Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgerprofiel.vlaanderen.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Die ID readers en de software zijn rampzalig. Op het werk hebben we die ook nodig vor verschillende zaken en iedere keer miserie. Komt omdat die software heel gevoelig is voor browser, java versies en veel updates kent. Enige dat helpt is elke keer als je die wil gebruiken de browser cache en cookies uitkuisen, java updaten, ID applicatie herinstalleren, alle certificaten wissen en dan proberen. Het zal de eerste (en laatste) keer niet zijn dat we daar op het werk een halve dag mee bezig zijn.
    Ik vraag me echt af hoe gewone gebruikers dat aan de gang krijgen, op de site van CSAM kom je ook niet veel te weten

    Als je al certificaten moet updaten, what's next, in Assembler coderen ?

    Comment


    • #17
      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

      Maar er is nieuws ivm het e-ticket: (en van de overheid zelf) : het e-Ticket is NIET noodzakelijk voor vaccinatie

      Bij de volgende vaccinatie (ik regel die voor verschillende personen) ga ik er extra op letten; er staat dat dat verplicht is, maar dat is dus onjuist.Op laatjevaccineren.be staat ook dat een uitnodiging voldoende is

      Ik vermoed dat men het moment heeft proberen misbruiken om het Burgerprofiel voor te stellen als "noodzakelijk", dat bestaat blijkbaar al jaren, en ik heb er nog nooit van gehoord.
      Maar, je kan toch niet inloggen, dus fok it
      Last edited by Gooverik; 8 april 2021, 10:13.

      Comment


      • #18
        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        App moet je inderdaad ooit één keer geconfigureerd hebben per toestel waarop je die gebruikt ... da’s om fraude tegen te gaan zodat niet eender wie de app met uw gegevens zou kunnen gebruiken.
        Idem voor Itsme, moet ook ooit eens geactiveerd worden op het toestel waarop het geïnstalleerd is.
        Deze eenmalige activatie staat volledig los van de vaccinatie.
        Een keer configureren, om fraude tegen te gaan ?

        Da's een nieuw concept, het aantal maal registreren zegt niets over de kwaliteit van beveiliging. Je kan ook zeggen: je moet banden op uw wagen zetten, om veilig te rijden. Euhm, ja ?

        Comment


        • #19
          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

          Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
          Is dat hetzelfde token als van uw belastingsbrief ?
          Jawel hoor!
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
            Ik vraag me echt af hoe gewone gebruikers dat aan de gang krijgen, op de site van CSAM kom je ook niet veel te weten
            Als je al certificaten moet updaten, what's next, in Assembler coderen ?
            Dat vraag ik mij ook af als niet IT-er. Als 70-plusser probeer ik nochtans mee te gaan in al deze moderniteiten. Hoorndol word je hiervan.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #21
              Burgerprofiel.vlaanderen.be

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Om ItsMe te installeren heb je geen ID kaartlezer nodig. Je kan ook via de bankkaart en bankkaartlezer activeren de eerste keer. Werkt naar mijn gevoel betrouwbaarder.
              Met bepaalde banken heb je zelfs dit niet nodig, gewoon inloggen op je bankapplicatie en van daaruit de Itsme activatie bevestigen.
              Het moet zoals je aankaart zeker niet altijd met de eID. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Burgerprofiel.vlaanderen.be

                Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
                Een keer configureren, om fraude tegen te gaan ?

                Da's een nieuw concept, het aantal maal registreren zegt niets over de kwaliteit van beveiliging. Je kan ook zeggen: je moet banden op uw wagen zetten, om veilig te rijden. Euhm, ja ?
                Aantal keren is iets dat jij erbij haalt.
                Banden zijn ook hier niet ter sprake ... belachelijk vergelijk.

                Om de app te activeren en zeker te zijn dat jij het bent en niemand anders (fraude tegen gaan) moet men één keer die registratie/activatie doorlopen.
                Die activatie verloopt gewoon met zaken zoals eID of bank waarvan ze (bijna*) 100% zeker kunnen zijn dat jij het bent en waar je officieel geregistreerd bent.

                *Bijna 100%, je weet maar nooit dat iemand een geweer tegen uw hoofd zet om de app op zijn smartphone te registreren. [emoji849] (Kwestie van overdrijven ... maar het zou kunnen.)
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
                  Ik vraag me echt af hoe gewone gebruikers dat aan de gang krijgen, op de site van CSAM kom je ook niet veel te weten

                  Als je al certificaten moet updaten, what's next, in Assembler coderen ?
                  Certificaat voor een ID-kaart gebeurt bij aanmaken van een nieuw ID-kaart. Maar is niet oneindig in lifetime. Wanneer werkperiode verstreken of indien het certificaat fout is of ... dan kan je dat enkel gratis op het gemeentehuis doen.
                  Zelf kan je het certificaat van je eigen ID niet updaten. Gelukkig maar.

