Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon printer

    Nog vergeten te vermelden: Hier een Canon MG 6200; mooie resultaten, maar ook traag ; ttz vooraleer hij aan iets begint....
    Maar soit, daar kan ik mee leven.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Re: Canon printer

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Nog vergeten te vermelden: Hier een Canon MG 6200; mooie resultaten, maar ook traag ; ttz vooraleer hij aan iets begint....
      Maar soit, daar kan ik mee leven.
      Hier een Canon MG6850. Inderdaad traag als je hem moet "ontwaken".
      Maar verder, na Epson, Brother en een paar keer HP... moet ik niks anders meer hebben dan Canon.
      Heb reeds originele en andere cartridges gebruikt en ik merk geen verschil... wel in prijs natuurlijk .

      Comment


      • #18
        Re: Canon printer

        Ik heb een Canon IP4000, IP5000 en een S9000 (A3). allemaal rond de 10 jaar oud.
        Ik gebruik enkel originele Canon BCI-6 en BCI-3 patronen. Zelfs de S9000 die ik soms 10 maand niet gebruik, heeft nog nooit een uitgedroogde of verstopte printkop gehad.
        Dat kan ik niet zeggen van de HP printers. Na de recente aankoop van een nieuwe pc met Windows 10, kreeg ik mijn scanner niet meer in gang (geen drivers meer beschikbaar). Ik koop dus een all-in HP enkel om als scanner en copier te gebruiken. Die nieuwe printers worden verkocht met patronen die maar een beetje gevuld zijn. Ik gebruikte hem als scanner en heb er slechts 2 pagina's mee afgedrukt. Nu na 6 weken wil ik hem nog eens als copier gebruiken en zowel de kleuren- als de zwart kop zijn al uitgedroogd of verstopt. 5 keer een reiniging gedaan zonder succes. Ik ga geen 2 nieuwe patronen kopen. Dat kost evenveel als de printer/scanner.

        Regelmatig staan hier buren om hun vliegtickets uit te printen. Niet omdat dat zij geen printer hebben. Zij hebben allemaal een HP met uitgedroogde koppen.
        Wat hier wel goed werkt van HP, is mijn HP wireless laserprinter. Ik gebruik hier namaak patronen in van 17€ in plaats van de originele die 80€ kosten.
        Met de namaakpatronen haal ik minstens 1500 afdrukken en met de originele nog geen 1000.
        Telkens ik zo een namaak patroon heb geplaatst krijg ik de melding "HP thanks you for using original HP cartridges"
        Last edited by notex; 28 december 2017, 23:44.

        Comment


        • #19
          Re: Canon printer

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat stond inderdaad in de krant, maar daarna ook gecorrigeerd dat ze het in België niet (meer) doen.
          In hoeverre correct kan ik niet zeggen, ik bezit niet alle printers en al zeker niets meer van de twee aangekaarte merken. [emoji16]

          Dat er goede inkt bestaat zal wel, alleen weet men dat niet altijd vooraf en is er zelfs bij de alternatieven veel namaak.
          Dan moeten die "alternatieven" de garantie op het toestel maar over nemen als door hun fout iets stuk gaat.

          Iedereen doet wat hij wil natuurlijk.
          Je hebt groot gelijk natuurlijk.

          Maar wat is "garantie" waard wanneer de condities om ze te krijgen meer kosten dan het risico dat er iets fout gaat ?
          Zelfs automerken zijn tegenwoordig zo driest om de consumenten zoiets op te leggen (cfr een bekende Duitse fabrikant die vond dat een deugdelijke oplossing om de uitstootnormen te halen teveel kostte).
          Bij mij werkt dat averechts.

          Zolang het grootste deel van de consumenten teveel adoratie hebben, te braaf of te gemakzuchtig zijn en met genoeg geld, brengen de door de fabrikanten uitgewerkte systemen voor onderhoud, wisselstukken en supplies genoeg geld op en wordt er niet gelet op een stelletje ongeregeld dat de hoeken afrondt.
          Canon is als multinational groot genoeg om zich geen zorgen te maken over een aantal mensen die hun printers bijvullen, tenslotte is dat geen slechte reclame (ik ben ook een loyale klant van hun fotospullen). Het aantal positieve ervaringen (al dan niet met hun inkt) in dit draadje zegt ook al iets.

          HP daarentegen moet leven van PC's en kantoormachines en dat gaat tegenwoordig niet zo goed.
          En Epson maakt hoofdzakelijk printers (en die hebben tegenwoordig waterdichte oplossingen tegen alternatieven).

          Het valt te zien welk de beste politiek is, maar zelf hou ik er niet van om ergens vast gezet te worden.
          Last edited by palombian; 28 december 2017, 21:26.

