Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blindelings je GPS volgen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blindelings je GPS volgen....

    Wie volgt er nog zo zijn GPS
    Zodat je op plaatsen komt waar je met de auto nog nooit bent geweest
    Wij dus
    Afgelopen zondag zijn we naar Brussel geweest omdat de oudste dochter drie tikets had gewonnen voor Kelly Clarkson
    Zij waren met hun drie met de trein naar Brussel gespoord maar wij gingen ze dan halen omdat er zo laat geen trein meer terug was
    Dus mooi de GPS ingesteld op de grasmarkt(ondergrondse parking) kort bij de grote markt ,en zo kort mogelijk in de buurt van de AB.
    Maar voor de daar aankwamen hebben we allerlei hoekjes van brussel gezien
    ook de Aartschotstraat achter station Noord
    Bij het inrijden van de straat was er al file wisten wij veel
    Tot dat we de straat inreden
    Ja ja zo zie je nog wat.
    zijn er nog onder jullie die zo dingen zien waaraan je totaal geen gedacht hebt
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: blindelings je GPS volgen....

    Dat doen wij op vakantie bewust, bv. in Frankrijk, streek van de champagne, gps instellen op de kortste weg, en gebruik van grote wegen afzetten, zo kom je in de meest afgelegen hoekjes, dwars door de wijnvelden enz.

    Comment


    • #3
      Re: blindelings je GPS volgen....

      In Ierland MOET JE DIT DOEN. Altijd (als je tijd hebt ten minste) de kortste weg instellen op je GPS, dan pas kom je op meest fantastische plaatsen, met schitterende landschappen, en niet platgetreden door toeristen.
      In Cyprus MAG JE HET ZEKER NIET DOEN, want dan stuurt je GPS je over de niet
      verharde boswegen, en is dit een ramp op Cyprus (tenzij je een 4x4 huurt).

      Comment


      • #4
        Re: blindelings je GPS volgen....

        durf die kortste weg ook wel es gebruiken!
        zelfs ik BE.

        en ja vaak kom je pareltjes tegen!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: blindelings je GPS volgen....

          deze heeft ook blindelings zijn GPS gevolgd :

          Een Japanse chauffeur met blind vertrouwen in zijn gps is in het Oostenrijkse Lechtal de langlaufpiste op gereden. Hij reed zich hopeloos vast in de sneeuw.

          De Japanner was met zijn familie onderweg van München naar Galtür bij Ischgl toen het fout ging. In de Bundesstraße moest hij de weg naar Bichlbach op die in de winter voorbehouden is aan langlaufers. Pas na driehonderd meter op de langlaufpiste begon het hem te dagen. Maar toen raakte hij natuurlijk niet meer voor- of achteruit.

          Hij belde het noodnummer maar de takeldienst waagde zich niet op de piste om de wagen los te trekken. De familie kreeg wel sneeuwspades om hun auto vrij te graven.

          Bron: ad.nl


          vertrouw dus niet alleen op het magische bakje
          Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

          Comment


          • #6
            Re: blindelings je GPS volgen....

            Ik doe ook mee aan het blindelings vertrouwen van men elektronische vriend, althans met de motorfiets. Als ik naar de ardennen of richting zuid nederland ga dan stel ik men bestemming in en snelwegen, autowegen uit. En dan kom je dorpjes tegen waar de tijd heeft stilgestaan, kastelen en gigantische hoeves waar het ontstaan niet bekend van is, bakkers die zowel beenhouwer krantenwinkel en lokale kroeg zijn.
            Het is natuurlijk niet aangeraden als je onder tijdsdruk staat of als je snel wil rijden.
            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
            Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

            Comment


            • #7
              Re: blindelings je GPS volgen....

              Jawel, hier ook op reis de GPS als gids, en al héle mooie plekjes tegengekomen.

              Met de vrouw aan de landkaart waren we misschien ook op avontuurlijke sidetracks beland (maar uiteraard heeft ze ook haar sterke kanten, kaartlezen is daar echter niet een van)

              Comment


              • #8
                Re: blindelings je GPS volgen....

