Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Geniet mee op 27 april 2024 van een inspirerende Shooting Day in Leuven. Alle informatie vind je hier.
Ik zou graag een tweedehandse BMW 1-serie diesel kopen, maar zou graag weten of deze wagens betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk zijn. Is het rijplezier zoveel beter dan bij andere wagens uit deze klasse?
Over de kwaliteit van deze wagens valt niets op te merken. Ze zijn redelijk zuinig en bieden toch redelijk wat puur BMW-gevoel.
De kunst zal zijn om een 'zuiver' exemplaar te vinden. De meeste aanbiedingen komen uit het Lease-circuit (ongeveer 80.000 of 120.000 km op de teller, bereden door vaak zorgeloze chauffeurs want het was maar een firmawagen) of uit het circuit der schadewagens.
De tweedehandsprijzen (van zogenaamde demo-wagens die veelal dienen als vervangwagen bij de officiële dealers) liggen ook zeer hoog waardoor een vergelijking met een nieuw exemplaar zeker interessant is (vanaf ong. 20.000 € netto). Dezer dagen vooral vragen naar de condities van 'auto's die op stock staan bij de garage of invoerder', je kan nogal verschieten ... Straks verkopen ze "modellen 2010", waardoor de "modellen 2009" rap wegmoeten, vaak zonder verschil.
Sukses !
Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
Zeker geen slechte wagen zoals al aangehaald hierboven.
De prijs nieuw kan ook interessant zijn, ze doen acties op de 1-reeks en dit kan tot een paar duizend Euro gaan, hou daar dus rekening mee als je tweedehands met nieuw vergelijkt of het verschil nog wel de moeite is.
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald DwightBekijk bericht
De meeste aanbiedingen komen uit het Lease-circuit (...) bereden door vaak zorgeloze chauffeurs want het was maar een firmawagen.
Zo ook hier; rij regelmatig met de 118d bedrijfswagen van de papa en vind het een bijzonder vlotte wagen. Ook zeer zuinig in relatie tot de prestaties. (Ik heb wel mijn twijfels bij de efficiëntie van het start-stop systeem van de motor bij ontkoppeling en durf dat wel eens uitschakelen...) Bij ons wordt er echter niet echt op een andere manier naar gekeken of mee gereden dan onze niet-bedrijfswagen.
off topic: het fijne aan een leasewagen is dat opties die normaal duurder zijn nu goedkoper worden. Zo is een wagentje met leren zetels, metallic paint en goede audiospeler goedkoper om te leasen. Van een standaardmodel schijnen ze nadien nog moeilijk af te geraken, vandaar. Wij content natuurlijk!
You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)
Ik heb wel mijn twijfels bij de efficiëntie van het start-stop systeem van de motor bij ontkoppeling...
Geloof maar dat het werkt. Mijn BMW heeft 177Pk en 2K cc, ik let nooit op mijn verbruik (*), de airco staat meestal aan, en toch verbruikt ie maar 5,9 liter.
Ik was anti-Beemer, no kidding. Maar nu ik er eentje onder mijn kont geduwd kreeg; nog nooit een meer betrouwbare wagen gehad, én zuinig bovendien.
Mvg,
J.
(* niet dat ik als een zot rijd, het cliché van dat soort lease-rijders gaat bij mij zeker niet op, maar ik trek wel eens graag op)
Hier wordt dus bevestigd wat ik ook al van anderen gehoord heb: dat het degelijke auto's zijn
Qua leeftijd en kilometers in verhouding tot prijs ben ik er nog niet uit, en hier ga ik alles eens naast mekaar moeten vergelijken. Ook importeren uit Duitsland blijft een optie als de prijs meevalt. Daar is de keuze natuurlijk veel ruimer, en kunnen we specifiek zoeken op wat we echt zouden willen, nl een zwarte 5-deurs 120d met wat leuke opties en weinig kilometers.
Ik ben ondertussen nog aan het rondsnuffelen geweest, en een jong tweedehands Duits exemplaar invoeren blijkt ook vrij aantrekkelijk en niet te moeilijk te zijn, en vooral een stuk goedkoper
Ik ben ondertussen nog aan het rondsnuffelen geweest, en een jong tweedehands Duits exemplaar invoeren blijkt ook vrij aantrekkelijk en niet te moeilijk te zijn, en vooral een stuk goedkoper
Ben zelf aan mijn tweede BMW toe en een absolute fanaat van dit merk. Nu rijd ik met een 135i Coupé tot volle tevredenheid.
Dit is natuurlijk niet de wagen die jij zoekt, maar de 1 Reeks waarover je het hebt is zeker een heel goede wagen zoniet een van de besten in zijn soort. Heb er enkele keren mee gereden als vervangwagen bij onderhoud van mijn vroegere wagen. Zeer vinnig wagentje met alle luxe van de grotere BMW's en zeer zuinig.
Even kijken op dit forum : http://www.autoforum.be/index.php
Na wat zoekwerk kan je een uitleg vinden van de manier waarop je er eentje zelf kan invoeren vanuit Duitsland.
En het loont ook de moeite van even bij de duitse BMW-dealers op het net te gaan kijken naar de Premium occasies : http://ecom.bmw.de/ecom32gahp/DE-GAH...p?process=uvse
Er zijn daar tal van heel jonge 1 Reeksen te vinden aan heel scherpe prijzen.
Comment