          Comment


          • #20
            Re: Canon printer

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Maar wat is "garantie" waard wanneer de condities om ze te krijgen meer kosten dan het risico dat er iets fout gaat ?.
            Niets mis als iemand een printer van 50€ koopt om "af en toe" een documentje te printen, al zal die dan ook niet veel inkt verbruiken.
            Zelf nog nooit een printer van 50€ gekocht, meestal staat daar nog een nulleke achter en dus niet vergelijkbaar.
            Een paar duizend Euro geven aan fotomateriaal en dan printen op speelgoed zie ik niet echt zitten. [emoji16]

            Zelfs automerken zijn tegenwoordig zo driest om de consumenten zoiets op te leggen (cfr een bekende Duitse fabrikant die vond dat een deugdelijke oplossing om de uitstootnormen te halen teveel kostte).
            Bij mij werkt dat averechts.
            Kunt ge met een auto nu ook al printen? [emoji16]

            Doet hier weinig of niets ter zake en geen enkel automerk legt volgens mij een benzinemerk of bandenmerk op.
            Anderzijds ... ik rij liever met een deftige wagen (ook al hebben ze intern wat gefoeffeld) dan daarom dat merk op te geven en over te stappen op een ander merk dat (mogelijks) sowieso al minder is in kwaliteit of comfort en welk morgen misschien ook in de krant stáát. [emoji16]

            Canon is als multinational groot genoeg om zich geen zorgen te maken over een aantal mensen die hun printers bijvullen, tenslotte is dat geen slechte reclame (ik ben ook een loyale klant van hun fotospullen).
            Canon heeft net als vele (grotere) bedrijven verschillende divisies en het is niet omdat eentje daarvan het heel goed doet, de anderen daarvoor beschermd zijn van de ondergang.
            De meeste bedrijven scheuren hun broek aan printers van 50€, die dienen vooral om met de hoop mee te kunnen doen want in een verkoopprijs zit al de BTW en eventueel invoerrechten en winst voor de winkel.

            Het aantal positieve ervaringen (al dan niet met hun inkt) in dit draadje zegt ook al iets.
            Dat is niet "iets", maar alles waar een potentiële klant iets aan heeft ... is men al dan niet tevreden over een product.

            Het valt te zien welk de beste politiek is, maar zelf hou ik er niet van om ergens vast gezet te worden.
            Het heeft bij mij niets te maken met vastgeroest zijn aan één leverancier maar vooral met welke problemen men te maken kan hebben als het niet allemaal naar wens verloopt.

            Goedkoop of niet, ik verkies toch om een printer mogelijks 5 tot 10 jaar te kunnen gebruiken met minder kans op miserie dan steeds te moeten lopen.

            Maar eenieder is natuurlijk vrij daar een andere mening over te hebben en andere keuzes te maken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Canon printer

              Ik vrees dat ze zowat allemaal in het zelfde bedje ziek zijn :

              Laat het Japanse printermerk Epson hun printers tonen dat de inktpatronen “leeg” zijn terwijl ze nog zeker voor een vijfde gevuld zijn? Na meerdere klachten van gebruikers heeft het parket van het Franse Nanterre een onderzoek geopend naar de mogelijke manipulatie. Volgens de Franse consumentengroep HOP gaat het om een wereldprimeur.

              Comment


              • #22
                Re: Canon printer

                Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                bedankt voor alle reacties maar weet er iemand of er "action" inkt is voor de hp envy 4526 ?
                Ze hebben HP inkten, maar ik weet niet welke, even gaan kijken heeft dus wel nut.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Canon printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik vrees dat ze zowat allemaal in het zelfde bedje ziek zijn :

                  http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171229_03272906
                  In mijn Epson printer zitten hervulbare inktpatronen en die zijn doorzichtig.
                  Als de printer aangeeft dat er eentje leeg is, dan is het best mogelijk dat het nog meer dan half vol is, dan haal ik dat inktpatroon er even uit en steek het er gewoon terug in zonder bij te vullen, en dan werkt de printer terug (dat werkt niet met originele inktpatronen want die worden niet gereset, je kan daar trouwens ook niet zien hoeveel inkt er nog in zit want die zijn helemaal zwart).
                  Ik weet niet op welke manier ze bepalen hoeveel inkt er nog in zit, maar ik heb nog nooit gezien dat een inktpatroon werkelijk zo goed als leeg is voor ik een foutmelding krijg.

                  Het is dus best mogelijk dat er met originele inktpatronen ook een heleboel inkt verspild wordt, inkt die duur betaald is en die weggegooid wordt omdat de printer weigert om die nog te gebruiken...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    In mijn Epson printer zitten hervulbare inktpatronen en die zijn doorzichtig.
                    Als de printer aangeeft dat er eentje leeg is, dan is het best mogelijk dat het nog meer dan half vol is, dan haal ik dat inktpatroon er even uit en steek het er gewoon terug in zonder bij te vullen, en dan werkt de printer terug (dat werkt niet met originele inktpatronen want die worden niet gereset, je kan daar trouwens ook niet zien hoeveel inkt er nog in zit want die zijn helemaal zwart).
                    Ik weet niet op welke manier ze bepalen hoeveel inkt er nog in zit, maar ik heb nog nooit gezien dat een inktpatroon werkelijk zo goed als leeg is voor ik een foutmelding krijg.

