Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon printer

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    De kwaliteit van het papier heeft geen invloed op de printkop (wel op het resultaat en de levensduur van het papiertransport en de kleine schakelaartjes die er in zitten).
    Zowel bij laserprinters als inkjetprinters heeft de kwaliteit van het papier wel degelijk een impact op het geheel.

    Sommige papiersoorten verliezen zodanig veel stof (losse vezels) dat ze allerlei zaken gaan vervuilen.
    De ophoping van dat stof veroorzaakt in eerste instantie kwaliteitsproblemen en (na een tijd) defecten en de richting van het papier heeft eveneens een invloed, al is dat wel anders voor fotopapier dan gewoon standaard papier.
    Ook verkeerde stockage van het papier zorgt voor redelijk wat probemen.
    Vochtig, te droog, gekruld, ...

    Daarom heb ik de laatste maanden de proef gedaan met een Canon Maxify, een serie die als kantoorprinter wordt verkocht en daarom toch iets langer zou moeten meegaan.
    .../...
    Mijn eerste ervaring is alvast dat hij zeer snel opstart zonder eeuwigdurende geluidjes. De inktstroom wordt in de printkop gemeten en er wordt enkel gespoeld wanneer nodig en niet zoals tevoren na elke stilstand van meer dan 2 dagen om zeker te zijn (dat Canon genoeg inkt verkoopt).
    OK, het printen gaat in het algemeen veel sneller en de afsrukkwaliteit is goed voor zijn prijs, maar de bewerkingen dat hij soms voor de eerste print doet na het opstarten kan soms toch ook nog redelijk wat duren.

    Ook met originele inkt zijn de kosten redelijk.
    Afhankelijk waar men die koopt en de hoeveelste keer dat men er koopt. [emoji16]
    Heb een set gekocht en het scheelde 30€ ten opzichte van een andere online winkel.
    Na mijn bestelling was de prijs plots hoger.
    Even gaan zien met een andere PC en daar was de prijs terug lager.
    Het typisch fenomeen van vele webshops ... u aantrekken met een lage prijs en daarna meer vragen, gebaseerd op cookies.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Canon printer

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zowel bij laserprinters als inkjetprinters heeft de kwaliteit van het papier wel degelijk een impact op het geheel.

      Sommige papiersoorten verliezen zodanig veel stof (losse vezels) dat ze allerlei zaken gaan vervuilen.
      De ophoping van dat stof veroorzaakt in eerste instantie kwaliteitsproblemen en (na een tijd) defecten en de richting van het papier heeft eveneens een invloed, al is dat wel anders voor fotopapier dan gewoon standaard papier.
      Ook verkeerde stockage van het papier zorgt voor redelijk wat probemen.
      Vochtig, te droog, gekruld, ...

      OK, het printen gaat in het algemeen veel sneller en de afsrukkwaliteit is goed voor zijn prijs, maar de bewerkingen dat hij soms voor de eerste print doet na het opstarten kan soms toch ook nog redelijk wat duren.

      Afhankelijk waar men die koopt en de hoeveelste keer dat men er koopt. [emoji16]
      Heb een set gekocht en het scheelde 30€ ten opzichte van een andere online winkel.
      Na mijn bestelling was de prijs plots hoger.
      Even gaan zien met een andere PC en daar was de prijs terug lager.
      Het typisch fenomeen van vele webshops ... u aantrekken met een lage prijs en daarna meer vragen, gebaseerd op cookies.
      Mijn inktwinkel staat in de kelder (mijn papierwinkel niet ).
      Voor de prijs van één set 2500XL patronen van Canon (130ml) heb ik 1250ml (500ml BK + 250 kleuren).
      Goede kwaliteit pigmentinkt, geen verkleuring, houdbaarheid minstens 2 jaar, in de praktijk veel langer.



      (en de prijs verandert niet)

      In de tijd dat jij besteedt om de laagste prijs te zoeken, te betalen en te zien of er iemand thuis is voor het pakje zijn de mijne al lang hervuld.

