Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon printer

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Dan heb jij toch op een knopje geduwd dat je akkoord was om met een lege patroon (aangeduid met een rode X) verder te drukken.
    De printer registreert dat allemaal netjes en als je om garantie zou vragen zullen ze nogal lachen.

    Beste wensen !
    De functie is standaard voorzien zonder enige manipulatie met tooltjes, hacks of dergelijke en dus geen verkeerd gebruik.
    De waarschuwing geeft enkel aan dat er mogelijks problemen kunnen voorkomen met de afdrukkwaliteit omdat er onvoldoende inkt naar het papier vloeit, dit uit zich meestal in blekere zones of niet geprinte lijnen.

    Dat men de garantie verliest met een standaard functie is onzin!
    Last edited by VerSeg; 31 december 2017, 00:14.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Canon printer

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De functie is standaard voorzien zonder enige manipulatie met tooltjes, hacks of dergelijke en dus geen verkeerd gebruik.
      De waarschuwing geeft enkel aan dat er mogelijks problemen kunnen voorkomen met de afdrukkwaliteit omdat er onvoldoende inkt naar het papier vloeit, dit uit zich meestal in blekere zones of niet geprinte lijnen.

      Dat men de garantie verliest met een standaard functie is onzin!
      Volgens jouw beschrijving komt "bijna leeg" overeen met het gele uitroepteken (op de printer en op je PC), en de volgende melding met de rode 'X'.

      In feite ziet de printer (via een gaatje in de cartridge) bij het gele uitroepteken dat de inktkamer leeg is, daarna wordt er verder gedrukt met de inkt in de spons en wordt het niveau geschat volgens het aantal spuitinstructies. Het kan dus zijn dat er nog een beetje inzit wanneer de printer zegt dat hij leeg is, maar meer dan 1 ml is dat niet.

      Bij het overgrote deel van de Canon printers kan je dan enkel verder drukken wanneer je gedurende 5 seconden op een rood knopje op de printer hebt geduwd, op je scherm komt er een boodschap die duidelijk maakt dat je op eigen risico verder gaat. Op dat moment wordt de cartridge in kwestie grijs aangeduid op het scherm.

      Als het dat is wat je bedoelt is dan zet je de inktmonitoring af.
      Dat is standaard voorzien maar wel een verkeerd gebruik.
      Je hebt dan geen enkel idee hoeveel je nog kan drukken (er is geen 3e melding "echt leeg"), en als je wacht tot er alleen wit papier uitkomt ben je de printkop al aan het verbranden, die wordt namelijk gekoeld met inkt.
      Bij een nieuw patroon wordt dat uiteraard terug afgezet, maar de printer logt wel hoeveel keer je dat met elke kleur doet. En wees maar gerust dat je garantie vervalt.

      We gaan hier geen ruzie over maken de laatste uren van het jaar, maar zo gaat het onveranderd bij alle Canon printers die ik de laatste 15 jaar gehad of gebruikt heb (en dat zijn er minstens 10 of 15).

      Bij welk type gaat het zoals jij beschrijft ?
      Bij een Maxify bv is het inderdaad anders, die heeft een sensor in de kop ingebouwd om de inktflow te controleren en zal niet voortdrukken zonder inkt.
      Last edited by palombian; 31 december 2017, 18:35.

      Comment


      • #33
        Re: Canon printer

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        In feite ziet de printer (via een gaatje in de cartridge) bij het gele uitroepteken dat de inktkamer leeg is, daarna wordt er verder gedrukt met de inkt in de spons en wordt het niveau geschat volgens het aantal spuitinstructies.
        We gaan hier geen ruzie over maken de laatste uren van het jaar, maar zo gaat het onveranderd bij alle Canon printers die ik de laatste 15 jaar gehad of gebruikt heb (en dat zijn er minstens 10 of 15).
        Gaatje in de patroon ?
        in de BCI-3, BCI-6 en BCI-8 patronen zit onderaan de patroon inwendig een prisma. Door middel van een lichtstraaltje dat op het prisma staat gericht, ziet de printer of er nog inkt in de voorraadkamer zit. Als de voorraadkamer leeg is, kan je nog gemakkelijk 20 foto's van 10x15 afdrukken met de inkt die in de spons zit. Als het niveau in het sponskamertje tot 5mm gezakt is, vervang ik pas de patroon.

        Comment


        • #34
          Re: Canon printer

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Gaatje in de patroon ?
          in de BCI-3, BCI-6 en BCI-8 patronen zit onderaan de patroon inwendig een prisma. Door middel van een lichtstraaltje dat op het prisma staat gericht, ziet de printer of er nog inkt in de voorraadkamer zit. Als de voorraadkamer leeg is, kan je nog gemakkelijk 20 foto's van 10x15 afdrukken met de inkt die in de spons zit. Als het niveau in het sponskamertje tot 5mm gezakt is, vervang ik pas de patroon.
          Gaatje ? Ik wou het bevattelijk houden .

