Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cable sleeving

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cable sleeving

    Na vele maanden van oefenen en enkele meters sleeving is het me zopas gelukt om 5 kabels op de deftige manier te sleeven.
    Dacht eerst dat ik na een paar keer kijken ik dat wel direct zou kunnen maar ik zat er ver naast.
    Lijkt simpel maar is het verdomd niet, maar het resultaat is één kleur, of hoogstens 2 kleuren van kabels in je PC.
    IK was dol door die 10 kleuren die onder en boven elkaar liepen.
    in mijn PC zijn ze allemaal zwart omdat de rest mobo memo graka enz ook zwart zijn.

    In een andere pc heb je twee kleuren, blauw en zwart.
    Overwegend zwart met enkele blauwe accenten hier en daar en daarom heb ik gekozen voor blauwe sleeving kabels.

    Ik zet ook de connectoren op de uiteinden van de draden vast met een daarvoor ontwikkelde tang.

    Een bundel draden sleef ik niet draad per draad maar in een bundel, oogt mooier en kost minder werk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Cable sleeving

    Spookt blijkbaar al lang in je hoofd

    "Cable Sleeving", zijn er hier mensen die dit doen?
    Door Red Falcon in forum Chit Chat
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31 mei 2013, 13:48
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Cable sleeving

      Heb je een pc met een doorzichtige kant misschien Luc ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Cable sleeving

        En met een gesloten kast zonder glas/plexiglas zie ik ook niks van kleur van de interne bekabeling. [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Cable sleeving

          Langs de ene kant zijn kabels die netjes bij elkaar gehouden worden om verschillende reden goed. Ze blijven meestal beter uit de weg, geraken nergens tussen waar ze niet horen, de luchtverplaatsing in de kast is beter etc. Maar ik heb graag kleuren zodat als ik de kast opendoe dat ik direct een idee heb welke kabel wat is en ik ze niet een voor een moet volgen.

          Al die gekleurde leds en zo die sluit ik niet aan of knip ik er van tussen. En de kleur van mijn moederbord? Dat moederbord heb ik gekozen omwillen van de cpu die er op ging, hoeveel ram slots er waren en hoe de pci-e kanalen verdeeld waren. De kleur? Dat komt zelfs niet op de lijst van "zaken om op te letten". Met al de kabels en andere zaken die in die kast zitten zie je dat moederbord amper zitten!

          Comment


          • #6
            Re: Cable sleeving

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En met een gesloten kast zonder glas/plexiglas zie ik ook niks van kleur van de interne bekabeling. [emoji23]
            En als het nu eens enkel en alleen was om te oefenen?
            Je moet niet denken dat het simpel is hoor, als je kijkt naar ervaren gasten op YT ziet het eruit of het zo gefikst is maar vergeet het maar.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Heb je een pc met een doorzichtige kant misschien Luc ?

            grts
            Sieg
            Yes, een Fractal.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Cable sleeving

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Langs de ene kant zijn kabels die netjes bij elkaar gehouden worden om verschillende reden goed. Ze blijven meestal beter uit de weg, geraken nergens tussen waar ze niet horen, de luchtverplaatsing in de kast is beter etc. Maar ik heb graag kleuren zodat als ik de kast opendoe dat ik direct een idee heb welke kabel wat is en ik ze niet een voor een moet volgen.

              Al die gekleurde leds en zo die sluit ik niet aan of knip ik er van tussen. En de kleur van mijn moederbord? Dat moederbord heb ik gekozen omwillen van de cpu die er op ging, hoeveel ram slots er waren en hoe de pci-e kanalen verdeeld waren. De kleur? Dat komt zelfs niet op de lijst van "zaken om op te letten". Met al de kabels en andere zaken die in die kast zitten zie je dat moederbord amper zitten!
              Kabels verdwijnen bij mij aan de achterkant en ik koop enkel nog voedingen met kabel management.
              Twee 140mm fans voorin, twee 140mm fans om de CPU te koelen en een snel draaiende 140mm fan om de warmte uit de kast te halen.

