Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

    Eind vorig jaar vroeg ik om info omtrent mijn probleem

    Zijn er intussen nog méér mensen die me nuttige tips/raad/informatie kunnen geven, omtrent het al- of niet kunnen van dergelijke opstelling:

    De Acoustimass satellietjes direct aansluiten op de versterker (ipv. eerst doorheen de passieve subwoofer van Bose), en vervolgens op de daarvoor speciaal bestemde mono aansluiting van de versterker een nieuwe actieve subwoofer aansluiten. Dus maw. de passieve Bose-subwoofer op zolder gooien

    Mocht dit kunnen/mogen/mogelijk zijn, dan ben ik trouwens nog op zoek naar 2 extra witte satellietspeakers van een Acoustimass5 systeem. (nu heb ik alléén 2 frontspeakers)

  • #2
    Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

    Aan een passieve subwoofer zou ik sowieso geen roeste cent aan uitgeven.
    Daar komt niks uit, verloren geld.
    Koop u een goede actieve subwoofer en kwaliteits draden, dat loont altijd.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Aan een passieve subwoofer zou ik sowieso geen roeste cent aan uitgeven.
      Daar komt niks uit, verloren geld.
      Koop u een goede actieve subwoofer en kwaliteits draden, dat loont altijd.


      Grtz, RF
      Dat was ook de vraag niet!
      De vraag is:
      Kan ik de bestaande satellietspeakers behouden en een nieuwe actieve sub daaraan toevoegen.
      Misschien is hier wel iemand die dit al met succes uitgeprobeerd heeft, namelijk.
      Over supergeleiders moeten we het misschien later eens hebben
      Last edited by dréten; 18 juli 2011, 08:01.

      Comment


      • #4
        Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

        Nog beter is de rommel van Bose buitengooien, en deftige speakers kopen.
        Beter 2 goede speakers dan 5 of 6 plastieken doosjes met hoge WAF, maar waar geen mooi geluid uit komt.

        Mij valt het op dat je in een winkel vrijwel nooit in dezelfde ruimte een Bose systeem kan vergelijken met klassieke speakers.
        Ik heb ze bij toeval vlak na elkaar gehoord in de Saturn.
        Zelfs speakers als de Bose 401(en die zijn al wat groter) klinken hol vergeleken met een middenklasse zuilluidspreker (500-800€ per stuk).

        Comment


        • #5
          Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

          Dus: misschien kan ik een actieve sub kopen en eerst eens zien wat wat dat geeft in samensspraak met de Bose sat's (want eigenlijk geven die toch alléén maar de midden- en hoge freq. weer).
          Klinkt het maar zus en zo, kan ik dan toch nog nieuwe speakers aanschaffen.
          Juist?

          Comment


          • #6
            Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

            wat in de impedantie van die sats? Wat is het maximale vermogen...?

            Inderdaad, koop een goeie actieve subwoofer (tip: SVS sound) maar maak je geen illusies, zelfs met de beste sub van de wereld zal je nog steeds enkel een systeem hebben dat alleen maar geschikt is voor home-cinema.

            Comment


            • #7
              Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

              Voor wat een sub betreft, hier een tevreden Klipsch eigenaar, die sub is echt

              Comment


              • #8
                Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                wat in de impedantie van die sats? Wat is het maximale vermogen...?

                Inderdaad, koop een goeie actieve subwoofer (tip: SVS sound) maar maak je geen illusies, zelfs met de beste sub van de wereld zal je nog steeds enkel een systeem hebben dat alleen maar geschikt is voor home-cinema.
                Kunnen met recievers/versterkers van 4 à 8 ohm, en 10 à 200 Watt per kanaal gebruikt worden,.
                Die gegevens spreken over het "systeem" hé, wat er in de subwoofer gebeurt voor het signaal doorgestuurd wordt naar de sat's, dat weet ik dus niet. En over de satellietjes kan ik niet specifiek de gegevens terugvinden

                Comment


                • #9
                  Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                  Heb even gevraagd aan iemand die nogal Bose fan is (god knows why) en hij zegt dat je de sats niet direct op de receiver mag aansluiten. Dit zou ook in grote letters in de handleiding staan.

                  Als het zo is zou ik het zeker niet doen, maar dan vooral om schade aan je receiver te vermijden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Nog beter is de rommel van Bose buitengooien, en deftige speakers kopen.
                    Dikke 2!
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                      Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                      Heb even gevraagd aan iemand die nogal Bose fan is (god knows why) en hij zegt dat je de sats niet direct op de receiver mag aansluiten. Dit zou ook in grote letters in de handleiding staan.