      "on est jamais mieux servi que par soi-même"

      Comment


      • #63
        Canon printer

        Bahhh ... jij moet ook eens bestellen en laten leveren, komt gelijk uit.
        Thuis blijven hoeft helemaal niet, dus ook geen probleem.
        En met 1 set op voorraad is er nooit een probleem.
        En geen kans op gesmodder. [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Canon printer

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Je kan hervullen maar ik zou niet de patronen kopen die door de meeste inktshops worden verkocht. Ook wat op de meeste YouTube filmpjes wordt verteld moet je met een korrel zout nemen.
          Over de levensduur kan ik nog niets zeggen.
          Ok, ik gebruik de hervulbare patronen van KHL en dus ook hun inkt.
          Zijn die nu goed of niet?
          De patronen van KHL zien er krek hetzelfde uit als die van Octopus.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #65
            Re: Canon printer

            ik had een canon pixma 8500 (toen +-360€) printer gedurende een 13 jaar, en ben daar altijd heel tevreden over geweest
            ook van de service van canon, ik had in de beginjaren(2jaar) inkt cartridges van een ander merk dan canon(eentje die ik hier op bd gevonden had, en er toen veel bd kochten)
            na 2 jaar en een maand was mijn printkop kapot, heb de valse inkt vervangen door originele en verschillend keren gereinigd , en toen binnen gedaan bij canon
            ze hebben de printkop vervangen in garantie! zelfs al was hij al een maand uit garantie(hoeveel merken zouden dat doen?)
            daarna altijd originele inkt gebruikt en nooit nog problemen gehad, tot nu, hij totaal de geest geheven heeft .
            heb mij nu een canon pixma pro100s aangeschaft, en hoop er evenveel jaren suc6 mee te hebben.
            ik gebruik wel enkel originele inkt, als je even zoekt kan je ze ook veel goedkoper vinden
            waar ik ze koop ben ik heel tevreden over, bestellen en de dag nadien worden ze meestal al geleverd.
            ik koop wel meestal een volledige zet voor mijn printer om de verzendingskosten te drukken
            mvg Tweetty
            bd0379be

            Comment


            • #66
              Re: Canon printer

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ok, ik gebruik de hervulbare patronen van KHL en dus ook hun inkt.
              Zijn die nu goed of niet?
              De patronen van KHL zien er krek hetzelfde uit als die van Octopus.
              Mijn opmerking was specifiek voor de Maxify bedoeld.
              Na 3 maand uitproberen heb ik een tot nu toe goed werkende oplossing voor deze printer.

              Ik heb geen ervaring met hervulbare patronen voor de spons-type printers (omdat ik daar de originele patronen reset en hervul - ook iets minder simpel dan voorgesteld ).

              Alle hervulbare patronen komen van China en lijken dus fel op mekaar.

              Hervulbare patronen, al dan niet met autoreset chips, zijn een aantrekkelijke oplossing omdat ze eenvoudig in gebruik zijn en patentgeschillen met de fabrikanten vermijden.
              Maar de werking is anders dan de originele. Er zit nogal wat technologie in een gemiddeld inktpatroon en die is niet altijd te reproduceren.
              Als je geen problemen hebt met de inktflow (dwz geen onderbrekingen bij hoge intensiteit bv foto's in hoge kwaliteit, en geen lekken of vermenging van de kleuren na stilstand) doe verder met wat je hebt en breek je hoofd er niet over.
              Last edited by palombian; 11 januari 2018, 21:22.

              Comment


              • #67
                Re: Canon printer

                Hier dus ook Canon en steeds originele Canon-vullingen. Nog geen problemen gehad. Waar ik klant ben (123...) hebben ze ook het huismerk, maar liever wat meer betalen dan problemen te krijgen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #68
                  Re: Canon printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Hier dus ook Canon en steeds originele Canon-vullingen. Nog geen problemen gehad. Waar ik klant ben (123...) hebben ze ook het huismerk, maar liever wat meer betalen dan problemen te krijgen.
                  Dat denk ik ook ... het is als met een M2 naar de Speedy gaan. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Hier dus ook Canon en steeds originele Canon-vullingen. Nog geen problemen gehad. Waar ik klant ben (123...) hebben ze ook het huismerk, maar liever wat meer betalen dan problemen te krijgen.
                    Welke nummers van patronen ? Ik dacht dat Action de 525/526, 520,521 en 570,571 verkopen.
                    Speedy en M2 wel of niet: ik gebruik nu al jaaaaaaren de Action inkt in mijn MG5250 en dat ding blijft printen zoals de eerste dag. En even prachtige foto's als de eerste dag.
                    Maar wel 9,99 euro ipv 30 euro of méér per set van 5, LED verklikkerlampje en zo op elke cartridge inbegrepen.
                    Ik denk dat ik al minstens 10 sets opgebruikt heb, da's dus 200 euro "verdiend", dat zijn al 2 nieuwe printers van het type van mijn huidige...
                    Je kan qua inkt natuurlijk masochist zijn en blijven, wetende dat die originele inkten overprijsd zijn tot en met.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Welke nummers van patronen ? Ik dacht dat Action de 525/526, 520,521 en 570,571 verkopen.
                      Speedy en M2 wel of niet: ik gebruik nu al jaaaaaaren de Action inkt in mijn MG5250 en dat ding blijft printen zoals de eerste dag. En even prachtige foto's als de eerste dag.
                      Maar wel 9,99 euro ipv 30 euro of méér per set van 5, LED verklikkerlampje en zo op elke cartridge inbegrepen.
                      Ik denk dat ik al minstens 10 sets opgebruikt heb, da's dus 200 euro "verdiend", dat zijn al 2 nieuwe printers van het type van mijn huidige...
                      Je kan qua inkt natuurlijk masochist zijn en blijven, wetende dat die originele inkten overprijsd zijn tot en met.
                      Ik heb ook al prachtige foto's gezien met inkt van den Action.
                      Hoe is de lichtvastheid wanneer je ze tegen de muur hangt ?
                      Blijkbaar valt dat nogal mee.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Hoe is de lichtvastheid wanneer je ze tegen de muur hangt ?
                        Blijkbaar valt dat nogal mee.
                        Valt héél goed mee. Anders zou ik die inkt al lang vaarwel gezegd hebben.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Valt héél goed mee. Anders zou ik die inkt al lang vaarwel gezegd hebben.
                          Daar zijn we wat mee, bedankt.