                    Het is dus best mogelijk dat er met originele inktpatronen ook een heleboel inkt verspild wordt, inkt die duur betaald is en die weggegooid wordt omdat de printer weigert om die nog te gebruiken...
                    De Action patronen voor mijn Canon zijn ook doorzichtig en als ik een melding krijg "bijna leeg" dan zijn ze inderdaad bijna leeg; maar ik kan nog gewoon verder printen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Hier een Canon MG6850. Inderdaad traag als je hem moet "ontwaken".
                      Maar verder, na Epson, Brother en een paar keer HP... moet ik niks anders meer hebben dan Canon.
                      Heb reeds originele en andere cartridges gebruikt en ik merk geen verschil... wel in prijs natuurlijk .
                      Gebruik je Action inkt ? Ik dacht dat ik de 570-571 daar al heb zien staan, maar ik ben niet 100% zeker.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik vrees dat ze zowat allemaal in het zelfde bedje ziek zijn :

                        http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171229_03272906

                        ... Uit recentere onderzoeken blijkt dat de inktverkoop goed is voor twee derden van de jaaromzet van HP...

                        Inderdaad, vooral HP is hiervan afhankelijk.

                        Epson pakt het slimmer aan.
                        De eerdere EcoTank modellen waren erg basic, maar nu hebben ze met de ET-7750 al een A3 fotoprinter.
                        Je betaalt natuurlijk voor 3 jaar inkt op voorhand bij, maar hij schijnt erg lichtvast te zijn, wat niet van de meeste "namaak" dye inkt kan gezegd worden.
                        De prijs van Epson bijvulflesjes is zo laag dat niemand nog gaat twijfelen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          De Action patronen voor mijn Canon zijn ook doorzichtig en als ik een melding krijg "bijna leeg" dan zijn ze inderdaad bijna leeg; maar ik kan nog gewoon verder printen.
                          Mijn Epson printer weigert te printen als er volgens de printer niet genoeg inkt meer in het patroon zit (ook al zie ik zelf dat er nog meer dan genoeg in zit).



                          Mijn eerste printer was een HP, en daar kreeg ik heel dikwijls de melding "kan de printer niet vinden" terwijl die altijd op dezelfde plaats bleef staan, en dat die met dezelfde kabel op dezelfde printerpoort aangesloten bleef.
                          De oplossing voor dat probleem was telkens de CD in de computer steken om de software terug te installeren, en dan wist die terug waar de printer stond.
                          En als die een week niet gebruikt werd moest ik altijd de printkop reinigen als ik geen streepjes wou op de afdruk.
                          De inktpatronen waren ook héél duur en ze waren heel snel leeg.
                          Daarom heb ik later nooit nog een HP printer gekocht, en zal ik dat ook nooit meer doen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Gebruik je Action inkt ? Ik dacht dat ik de 570-571 daar al heb zien staan, maar ik ben niet 100% zeker.
                            Laatst heb ik een paar sets gekocht hier deze (de twee linkse aan 35 euro en 45,95 euro).
                            Gezien ik slechts heel sporadisch wat print, zal ik er nog voor een tijdje zoet mee zijn voor ik weer nieuwe moet kopen.
                            In de Action ben ik nog nooit binnen geweest.
                            Zal ik eens doen wanneer we er nog eens passeren.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon printer

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              De Action patronen voor mijn Canon zijn ook doorzichtig en als ik een melding krijg "bijna leeg" dan zijn ze inderdaad bijna leeg; maar ik kan nog gewoon verder printen.
                              Met de originele patronen krijg ik eerst een melding "bijna leeg" en tijd om te bestellen dus.
                              Na een tijd komt de volgende melding dat het niveau zeer laag is, dan krijgt men een tweede melding dat verder printen de afdrukkwaliteit kan beïnvloeden, maar ik kan nog even printen.
                              Indien leeg genoeg naar zijn zin, dan kan men afhankelijk van welke kleur leeg is nog verder printen met ofwel enkel zwart ofwel enkel kleur.

                              Bij de melding leeg, dan is die ook echt leeg.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                ... dan krijgt men een tweede melding dat verder printen de afdrukkwaliteit kan beïnvloeden, maar ik kan nog even printen.
                                Indien leeg genoeg naar zijn zin, dan kan men afhankelijk van welke kleur leeg is nog verder printen met ofwel enkel zwart ofwel enkel kleur.
                                ....
                                Dan heb jij toch op een knopje geduwd dat je akkoord was om met een lege patroon (aangeduid met een rode X) verder te drukken.
                                De printer registreert dat allemaal netjes en als je om garantie zou vragen zullen ze nogal lachen.

                                Beste wensen !

                                Comment

                                Working...
                                X