                      Als het zo is zou ik het zeker niet doen, maar dan vooral om schade aan je receiver te vermijden.
                      Heb ondertussen ook al wat op tinternet gegrasduind. En inderdaad, het wordt ten stelligste afgeraden om dat te doen.
                      De speakertjes zouden alléén goed werken mét de "subwoofer" (vermoedelijk door de ingebouwde scheidingsfilter)
                      Ik laat dus de boel maar zoals hij is denk ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                        De enige bestaansreden van Bose is de WAF.

                        WAF: wife acceptance factor

                        Een deftige luidspreker is groot en zwaar, en de prijs stijgt exponentieel met het gewicht/volume. Er zit natuurlijk wel wat snobisme bij, maar tot 1000€ per speaker vind ik dat je het verschil nog hoort als de prijs omhoog gaat.
                        Daarboven worden de spullen ofwel zo groot (kijk maar eens naar KEF Blade), en de prijs astronomisch. Veel te goed voor een normale huiskamer.

                        Maar.... zodra een speaker groter wordt dan een melkdoos beginnen vrouwen problemen te maken over het formaat.
                        Gelukkig heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen over een paar deftige vloerluidsprekers, en ze geeft nu zelf toe dat TV kijken, CD of een DVD afspelen een andere ervaring is.

                        Mijn mening over Hifi:
                        1. Ga luisteren in een winkel!!!! (ja, ook naar Bose)
                        2. Vergeet Bose
                        3. Ga nog eens luisteren
                        4. Overtuig je vrouw dat een speaker volume nodig heeft. (Size matters, kijk maar naar je lenzen)
                        4. Bepaal je budget, en geef zo veel mogelijk uit aan deftige vloerluidsprekers, en hou nog iets over voor een receiver. Er zijn amper slechte receivers, en die zijn toch minder doorslaggevend dan de speakers.

                        Dan kan je bijsparen voor een center, surroundspeakers (en die mogen wat kleiner zijn), een sub of ander leuks.
                        Als je start met 2 goede speakers zal je ineens merken dat een sub niet meer zo dringend is, en niet meer zo veel verschil maakt, tenzij je het geluid echt wil voelen (schietscènes bv) bij het filmkijken. Maar een sub die het verschil maakt kost ook wel wat.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                          Waf-waf-waf...
                          Last edited by dréten; 18 juli 2011, 09:07.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                            Dat is heeeeeel kort door de bocht

                            1. Wil je het verschil tussen een instap receiver van pakweg huishoudmerk Sony tov een Marantz, Denon of NAD... eens horen?
                            Het geluid van je speakers komt van je versterker he, daar slechte componenten en je speakers mogen van astronomische kwaliteit zijn... tzal niet goed zijn hoor!

                            2. Bepaal voor je begint je luisterprofiel. Ben je HiFi minded of is home-cinema je ding? Klassiek, pop/rock,... het bepaalt allemaal vooral je speakerkeuze.

                            3. Echt goeie luidsprekers hoeven niet gigantisch te zijn. Als je een kleine woon/luister ruimte hebt hoef je geen reuzachtige boxen.

                            4. Ben je handig? Kijk naar zelfbouwspeakers.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bose acoustimass5-systeem vervangen door nieuwe subwoofer+Bose satellietspeakers

                              Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                              Dat is heeeeeel kort door de bocht

                              1. Wil je het verschil tussen een instap receiver van pakweg huishoudmerk Sony tov een Marantz, Denon of NAD... eens horen?
                              Het geluid van je speakers komt van je versterker he, daar slechte componenten en je speakers mogen van astronomische kwaliteit zijn... tzal niet goed zijn hoor!

                              2. Bepaal voor je begint je luisterprofiel. Ben je HiFi minded of is home-cinema je ding? Klassiek, pop/rock,... het bepaalt allemaal vooral je speakerkeuze.

                              3. Echt goeie luidsprekers hoeven niet gigantisch te zijn. Als je een kleine woon/luister ruimte hebt hoef je geen reuzachtige boxen.

                              4. Ben je handig? Kijk naar zelfbouwspeakers.
                              Het gaat mij inderdaad om muziek beluisteren.
                              En...ja ik ben handig. Ik had inderdaad al aan zelfbouw gedacht.
                              Maar, ik vond het risico to nu toe wat te groot.
                              Stel dat ik de "kastjes" heb gemaakt, de speakers heb gekocht en de boel voldoet niet...of mislukt compleet. Wat dan?

                              Comment

                              Working...
                              X