Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

    Ik ben 9 jaar zelfstandige in bijberoep geweest, mijn domein was herstellingen van computers, smartphones, webhosting,... Door familiale omstandigheden en gedoe op het werk ben ik er vorig jaar mee gestopt.
    Nu is alles wat genormaliseerd en ik merk dat voor veel klanten het toch een probleem is om een goede vervanger te vinden . Ik wil de zaak dus terug opstarten.
    Nu blijkt mijn boekhouder geen tijd meer te hebben om me er terug bij te nemen. Ik heb ook al contact gehad met een kantoor in Lint dat zich ook richt op kleine ondernemingen, Tupperware- en andere demonstratrices,..., maar ook daar is er blijkbaar een klantenstop.

    Heeft er iemand goede ervaring met een boekhouder in de ruime omgeving van Mortsel?
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

  • #2
    Re: Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

    Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
    Ik ben 9 jaar zelfstandige in bijberoep geweest, mijn domein was herstellingen van computers, smartphones, webhosting,... Door familiale omstandigheden en gedoe op het werk ben ik er vorig jaar mee gestopt.
    Nu is alles wat genormaliseerd en ik merk dat voor veel klanten het toch een probleem is om een goede vervanger te vinden . Ik wil de zaak dus terug opstarten.
    Nu blijkt mijn boekhouder geen tijd meer te hebben om me er terug bij te nemen. Ik heb ook al contact gehad met een kantoor in Lint dat zich ook richt op kleine ondernemingen, Tupperware- en andere demonstratrices,..., maar ook daar is er blijkbaar een klantenstop.

    Heeft er iemand goede ervaring met een boekhouder in de ruime omgeving van Mortsel?
    Heb jij hiervoor al iemand gevonden? Ik zoek zowat hetzelfde als jij. Mijn boekhouder die destijds best betaalbaar was en zelf ook zelfstandige in bijberoep was, heeft zicht aangesloten bij een gigantisch groot kantoor waardoor mijn boekhouding nu een arm en een been kost.

    Comment


    • #3
      Re: Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

      Dat doe je toch zelf.

      Comment


      • #4
        Re: Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Dat doe je toch zelf.
        Mijn ervaring leert me dat ik inderdaad zelf een kwartaalaangifte kan doen maar de fiscale optimalisatie is iets waar een boekhouder komt bij kijken, een goede boekhouder (eentje met passie en liefst niet uit een groot kantoor) wint zichzelf terug op het einde van het (boek)jaar.

        Comment


        • #5
          Re: Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

          Ik ben terug bij mijn "oude" boekhoudster, omdat alles toch beperkt blijft maakt ze toch nog wat tijd vrij.

          Als het beperkt is kan je het inderdaad zelf doen, maar voor mij zijn er een aantal redenen om toch hulp te zoeken:
          • gebrek aan discipline om alles correct bij te houden, extra druk helpt wel...
          • schrik om fouten te maken
          • hulp bij controle van BTW-administratie


          Vooral als er controle komt helpt het erg als een boekhouder de controleurs van antwoord dient. Mijn omzet is zo beperkt, er wordt zo gesproken over hoe weinig bedrijven gecontroleerd worden, maar bij mij moesten ze zo nodig komen controleren. Omdat ik overgestapt was naar de regeling voor kleine ondernemingen (zonder BTW-aftrek) was er door de boekhouder vergeten om €50 aan terug te betalen BTW van investeringen aan te geven. Gelukkig heeft ze de boete kunnen laten kwijtschelden, wat ikzelf heel waarschijnlijk niet had kunnen regelen. Heel die controle heeft me trouwens de winst van heel dat jaar gekost aan extra kosten...
          Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
          Mijn fotosite: www.verschaeren.org
          Mijn website: www.computerhersteller.be

          Comment


          • #6
            Re: Boekhouder voor bijberoep gezocht in omgeving Mortsel

            Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
            Vooral als er controle komt helpt het erg als een boekhouder de controleurs van antwoord dient.
            Dat is een fabel, uiteraard in stand gehouden door boekhouders en kleine zelfstandigen met sterke verhalen over ' hun ' boekhouder.

            Mijn omzet is zo beperkt, er wordt zo gesproken over hoe weinig bedrijven gecontroleerd worden, maar bij mij moesten ze zo nodig komen controleren. Omdat ik overgestapt was naar de regeling voor kleine ondernemingen (zonder BTW-aftrek) was er door de boekhouder vergeten om €50 aan terug te betalen BTW van investeringen aan te geven.
            Je kreeg die controle niet omwille van hoge of lage omzetcijfers, maar het was de standaardcontrole op herziening btw. op bedrijfsmiddelen precies omdat je van statuut veranderd bent tov. het verleden. Vorig jaar was je btw-plichtige (en mocht je dus in 1 keer je btw. op bedrijfsmiddelen aftrekken, ongeacht hun gebruiksduur/afschrijving) en dit jaar ben je geen btw-plichtige meer ... en dan moet herzien worden wat je voorheen hebt kunnen aftrekken, logische controle dus.

            Gelukkig heeft ze de boete kunnen laten kwijtschelden, wat ikzelf heel waarschijnlijk niet had kunnen regelen. .
            Zie je, voorbeeld van zo'n ' straf ' verhaal over die ' goede ' boekhouder ... een goede boekhouder had zijn job goed gedaan bij je heropstart en niet achteraf een fout moeten ' herstellen '. Eigenlijk had ze dat al moeten doen bij het stopzetten van je zelfstandige activiteit, toen had ze aan de hand van de cijfers ingevuld in vak 83 en de listing met bedrijfsmiddelen van dat jaar ... dan had ze toen al vastgesteld dat je een bedrag zou moeten terugbetalen en had ze dat in vak 61 kunnen aangeven.

            Heel die controle heeft me trouwens de winst van heel dat jaar gekost aan extra kosten..
            Dankzij of ondanks die goede boekhouder ????

            Het rechtzetten van de gevolgen van zo'n nalatigheid wordt dan later afgedaan als een succes van diezelfde boekhouder, tja, schreef ik het niet : fabels en hosannah cultuur voor boekhouders door (heel) kleine zelfstandigen, straffe verhalen aan de toog of op fora.

            Wat discipline ? Je inkomende en uitgaande fakturen in een mapje steken en telkens de nummering met 1 verhogen ? Een boekje bijhouden met inkomsten en uitgaven ? Schrik hebben om fouten te maken is juist een gezonde neiging, altijd extra controleren kan geen kwaad.

            Comment

            Working...
            X