Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloed geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bloed geven

    Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
    Heb zelf 15 jaar bloedgever geweest.

    Sedert vele jaren, denk bijna al 25 jaar, mag ik geen bloed meer geven.
    (Ze vonden bijna geen bloed meer in mijn alcohol = heb leverproblemen gehad)

    Heb er nooit last van gehad of iets gevoeld, integendeel = 4 giften per jaar.
    (De dag van bloedafname vrij + 3 extra verlofdagen)
    Waarom zou je dan geen bloed geven.
    Denk niet dat dit nu nog zo is...(in België)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Bloed geven

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Denk niet dat dit nu nog zo is...(in België)

      Klopt, het is allemaal afgeschaft.
      Nu heb je nog enkel de dag van afname zelf.

      Maar eigenlijk niet teveel steentjes smijten naar die regeling, ik heb die niet gemaakt.
      Trouwens ik was al bloedgever vooraleer ik van die regeling kon profiteren.
      Verder er gewoon van genoten van die extra dagen.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #18
        Re: Bloed geven

        Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
        Klopt, het is allemaal afgeschaft.
        Nu heb je nog enkel de dag van afname zelf.

        Maar eigenlijk niet teveel steentjes smijten naar die regeling, ik heb die niet gemaakt.
        Trouwens ik was al bloedgever vooraleer ik van die regeling kon profiteren.
        Verder er gewoon van genoten van die extra dagen.


        Als gewone bediende ook?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #19
          Re: Bloed geven

          bloedgevers vind ik echt toppie hoor

          ik mag jammer genoeg geen bloed geven omdat ik medicatie moet nemen tegen epilepsie en hierdoor direct werd "afgekeurd".

          Mijn vriendin is echter een regelmatige bezoekster aan het bloedgeven.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Bloed geven

            Ik raad het ook mensen aan.
            ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn

            Comment


            • #21
              Re: Bloed geven

              Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
              Ik ben mijn eigen proefkonijn
              als je er niet bij verteld waarom, denk ik dat sommige zich zullen afvragen waarom...

              ff prikken of je gaar bent ?
              konijn met pruimen dus...

              Comment


              • #22
                Re: Bloed geven

                Ik werk in een lab wooha.
                Soms gewoon even prikken maar soms haal ik wel 20 tot 40 ML (per maand ) eruit.

                Comment


                • #23
                  Re: Bloed geven

                  Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                  Ik werk in een lab wooha.
                  Soms gewoon even prikken maar soms haal ik wel 20 tot 40 ML (per maand ) eruit.
                  40ML is toch niks?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bloed geven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    40ML is toch niks?
                    Per maand eh?Hoeveel dan?EEn liter?lol Ik word er wel duizelig van.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bloed geven

                      Ja, bij het doneren ben je 400cc kwijt, dus 4 maanden later opnieuw 400cc

                      Grof gerekend zou dat neerkomen op 100cc per maand. Voel er in ieder geval niks (of weinig) van.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bloed geven

                        Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                        Ik raad het ook mensen aan.
                        ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn
                        Is dit wel diervriendelijk ?? Heb je vergunning om je zelf te prikken, en wie controleert dat. Hou je je wel aan de juiste procedures ? IS DIT GEEN DIEREN MISHANDELING ???
                        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                        Canon eos 7D Mijn site

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bloed geven

                          Oorspronkelijk geplaatst door leentje Bekijk bericht
                          Vind het zelf erg dat ik geen bloed mag geven om medische redenen(diabeet en schildklierproblemen).
                          Maar als je ooit eens bloed nodig had, ben je toch wel blij, dat je dan de nodige hoeveelheden kan krijgen.
                          Zou het alleen al doen om andere mensen in nood te redden. Daar gaat het tenslotte toch om.

                          Goed gezegd leentje Ikzelf mag ook geen bloed geven wegens medische redenen, maar had het anders zeker gedaan!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bloed geven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Als gewone bediende ook?


                            De extra regeling was enkel voorbestemd voor militairen die bloed gaven in het Militair Hospitaal.

                            Voor bediende gelde de gewone regeling, denk ik, niks, nada.

                            Als je werkzaam was in de privé, als werkman of als bediende was er niks voorzien.

                            Enkel als je voor een Openbare Dienst werkzaam was kreeg je de dag van afname of de dag daarna?
                            Kon je zelf kiezen. (Vroeger kon je die dag laten opschrijven op je verloffiche, nu niet meer, je moet de dag direkt nemen).
                            Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                            Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                            BD0460BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bloed geven

                              Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                              Ik raad het ook mensen aan.
                              ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn
                              Je weet toch dat je eigenlijk niet met je eigen bloed hoort te werken?
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bloed geven

                                Ik heb een keer of tien bloed gegeven, maar heb er toen de brui aan gegeven. M'n aders zijn bijna niet te vinden, waardoor m'n arm(soms armen) er uitzagen als een teveel gebruikt darts bord als ik buitenkwam. En daags nadien op een of ander abstract veelkleurig kunstwerk.
                                Ik vind het jammer dat ik het niet meer doe, maar het was me echt teveel. Af en toe een bloedafname bij de huisdokter is me al voldoende. En die mens begint ook al te zweten voor hij zijn naald heeft uitgehaald
                                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                                Comment

                                Working...
                                X