Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloeddrukmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloeddrukmeter

    Ik heb geen problemen met de bloeddruk, maar ik zie dat er vanaf morgen een Sanitas meter te koop is bij Lidl aan 13,95 euro.
    Er staat bij "conform de WHO richtlijnen" (maar papier is verduldig hé).
    Er zitten hier nogal wat lezers die in de medische sector zitten, vandaar mijn vraag: is dit iets waard of is het 14 euro weggesmeten geld ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Bloeddrukmeter

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik heb geen problemen met de bloeddruk, maar ik zie dat er vanaf morgen een Sanitas meter te koop is bij Lidl aan 13,95 euro.
    Er staat bij "conform de WHO richtlijnen" (maar papier is verduldig hé).
    Er zitten hier nogal wat lezers die in de medische sector zitten, vandaar mijn vraag: is dit iets waard of is het 14 euro weggesmeten geld ?
    Wij hebben eerst zulk een model gehad ( nog ) maar uitlezing ( meting )was niet constant.Later hier of aldi een model met opblaas gedeelte voor rond de arm veel beter en constante meting.

    Comment


    • #3
      Re: Bloeddrukmeter

      Het is ook een model met band voor rond de arm. Of het opblaast kan ik er niet uit opmaken.

      Thx voor de info.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Bloeddrukmeter

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Het is ook een model met band voor rond de arm. Of het opblaast kan ik er niet uit opmaken.

        Thx voor de info.
        Dit is een pols bloeddrukmeter dus niet met band op de bovenarm.
        Pols meters zijn het meest onnauwkeurig omdat de hoogte waar je arm zich bevind de meting sterk beïnvloed.
        De beste methode is de band rond de bovenarm, dat is je harthoogte. Daar hoort die ook te zitten, zowel de band en ook liefst je hart...

        Ik ken weinig dokters die nog electronisch meten. Ze nemen allemaal terug de klassieke band met pompje en een stethoscoop.
        In ziekenhuizen op de IC en spoedgevallen wordt je bloeddruk wel nog met electronisch gemeten.

        Bloeddruk meten doe je liefst op dezelfde ogenblikken van de dag.
        Zittend, benen niet gekruist. Geen plas ophouden of andere zaken.
        Als je 2 metingen achter mekaar doet, moet minstens 3 min wachten anders is de 2 meting lager.

        Ik heb al 42 jaar nerveuze hypertensie. Dat is 'n bloeddruk die soms zo hoog kan oplopen dat de meeste mensen 'n aderbreuk of beroerte zouden krijgen.
        Ik heb ook last van het "witte jas syndroom", daarom is die bij de huisarts altijd hoger dan wanneer ik hem zelf neem.
        Toen ik 20 jaar was en mij aanbood bij de bedrijf arts had ik 22/14. Ik voelde er niets van.
        Toen ik 55 jaar was kreeg ik 'n neusbloeding dat ik naar spoed moest. Daar hebben ze me aan 'n professionele monitor gehangen.
        Die monitor gaf 3X aan dat ik boven zijn meet capaciteit lag en gaf 'n fout. Bij de 4de maal pompen had ik 26/16. mijn absoluut record.
        Er kwamen direct dokters vragen hoe ik me voelde. Ik was niet duizelig en had ook geen hoofdpijn. Maar bloeden, lijk 'n varken.
        Dichtbranden ging niet, het was 'n dikke ader. Dus hebben dat getamponneerd.
        Wat ik nooit zal vergeten hoe ik de armleuningen van de stoel af kon trekken toen ze achter 4 dagen die opgezwollen tampon (met extra snotvalling) uit mijn neus trokken.
        Ik heb 1 dag rondgelopen met 'n grijze wazige vlek aan mijn rechter oog.

        Ik wil maar zeggen, ik weet ondertussen genoeg over het gebruik van bloedruk meters.

        Comment


        • #5
          Re: Bloeddrukmeter

          Zou ik persoonlijk niet kopen. Voor een degelijke bloeddrukmeter moet je wel wat meer uitgeven wil je betrouwbare en duidelijk leesbare info kunnen krijgen.
          Ik heb er zo eentje :http://www.fonq.be/nl_BE/p/microlife...ukmeter/20172/
          Gegevens zijn zeer duidelijk afleesbaar voor mensen die het soms moeilijk hebben met kleine cijfers. Bovendien worden die ook gebruikt in het rust- en verzorgingstehuis waar ik dagelijks kom, dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Bloeddrukmeter

