Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 45

Discussie: Bloed geven

Standaard Bloed geven

Ik ben vandaag gaan bloed geven en ik raad iedereen aan om dat ne keer te gaan doen

Standaard Re: Bloed geven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ik ben vandaag gaan bloed geven en ik raad iedereen aan om dat ne keer te gaan doen
    Waarom?
    (raad je dat iedereen aan)

Omdat je daarna een trapist mag uitsloeberen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Waarom?
    (raad je dat iedereen aan)

Omdat als je daar morgen op klaverblad in lummen ligt dood te bloeien,na een accident in die sneeuw van tegenwoordig, maar best kunt hopen dat er bloed genoeg in voorraad is. Dat er ergens een paar vrijwilligers genoeg bloed gegeven hebben, om jouw leven te redden. En onder het motto, het is beter te helpen, dan geholpen te moeten worden.... daarom kan dat iedereen aangeraden worden.
    To make your dreams come true, wake up

Ik heb het al willen doen, maar ik ben een beetje bang om mij daarna de rest van de dag slecht te voelen: ik bedoel slap en hoofdpijn... Iets van gemerkt?
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
    Ik heb het al willen doen, maar ik ben een beetje bang om mij daarna de rest van de dag slecht te voelen: ik bedoel slap en hoofdpijn... Iets van gemerkt?
    Als ik bloed gegeven heb heb ik ongeveer een kwartiertje het gevoel dat ik high ben ;-) Alleen ben ik nog nooit echt high geweest dus weet ik niet of high zijn hetzelfde gevoel geeft.
    Voor de rest heb ik er nog nooit last van gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Omdat als je daar morgen op klaverblad in lummen ligt dood te bloeien,na een accident in die sneeuw van tegenwoordig, maar best kunt hopen dat er bloed genoeg in voorraad is. Dat er ergens een paar vrijwilligers genoeg bloed gegeven hebben, om jouw leven te redden. En onder het motto, het is beter te helpen, dan geholpen te moeten worden.... daarom kan dat iedereen aangeraden worden.
    Ik mag geen bloed geven.... ook al eens aan gedacht jdm?
    En ik heb nu juist een interessante bloedgroep.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
    Ik geef nu al 30 jaar bloed , eerst vol bloed en nu plasma, ( dan centrifugeren ze je plasma er terplekke uit en krijg je de rest retour) dit laatste mag iedere maand, nog geen dag spij van gehad. Slechts één maal in die 30 jaar heb ik mijzelf heel even onwel gevoelt. Voor de rest nog nooit enig gevoel van high zijn of duizeligheid gemerkt, ben altijd zo na het doneren na een kopje koffie in de auto gestapt. een aanrader voor iedereen die dit kan en mag doen, je helpt er een hoop mensen mee.
    @Theodokus: das heel jammer voor je, ik hoop dat de reden waarom niet, niet al te erg is. Ik mag blij zijn dat ik het wel kan /mag, misschien kun/moet je er ooit gebruik van maken, dan ben ik blij dat ik heb kunnen helpen.
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

Heb het in het verleden ook meerdere malen gedaan. Normaal gesproken had ik er geen last van en ik ben dan ook altijd daarna gaan sporten (bloedgeven was op dezelfde dag als mijn training). Mag niet, maar ja thuis stilzitten is ook niets voor mij. Een keer heb ik er wel last van gehad (ben toen ook niet gaan sporten) en ben ik daar flauw gevallen. Met een kwartier rustig aandoen en wat frisse lucht (de zalen zijn wat benauwd hier) was ik weer snel op de been.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Heb het ondertussen ook al een 4-tal keer gedaan, geen last van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    Ik geef nu al 30 jaar bloed , eerst vol bloed en nu plasma, ( dan centrifugeren ze je plasma er terplekke uit en krijg je de rest retour) dit laatste mag iedere maand, nog geen dag spij van gehad. Slechts één maal in die 30 jaar heb ik mijzelf heel even onwel gevoelt. Voor de rest nog nooit enig gevoel van high zijn of duizeligheid gemerkt, ben altijd zo na het doneren na een kopje koffie in de auto gestapt. een aanrader voor iedereen die dit kan en mag doen, je helpt er een hoop mensen mee.
    @Theodokus: das heel jammer voor je, ik hoop dat de reden waarom niet, niet al te erg is. Ik mag blij zijn dat ik het wel kan /mag, misschien kun/moet je er ooit gebruik van maken, dan ben ik blij dat ik heb kunnen helpen.
    Ooit problemen met de lever gehad dus dan weet je genoeg

