Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgerprofiel.vlaanderen.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

    ieder vaccinatiecentrum doet het blijkbaar op zijn eigen manier.
    LesC heeft blijkbaar een uitnodiging ontvangen waar datum en uur reeds zijn vastgelegd.
    mijn vrouw en ik hebben een uitnodiging gekregen om een afspraak te maken; online of via telefoon,
    online zie dan direct welke dagen en tijdsloten er vrij zijn en kies je wat ons het beste uitkomt per tijdslot van 2 minuten, zowel voor de eerste als voor de tweede vaccinatie
    door onmiddellijk de tweede afspraak ook te maken hebben wij dezelfde dag twee aansluitende tijdsloten kunnen vastleggen waarna we per mail de e-tickets met vermelding van datum en uur hebben ontvangen
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

    Comment


    • #32
      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

      Gisteren uitnodiging gekregen voor 24 april, dus dikke 2 weken op voorhand .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #33
        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Waar halen ze het email adres vandaan waar ze de uitnodiging naartoe sturen ?
        Ik dacht dat ze dit van je belastingsaangifte gebruiken.
        Vandaag is mijn uitnodiging binnengekomen op een gmail adres van mijn echtgenote
        .
        Ja, heel vreemd! Hier net andersom ...

        Comment


        • #34
          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hetgeen gekend is bij de mutualiteit.
          Nope ... ik gebruik een verschillende account voor tax_on_web en de mutualiteit ... Tax_on_web has it !

          Comment


          • #35
            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
            ieder vaccinatiecentrum doet het blijkbaar op zijn eigen manier.
            LesC heeft blijkbaar een uitnodiging ontvangen waar datum en uur reeds zijn vastgelegd.
            mijn vrouw en ik hebben een uitnodiging gekregen om een afspraak te maken; online of via telefoon,
            online zie dan direct welke dagen en tijdsloten er vrij zijn en kies je wat ons het beste uitkomt per tijdslot van 2 minuten, zowel voor de eerste als voor de tweede vaccinatie
            door onmiddellijk de tweede afspraak ook te maken hebben wij dezelfde dag twee aansluitende tijdsloten kunnen vastleggen waarna we per mail de e-tickets met vermelding van datum en uur hebben ontvangen
            Woon je misschien in het Brusselse gewest?

            Comment


            • #36
              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het is toch aangekondigd dat eenieder de uitnodiging per post krijgt en dat de andere manier van communiceren bijkomend is ... wie op zijn brief wacht, die kan het niet eenvoudiger hebben. [emoji6]

              Aanloggen op burgerprofiel zoals men dat hier noemt, dat is enkel als men zijn eBox wil raadplegen.
              Sorry maar de aankondiging via email was er 5 dagen VOOR de brief ! .. en niks aanloggen op burgerprofiel, 't is maar met de emails te lezen en naar de web site van het vaccinatiecentrum te gaan dat ik de eerste keer gehoord heb van dat fameuze "burgerprofiel" ... ondertussen hadden wij de pdf's met het e-etiket al een aantal dagen afgeprint want die kwamen per kerende email na registratie voor vaccinatie. Dus alle 2, zowel eerste als tweede prik ...

              Comment


              • #37
                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                Moet je dat nu echt afprinten? Ik heb al jaren geen printer meer!

                Comment


                • #38
                  Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Moet je dat nu echt afprinten? Ik heb al jaren geen printer meer!
                  Neen, je krijgt het e-etiket sowieso "in duplicaat" per brief, dat en je ID kaart zijn zat voldoende ... je ID kaart moet je trouwens bij de hand houden want die dient ter controle doorheen de keten ... nu ja, hier toch.

                  Comment


                  • #39
                    Burgerprofiel.vlaanderen.be

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Sorry maar de aankondiging via email was er 5 dagen VOOR de brief !
                    Klopt, zo staat dat ook aangekondigd dat men dit enkele dagen eerder krijgt dan via de post. [emoji6]
                    Origineel komt per post, kopij op andere manier indien gegevens bekend zijn.

                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Moet je dat nu echt afprinten? Ik heb al jaren geen printer meer!
                      Je kan ook je smart-dinges gebruiken, scannen ze de QR-code of bar, staat alle info in. Verificatiecode. Als dat mogelijk is natuurlijk.
                      Last edited by guido.g; 9 april 2021, 18:38.
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Je kan ook je smart-dinges gebruiken, scannen ze de QR-code of bar, staat alle info in. Verificatiecode. Als dat mogelijk is natuurlijk.
                        Bij mij hebben ze die code niet eens bekeken, gewoon eID bekeken en ik was ingeschreven.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          De browserkeuze is belangrijk, voor Firefox is er een plugin van de Eid software, Chrome doet het ook dikwijls goed.
                          Eigenlijk is ItsMe de enige gebruiksvriendelijke, maar je moet dat eerst instellen natuurlijk.
                          Ik heb Firefox (win 7 en win10) en Edge geprobeerd, zelfde resultaat

                          ItsMe heb ik nog niet installed

                          Comment


                          • #43
                            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Ik meen me te herinneren dat je voor een ITSME-account ook de EID zal nodig hebben.
                            Nu hier een linkje naar Radio2 waar men via enkele tips een account-aavraag naar iTSME ondersteunt. Best eerst eens lezen eer je begint.
                            https://radio2.be/de-inspecteur/prob...-helpen#houvol

