Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 45 van 45

Discussie: Bloed geven

Standaard Re: Bloed geven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
    Ik raad het ook mensen aan.
    ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn
    Is dit wel diervriendelijk ?? Heb je vergunning om je zelf te prikken, en wie controleert dat. Hou je je wel aan de juiste procedures ? IS DIT GEEN DIEREN MISHANDELING ???
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leentje Bekijk bericht
    Vind het zelf erg dat ik geen bloed mag geven om medische redenen(diabeet en schildklierproblemen).
    Maar als je ooit eens bloed nodig had, ben je toch wel blij, dat je dan de nodige hoeveelheden kan krijgen.
    Zou het alleen al doen om andere mensen in nood te redden. Daar gaat het tenslotte toch om.

Goed gezegd leentje Ikzelf mag ook geen bloed geven wegens medische redenen, maar had het anders zeker gedaan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Als gewone bediende ook?

De extra regeling was enkel voorbestemd voor militairen die bloed gaven in het Militair Hospitaal.

Voor bediende gelde de gewone regeling, denk ik, niks, nada.

Als je werkzaam was in de privé, als werkman of als bediende was er niks voorzien.

Enkel als je voor een Openbare Dienst werkzaam was kreeg je de dag van afname of de dag daarna?
    Kon je zelf kiezen. (Vroeger kon je die dag laten opschrijven op je verloffiche, nu niet meer, je moet de dag direkt nemen).
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Ik raad het ook mensen aan.
    ik prik mezelf ook vaak.Niet voor de bloedbank, maar wel voor mijn experimenten.Ik ben mijn eigen proefkonijn
    Je weet toch dat je eigenlijk niet met je eigen bloed hoort te werken?
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Ik heb een keer of tien bloed gegeven, maar heb er toen de brui aan gegeven. M'n aders zijn bijna niet te vinden, waardoor m'n arm(soms armen) er uitzagen als een teveel gebruikt darts bord als ik buitenkwam. En daags nadien op een of ander abstract veelkleurig kunstwerk.
    Ik vind het jammer dat ik het niet meer doe, maar het was me echt teveel. Af en toe een bloedafname bij de huisdokter is me al voldoende. En die mens begint ook al te zweten voor hij zijn naald heeft uitgehaald
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
    Ik heb een keer of tien bloed gegeven, maar heb er toen de brui aan gegeven. M'n aders zijn bijna niet te vinden, waardoor m'n arm(soms armen) er uitzagen als een teveel gebruikt darts bord als ik buitenkwam. En daags nadien op een of ander abstract veelkleurig kunstwerk.
    Ik vind het jammer dat ik het niet meer doe, maar het was me echt teveel. Af en toe een bloedafname bij de huisdokter is me al voldoende. En die mens begint ook al te zweten voor hij zijn naald heeft uitgehaald
    als je aders niet te vinden zijn kan dat wel pijnlijk zijn....
    tijdje terug moest ik twee maal bloedstalen geven in 'n ziekenhuis...daarvoor ga je bij iemand die de hele dag niets anders doet...wel
    ik heb goede dikke aders en toch voelde je dat, maar ...
    als ik bij de huisdokter ga voor bloedtest voel ik gewoon niets...
    ik vroeg hem hoe dat kwam ?, want het was mijn vrouw ook al opgevallen...
    wel zei 'm "ik zoek tot ik 'n ader vind en dan prik ik en de meeste prikken eerst en gaan dan 'n ader zoeken..."
    wel, als je dan al slecht zichtbare aders hebt is dat nog erger...kan ik inkomen.
    maar ook het zetten van 'n spuit is toch 'n kunst...bij de ene voel je haast niets en bij de andere wel
    BV:
    - als ze musculaire spuit (groen dacht ik) in je bovenbil zetten dan kan je beter op je buik gaan liggen...vroeger deden dat rechtstaand, bijgevolg ben je daar niet onstspannen...
    - mijn vrouw kreeg onlangs 'n reeeks spuiten om de week (wit/geel +) en er viel mij iets op...
    waarom gebruikt die 2 naalden ?
    ze zei :" wel het is al voldoende dat ik 1X door die rubber van het flesje moet prikken voor die naald lichtjes bot te maken, zodat de eigenlijke prik meer pijn doet...."
    dus serenge vullen met vasculaire roze naald en bilprik toedienen met musculaire groene naald...

amaai, dan denk ik terug aan de tijd van vroeger in de lagere school waar de dokter met 1 en dezelfde naald kweet niet hoeveel klassen inente....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Je weet toch dat je eigenlijk niet met je eigen bloed hoort te werken?
    Eigenlijk misschien wel , maar bij ons in lab doet iedereen het.
    Wie ben ik om daar iets tegen te zeggen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    Is dit wel diervriendelijk ?? Heb je vergunning om je zelf te prikken, en wie controleert dat. Hou je je wel aan de juiste procedures ? IS DIT GEEN DIEREN MISHANDELING ???
    lol Als ze te hard knijpen dan weet ik wel waar ik me moet melden hoor.
    Ik word geprikt door een paar ervaren analisten en ja ze houden zich wel aan procedure.