                          Ik heb al verschillende merken van (dye)inkt in flessen gekocht en allemaal verkleuren ze binnen de paar weken (daarom ben ik voor foto's op een printer met pigmentinkt overgestapt).

                          Voor dagelijks drukwerk is het wel bruikbaar.

                          De dikke zwarte patronen (520, 525, 550, 570PGBK bevatten wel pigment inkt, je bankafschriften gaan dus niet onleesbaar worden met flesseninkt, zeker niet als ze in een kaft zitten.
                          Een eenvoudige test is een blad onder de kraan houden, kleurstofinkt (dye) loopt weg, pigmentinkt blijft.
                          Last edited by palombian; 12 januari 2018, 10:29. Reden: zinswending

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Welke nummers van patronen ? Ik dacht dat Action de 525/526, 520,521 en 570,571 verkopen.
                            Speedy en M2 wel of niet: ik gebruik nu al jaaaaaaren de Action inkt in mijn MG5250 en dat ding blijft printen zoals de eerste dag. En even prachtige foto's als de eerste dag.
                            Maar wel 9,99 euro ipv 30 euro of méér per set van 5, LED verklikkerlampje en zo op elke cartridge inbegrepen.
                            Ik denk dat ik al minstens 10 sets opgebruikt heb, da's dus 200 euro "verdiend", dat zijn al 2 nieuwe printers van het type van mijn huidige...
                            Je kan qua inkt natuurlijk masochist zijn en blijven, wetende dat die originele inkten overprijsd zijn tot en met.
                            Ik ben nogal een trouwe klant als ik kwaliteit krijg. En of ik rondkijk, af en toe wel ja, maar afwijken van een originele patroon zal ik nog niet zo vlug doen. Waar ik ze koop zijn er ook huispatronen en die zijn ook goedkoper. Vroeger kocht ik mijn patronen bij de lokale goede oude drukkerswinkel. Hiervoor jammer genoeg te duur geworden. Maar alles hangt ook af van het gebruik natuurlijk. Bij mij wordt de printer niet ingezet voor foto's en dat scheelt ook al wat hé. En bovendien moet ik toch nog wat onkosten genereren ook.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon printer

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik ben nogal een trouwe klant als ik kwaliteit krijg.
                              Ik ook wel hoor, en als die kwaliteit dan 2/3 de goedkoper is ben ik nog "trouwer"
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik ook wel hoor, en als die kwaliteit dan 2/3 de goedkoper is ben ik nog "trouwer"
                                Een set met 5 originele patronen voor de printers in kwestie kost nu, zelfs bij goedkope aanbieders, al minstens 45-50 EUR ipv 30.
                                Voor 65ml is dat 750 €/l.
                                Die van Action kost dan 150 €/l.
                                Per halve liter betaal je voor een "goed" merk 30-40€/l, maar in flesjes van 100ml al gauw meer dan 100€/l.
                                Dan is het al niet meer de moeite om zelf te vullen, temeer daar de kwaliteit van de Action beter zou zijn.

                                Reken grofweg 1ml voor 1 A4 foto of 10-30 pagina's tekst naargelang de bladvulling en de kleur.
                                Last edited by palombian; 12 januari 2018, 18:17. Reden: inktverbruik

                                Comment

                                Working...
                                X