Het beheer heeft terecht het bericht weg genomen en de charlantanaccounts gewist.

              Maar ik blijf een beetje met de vraag zitten wat nu eigenlijk de bedoeling van die charlantans zou geweest zijn.

              Mijn inziens gaat het om een poging tot oplichting of een poging tot stalking.

              Iemand een idee?
              Wat heb je er aan om daar meer over te weten?
              Op een paar uur tijd werden er drie nieuwe accounts aangemaakt,
              dat heb ik persoonlijk aangeklaagd bij de mod, Laurens heeft
              alles gewist en de drie accounts geband.
              Meer hoeven wij toch niet te weten, het lag er dik op dat hier
              wat niet normaals achter stak.

              Comment


              • #8
                Re: Charlantans?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wat heb je er aan om daar meer over te weten?
                Op een paar uur tijd werden er drie nieuwe accounts aangemaakt,
                dat heb ik persoonlijk aangeklaagd bij de mod, Laurens heeft
                alles gewist en de drie accounts geband.
                Meer hoeven wij toch niet te weten, het lag er dik op dat hier
                wat niet normaals achter stak.
                Dit is voor mij juist een eigenaardige opvatting. Lijkt mij juist wel zinnig om het "hoe en waarom" van zo iets te weten.
                Er is een mooi spreekwoord dat ik hier wel toepasselijk acht: Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Charlantans?

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Dit is voor mij juist een eigenaardige opvatting. Lijkt mij juist wel zinnig om het "hoe en waarom" van zo iets te weten.
                  Er is een mooi spreekwoord dat ik hier wel toepasselijk acht: Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
                  Dan staat je nog veel werk te wachten…..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Charlantans?

                    Het is erg goed dat je dit opgemerkt had.
                    Heb je goed gezien. Er was daar "iets mis mee".
                    Ook goed dat je dit aangegeven had bij de mod.

                    Maar voor mij nu het vraagstuk om te proberen achterhalen wat hun plan moet geweest zijn.
                    Kwestie van hier voorzichtig voor te kunnen zijn.

                    Comment

                    Working...
                    X