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Zou ik persoonlijk niet kopen. Voor een degelijke bloeddrukmeter moet je wel wat meer uitgeven wil je betrouwbare en duidelijk leesbare info kunnen krijgen.
            Ik heb er zo eentje :http://www.fonq.be/nl_BE/p/microlife...ukmeter/20172/
            Gegevens zijn zeer duidelijk afleesbaar voor mensen die het soms moeilijk hebben met kleine cijfers. Bovendien worden die ook gebruikt in het rust- en verzorgingstehuis waar ik dagelijks kom, dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid.
            Ik heb een model met band voor rond de arm uit aldi of lidl en gecontroleerd bij huisarts en meting was gelijk.Als ze een kleine afwijking hebben dan is deze toch altijd dezelfde .Als je hem op regelmatige basis gebruikt dan zie je wel wanneer er iets veranderd en dan weet je het.

            Comment


            • #7
              Re: Bloeddrukmeter

              Wij hebben er eentje van de thuiszorgwinkel, merk Omron werkt vrij correct KLIK

              Comment


              • #8
                Re: Bloeddrukmeter

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wij hebben er eentje van de thuiszorgwinkel, merk Omron werkt vrij correct KLIK
                In ziekenhuizen zie ik meestal zo'n omron verschijnen. Heb ze dit en vorig jaar veel te veel moeten bewonderen... Mijn moeder heeft er trouwens ook een, omdat ze de raad had gekregen om haar bloeddruk en hartslag regelmatig te controleren. Het kost iets, maar die dingen blijken goed te werken.
                Zo'n aldi ding van 14 € zou ik in het rek laten staan...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Bloeddrukmeter

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Ik heb een model met band voor rond de arm uit aldi of lidl en gecontroleerd bij huisarts en meting was gelijk.Als ze een kleine afwijking hebben dan is deze toch altijd dezelfde .Als je hem op regelmatige basis gebruikt dan zie je wel wanneer er iets veranderd en dan weet je het.
                  Dat is de beste methode, vergelijken met een apparaat waarvan je weet dat het correcte waarden aangeeft.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloeddrukmeter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat is de beste methode, vergelijken met een apparaat waarvan je weet dat het correcte waarden aangeeft.
                    Alleen moet je wel onder dezelfde omstandigheden meten (dus niet eerst een marathon lopen, en dan nog eens meten), en er rekening mee houden dat links en rechts niet gelijk is. De bloeddruk fluctueert ook in de loop van de dag. Dus 's morgens bij de dokter meten, en dan in de namiddag nog eens thuis, levert geen referentie op...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloeddrukmeter

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Alleen moet je wel onder dezelfde omstandigheden meten (dus niet eerst een marathon lopen, en dan nog eens meten), en er rekening mee houden dat links en rechts niet gelijk is. De bloeddruk fluctueert ook in de loop van de dag. Dus 's morgens bij de dokter meten, en dan in de namiddag nog eens thuis, levert geen referentie op...
                      Je moet de bloeddrukmeter meenemen naar de dokter, en daar ter plaatse de cijfers vergelijken.
                      Dus niet eerst naar de dokter om de bloeddruk te laten meten, en daarna thuis nog eens controleren of die elektronische meter vergelijkbare resultaten geeft, want dan zijn de omstandigheden helemaal anders.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bloeddrukmeter

                        Onder het mom van "de gierigheid bedriegt de wijsheid" doe "ik" althans niet meer mee aan die ultra goedkope spullen. De paar keren dat ik het wel deed heb ik twee keer moeten kopen...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bloeddrukmeter

                          Ik ga er me niet aan wagen, alvast iedereen bedankt voor de info
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bloeddrukmeter

                            Als men bloeddrukmeter zegt, dan zegt men gezondheid.
                            En één ding heb ik al lang geleerd, met gezondheid speelt men niet en enkele Eurokes sparen op iets wat bij verkeerde weergave een grote invloed kan hebben doe je niet.
                            Wij hebben ook een bloeddrukmeter in huis, komt van een winkel waar ze enkel medisch materiaal verkopen en hetzelfde als in het ziekenhuis ... kost iets meer dan de goedkope brol maar uiteindelijk nog niet overdreven duur en het gaat met wat geluk jaren mee.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bloeddrukmeter

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Je moet de bloeddrukmeter meenemen naar de dokter, en daar ter plaatse de cijfers vergelijken.
                              Als je een bloeddruk twee keer na elkaar meet, dan heb je altijd verschillende metingen ... ook bij de dokter.
                              En het is niet omdat de bloeddrukmeter bij één waarde redelijk correct werkt dat die daarom bij een andere waarde ook correct is.
                              Enige zekerheid heb je bij een geijkt toestel, maar dat heb je nu eenmaal niet voor 15€.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X