Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bol.com is vliegensvlug.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bol.com is vliegensvlug.

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Dat was ook mijn gedacht. Ik koop er niet meer, want die houding zint mij niet.
    Of er is een goede afspraak tussen BOL en de transporteur, of lees dit als 'verzekering' voor BOL ...

    Ik had ooit hetzelfde voor, maar dan met een groothandel. Zonder probleem 2 andere toestellen maar enkele weken later gehoord hoe het is afgelopen voor de transporteur. Bezie het eerder als een makkelijke oplossing om de klant zijn goederen zo snel mogelijk te bezorgen en achter de schermen het transportprobleem oplossen
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #17
      Re: Bol.com is vliegensvlug.

      Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
      Ik bestel vaak bij BOL.com en laat steeds leveren bij een KIALA-punt in de buurt. Dan ben ik zeker dat ik het zelf kan afhalen, en daar moet je dan ook altijd voor tekenen in het KIALA-punt.

      Nog nooit, echt nooit problemen mee gehad...

      IZ.
      De reden dat ik soms bij Bol.com koop is dat ze snel leveren; geen verzendkosten rekenen en dat je het pakket de volgende dag af kunt halen bij een Albert Heijn winkel ( in NL altijd een in de buurt) zodat je niet thuis hoeft te blijven voor de postbode.

      Comment


      • #18
        Re: Bol.com is vliegensvlug.

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        De reden dat ik soms bij Bol.com koop is dat ze snel leveren; geen verzendkosten rekenen en dat je het pakket de volgende dag af kunt halen bij een Albert Heijn winkel ( in NL altijd een in de buurt) zodat je niet thuis hoeft te blijven voor de postbode.
        Check, en ook duidelijke emails wanneer je bestelling even niet voorradig is, met een hoop opties om vooralsnog van je aankoop af te zien.... Ik koop graag bij Bol.com

        IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #19
          Re: Bol.com is vliegensvlug.

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          geen verzendkosten rekenen.
          Denk dat daar ook een mooi deel van het probleem zit. Wij denken dat dat mooi is, maar praktijk zorgt dan waarschijnlijk voor een financiële dwangbuis van een overeenkomst tss bol en die bezorgers, waarbij die geen 2de keer kunnen passeren, en al snel tevreden zijn als het pakketje 'in de buurt' is geleverd en hopen dat het wel terechtkomt.

          Comment


          • #20
            Re: Bol.com is vliegensvlug.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Denk dat daar ook een mooi deel van het probleem zit. Wij denken dat dat mooi is, maar praktijk zorgt dan waarschijnlijk voor een financiële dwangbuis van een overeenkomst tss bol en die bezorgers, waarbij die geen 2de keer kunnen passeren, en al snel tevreden zijn als het pakketje 'in de buurt' is geleverd en hopen dat het wel terechtkomt.
            Dat heeft niets met de 'gratis' verzendkosten van doen. Ik heb tweemaal meegemaakt bij een andere webwinkel waar ik boven op de porto vijf euro extra betaalde om het pakket aangetekend thuis te krijgen: dat wil zeggen dat ik moet tekenen voor ontvangst. Het pakketje werd terwijl ik thuis was in de brievenbus gepropt, ik had daar toen die webwinkels van op de hoogte gesteld. Omdat Bol.com niet de goedkoopste is zitten de verzendkosten in het product verrekend, wat eigenlijk ook de juiste manier is.

            Comment


            • #21
              Re: Bol.com is vliegensvlug.

              Ik heb gisteren het Xbox spelletje in een Kiala punt afgegeven.

              Comment


              • #22
                Re: Bol.com is vliegensvlug.

                Ik heb nog geen reactie gekregen van Bol.

                Comment


                • #23
                  Re: Bol.com is vliegensvlug.

                  Koerierdiensten , tja , ze zijn allemaal gelijk hoor maar je kan het die mensen niet kwalijk nemen hoor, als je ziet waar die overal moeten geraken en voor welke prijs op een dag…
                  Er is ooit een Canon 30D bij m’n ouderlijke thuis aan de voordeur afgezet geworden ( zit aan de zijkant en die deur werd zelden gebruikt door m’n ouders ) , op een zondag belde er iemand aan de voordeur aan , ik doe de deur open en daar staat een kartonnen doos , tja zegt die mens dat stond hier al hoor, op het TNT label stond de afleveringsdatum al van een kleine week ervoor… gelukkig geen regenschade ofzo…
                  Zelf koop ik best veel via het net, is wel makkelijk eigenlijk tegenwoordig en laat alles op het werk afleveren, daar is altijd iemand om te ontvangen/tekenen en eigenlijk kan ik niet zeggen dat er op die manier iets is fout gegaan. Nu niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om het zo te doen, maar is wel zeer makkelijk/betrouwbaar.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bol.com is vliegensvlug.

