Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera vraagje (oud model)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera vraagje (oud model)

    Na een jaar mijn Minolta S414 nogeens vanonder het stof gehaald, en wat blijkt:
    met verse batterijen ( 4 stuks gaan er in) geeft ie volle batterij aan, maar vanaf ie wil schieten, schakelt hij uit, en geeft een lege batterij indicatie aan, dit heb ik ook al met een ander stel ( nieuwe) batterijen geprobeerd, en tevens van hetzelfde
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: camera vraagje (oud model)

    Waarschijnlijk zit er wat oxidatie op de contactjes van de batterijen (in de camera dus). Dan krijg je een weerstand, en zal de spanning zakken als er stroom gevraagd wordt.

    De spanningsmeting werkt goed (geeft volle batterij aan), maar zodra je stroom nodig hebt, dan zakt de spanning naar een te lage waarde en zal de camera niet goed werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: camera vraagje (oud model)

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Waarschijnlijk zit er wat oxidatie op de contactjes van de batterijen (in de camera dus). Dan krijg je een weerstand, en zal de spanning zakken als er stroom gevraagd wordt.

      De spanningsmeting werkt goed (geeft volle batterij aan), maar zodra je stroom nodig hebt, dan zakt de spanning naar een te lage waarde en zal de camera niet goed werken.
      bedankt voor het antwoord
      hij werkt wel,merk ik, wanneer ik het schermpje uitzet ( heb nog een optische zoeker)
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment

      Working...
      X