                En dan die Engelsman die op reis naar Italië "Carpi" intoetste ipv "Capri" en een omweg van 1000 km maakte.
                PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

                Comment


                • #9
                  Re: blindelings je GPS volgen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dat doen wij op vakantie bewust, bv. in Frankrijk, streek van de champagne, gps instellen op de kortste weg, en gebruik van grote wegen afzetten, zo kom je in de meest afgelegen hoekjes, dwars door de wijnvelden enz.
                  Inderdaad dat hadden wij ook gedaan als wij in de zomer van 2008 voor 4 weken in Belgie waren. Wij gingen een trip doen naar Interlaken in Zwitserland voor 12 dagen vanuit Belgie. Vele van onze familie en vrienden wezen ons af om via Duitsland over de autobahn te rijden want er waren wegenwerken naar het schijnt en het zou best zijn als je via Frankrijk gaat. Maar hoe zeg je tegen je GPS om door Frankrijk te rijden??? Dus in plaats van "snelste" route, stelden wij de "kortste" route in en deze ging inderdaad door Frankrijk. Ik denk dat wij door elke stad en elk dorpje gereden zijn, maar zo zie je wel wat meer.

                  Wij hadden enkel onze GPS en geen enkele wegenkaart, dus als dat ding wat verkeerd zou gedaan hebben dan hadden we pech. Ongelofelijk hoe nauwkeurig onze GPS ons overal ter plaatse bracht zonder enige problemen. Wij verbleven in een huis wat je na zo'n 3km onverharde weg kon bereiden...de GPS herkende zelfs dat weggetje!

                  Hier in Canada is dat ding bijlange niet zo nauwkeurig, vooral in de stad zelf. Voor de rest van de omgeving is het goed te doen. Ik denk dat dat komt omdat hier minder satelieten signalen worden doorgeven. Heb al regelmatig gevloekt op dat ding omdat het mij volledig om doet rijden. Dus hier in Vancouver google ik wel even op voorhand waar ik naartoe moet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: blindelings je GPS volgen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                    Hier in Canada is dat ding bijlange niet zo nauwkeurig, vooral in de stad zelf. Voor de rest van de omgeving is het goed te doen. Ik denk dat dat komt omdat hier minder satelieten signalen worden doorgeven.
                    Satellieten zijn overal hetzelfde te ontvangen, daarom is het ook GLOBAL Positioning System. Ik denk dat het vooral met de software of de kaarten te maken heeft dat je GPS je niet echt correct stuurt. In de stad heb je inderdaad minder goede ontvangst maar dat heb je in Brussel zo goed als in Vancouver.

                    Ik maak me net de bedenking: Zouden de Yanks de satellieten boven Canada een grotere fout meegeven om de Canucks wat te pesten?
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: blindelings je GPS volgen....

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Satellieten zijn overal hetzelfde te ontvangen, daarom is het ook GLOBAL Positioning System. Ik denk dat het vooral met de software of de kaarten te maken heeft dat je GPS je niet echt correct stuurt. In de stad heb je inderdaad minder goede ontvangst maar dat heb je in Brussel zo goed als in Vancouver.

