Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cable cutting? Doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cable cutting? Doen?

    Wie heeft de stap al gezet om het TV abonnement integraal buiten te kieperen? Wat mis je dan het meest? Ik kan me voorstellen dat sportliefhebbers heel graag naar de live verslaggeving van wedstrijden kijken maar daar hoort ons gezin echt niet bij.

    Als je na een drukke dag eens nood hebt aan een moment hersenloze ontspanning, steekt het zappen van de ene naar de andere reclameblok al heel lang tegen en dan krijg je dit er bovenop:

    Daarover hebben alle Belgische tv-zenders een akkoord gevonden. Telenet zal dit vanaf eind september invoeren, met andere operatoren worden nog gesprekken gevoerd.


    Voor de fun dit nog eens doorgenomen: 144 minuten reclame zijn per dag en per zender toegelaten https://www.vlaamseregulatormedia.be...-reclame#sect2

  • #2
    Re: Cable cutting? Doen?

    Helaas zijn hun abonnementen zo opgebouwd dat je er niks mee wint als je TV opzegt.
    In mijn geval: ik heb snel internet nodig en wil absoluut geen Proximus ADSL - dus ik zit aan de tv kabel vast...

    Comment


    • #3
      Re: Cable cutting? Doen?

      Van mij mogen ze dat doen hoewel ook ik die rotreclame mij het strot uit hangt.
      Mogen wij nog eens kiezen waarvoor we moeten betalen ja?
      Het meeste gaat ik nog dat ze een programma onderbreken om 10 keer al diene zever te herhalen.
      Iedereen weet onderhand wel dat reclame groot bedrog is en dan martelen ze om de haverklap mijn systeem met die dikke vette zever!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Cable cutting? Doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Helaas zijn hun abonnementen zo opgebouwd dat je er niks mee wint als je TV opzegt.
        In mijn geval: ik heb snel internet nodig en wil absoluut geen Proximus ADSL - dus ik zit aan de tv kabel vast...
        De kabel als transportmiddel van data staat niet ter discussie. Het gaat enkel over het overboord kieperen van het TV abonnement

        Ik overweeg een All-Internet abonnement zonder extra's wat €55.1/mnd kost. Bij dit abonnement word je pas opgemerkt als intensieve gebruiker voor vast internet zodra je meer dan 3TB van je vast internet verbruikt tijdens de piekuren. Met de 750GB limiet van onze Wigo9 komen we momenteel regelmatig in de problemen en overschakelen naar One-Up kost €20 extra voor dezelfde configuratie.

        Enig issue wordt dan een passend abonnement te vinden met 4-6 GB data voor onze 2 mobiele nummers.

        Comment


        • #5
          Re: Cable cutting? Doen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Van mij mogen ze dat doen hoewel ook ik die rotreclame mij het strot uit hangt.
          Mogen wij nog eens kiezen waarvoor we moeten betalen ja?
          Het meeste gaat ik nog dat ze een programma onderbreken om 10 keer al diene zever te herhalen.
          Iedereen weet onderhand wel dat reclame groot bedrog is en dan martelen ze om de haverklap mijn systeem met die dikke vette zever!
          Vroeger waren Discovery en National Geograhic nog redelijk te doen maar momenteel hebben de reclameblokken daar ook al een duurtijd van 6 minuten

          Comment


          • #6
            Re: Cable cutting? Doen?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Vroeger waren Discovery en National Geograhic nog redelijk te doen maar momenteel hebben de reclameblokken daar ook al een duurtijd van 6 minuten
            Later kijken, dan is er minder tot bijna geen reclame. [emoji23]
            Maar van die zenders kan je alles opnemen, doorspoelen, uitgesteld kijken en doorspoelen, … er is dus nog een oplossing.
            Nu de nieuwe regeling dat ze gaan doorvoeren is enigszins een slechtere oplossing voor wie programma’s van Vlaamse zenders opneemt maar wel een verbetering voor wie uitgesteld kijkt.
            Nu kan men uitgesteld kijken van o.a. VTM niet doorspoelen, ook het programma zelf niet.
            Met de nieuwe regeling zal men van de reclameblokken wel één minuut moeten bekijken (laten spelen) en dan zal men de rest wel kunnen doorspoelen, wat op zich een verbetering is.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Cable cutting? Doen?

              Hoezo een verbetering?
              Je denkt toch niet dat die VTM bricoleurs hun reclame zullen laten doorspoelen na die minuut?
              Ik zou mijn boontjes maar elders te week leggen.
              Mijn favorieten zender is trouwens BBC First geworden. Discovery en History om de haverklap hun uitzendingen voor die boodschappen.
              Telkens die zelfde reclame, precies of mij dat interesseert, en precies of ik die zever al vergeten zou zijn.
              Maar ze doen maar, maar wel niet meer tijdens een programma.

              Als die zenders het moeten hebben van deze rommel dan betaal ik liever weer Radio en TV taks en GEEN reclame verdikke.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Cable cutting? Doen?

