Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Champagne liefhebbers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Champagne liefhebbers.

    Het weekend van 15 mei gaan wij met onze kinderen naar Champagne. Mijn vrouw en ik kennen deze streek vrij goed aangezien wij beiden fervente aanhangers zijn van de bubbels. Wij gaan er nl. al een 20-tal jaar à rato van 2 maal /jaar naartoe en hebben ondertussen een aantal van de mooiste plaatsjes en dorpjes bezocht. In al die jaren hebben we ook onze vaste champagne leverancier waarvan wij toch al een beetje familie zijn geworden. Het is nl. deze : http://www.champagne-hamm-ay.com/HAMMf.htm. Maar aangezien wij er nu met onze kinderen naartoe trekken en hen een paar interessante zaken willen laten zien en ook een paar bijkomende proeverijen willen laten meemaken wil ik graag langs deze weg een oproep doen aan diegenen die de streek goed kennen. Wij zouden ons vooral beperken tot het "Parc Naturel de la Montagne de Reims" dat toch al een mooi beeld geeft van de streek. De streek van de Blanc de Blanc komt dus niet in aanmerking aangezien je dat toch op een aparte keer moet doen.
    Dus wie o.a. Champagne eigenaars kent in deze streek die niet al te commercieel omgaan met de klanten en waar je nog echt welkom bent, laat dan maar horen...
    Mooie plekjes en unieke uitzichten zijn ook welkom.
    Met dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Champagne liefhebbers.

    Wij hebben verleden jaar een dagje in Reims doorgebracht. Vervolgens deze rondrit gemaakt. Eigenlijk volg je gewoon de bordjes "Route de Champagne". Muziek tip: stop dit in je CD speler wanneer je door de wijngaarden rijdt.
    Er is een klein champagne museum in een vuurtoren te Verzenay: http://www.lepharedeverzenay.com/. Het geeft een mooi beeld van de streek en het maken van de champagne (vroeger en nu).
    In Verzy kan je een kleine wandeling maken door het bos met zijn grillige beuken: http://www.france-voyage.com/frankri...verzy-1067.htm
    We zijn gestopt bij:
    Champagne Fernand Lemaire 88, rue des Buttes
    51160 HAUTVILLERS
    Tel : 03 26 59 40 44 Fax: 03 26 51 88 97
    Zijn vrouw en dochter waren tot onze grote verbazing Will Tura fans.

    Comment


    • #3
      Re: Champagne liefhebbers.

      Onze huis leverancier is Thierry Hotte.

      Zou de leverancier zijn van de champagne waar club brugge zijn etiket opkleeft en wordt (volgens google) ook in verscheidene restaurants geserveerd.

      Mijn schoonbroer gaat er jaarlijks naar toe om de voorraad terug aan te vullen (en natuurlijk ter plaatse te proeven).

      j.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Champagne liefhebbers.

        Pol, niet voor mij bestemd, ik drink eigenlijk amper of beter gezegd bijna nooit alcohol en zeker geen champagne, ik krijg het niet door mijn keel, ik vind er niks maar dan ook niks lekker aan, hetzelfde geldt voor wijn ook trouwens. Als ik dan toch eens een champagne wil proeven moet hij zo zoet mogelijk zijn . . . net iets wat een echte champagnekenner het minst apprecieert denk ik . . . die drinken liefst zo brut mogelijk heb ik gehoord . . .
        Over smaak en kleur kan je niet twisten he, ik ben blij voor de champagne liefhebbers dat zij zo kunnen genieten van die drank, ik gun het iedereen van harte
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Champagne liefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door 916 Bekijk bericht
          Muziek tip: stop dit in je CD speler wanneer je door de wijngaarden rijdt.
          Met alle respect, maar als je dan toch in Frankrijk bent, dan vind ik toch het betere franse lied (oud en nieuw) leuker om te beluisteren dan dit hoor. Billie Holiday roept bij mij niet direct een beeld van Frankrijk bij me op, en het zicht op een wijngaard doet me ook niet denken aan Billie Holiday...

          mvg,
          Bart

          Domain for Sale. TerreauSoleil.com. Request Price. What Are the Advantages of a Super Premium .Com Domain? Increased Traffic. Search Engine Ranking. Brand Recognition. Immediate Presence. Higher Profits. Great Investment. #1 in Premium Domains. 300,000 of the World's Best .Com Domains.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Champagne liefhebbers.

            De eerste die wij een paar weekends geleden tegenkwamen zijn we binnengestapt en die was eigenlijk best lekker. http://www.champagne-noizetcarole.com/ Wij hebben de BDN (Perle Noir) meegebracht en omdat het de eerste was niet zo veel gekocht. Daar heb ik nu al spijt van (alhoewel, je hebt nog genoeg andere )

            Op verzoek moesten we ook deze (Champagne Louis Casters in Damery) meebrengen, de dame des huizes is een Limburgse. (Ik vind de Noizet wel ietske lekkerder).

            gr,
            Gert
            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

            Comment


            • #7
              Re: Champagne liefhebbers.

              't Is al even geleden (een aantal jaar) dat we er geweest zijn, maar bij Lancelot-Royer vonden wij het toch erg leuk . Eventjes de kelder in, wat rondkijken met wat uitleg en daarna eens proeven .

              Als mijn geheugen goed is, is hun 'Cuvée Réserve RR' de minder bubbelende, ze hebben ook een 'Cuvée des Chevaliers' die meer bubbelt. Zelf ben ik meer voor de minder bubbelende te vinden (de gustibus et coloribus,...natuurlijk ). Klein maar fijn . Toegegeven, het is wel een blanc de blanc...maar toch de moeite waard hoor .

              Het adres:
              540 rue du Général de Gaulle
              51530/Cramant
              Last edited by JorisVdB; 7 mei 2011, 17:42.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Champagne liefhebbers.

                Beste,

                Het doet mij genoegen te kunnen vaststellen dat er nog mensen zijn die fotografie aan champagne willen koppelen.
                Ik ben voorzitter van het ChampagneGenootschap Aalst, en uit hoofde hiervan kan je wel begrijpen dat ik enerzijds de streek goed ken, maar anderzijds heel wat vrienden onder de wijnbouwers heb.
                Ik oganiseer spreekbeurten, reizen en degustatieavonden voor ons Genootschap en dus mag ik heel bescheiden zeggen dat ik in de materie toch wel wat thuis ben.
                Ik stel dus voor dat jij mij privé contacteert zodat ik je adressen kan bezorgen (deze hier publiceren zou me te ver leiden!), die aan je desiderata voldoen.
                Vriendelijke groeten,
                Paul

                Comment


                • #9
                  Re: Champagne liefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht

                  Op verzoek moesten we ook deze (Champagne Louis Casters in Damery) meebrengen, de dame des huizes is een Limburgse. (Ik vind de Noizet wel ietske lekkerder).

                  gr,
                  Gert
                  Dit huis ken ik al van in de 70-er jaren. Naar ik enkele jaren terug van die limburgse dame vernam is dat er in onze streek een kliniek is die één van hun grote afnemers is. Moet zijn dat het toch goed is voor de gezondheid.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Champagne liefhebbers.

                    welkom op de site Paul L.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X