                      Ik maak me net de bedenking: Zouden de Yanks de satellieten boven Canada een grotere fout meegeven om de Canucks wat te pesten?
                      Is het niet zo dat er boven Europa meer satellieten zijn dan boven Noord-Amerika? Ik dacht dat het daaraan lag. De GPS die wij kochten, kochten we in Canada en kwam met de Noord-Amerikaanse kaarten inbegrepen. Wij hebben de Europese kaarten er pas later opgezet en vonden dat deze in Europa (zowel in de steden als andere gebieden) veel nauwkeurig de weg aangaven dan in Vancouver. Eens buiten Vancouver zelf gaat het ook heel nauwkeurig, want zoveel wegen zijn er namelijk niet. We zijn er ook al enkele keren mee naar Amerika gegaan en nooit problemen mee gehad. Het probleem geldt vooral voor Vancouver city zelf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: blindelings je GPS volgen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                        Is het niet zo dat er boven Europa meer satellieten zijn dan boven Noord-Amerika? Ik dacht dat het daaraan lag. De GPS die wij kochten, kochten we in Canada en kwam met de Noord-Amerikaanse kaarten inbegrepen. Wij hebben de Europese kaarten er pas later opgezet en vonden dat deze in Europa (zowel in de steden als andere gebieden) veel nauwkeurig de weg aangaven dan in Vancouver. Eens buiten Vancouver zelf gaat het ook heel nauwkeurig, want zoveel wegen zijn er namelijk niet. We zijn er ook al enkele keren mee naar Amerika gegaan en nooit problemen mee gehad. Het probleem geldt vooral voor Vancouver city zelf.
                        Nope. De satellieten draaien continue rond de aardeen dus verandert het aantal sats die "in zicht" zijn continue. Het is gewoon zo dat je in een stad voor een deel afgeschermd bent ten opzichte van buiten de stad waar je rondom de horizon ziet. In de stad komen de signalen van boven en mogelijk voor en achter je, links en rechts staan buildings (beton en staal!) en ontvang je bijna niets of alleen via reflecties tegen de gebouwen en dus wordt de nauwkeurigheid slechter.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: blindelings je GPS volgen....

                          dit heb ik met de vrachtwagen in het begin ook eens geriskeerd, nooit meer.
                          nu kijk ik op de kaart en gebruik ik de gps enkel als ondersteuning
                          Last edited by dennis_l; 25 februari 2010, 17:25.
                          450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                          Comment


                          • #14
                            Re: blindelings je GPS volgen....

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Nope. De satellieten draaien continue rond de aardeen dus verandert het aantal sats die "in zicht" zijn continue. Het is gewoon zo dat je in een stad voor een deel afgeschermd bent ten opzichte van buiten de stad waar je rondom de horizon ziet. In de stad komen de signalen van boven en mogelijk voor en achter je, links en rechts staan buildings (beton en staal!) en ontvang je bijna niets of alleen via reflecties tegen de gebouwen en dus wordt de nauwkeurigheid slechter.
                            En wat dan in de bergen? Hier zijn veel bergen, misschien dat het daardoor ook soms problemen geeft? Alhoewel we in Zwitserland helemaal geen problemen hadden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: blindelings je GPS volgen....

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Het is gewoon zo dat je in een stad voor een deel afgeschermd bent ten opzichte van buiten de stad waar je rondom de horizon ziet. In de stad komen de signalen van boven en mogelijk voor en achter je, links en rechts staan buildings (beton en staal!) en ontvang je bijna niets of alleen via reflecties tegen de gebouwen en dus wordt de nauwkeurigheid slechter.
                              Met de oude toestellen was/is dit inderdaad nog het geval, maar bij GPStoestellen met de nieuwste Sirf antenne, mag je zelfs tussen hoge gebouwen in steden geen probleem meer hebben qua ontvangst. Ik heb nog een oude Garmin SP 2610, met oude antenne, en in bvb. Brussel of Gent had ik serieuze problemen, soms zelfs wegvallen van de ontvangst, dus geen enkele satelliet meer . Ik heb me een mini buitenantenne Sirf II of III (vierkant blokje van ongeveer 2 cm zijde)aangeschaft, die magnetisch op het dak van de auto bevestigd wordt en via draadje aan mijn oude GPS gekoppeld is. Nu zijn de ontvangstproblemen tussen hoge gebouwen volledig van de baan

                              Nu kost een GPS "niets" meer, ik betaalde jaaaaaren geleden voor mijn SP2610 nog 1.500 euro ..... Het was toen heel duur maar het is/blijft een uitstekend toestel en daarom gebruik ik hem nog steeds.

                              Comment

                              Working...
                              X