Eigenlijk misschien wel , maar bij ons in lab doet iedereen het.
    Wie ben ik om daar iets tegen te zeggen?
    Dan kun je evengoed elkaars bloed gebruiken
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Dan kun je evengoed elkaars bloed gebruiken
    Zonder grap, dat doen we ook

Ik heb tot hiertoe reeds 175 maal plasma gegaven en een 35 tal keer bloed.
    Ik kan het iedereen aanraden.
    Na elke afname wordt je bloed op vele punten gecontroleerd, en mochten er ergens problemen zijn dan wordt je daar direkt van op de hoogte gebracht.

Je helpt dus je naaste en voelt je zelf veilig onder controle.
    Waarom zou je het niet doen ?
    Ik heb me nog nooit high of ziek gevoeld.

Wij hadden op donderdag een vaste groep plasmagevers, en werden hechte vrienden...ook dat was een mooi geschenk

Net bloed gegeven en terug aangevuld met een Leffe. :P
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Hallo Iedereen

Ik heb in mn jonge jaren, een tattoo op mn bovenarm laten plaatsen, en toen ik een tijdje nadien wilde gaan bloedgeven werd dit geweigerd.
    (Risicopersoon)

Ik weet niet of deze regels nu ondertussen zijn aangepast, maar nu mag ik om medische redenen niet meer doneren.

Ik heb ook zo van die leukerd van aders , die wegrollen als ze worden aangeprikt.
    Begin van dit jaar tijdje in klinieken verbleven, en er was niet veel verplegend personeel die de klus goed konden klaren.

Zeker een nadeel wanneer men dringend medicatie via de aders moet toedienen.

Groetjes
    Ayala

Ik doe dat nu al een jaar of 4 denk ik.
    Nog maar één keer heb ik wat last gehad. Denk dat toen mijn bloeddruk net iets aan de hoge kant was, want het bloed ging er zo snel uit dat ik mij op die stoel zelf al half voelde wegdraaien.
    Heb me daarna effe rustig een koekje en koffietje (of was 't nu een warme choco ) genomen en dan op 't gemakske naar huis.

In het begin ging ik op de 4x-jaarlijkse inzameling in de gemeente, maar dat is altijd op maandag. Ik heb tegenwoordig ook duiktraining op maandag en de dokter raadt dat toch serieus af om dat op dezelfde dag te doen.

Nu ga ik dus in het UZ (Edegem) en daar kan je alle dagen terecht tot 19 dacht ik (alleen vrijdag niet). Ik passeer er dus gewoon als ik eens een half uurtje tijd heb...

Zeker doen als je kan/mag.

Dat van die tattoo: ik dacht dat je tot een bepaalde termijn daarna (half jaar of zo) geen bloed mag geven, maar daarna weer wel.

Ambtenaren krijgen daar nog wel een dag voor denk ik, maar als gewone bediende krijg ik dat niet...

ik geef al 8 jaar bloed van men 18.
    ik doe het voor men mede mens mijn goede daad zeg maar

nu werk iki ondertussen bij de gemeente westerlo en krijg ik er een dagje verlof voor. die we overigens mogen nemen wanneer we willen.
    mooi meegenomen
    11-300mm
    jeff heylen

Ik mag jammer genoeg geen bloed geven (medische redenen), maar anders zou ik het zeker doen!

ps: m'n ventje is wel bloedgever

Grtz,Fabienne
    Respect krijgen van anderen, begint met respect tonen aan anderen.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Op mijn uitnodiging staat iets over een feest dat plaatsvind op 7 september aan de kust ergens. Is er al iemand naar zo'n dergelijk event geweest?

Is dat 400ml bloed geven bij het binnenkomen als entree?

Dave

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ayala Bekijk bericht
    Hallo Iedereen

Ik heb in mn jonge jaren, een tattoo op mn bovenarm laten plaatsen, en toen ik een tijdje nadien wilde gaan bloedgeven werd dit geweigerd.
    (Risicopersoon)

Ik weet niet of deze regels nu ondertussen zijn aangepast, maar nu mag ik om medische redenen niet meer doneren.

Ik heb ook zo van die leukerd van aders , die wegrollen als ze worden aangeprikt.
    Begin van dit jaar tijdje in klinieken verbleven, en er was niet veel verplegend personeel die de klus goed konden klaren.

Zeker een nadeel wanneer men dringend medicatie via de aders moet toedienen.

Groetjes
    Ayala
    een goeie truc: elke dag 2 minuten in een tennisbal knijpen. Krijg je autostrades van aders van.
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

4 X per jaar een zakje bloed geven . Enkel de eerste maal een beetje duizelig geweest.
    Elke keer help je iemand

Johan

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Regels voor berichten