Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgerprofiel.vlaanderen.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Burgerprofiel.vlaanderen.be

    Zodus, ik zou moeten inloggen in "het Burgerprofiel" van Vlaanderen (burgerprofiel.vlaanderen.be) om een e-Ticket te kunnen afprinten, voor de vaccinatie.

    Je kan wel uw vaccinatie bevestigen, via de site (een andere site), maar als je op het einde van het process komt, krijg je doodleuk de melding dat je enkel via een totaal andere site (burgerprofiel) uw ticket kunt afprinten.

    En, daar inloggen lijkt wel heel moeilijk. Ik heb eerst een eID reader gekocht, die zeker voldoet aan de Belgische normen. Ik heb dus ook nog een andere lezer.
    Nu, als ik die beide lezers probeer, op 2 verschillende PC's (win 10 en 7), dan krijg ik altijd: Login Failed
    ( De "CSAM" site zegt mij dat, daar moet je langs als je wil inloggen op de site van het Buyrgerprofiel )

    Ik heb de software gedownload die er bij staat, en getest: en die werkt; deze leest mijn voornaam vanop de kaart.

    Maar, als je wil inloggen, dan werkt het niet. Beide PC's meerdere malen herstart ..

    Andere methodes om in te loggen: SMS, App en Itsme
    Voor die eerste twee (SMS en App) moet je eerst inloggen via eID

    Dat is grappig op zich, want bij method "App" wordt er gezegd: dit is de makkelijkste methode.
    Maar, dan kom je erachter, dat je eerst moet inloggen met een moeillijkere methode ... om dan de "makkelijkste" methode te gebruiken. Haha

    Maar, anyway, enkel Itsme blijft dan nog over & dat test ik ook wel eens.
    Maar, nu had ik graag dat eID ding in gang gekregen ...

    Ergens zag ik dat je ook een PIN nodig hebt, en, dat er veel problemen zijn met certificaten. Nu, ik weet wat dat is, maar dan zijn we ver van simpele login methodes

    Anyway, project "inloggen in Burgerprofiel is gestart", wie weet wanneer dit gaat werken ?

  • #2
    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

    Gooverik,

    je uitnodiging
    met nummer wordt met post en mail toegestuurd
    je surft naar [url]www.laatjevaccineren.be/registratie en meld je aan met je vaccnatiecode
    of bel naar het nummer dat op je brief / mail staat
    mgv
    spes

    Comment


    • #3
      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

      Het strafste is eigenlijk dat iets wat vlot en simpel verloopt, voor sommigen plots heel anders en extreem moeilijk verloopt.
      Inderdaad zoals hiervoor al vermeld, de brief wordt gewoon per post naar u toegestuurd.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Burgerprofiel.vlaanderen.be

        Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
        Andere methodes om in te loggen: SMS, App en Itsme
        Voor die eerste twee (SMS en App) moet je eerst inloggen via eID

        Dat is grappig op zich, want bij method "App" wordt er gezegd: dit is de makkelijkste methode.
        Maar, dan kom je erachter, dat je eerst moet inloggen met een moeillijkere methode ... om dan de "makkelijkste" methode te gebruiken. Haha
        App moet je inderdaad ooit één keer geconfigureerd hebben per toestel waarop je die gebruikt ... da’s om fraude tegen te gaan zodat niet eender wie de app met uw gegevens zou kunnen gebruiken.
        Idem voor Itsme, moet ook ooit eens geactiveerd worden op het toestel waarop het geïnstalleerd is.
        Deze eenmalige activatie staat volledig los van de vaccinatie.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

          De browserkeuze is belangrijk, voor Firefox is er een plugin van de Eid software, Chrome doet het ook dikwijls goed.
          Eigenlijk is ItsMe de enige gebruiksvriendelijke, maar je moet dat eerst instellen natuurlijk.
          ...zonder handtekening...