                            En nu je EID-probleem.
                            1) Het is inderdaad belangrijk te weten welke browser je gaat gebruiken. Iets wat simpel lijkt bezorgt toch veel kopbrekens.
                            2) Het beste wat je kan doen om de 'correcte', lees: grootste kans op bestwerkende software te gebruiken is gewoon bij de federale overheid de software op te halen en te installeren. Je kan daar ook een ID-readersoftware vinden die je toelaat te checken indien je je ID kan lezen.
                            3) Wanneer je de software even hebt geinstalleerd zeker even volledig heropstarten. Zelf heb ik de EID-software voor de browser (is een plugin NIET geïnstalleerd. Of dit nu een impact heeft weet ik niet, maar bij mij thuis staat dit nergens op een PC, ook niet op de laptop van het werk waar een EID-reader is ingebouwd en functioneel is.
                            En nu beginnen de eventuele moeilijkheden.
                            Je plaatst je ID-kaart en na een poosje start je de ID-viewer op. Ofwel vind de software je kaart en tootn hij informatie ofwel gebeurt er niets. In het laatste geval moet je misschien even de koperen contacten effen te reinigen en eventueel een paar keer herproberen.
                            Maar, wanneer de viewer je een overzicht geeft van je kaart betekent dit enkel dat de software en de reader hun werk en doel kunnen doen. Dit betekent niet dat je dan via je EID en ID op alle sites binnen kan waar de ID gevraagd wordt.
                            Hier komt een derde 'onzichtbare' speler. Je ID heeft een certificaat van beperkte duur (ik dacht max 5 jaar) en dat is een stukje binaire code die bij aanmaken van je ID-kaart erd geïnstalleer wanner je op je ID-kaart ging op de gemeente.
                            Nu, die 5 jaar werking is theoretisch. Het kan, om welke reden ook, gebeuren dat de validatie van dat certificaat niet meer correct gebeurt of niet meer kan gechecked worden. Het is in feite die boodschap die je onder moeilijke termen krijgt.
                            Maw, indien het certificaat vervallen is, of corrupt kan je wel vie aan ID-viewer even kijken wat er op je kaart staat en eventueel de kaart lezen, maar indien de ID-kaart wordt gebruikt om ergens toegang tot een beveiligde site te krijgen. Zonder een correct herkenbaar en aanvaard certificaat kom je er niet in.
                            Ofwel probeer je nu vie de ID-viewer te kijken indien dit 100% zeker het geval is ...
                            Eenvoudiger en eveneens tijdsbesparend is gewoon een afspraak op het gemeentehuis, stadhuis waarbij je zegt dat je een probleem hebt met je ID-kaart en je vermoedt dat het certificaat corrupt is.
                            Daar kunnen ze dat voor jouw checken. Vraag er dan ook dat ze er aub een nieuw certificaat op zetten en dan ook even checken. Dit duurt hooguit een 10-tal minuten en je komt er buiten met de zekrheid dat je ID-kaart een correct werkend certificaat heeft. Ze testen dat immers voor je en je moet dan ook zelf zaken testen ter plekke.
                            Eer je gaat kan je eventueel even checken indien de ID van je huisgenoot, genoten werken. Kan dan eventueel ook fout lopen of je hebt toegang tot websites die dit vragen.
                            Vergeet eventueel niet je pin- en puk-code mee te nemen wanneer je naar het gemeentehuis gaat.
                            Succes
                            Ivm punt 2: ik heb de software vanop : https://certif.iamfas.belgium.be/fasui/login/eidservice
                            "Download the eID software"

                            Die specifiek software kan de kaart WEL lezen, ttz: die zegt mijn voornaam, als je nadien de Test-functie gebruikt (mijn voornaam en tweede voornaam)
                            Dus, dat stuk lijkt te werken

                            En, de certificaten, dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.
                            Die bij ons op het gemeentehuis, dat lijken mij simpele zielen, ik zie hun gezicht al als je gaat zeggen dat je denkt dat uw certifcaat op uw ID vervallen zou kunnen zijn ...
                            Misschien gewoon een nieuw ID aanvragen, ik heb nu toevallig pasfoto's liggen, en dan kan ik mij PIN ook eens herzetten

                            Comment


                            • #44
                              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Kan aan de browser liggen en aan het moment.
                              Heb dit probleem ook gehad met My Pension.
                              Soms werkt het,soms niet.
                              Ik gebruik normaal Chrome,maar als het sputtert gebruik ik Firefox.Grote kans dat het wel lukt.
                              Het leuke was wel dat de link voor de plugin van Firefox als resultaat gaf:deze site is niet bereikbaar.
                              Maar dat is al een aantal jaar geleden.
                              Met een andere appllicatie van de overheid,die blokkeerde,lag het probleem in mijn antivirus.

                              Nu,als je je aanmeldt in het vaccinatiecentrum met je Id,hebben zij ook een lijst waar je op staat.
                              Bij mij hebben ze geen enkel papier bekeken,enkel mijn Id.
                              Dat verwondert me niet - misschien kan je u zelfs aanmelden met uw rijksregisternummer, als je dat vanbuiten kent

                              Comment


                              • #45
                                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Die ID readers en de software zijn rampzalig. Op het werk hebben we die ook nodig vor verschillende zaken en iedere keer miserie. Komt omdat die software heel gevoelig is voor browser, java versies en veel updates kent. Enige dat helpt is elke keer als je die wil gebruiken de browser cache en cookies uitkuisen, java updaten, ID applicatie herinstalleren, alle certificaten wissen en dan proberen. Het zal de eerste (en laatste) keer niet zijn dat we daar op het werk een halve dag mee bezig zijn.
                                Zal dat eens proberen, misschien herinstalleer ik meteen Windows ook eens

                                Comment

                                Working...
                                X