                Volgens mii is het de providers alleen om te doen een 60sec.voor ieder programma, primetime duurder te verkopen aan reclame, en is de reden om dure regionale producten te kopen een excuus van mijn botten. Is het al opgevallen bij het zappen of terugkijken het altijd begint met die rommel.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Cable cutting? Doen?

                  TV hier enkel nog voor mijn echtgenote, voor de rest kijk ik bijna alleen nog documentaires op youtube. Betalend abonnement, nul reclame meer (behalve gesponsorde content, maar dat heb je overal).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cable cutting? Doen?

                    Wat ik nog het meest mis, is TCM, wat al enkele jaren van de kabel is.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cable cutting? Doen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Later kijken, dan is er minder tot bijna geen reclame. [emoji23]
                      Maar van die zenders kan je alles opnemen, doorspoelen, uitgesteld kijken en doorspoelen, … er is dus nog een oplossing.
                      Nu de nieuwe regeling dat ze gaan doorvoeren is enigszins een slechtere oplossing voor wie programma’s van Vlaamse zenders opneemt maar wel een verbetering voor wie uitgesteld kijkt.
                      Nu kan men uitgesteld kijken van o.a. VTM niet doorspoelen, ook het programma zelf niet.
                      Met de nieuwe regeling zal men van de reclameblokken wel één minuut moeten bekijken (laten spelen) en dan zal men de rest wel kunnen doorspoelen, wat op zich een verbetering is.
                      Ik kijk wel eens naar Discovery omdat auto's me altijd wel interesseren. Deze programma's worden zaterdagavond vol reclame gestouwd en na middernacht herhaald met inderdaad minder dan de helft advertenties. Maar dan nog worden telkens dezelfde blokken van reclame voor de eigen Discovery programma's tot in den treure herhaald. Meestal bekijk ik die nachtherhalingen dan op zondagochtend waarbij de afstandsbediening geen millimeter van mijn zijde wijkt om die schermverontreiniging zsm te skippen

                      Qua schermtijd zullen we zonder TV weinig moeten inbinden want hebben we zelf een Disney+ abonnement voor onze dochters en onze zoon betaalt voor Netflix en Amazon Prime sinds hij werkt. Verder hebben we een Spotify familie abonnement dus genoeg keuze EN reclamevrij

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cable cutting? Doen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        TV hier enkel nog voor mijn echtgenote, voor de rest kijk ik bijna alleen nog documentaires op youtube. Betalend abonnement, nul reclame meer (behalve gesponsorde content, maar dat heb je overal).
                        Ik heb in deze mijn vrouw mee want zij kijkt hoofdzakelijk Netflix. Youtube kijk ik nog steeds niet betalend. Ook hier is de reclame storend al meen ik een verschil te merken op mijn PC via Firefox vs de Youtube app op mijn Nvidia Shield TV

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cable cutting? Doen?

                          Ook op NPO geen reclame tijdens de (weinige) films.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Cable cutting? Doen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Hoezo een verbetering?
                            Je denkt toch niet dat die VTM bricoleurs hun reclame zullen laten doorspoelen na die minuut?
                            Ten eerste, dat zijn de afspraken die gemaakt zijn en waar providers zich op een uniforme manier moeten aan houden.
                            Ten tweede is het niet VTM dat dit kan blokkeren, ze zijn gewoon de vragende partij.
                            Het zijn de providers die dit op een u uniforme manier moeten uitwerken.
                            En bij terugkijken (niet een opname) kan men nu helemaal niet doorspoelen bij betreffende zenders, noch het programma, noch de reclame … dus ja, als men na één minuut de reclame kan doorspoelen en het programma zelf altijd, dan is dat een verbetering.
                            Zelfs al beletten ze de volledige reclame door te spoelen maar wel het programma, dan nog is het een verbetering.
                            Ik heb ooit de laatste tien minuten van een redelijk lange film gemist (in slaap gevallen), de dag nadien het einde willen bekijken en de enige mogelijkheid was de hele film inclusief de reclame opnieuw te laten passeren om die tien minuten te kunnen bekijken.
                            Last edited by VerSeg; 16 augustus 2021, 16:17.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cable cutting? Doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Met de 750GB limiet van onze Wigo9 komen we momenteel regelmatig in de problemen en overschakelen naar One-Up kost €20 extra voor dezelfde configuratie.
                              Hoezo 20€ extra Frank, als je snelheid genoeg hebt met 150 Mb/s
                              kost je dat net even veel als Wigo toch en je krijgt er nog een en ander bij, zoals een paar extra zenders.
                              Hangt er dus van af of UP noodzakelijk is.
                              Wij hebben hier One-Up (1.000 Mb/s) met ook nog eens twee gsm onbeperkt bellen en een extra data kaart met in totaal 80 Gb 4g data.
                              Dat kost dan wel 126€ per maand.

                              Comment

                              Working...
                              X