          Comment


          • #6
            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
            Ik heb eerst een eID reader gekocht, die zeker voldoet aan de Belgische normen. Ik heb dus ook nog een andere lezer.
            Nu, als ik die beide lezers probeer, op 2 verschillende PC's (win 10 en 7), dan krijg ik altijd: Login Failed
            ( De "CSAM" site zegt mij dat, daar moet je langs als je wil inloggen op de site van het Buyrgerprofiel )

            Ik heb de software gedownload die er bij staat, en getest: en die werkt; deze leest mijn voornaam vanop de kaart.

            Maar, als je wil inloggen, dan werkt het niet. Beide PC's meerdere malen herstart ..

            Maar, anyway, enkel Itsme blijft dan nog over & dat test ik ook wel eens.
            Maar, nu had ik graag dat eID ding in gang gekregen ...

            Ergens zag ik dat je ook een PIN nodig hebt, en, dat er veel problemen zijn met certificaten. Nu, ik weet wat dat is, maar dan zijn we ver van simpele login methodes

            Anyway, project "inloggen in Burgerprofiel is gestart", wie weet wanneer dit gaat werken ?
            Ik meen me te herinneren dat je voor een ITSME-account ook de EID zal nodig hebben.
            Nu hier een linkje naar Radio2 waar men via enkele tips een account-aavraag naar iTSME ondersteunt. Best eerst eens lezen eer je begint.
            https://radio2.be/de-inspecteur/prob...-helpen#houvol

            En nu je EID-probleem.
            1) Het is inderdaad belangrijk te weten welke browser je gaat gebruiken. Iets wat simpel lijkt bezorgt toch veel kopbrekens.
            2) Het beste wat je kan doen om de 'correcte', lees: grootste kans op bestwerkende software te gebruiken is gewoon bij de federale overheid de software op te halen en te installeren. Je kan daar ook een ID-readersoftware vinden die je toelaat te checken indien je je ID kan lezen.
            3) Wanneer je de software even hebt geinstalleerd zeker even volledig heropstarten. Zelf heb ik de EID-software voor de browser (is een plugin NIET geïnstalleerd. Of dit nu een impact heeft weet ik niet, maar bij mij thuis staat dit nergens op een PC, ook niet op de laptop van het werk waar een EID-reader is ingebouwd en functioneel is.
            En nu beginnen de eventuele moeilijkheden.
            Je plaatst je ID-kaart en na een poosje start je de ID-viewer op. Ofwel vind de software je kaart en tootn hij informatie ofwel gebeurt er niets. In het laatste geval moet je misschien even de koperen contacten effen te reinigen en eventueel een paar keer herproberen.
            Maar, wanneer de viewer je een overzicht geeft van je kaart betekent dit enkel dat de software en de reader hun werk en doel kunnen doen. Dit betekent niet dat je dan via je EID en ID op alle sites binnen kan waar de ID gevraagd wordt.
            Hier komt een derde 'onzichtbare' speler. Je ID heeft een certificaat van beperkte duur (ik dacht max 5 jaar) en dat is een stukje binaire code die bij aanmaken van je ID-kaart erd geïnstalleer wanner je op je ID-kaart ging op de gemeente.
            Nu, die 5 jaar werking is theoretisch. Het kan, om welke reden ook, gebeuren dat de validatie van dat certificaat niet meer correct gebeurt of niet meer kan gechecked worden. Het is in feite die boodschap die je onder moeilijke termen krijgt.
            Maw, indien het certificaat vervallen is, of corrupt kan je wel vie aan ID-viewer even kijken wat er op je kaart staat en eventueel de kaart lezen, maar indien de ID-kaart wordt gebruikt om ergens toegang tot een beveiligde site te krijgen. Zonder een correct herkenbaar en aanvaard certificaat kom je er niet in.
            Ofwel probeer je nu vie de ID-viewer te kijken indien dit 100% zeker het geval is ...
            Eenvoudiger en eveneens tijdsbesparend is gewoon een afspraak op het gemeentehuis, stadhuis waarbij je zegt dat je een probleem hebt met je ID-kaart en je vermoedt dat het certificaat corrupt is.
            Daar kunnen ze dat voor jouw checken. Vraag er dan ook dat ze er aub een nieuw certificaat op zetten en dan ook even checken. Dit duurt hooguit een 10-tal minuten en je komt er buiten met de zekrheid dat je ID-kaart een correct werkend certificaat heeft. Ze testen dat immers voor je en je moet dan ook zelf zaken testen ter plekke.
            Eer je gaat kan je eventueel even checken indien de ID van je huisgenoot, genoten werken. Kan dan eventueel ook fout lopen of je hebt toegang tot websites die dit vragen.
            Vergeet eventueel niet je pin- en puk-code mee te nemen wanneer je naar het gemeentehuis gaat.
            Succes
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