          Als de kamer leeg is (wat bij de huidige kleinere patronen na 5ml zijnde de helft van de beloofde inhoud al zo is), gaat het gele uitroepteken aan.
          Dan zou je nog 4-5ml uit de spons moeten halen tot het teken rode X.
          Een foto op A4 verbruikt ongeveer 1ml inkt , 20 van 10x15 komt overeen met 5ml.
          Per kleur, dus maal 5 zou je dus halverwege nog 100 10x5 kunnen drukken.

          Ik begrijp niet goed hoe jij het niveau in de spons kan zien.
          Toen ik zelf dergelijke patronen gebruikte, hervulde ik ze inderdaad zogauw de kamer leeg was, omdat een lege spons op de duur niet goed meer terug vult en de capaciteit terugloopt (Canon heeft de patronen voor eenmalig gebruik ontworpen).
          Als je het systeem doorhebt kan je met deze printers voordelig printen, maar persoonlijk ben ik overgeschakeld op printers met pigmentinkt (verkleurt niet) en grotere patronen.
          Last edited by palombian; 1 januari 2018, 01:16.

          Comment


          • #35
            Re: Canon printer

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

            Ik begrijp niet goed hoe jij het niveau in de spons kan zien.
            Mijn Action patronen zijn doorzichtig, ik zie dus dat niveau. Als het sponsje ook voor de helft leeg is dan vervang ik de patroon.
            Zo te zien niks dan voordelen aan die inkt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Canon printer

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Mijn Action patronen zijn doorzichtig, ik zie dus dat niveau. Als het sponsje ook voor de helft leeg is dan vervang ik de patroon.
              Zo te zien niks dan voordelen aan die inkt.
              Vooreerst beste wensen voor 2018 !

              Eén ding is zeker: de printerfabrikanten kunnen op hun 2 oren slapen, de verwarring onder de gebruikers is nog zeer groot .

              Comment


              • #37
                Re: Canon printer

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Bij het overgrote deel van de Canon printers kan je dan enkel verder drukken wanneer je gedurende 5 seconden op een rood knopje op de printer hebt geduwd, op je scherm komt er een boodschap die duidelijk maakt dat je op eigen risico verder gaat. Op dat moment wordt de cartridge in kwestie grijs aangeduid op het scherm.

                Als het dat is wat je bedoelt is dan zet je de inktmonitoring af.
                .../...
                En wees maar gerust dat je garantie vervalt.
                .../...
                Bij welk type gaat het zoals jij beschrijft ?
                Sorry maar niets van bovenvermelde klopt.
                Vijf seconden op een rood knopje drukken?
                Ik zou niet weten waar ik een rood knopje zou moeten vinden op mijn printers.
                Boodschap eigen risico op scherm?
                Eveneens nog nooit een dergelijke boodschap gezien.
                Je vraagt uiteindelijk welk type na eerst te beweren dat het anders is ... misschien daarmee beginnen?
                Garantie vervallen?
                Graag verwijzing naar garantievoorwaarden waarin staat dat deze vervalt bij gebruik tot de cartridge leeg is.
                Printkop verbranden?
                Zoals eerder gemeld kan men in de betreffende stand (kleur of zwart) niet meer printen wanneer volledig leeg.

                Het heeft inderdaad geen zin om daar over te blijven discussiëren maar ik vind het straf dat u beter weet wat op mijn printer of scherm te lezen valt. [emoji1]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Canon printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sorry maar niets van bovenvermelde klopt.
                  Vijf seconden op een rood knopje drukken?
                  Ik zou niet weten waar ik een rood knopje zou moeten vinden op mijn printers.
                  Boodschap eigen risico op scherm?
                  Eveneens nog nooit een dergelijke boodschap gezien.
                  Je vraagt uiteindelijk welk type na eerst te beweren dat het anders is ... misschien daarmee beginnen?
                  Garantie vervallen?
                  Graag verwijzing naar garantievoorwaarden waarin staat dat deze vervalt bij gebruik tot de cartridge leeg is.
                  Printkop verbranden?
                  Zoals eerder gemeld kan men in de betreffende stand (kleur of zwart) niet meer printen wanneer volledig leeg.

                  Het heeft inderdaad geen zin om daar over te blijven discussiëren maar ik vind het straf dat u beter weet wat op mijn printer of scherm te lezen valt. [emoji1]
                  Palombian heeft zeer veel ervaring op printerknowledge.com: een website voor navullers, alternatieve inkten, resetten van patronen en printers, alternatieve papiersoorten etc.

