Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blackberry Key2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blackberry Key2

    Kort gezegd : ik haat typen op een touchscreen.
    Voor m'n iPad heb ik een Logitech smart keyboard case, en wanneer ik de ipad zonder case gebruik, rustig in de zetel, dan is het één letter per seconde, voor de weinige keren dat ik dan überhaupt iets moet typen.

    Op m'n iPhone kan ik, ongeacht de app waar ik in zit, geen enkel woord zonder fouten typen, zelfs wanneer de foon zo vastneem dat ik met 2 handen kan typen. Tenzij ik, zoals hierboven, met een snelheid van 1 letter per seconde typ...
    In al die jaren dat ik overgeschakeld ben van een foon met fysiek toetsenbord, eerst Blackberry, dan een Nokia E5, naar een smartphone met touchscreen (m'n eerste was een iPhone 4S), heb ik het 'typen op glas' nog steeds niet onder de knie. En ik haat het. Met een passie...

    Nu viel m'n oog onlangs op de Blackberry Key2. Ik geloof begin 2018 op de markt gekomen, met Android Oreo 8.1. Neemt me terug mee in de tijd, toen de dieren nog konden praten en ik nog kon typen.
    En dan begin je dieper te graven. Eerste probleem : er zit blijkbaar geen update van Android meer aan te komen, niet naar Android 9 Pie en al zeker niet naar Android 10.
    Ik heb vrijwel geen ervaring met Android, dus ik weet niet in hoeverre dit de komende 2 à 3 jaar een probleem zou kunnen zijn, qua veiligheidsupdates, apps die niet meer draaien wegens verouderd OS...
    Twee probleem : ik vind de foon enkel in Nederland en Frankrijk, dus ik stel me de vraag of die Key2 wel zou werken met de Belgische operatoren (ik heb Telenet), en dan heb ik het vooral over al die veiligheidssoftware die Blackberry erbij levert.

    Long shot maar heeft iemand toevallig ervaring met dit toestel ?
    Kan ik eventueel overwegen zowel m'n iPhone 8Plus én de Key2 te gebruiken ? Is er een mogelijkheid om 2 dezelfde SIM kaarten te krijgen ?

    Voor de rest : gamen doe ik niet op de iPhone, noch filmpjes kijken. Ik gebruik die louter voor mail, agenda, whatsapp, facebook, twitter en om af en toe een fotootje te nemen (wanneer ik mijn Lumix niet bij heb). Online banking doe ik ook meestal op de smartphone maar dat zou met een verouderde Android versie wellicht niet aan te raden zijn... Of is die Blackberry 'layer' veilig genoeg ? Dat is eigenlijk hoe je deze foon moet zien : Android wordt als basis gebruikt maar het blijft een veilige Blackberry.

    Alle feedback is welkom...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Blackberry Key2

    Er zijn operatoren die een 2de sim aanbieden, maar let op dat je ermee kunt bellen. Bij Orange kun je met de 2se sim niet bellen, deze dient om de data op een ander toestel (tablet, auto enz..) te gebruiken.
    Bij Proximus kun je er wel mee bellen.
    Maar vraag goed na wat wel en niet kan. ;-)

    Ps: deze info kan ondertussen ook al achterhaald zijn.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Blackberry Key2

      Voor de Samsung S7 en S8 had je een speciaal Keyboardcover

      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Blackberry Key2

        In theorie als men twee SIM-kaarten heeft met hetzelfde nummer, dan werkt dit alleen als één van beiden uitgeschakeld is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Blackberry Key2

          Een foon met een echt toetsenbord... Dat is de reden dat ik nog altijd mijn BlackBerry Priv gebruik.
          Houd er rekening mee dat begin volgend jaar de BB Key3 zou uitkomen.
          De Key2 zal dus niet lang meer geüpdatet worden.
          Houd er ook rekening mee dat het toetsenbord in NL een qwerty is.
          Android gaat nog altijd geüpdatet worden maar ipv een nummer gaan die in het vervolg een naam krijgen.
          mvg,
          Patric

          Comment


          • #6
            Re: Blackberry Key2

            Ga eventjes wachten om te zien of er een Key3 uitkomt. Ik weet dat Android een slechte reputatie heeft qua updates (een nieuw toestel kopen geeft in principe recht op slechts één nieuwe versie van Android), maar in 't geval van Blackberry is Android meer een basis met de veilige Blackberry layer erbovenop. Zo zie ik het toch...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment

            Working...
            X