Heb zelf 15 jaar bloedgever geweest.

Sedert vele jaren, denk bijna al 25 jaar, mag ik geen bloed meer geven.
    (Ze vonden bijna geen bloed meer in mijn alcohol = heb leverproblemen gehad)

Heb er nooit last van gehad of iets gevoeld, integendeel = 4 giften per jaar.
    (De dag van bloedafname vrij + 3 extra verlofdagen)
    Waarom zou je dan geen bloed geven.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
    Wel, daar heb ik als zelfstandig geen recht op. Maar ik had wel een reden om het wel te doen: mijn naaldfobie!

Dave

Vind het zelf erg dat ik geen bloed mag geven om medische redenen(diabeet en schildklierproblemen).
    Maar als je ooit eens bloed nodig had, ben je toch wel blij, dat je dan de nodige hoeveelheden kan krijgen.
    Zou het alleen al doen om andere mensen in nood te redden. Daar gaat het tenslotte toch om.
    Groeten,
    Leentje

Wow das lekker geregeld zeg , ik krijg alleen een kopje koffie of soep . en het moet op een vrije dag , maar toch ........het komt uit een goed hart.
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

Denk niet dat dit nu nog zo is...(in België)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Denk niet dat dit nu nog zo is...(in België)

Klopt, het is allemaal afgeschaft.
    Nu heb je nog enkel de dag van afname zelf.

Maar eigenlijk niet teveel steentjes smijten naar die regeling, ik heb die niet gemaakt.
    Trouwens ik was al bloedgever vooraleer ik van die regeling kon profiteren.
    Verder er gewoon van genoten van die extra dagen.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Klopt, het is allemaal afgeschaft.
    Nu heb je nog enkel de dag van afname zelf.

Maar eigenlijk niet teveel steentjes smijten naar die regeling, ik heb die niet gemaakt.
    Trouwens ik was al bloedgever vooraleer ik van die regeling kon profiteren.
    Verder er gewoon van genoten van die extra dagen.

Als gewone bediende ook?

bloedgevers vind ik echt toppie hoor

ik mag jammer genoeg geen bloed geven omdat ik medicatie moet nemen tegen epilepsie en hierdoor direct werd "afgekeurd".

Mijn vriendin is echter een regelmatige bezoekster aan het bloedgeven.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Ik raad het ook mensen aan.
    ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
    Ik ben mijn eigen proefkonijn
    als je er niet bij verteld waarom, denk ik dat sommige zich zullen afvragen waarom...

ff prikken of je gaar bent ?
    konijn met pruimen dus...

Ik werk in een lab wooha.
    Soms gewoon even prikken maar soms haal ik wel 20 tot 40 ML (per maand ) eruit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
    Ik werk in een lab wooha.
    Soms gewoon even prikken maar soms haal ik wel 20 tot 40 ML (per maand ) eruit.
    40ML is toch niks?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    40ML is toch niks?
    Per maand eh?Hoeveel dan?EEn liter?lol Ik word er wel duizelig van.

Ja, bij het doneren ben je 400cc kwijt, dus 4 maanden later opnieuw 400cc

Grof gerekend zou dat neerkomen op 100cc per maand. Voel er in ieder geval niks (of weinig) van.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten