Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon De Uitdaging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon De Uitdaging

    De top-10 foto's zijn net gepubliceerd per categorie. Ben ik de enige die vindt dat zeker niet altijd de beste foto's de meeste stemmen hebben gekregen? De categorie Portret saat bv. vol met babyfoto's..Dan weet je wel wie en waarom daarop gestemd is zeker?
    Ook bij ander categoriën staan soms foto's waarvan je denkt, wat is hier nu in godsnaam speciaal aan, terwijl veel betere foto's niet de top-10 gehaald hebben. Volgens mij is er weer veel (om niet te zeggen héél veel) 'vriendjespolitiek' aan te pas gekomen. Sommigen hebben waarschijnlijk de ganse familie (en/of de klas) opgetrommeld om te stemmen.
    Ik hoop dat de jury iets bekwamer zal te werk gaan de volgende 5 dagen.

    Je hebt gelijk Jos, een linkje is wel handig
    Last edited by Stepn; 19 mei 2008, 03:04.

  • #2
    Re: Canon De Uitdaging

    Euh ... linkje?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Canon De Uitdaging

      Hmmm...benieuwd naar het vervolg.
      Last edited by Ticor; 19 mei 2008, 03:35.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Canon De Uitdaging

        Hey juppekes

        Ik ben er niet bij

        Volgende keer beter
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Canon De Uitdaging

          Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
          De top-10 foto's zijn net gepubliceerd per categorie. Ben ik de enige die vindt dat zeker niet altijd de beste foto's de meeste stemmen hebben gekregen? De categorie Portret saat bv. vol met babyfoto's..Dan weet je wel wie en waarom daarop gestemd is zeker?
          Ook bij ander categoriën staan soms foto's waarvan je denkt, wat is hier nu in godsnaam speciaal aan, terwijl veel betere foto's niet de top-10 gehaald hebben. Volgens mij is er weer veel (om niet te zeggen héél veel) 'vriendjespolitiek' aan te pas gekomen. Sommigen hebben waarschijnlijk de ganse familie (en/of de klas) opgetrommeld om te stemmen.
          Ik hoop dat de jury iets bekwamer zal te werk gaan de volgende 5 dagen.

          Je hebt gelijk Jos, een linkje is wel handig
          http://ta.canon-europe.com/?pg=gallery&cc=be&lc=nl
          Al ooit naar de beste foto's van World Press gekeken?
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Canon De Uitdaging

            Dat wil niks zeggen Mriya dat je er nog niet bij bent, de vakjury zal minstens even zwaar doorwegen, denk ik

            @CH Photography: Ja, zonet

            Comment


            • #7
              Re: Canon De Uitdaging

              Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
              Dat wil niks zeggen Mriya dat je er nog niet bij bent, de vakjury zal minstens even zwaar doorwegen, denk ik
              Voor zover ik weet kiest de vakjury de beste uit die 10, en is al de rest er aan voor de moeite (ik ook dus )
              Tja, erg eerlijk is zo'n systeem niet te noemen, maar het is wel mega-reclame geweest voor Canon, en daar was het om te doen vermoed ik.

              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Canon De Uitdaging

                Dippie, je hebt gelijk (heb net het reglement nog eens doorgelezen). Dit is inderdaad niet eerlijk Als je dus veel vrienden/familie hebt, had je gelijk een voorsprong.
                Inderdaad jammer, 'twaren verdomd mooie lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Canon De Uitdaging

                  Dat het reglement stonk, had ik in dit draadje al gemeld.
                  Als ik zóiets lees heeft verder lezen -laat staan deelnemen- voor mij geen enkele zin meer.

                  Jullie waren dus gewaarschuwd.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon De Uitdaging

                    Eigenlijk was dit beter omgekeerd geweest; eerst een vakjury die de 10 beste eruit haalt en daarna de mensen laten stemmen. Dan was het al veel eerlijker verlopen volgens mij.
                    Maar ja, dan moest die jury wel werken voor hun geld hé!
                    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon De Uitdaging

                      Ik heb zelf ook meegedaan in de categorie Sport en ik moet zeggen dat ik de Top10 (buiten ééntje: schaakmat vind ik teveel geposeerd en dus niet echt sport) toch wel heel speciaal vind.

                      Maar ja, het aantal zelf geproduceerde stemmen zal inderdaad wel belangrijk zijn. Het lijkt waarschijnlijk veel op het Eurovisiesongfestival (maar dan voor foto's ).

                      Mvg

                      Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon De Uitdaging

                        Top 10, van achter te beginnen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon De Uitdaging

                          Ieder spel waarbij de uitslag wordt bepaald door:
                          - stemmen via internet
                          - stemmen via het opsturen van een folder
                          - stemmen via GSM, SMS, ...
                          is pure geldaftroggelarij. Daar telt niet het beste, mooiste, ... maar wie het meeste vrienden kent, maw, wie het meeste opbrengt aan de inrichter.
                          Gelukkig is stemmen via internet nog niet prijsgebonden zoals sms. Daar gaat het zelfs zover dat je betaalt om een stem uit te brengen en je betaalt daar zonder dat je het weet nog eens als ze je antwoorden dat ze je stem goed hebben ontvangen ...
                          Ik snap niet dat men daar zo kan in tuinen ...
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon De Uitdaging

                            Ja, bij sport zitten zeker een paar mooie. Maar die twee benen? 'k weet nie..is dat nu echt een top-10 foto?

                            Het mooist van al vind ik eigenlijk nog de website zelf, heel makkelijk om snel foto's door te nemen Misschien en ideetje voor hier..?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon De Uitdaging

                              manmanman, de kwaliteit is ronduit beschamend...

                              mooie marketingstunt, toffe viewer en daarmee is alles gezegd...

                              Comment

                              Working...
                              X