                    Beste RDB, volgens mij ligt het niet aan Kiala maar aan Bol.
                    Vandaag nog steeds geen reactie gekregen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bol.com is vliegensvlug.

                      Let op met Kiala.
                      Verzending duurt some echt lang, en hun tracking is niet accuraat.
                      Als je dan contact opneemt vind je geen telefoonnummer, en op mails reageren ze pas na een week of zo.
                      Mijn pakket is vanuit NL een kleine 2 weken onderweg geweest.

                      Ik probeer ze te vermijden tot ze beter bereikbaar zijn.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bol.com is vliegensvlug.

                        Ooit eens een curverbox besteld bij Bol.com.
                        Levering duurde een paar dagen, toen het pakketje er uiteindelijk was, bleek het beschadigd.
                        Er was 1 vd. wieltjes afgebroken en er zat een barst in de box.
                        De curverbox zat dan ook gewoon zo in een (zeer dunne) kartonnen doos, zonder opvulmateriaal. Hier ligt de fout dus bij Bol.com.

                        Ik bestel er nooit meer. Met Coolblue nog nooit problemen gehad.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bol.com is vliegensvlug.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          Ooit eens een curverbox besteld bij Bol.com.
                          Levering duurde een paar dagen, toen het pakketje er uiteindelijk was, bleek het beschadigd.
                          Er was 1 vd. wieltjes afgebroken en er zat een barst in de box.
                          De curverbox zat dan ook gewoon zo in een (zeer dunne) kartonnen doos, zonder opvulmateriaal. Hier ligt de fout dus bij Bol.com.

                          Ik bestel er nooit meer. Met Coolblue nog nooit problemen gehad.
                          En hoe heeft Bol.com dat probleem afgehandeld ? Het zal wel beschadigd zijn tijdens het transport, dus niet de schuld van Bol.com.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bol.com is vliegensvlug.

                            Ik heb ook al enkele keren bij Bol.com gekocht. Snelle service, goeie prijs.

                            Maar toch knaagt het. Er rijst altijd de vraag of ik het niet beter bij de lokale winkel had aangekocht, tegen dezelfde prijs, maar dat ik er een week langer op zou moeten wachten?
                            Heel wat jobs gaan verloren, heel wat KMO's verliezen inkomens, kleine zelfstandigen sluiten omwille van de groothandel, en nu nog meer ook door de internethandel.
                            Jobs worden wel gecreëerd in koerierbedrijven, dát wel. Maar staat de balans in evenwicht?

                            Eerst en vooral zijn er hierdoor veel meer voertuigen op de baan, kleine bestelwagentjes. Terwijl er anders grotere vrachtwagens de winkels bedienen.

                            En dan is de vraag in hoeverre dit gezond is voor de werknemers van de transportbedrijven.
                            Ik heb ooit een reportage gezien over de koerierbedrijven in Duitsland, waar het personeel gigantisch veel uren moet presteren, onderbetaald wordt, oververmoeid rondrijdt om rond te komen (met ongelukken of de dood tot gevolg),... Grote logistieke ketens die met allemaal louche onderaannemingen en contracten werkten, goedkopere werkkrachten uit Polen binnenhaalden om ze met vijven in kamers te laten slapen, werken aan lage lonen die voor Polen natuurlijk goed betaalde jobs leken.
                            Soit, Duitsland is maar een buurland, maar ik denk dat we hier in België ook wel dergelijke situaties kunnen meemaken...

                            Dat overtuigt me steeds vaker om toch bij de gewone winkel te kopen, praatje te slaan, iets langer wachten op mijn product, maar het knaagt niet zo aan mijn geweten.

                            Echter, het is de toekomst waar we naartoe gaan zeker? Iedereen doet eraan mee zonder er bij stil te staan waar ze eigenlijk mee bezig zijn.
                            En een onpersoonlijke klantendienst waar je enkel naar kan bellen... als naverkoop.

                            Het laatste boek dat ik online ben tegengekomen, heb ik toch in de lokale winkel besteld, waar ik in principe elke dag passeer... ooit zal die verdwijnen omwille van het internet.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bol.com is vliegensvlug.

                              Nog steeds geen teken van leven na een hele week bij Bol.com.
                              Ik heb zopas contact opgenomen en vernomen dat het tot 10 dagen kan duren voor Kiali het pakje binnenbrengt bij Bol.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bol.com is vliegensvlug.

                                Vanmorgen heeft Bol mijn pakje ontvangen.

                                Comment

                                Working...
                                X