                  Dit is wat hij bedoelt:

                  How to reset printer ink level error on a Canon PrinterThis video shows how to reset printer ink level error on a Canon Printer the error shows as Support Co...

                  How to reset Canon PIXMA printers that show print head cartridges are empty.Some of the more popular printers this will work on are:MG2110, MG2210, MG2410, M...


                  Je moet maar eens zien dat dit inderdaad WEL het geval is.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Gaatje ? Ik wou het bevattelijk houden .

                    Als de kamer leeg is (wat bij de huidige kleinere patronen na 5ml zijnde de helft van de beloofde inhoud al zo is), gaat het gele uitroepteken aan.
                    Dan zou je nog 4-5ml uit de spons moeten halen tot het teken rode X.
                    Een foto op A4 verbruikt ongeveer 1ml inkt , 20 van 10x15 komt overeen met 5ml.
                    Per kleur, dus maal 5 zou je dus halverwege nog 100 10x5 kunnen drukken.

                    Ik begrijp niet goed hoe jij het niveau in de spons kan zien.
                    Toen ik zelf dergelijke patronen gebruikte, hervulde ik ze inderdaad zogauw de kamer leeg was, omdat een lege spons op de duur niet goed meer terug vult en de capaciteit terugloopt (Canon heeft de patronen voor eenmalig gebruik ontworpen).
                    Als je het systeem doorhebt kan je met deze printers voordelig printen, maar persoonlijk ben ik overgeschakeld op printers met pigmentinkt (verkleurt niet) en grotere patronen.
                    BCI-6 patronen hebben een inhoud van 13ml en de zwarte BCI-3e heeft 26ml inhoud.
                    De compatibele vult men met 15ml.
                    Van HP kan men patronen kopen die maar half gevuld zijn, maar bij Canon heb ik dat nog niet gezien
                    Het niveau van de inkt in de spons kan je zien omdat de patroon transparant is.
                    Ik gebruik enkel Canon fotopapier dat 30 jaar kleurvastheid garandeert als je originele Canon inkt gebruikt.
                    Ik heb A3's die al meer dan 10 jaar in volle daglicht hangen en nog steeds geen spoor van verkleuring of verbleking vertonen.
                    Wanneer één van de 5 of 7 patronen in mijn printers nog slechts 1mm inkt in de voorraadtank heeft, dan krijg ik een tekening van alle patronen waarop je
                    kan zien welke patroon er bijna leeg is. De spons is dan nog helemaal vol. De waarschuwing kan ik gewoon wegklikken en daarna kan ik gewoon verder printen.
                    Een rood X-teken heb ik nog nooit gezien.
                    Patronen hervullen doe ik niet. Je geeft duizenden € uit aan bodies en lenzen met de bedoeling een mooi eindproduct te verkrijgen, maar een patroon van 10€ zou te duur zijn. (Ja, ik weet het. Er zitten minstens 5 patronen in de printerkop en in mijn A3 printer zitten er 7).
                    Last edited by notex; 1 januari 2018, 09:19.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      BCI-6 patronen hebben een inhoud van 15ml en de zwarte BCI-3e heeft 30ml inhoud.
                      Van HP kan men patronen kopen die maar half gevuld zijn, maar bij Canon heb ik dat nog niet gezien
                      Het niveau van de inkt in de spons kan je zien omdat de patroon transparant is.
                      Ik gebruik enkel Canon fotopapier dat 30 jaar kleurvastheid garandeert als je originele Canon inkt gebruikt.
                      Ik heb A3's die al meer dan 10 jaar in volle daglicht hangen en nog steeds geen spoor van verkleuring of verbleking vertonen.
                      Wanneer één van de 5 of 7 patronen in mijn printers nog slechts 1mm inkt in de voorraadtank heeft, dan krijg ik een tekening van alle patronen waarop je
                      kan zien welke patroon er bijna leeg is. De spons is dan nog helemaal vol. De waarschuwing kan ik gewoon wegklikken en daarna kan ik gewoon verder printen.
                      Een rood X-teken heb ik nog nooit gezien.
                      Patronen hervullen doe ik niet. Je geeft duizenden € uit aan bodies en lenzen met de bedoeling een mooi eindproduct te verkrijgen, maar een patroon van 10€ zou te duur zijn. (Ja, ik weet het. Er zitten minstens 5 patronen in de printerkop en in mijn A3 printer zitten er 7).
                      De printers met BCI patronen dateren inderdaad van voor de tijd dat er met chips ed beperkingen werden opgelegd.
                      Hopelijk gaat de jouwe nog lang mee.