              Kan aan de browser liggen en aan het moment.
              Heb dit probleem ook gehad met My Pension.
              Soms werkt het,soms niet.
              Ik gebruik normaal Chrome,maar als het sputtert gebruik ik Firefox.Grote kans dat het wel lukt.
              Het leuke was wel dat de link voor de plugin van Firefox als resultaat gaf:deze site is niet bereikbaar.
              Maar dat is al een aantal jaar geleden.
              Met een andere appllicatie van de overheid,die blokkeerde,lag het probleem in mijn antivirus.

              Nu,als je je aanmeldt in het vaccinatiecentrum met je Id,hebben zij ook een lijst waar je op staat.
              Bij mij hebben ze geen enkel papier bekeken,enkel mijn Id.
              Last edited by demuro; 8 april 2021, 10:12.

              Comment


              • #8
                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                Om ItsMe te installeren heb je geen ID kaartlezer nodig. Je kan ook via de bankkaart en bankkaartlezer activeren de eerste keer. Werkt naar mijn gevoel betrouwbaarder.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                  Laatst wou ik ook 'My pension' raadplegen. ID-reader? Niet aan de gang te krijgen. Itsme, idem dito. Het enige wat hier vlot werkt is inloggen met mijn Token. Werkt als een fluitje van een cent.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                    Thanks voor de feedback, ik moet door alle info gaan & checken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Om ItsMe te installeren heb je geen ID kaartlezer nodig. Je kan ook via de bankkaart en bankkaartlezer activeren de eerste keer. Werkt naar mijn gevoel betrouwbaarder.
                      Zo heb ik het ook gedaan. ik gebruik ItsMe nu zelfs om in te loggen op de website van mijn bank. Geen bankkaartlezer meer van doen.
                      Life is beautiful, take pictures to remember

                      Comment


                      • #12
                        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het strafste is eigenlijk dat iets wat vlot en simpel verloopt, voor sommigen plots heel anders en extreem moeilijk verloopt.
                        Inderdaad zoals hiervoor al vermeld, de brief wordt gewoon per post naar u toegestuurd.
                        De brief is inderdaad toegekomen, ik denk dat dat in mijn eerste zin vermeld staat

                        Comment


                        • #13
                          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door spes Bekijk bericht
                          Gooverik,

                          je uitnodiging
                          met nummer wordt met post en mail toegestuurd
                          je surft naar [url]www.laatjevaccineren.be/registratie en meld je aan met je vaccnatiecode
                          of bel naar het nummer dat op je brief / mail staat
                          mgv
                          spes
                          Neen, de brief wordt verstuurd voor iedereen,
                          en per mail ALS je al geregistreerd bent op het burgerplatform

                          Maar dat is eigenlijk niet het probleem

                          Comment


                          • #14
                            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Laatst wou ik ook 'My pension' raadplegen. ID-reader? Niet aan de gang te krijgen. Itsme, idem dito. Het enige wat hier vlot werkt is inloggen met mijn Token. Werkt als een fluitje van een cent.
                            Is dat hetzelfde token als van uw belastingsbrief ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                              Die ID readers en de software zijn rampzalig. Op het werk hebben we die ook nodig vor verschillende zaken en iedere keer miserie. Komt omdat die software heel gevoelig is voor browser, java versies en veel updates kent. Enige dat helpt is elke keer als je die wil gebruiken de browser cache en cookies uitkuisen, java updaten, ID applicatie herinstalleren, alle certificaten wissen en dan proberen. Het zal de eerste (en laatste) keer niet zijn dat we daar op het werk een halve dag mee bezig zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X