Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloed geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloed geven

    Ik ben vandaag gaan bloed geven en ik raad iedereen aan om dat ne keer te gaan doen
    pixelpusher

  • #2
    Re: Bloed geven

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ik ben vandaag gaan bloed geven en ik raad iedereen aan om dat ne keer te gaan doen
    Waarom?
    (raad je dat iedereen aan)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Bloed geven

      Omdat je daarna een trapist mag uitsloeberen
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Bloed geven

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Waarom?
        (raad je dat iedereen aan)

        Omdat als je daar morgen op klaverblad in lummen ligt dood te bloeien,na een accident in die sneeuw van tegenwoordig, maar best kunt hopen dat er bloed genoeg in voorraad is. Dat er ergens een paar vrijwilligers genoeg bloed gegeven hebben, om jouw leven te redden. En onder het motto, het is beter te helpen, dan geholpen te moeten worden.... daarom kan dat iedereen aangeraden worden.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Bloed geven

          Ik heb het al willen doen, maar ik ben een beetje bang om mij daarna de rest van de dag slecht te voelen: ik bedoel slap en hoofdpijn... Iets van gemerkt?
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

          Comment


          • #6
            Re: Bloed geven

            Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Ik heb het al willen doen, maar ik ben een beetje bang om mij daarna de rest van de dag slecht te voelen: ik bedoel slap en hoofdpijn... Iets van gemerkt?
            Als ik bloed gegeven heb heb ik ongeveer een kwartiertje het gevoel dat ik high ben ;-) Alleen ben ik nog nooit echt high geweest dus weet ik niet of high zijn hetzelfde gevoel geeft.
            Voor de rest heb ik er nog nooit last van gehad.

            Comment


            • #7
              Re: Bloed geven

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Omdat als je daar morgen op klaverblad in lummen ligt dood te bloeien,na een accident in die sneeuw van tegenwoordig, maar best kunt hopen dat er bloed genoeg in voorraad is. Dat er ergens een paar vrijwilligers genoeg bloed gegeven hebben, om jouw leven te redden. En onder het motto, het is beter te helpen, dan geholpen te moeten worden.... daarom kan dat iedereen aangeraden worden.
              Ik mag geen bloed geven.... ook al eens aan gedacht jdm?
              En ik heb nu juist een interessante bloedgroep.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Bloed geven

                Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Ik heb het al willen doen, maar ik ben een beetje bang om mij daarna de rest van de dag slecht te voelen: ik bedoel slap en hoofdpijn... Iets van gemerkt?
                Ik geef nu al 30 jaar bloed , eerst vol bloed en nu plasma, ( dan centrifugeren ze je plasma er terplekke uit en krijg je de rest retour) dit laatste mag iedere maand, nog geen dag spij van gehad. Slechts één maal in die 30 jaar heb ik mijzelf heel even onwel gevoelt. Voor de rest nog nooit enig gevoel van high zijn of duizeligheid gemerkt, ben altijd zo na het doneren na een kopje koffie in de auto gestapt. een aanrader voor iedereen die dit kan en mag doen, je helpt er een hoop mensen mee.
                @Theodokus: das heel jammer voor je, ik hoop dat de reden waarom niet, niet al te erg is. Ik mag blij zijn dat ik het wel kan /mag, misschien kun/moet je er ooit gebruik van maken, dan ben ik blij dat ik heb kunnen helpen.
                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                Canon eos 7D Mijn site

                Comment


                • #9
                  Re: Bloed geven

                  Heb het in het verleden ook meerdere malen gedaan. Normaal gesproken had ik er geen last van en ik ben dan ook altijd daarna gaan sporten (bloedgeven was op dezelfde dag als mijn training). Mag niet, maar ja thuis stilzitten is ook niets voor mij. Een keer heb ik er wel last van gehad (ben toen ook niet gaan sporten) en ben ik daar flauw gevallen. Met een kwartier rustig aandoen en wat frisse lucht (de zalen zijn wat benauwd hier) was ik weer snel op de been.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloed geven

                    Heb het ondertussen ook al een 4-tal keer gedaan, geen last van.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloed geven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                      Ik geef nu al 30 jaar bloed , eerst vol bloed en nu plasma, ( dan centrifugeren ze je plasma er terplekke uit en krijg je de rest retour) dit laatste mag iedere maand, nog geen dag spij van gehad. Slechts één maal in die 30 jaar heb ik mijzelf heel even onwel gevoelt. Voor de rest nog nooit enig gevoel van high zijn of duizeligheid gemerkt, ben altijd zo na het doneren na een kopje koffie in de auto gestapt. een aanrader voor iedereen die dit kan en mag doen, je helpt er een hoop mensen mee.
                      @Theodokus: das heel jammer voor je, ik hoop dat de reden waarom niet, niet al te erg is. Ik mag blij zijn dat ik het wel kan /mag, misschien kun/moet je er ooit gebruik van maken, dan ben ik blij dat ik heb kunnen helpen.
                      Ooit problemen met de lever gehad dus dan weet je genoeg
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bloed geven

                        Heb zelf 15 jaar bloedgever geweest.

                        Sedert vele jaren, denk bijna al 25 jaar, mag ik geen bloed meer geven.
                        (Ze vonden bijna geen bloed meer in mijn alcohol = heb leverproblemen gehad)

                        Heb er nooit last van gehad of iets gevoeld, integendeel = 4 giften per jaar.
                        (De dag van bloedafname vrij + 3 extra verlofdagen)
                        Waarom zou je dan geen bloed geven.
                        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                        BD0460BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bloed geven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
                          (De dag van bloedafname vrij + 3 extra verlofdagen)
                          Waarom zou je dan geen bloed geven.
                          Wel, daar heb ik als zelfstandig geen recht op. Maar ik had wel een reden om het wel te doen: mijn naaldfobie!

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bloed geven

                            Vind het zelf erg dat ik geen bloed mag geven om medische redenen(diabeet en schildklierproblemen).
                            Maar als je ooit eens bloed nodig had, ben je toch wel blij, dat je dan de nodige hoeveelheden kan krijgen.
                            Zou het alleen al doen om andere mensen in nood te redden. Daar gaat het tenslotte toch om.
                            Groeten,
                            Leentje

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bloed geven

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
                              Heb zelf 15 jaar bloedgever geweest.

                              Sedert vele jaren, denk bijna al 25 jaar, mag ik geen bloed meer geven.
                              (Ze vonden bijna geen bloed meer in mijn alcohol = heb leverproblemen gehad)

                              Heb er nooit last van gehad of iets gevoeld, integendeel = 4 giften per jaar.
                              (De dag van bloedafname vrij + 3 extra verlofdagen)
                              Waarom zou je dan geen bloed geven.
                              Wow das lekker geregeld zeg , ik krijg alleen een kopje koffie of soep . en het moet op een vrije dag , maar toch ........het komt uit een goed hart.
                              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                              Canon eos 7D Mijn site

                              Comment

                              Working...
                              X