                      Ik ben het met je eens dat navulinkt (zgn dye-inkt itm pigmentinkt die wel kleurvast is) voor deze printers zeer snel verkleurt.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Sorry maar niets van bovenvermelde klopt.
                        Vijf seconden op een rood knopje drukken?
                        Ik zou niet weten waar ik een rood knopje zou moeten vinden op mijn printers.
                        Boodschap eigen risico op scherm?
                        Eveneens nog nooit een dergelijke boodschap gezien.
                        Je vraagt uiteindelijk welk type na eerst te beweren dat het anders is ... misschien daarmee beginnen?
                        Garantie vervallen?
                        Graag verwijzing naar garantievoorwaarden waarin staat dat deze vervalt bij gebruik tot de cartridge leeg is.
                        Printkop verbranden?
                        Zoals eerder gemeld kan men in de betreffende stand (kleur of zwart) niet meer printen wanneer volledig leeg.

                        Het heeft inderdaad geen zin om daar over te blijven discussiëren maar ik vind het straf dat u beter weet wat op mijn printer of scherm te lezen valt. [emoji1]
                        Ik ben inderdaad in de val getrapt om met jou te begin discussiëren.
                        Geef toe, in alle vriendschap, dat uit de toon van je interventies er geen twijfel over kan bestaan dat bij jou alles beter is .
                        Ik ben er ook mee eens dat er op het internet veel gemopperd wordt, maar op een behoorlijk forum - waar ik BD nog altijd bij reken - is het de bedoeling dat we van mekaar leren.

                        Dat er over winterbanden (en de dikke auto's die erop staan), het weer ed wordt gezeverd op chit-chat stoort mij niet (alhoewel er een nogal groot deel van de discussies hier afspeelt).

                        Printers zijn m.i. accessoires en zouden beter in dit forumonderdeel besproken worden.
                        En dan beginnen we met het merk en type van de printer te noemen.

                        Beste wensen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik ben inderdaad in de val getrapt om met jou te begin discussiëren.
                          Geef toe, in alle vriendschap, dat uit de toon van je interventies er geen twijfel over kan bestaan dat bij jou alles beter is .
                          Neen, niet alles is beter bij mij, maar u laat doorschijnen dat ik bepaalde acties doe welke ik nog nooit gedaan heb ... nog nooit 5 seconden op een knop geklikt, nog nooit een melding gehad dat het op eigen risico is en nog nooit zelfs maar geprobeerd om op een of andere manier de meters van de cartridges te beïnvloeden of uit te schakelen.
                          Waarom zou ik als ik enkel originele cartridges gebruik?
                          Uit reacties in dit topic ben ik blijkbaar ook niet de enige met deze manier van werken.

                          Het enige waar ik ooit eens op klik is op "OK" bij de aangekaarte boodschap om verder te gaan en welke standaard ingebouwd zit.

                          Met alle respect dat anderen mogelijks andere ervaringen hebben en het bij hun op een andere manier verloopt of gebruikt wordt.
                          Het enige dat ik niet versta is als men een uitleg geeft hoe men iets doet, iemand anders komt beweren dat dit niet waar is.

                          Dit is een openbaar forum waar eenieder zijn ervaring en mening op kan delen en deze kunnen soms anders zijn.

                          Ik heb ook nooit beweerd dat handelingen zoals u beschrijft (o.a. 5 seconden op knop drukken) niet bestaan en niemand anders ze gebruikt, maar ik niet en dat is mijn ervaring.

                          Maar geen enkele fabrikant bouwt een functie in waarbij door een simpele klik op "OK" de garantie vervalt.

                          Dat niet gedocumenteerde handelingen of ongebruikelijke handelingen en gebruik van onjuiste verbruiksgoederen (inkt, papier) daar een invloed op hebben is iets anders.

                          Mvg,
                          Last edited by VerSeg; 1 januari 2018, 21:48.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            Je moet maar eens zien dat dit inderdaad WEL het geval is.
                            Ik heb elkel gezegd dat niets van bovenstaande klopte als reactie dat hij beweerde dat ik dat uitvoerde.
                            Blijkt uit filmpje dat dit inderdaad bestaat ... maar ik heb dit nog nooit gedaan en heb daar nog nooit behoefte aan gehad.
                            Hoogstens klik ik zoals aangekaart op "OK" om verder te gaan.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon printer

                              Hier al jaren Canon, zeer tevreden van, alleen een beetje traag. Maar doet wat die moet doen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Hier al jaren Canon, zeer tevreden van, alleen een beetje traag. Maar doet wat die moet doen.
                                Kwaliteit gaat boven snelheid wat mij betreft, al zijn recente printers een heel pak sneller dan deze van enkele jaren geleden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X