                  En NIET alle banken laten toe om via de bankkaart een ITSME-account aan te maken en te activeren.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 8 april 2021, 12:06.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
                    Neen, de brief wordt verstuurd voor iedereen,
                    en per mail ALS je al geregistreerd bent op het burgerplatform

                    Maar dat is eigenlijk niet het probleem
                    Per mail als je mail adres is gekend bij je ziekenfonds!
                    Ik zend mails voor mijn moeder naar haar ziekenfonds en ik krijg antwoord op mijn mailadres
                    Ook haar uitnodiging voor vaccinatie heb ik ontvangen via mail (en zij per post op haar thuis adres)


                    Ik heb haar afspraken geregeld, zonder haar ID kaart.
                    En de e-tickets heb ik direct via mail gekregen en geprint.

                    Je moet geen problemen zoeken die er niet zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Burgerprofiel.vlaanderen.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Per mail als je mail adres is gekend bij je ziekenfonds!
                      Het kan eigenlijk op vier manieren. [emoji6]
                      - Per e-mail als je e-mailadres gekend is.
                      - Via SMS.
                      - Via de eBox als die geactiveerd is.
                      - Per post (altijd).
                      Men kan bevestigen via de website of via telefoon.
                      En inderdaad kan er op deze manier voor niemand een echt probleem zijn.
                      Last edited by VerSeg; 8 april 2021, 12:17.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                        Waar halen ze het email adres vandaan waar ze de uitnodiging naartoe sturen ?
                        Ik dacht dat ze dit van je belastingsaangifte gebruiken.
                        Vandaag is mijn uitnodiging binnengekomen op een gmail adres van mijn echtgenote
                        .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Waar halen ze het email adres vandaan waar ze de uitnodiging naartoe sturen ?
                          Hetgeen gekend is bij de mutualiteit.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                            OK, gisteravond vinden mijn vrouw en ik onze uitnodigingen in de email. Volgende donderdag en een drietal maanden later eveneens op donderdag, zelfde tijdstip. Dat laatste per persoon, want ik moet rond 15u, mijn vrouw, wiens achternaam alfabetisch op de mijne volgt, twee uur later; dus wellicht moeten we met twee auto's op pad. We bevestigen elk apart via het systeem, blijkbaar geen nood om aan te melden bij Burgerprofiel (hoewel ik dat later wel even gedaan heb, via ItsMe), en afdrukken wat we gekregen hebben (je moet de uitnodiging zogezegd meenemen, 2x 5blz dus, alsook de bijgevoegde 'E-ticket'. Gek genoeg zijn de gg op mijn E-ticket voor mijn tweede vaccinatie in juli, bij m'n vrouw zijn het de gg voor haar eerste vaccinatie van donderdag a.s. Dus toch maar bellen, en te horen krijgen dat men je identiteitskaart scant, en dat je eigenlijk al die papieren niet nodig hebt.
                            We zouden een en ander ook nog via gewone post krijgen, maar dat is voor ons nu ten vroegste maandag a.s. en dinsdag waarschijnlijker.

                            Enfin, 't is toch een knoeiboeltje, maar hadden we eigenlijk anders verwacht?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              OK, gisteravond vinden mijn vrouw en ik onze uitnodigingen in de email. Volgende donderdag en een drietal maanden later eveneens op donderdag, zelfde tijdstip. Dat laatste per persoon, want ik moet rond 15u, mijn vrouw, wiens achternaam alfabetisch op de mijne volgt, twee uur later; dus wellicht moeten we met twee auto's op pad. We bevestigen elk apart via het systeem, blijkbaar geen nood om aan te melden bij Burgerprofiel (hoewel ik dat later wel even gedaan heb, via ItsMe), en afdrukken wat we gekregen hebben (je moet de uitnodiging zogezegd meenemen, 2x 5blz dus, alsook de bijgevoegde 'E-ticket'. Gek genoeg zijn de gg op mijn E-ticket voor mijn tweede vaccinatie in juli, bij m'n vrouw zijn het de gg voor haar eerste vaccinatie van donderdag a.s. Dus toch maar bellen, en te horen krijgen dat men je identiteitskaart scant, en dat je eigenlijk al die papieren niet nodig hebt.
                              We zouden een en ander ook nog via gewone post krijgen, maar dat is voor ons nu ten vroegste maandag a.s. en dinsdag waarschijnlijker.

                              Enfin, 't is toch een knoeiboeltje, maar hadden we eigenlijk anders verwacht?
                              Het is toch aangekondigd dat eenieder de uitnodiging per post krijgt en dat de andere manier van communiceren bijkomend is ... wie op zijn brief wacht, die kan het niet eenvoudiger hebben. [emoji6]

                              Aanloggen op burgerprofiel zoals men dat hier noemt, dat is enkel als men zijn eBox wil raadplegen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                                Je hebt gelijk, maar de post is hier onregelmatig; slechts 7dd tussen uitnodiging en 1ste vaccinatie, en daar zit dan nog een weekend tussen! Maar 't komt goed, daarover maak ik me niet ongerust.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X