              Sleeven is een soort eng sluitende kous over de kabels trekken, meestal zijn die uit kuststof of uit paracord (parachute koord) waar je de binnenste draadjes moet verwijderen om er de kabel erin te krijgen.
              Paracord gebruiken is een heel ander techniek en veel arbeidsintensiever dan nylon sleeving, maar het ziet er wel erg mooi uit.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Cable sleeving

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Langs de ene kant zijn kabels die netjes bij elkaar gehouden worden om verschillende reden goed. Ze blijven meestal beter uit de weg, geraken nergens tussen waar ze niet horen, de luchtverplaatsing in de kast is beter etc. Maar ik heb graag kleuren zodat als ik de kast opendoe dat ik direct een idee heb welke kabel wat is en ik ze niet een voor een moet volgen.
                .../...
                Dat moederbord heb ik gekozen omwillen van de cpu die er op ging, hoeveel ram slots er waren en hoe de pci-e kanalen verdeeld waren. De kleur? Dat komt zelfs niet op de lijst van "zaken om op te letten". Met al de kabels en andere zaken die in die kast zitten zie je dat moederbord amper zitten!
                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Kabels verdwijnen bij mij aan de achterkant en ik koop enkel nog voedingen met kabel management.
                Deftig kabelmanagement is voor mij ook belangrijk en inderdaad Luc, een voeding met kabelmanagement is daarin een goed begin. [emoji106]
                Wat dat moederbord betreft, uiteraard zijn de specificaties het belangrijkste maar er zijn ook mottige moederborden en andere ... maar ik persoonlijk laat dit toch ook wat meetellen ook al is het geen kast met een raampje in.
                Als ik mijn kast open, dan zijn daar toch niet veel kabels die het moederbord verstoppen ... grotendeels is dat moederbord redelijk vrij zichtbaar.
                Maar alles is fors afhankelijk van wat men zelf verlangt, voor de ene moet een pc gewoon werken, voor een ander moet een pc ook heel geordend zijn.
                Uiteindelijk is het eerder een hobby zoals een andere. [emoji106]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Cable sleeving

                  De binnenkant van mijn pc zie ik maximum 2 keer per jaar als ik het stof er uitblaas, of als ik er weer eens een grotere garde schijf in steek.
                  Voor mij maakt het niet uit hoe de bedrading ligt en hoe het moederbord er uitziet, als alles werkt dan ga ik er verder geen tijd insteken.
                  Er zijn belangrijkere zaken om van wakker te liggen dan de kleur van bedrading in een computer.

                  Bij een apparaat dat onderhevig is aan trillingen (bijvoorbeeld een wasmachine) is het wel belangrijk dat alle bedrading op een correcte manier is bevestigd, om te voorkomen dat de isolatie doorschuurt of dat er draden afbreken.
                  Maar ook in een auto is het belangrijk dat de bedrading correct is vastgemaakt om problemen te vermijden.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cable sleeving

                    Bart, ik heb honderden Pc ineen gestoken, de meeste waren standaard Pc's, maar we maakten er ook op de wensen van de klanten.
                    Een Pc die trilt als een wasmachine nooit tegen gekomen.
                    Als je natuurlijk een midi tower van € 40 koopt heb je gegarandeerd een lawaaierige Pc, spreek vanzelf.
                    Een kantoor Pc vraagt ook veel minder toetsen en bellen dan bijvoorbeeld een Pc voor Foto en Video.
                    Van een Gamer Pc moet je niet omver vallen van de prijs.
                    Ieder maakt voor zichzelf wel uit welke Pc hij nodig heeft en hoeveel hij wil investeren.
                    Maar als je bespaart op sommige onderdelen dan ga je dit achteraf beklagen.

                    En trouwens, ik doe niet enkel aan kabel sleeven maar ik maak ook mijn eigen kabels, ik haat een Pc waarin de rat haar jongen niet vind.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cable sleeving

                      "Van een mooi bord kan je niet eten"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cable sleeving

                        Staren naar een moederbord kan ook een hobby zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cable sleeving

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Voor mij maakt het niet uit hoe de bedrading ligt en hoe het moederbord er uitziet, als alles werkt dan ga ik er verder geen tijd insteken.
                          Da’s ieder zijn keuze, ik heb graag alles tot in detail in orde ... dat het nu gaat om een PC, auto, woning, tuin, grasmaaier, mijn werk, ...
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cable sleeving

                            Ik heb strak doorgevoerde sleeving en kabelbundeling in mijn PC zodanig dat er geen enkele belemmering in de weg "hangt" van de luchtstromen door de kast ... het gevolg daarvan is een heel koel systeem met vrijwel geen ander geluid dan de minimale spin van de ventilatoren ... en de ASUS fan speed regeling is haarfijn af te stellen ... (oude I7-4790 cpu .. loopt als een trein)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cable sleeving

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              "Van een mooi bord kan je niet eten"

                              https://www.woorden.org/spreekwoord....%20niet%20eten
                              Van een pc kast ook niet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Staren naar een moederbord kan ook een hobby zijn.
                              Staren naar mooie borsten is veel interessanter, helaas zijn er niet zoveel mooie of het moeten siliconen borsten zijn en dan nog.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X