Oorspronkelijk geplaatst door
nete
Wat een pseudo technisch gezever zonder dat iemand eerst eens deftig leest wat er staat in de eerste post.
Ik heb ongeveer een half uur met de operator van Proximus aan de lijn gehangen (een crème van een kerel die wist waar het over ging) en die (waarschijnlijk met het zwaard van Damocles boven zijn hoofd) vertelde dat aan de "smart" gedoe niets te veranderen was, en dat door de modem zelf per device (volgens waarschijnlijk de geschatte "leeftijd" van elk device

), de bandbreedte verdeeld wordt. Volgens die operator kon het niet uitgeschakeld worden en het enige alternatief zou zijn een bekabelde internet aansluiting. Dus, zei hij, de desktop is al een jaar of drie oud, d's al de middeleeuwen, en daardoor krijgt hij maar de kruimeltjes van de bandbreedte toebedeeld. Wat ik hier schrijf zijn ZIJN woorden hé !!!
Intussen weet ik al dat je dat onding wel kan uitschakelen via 192.168.1.1, en ik heb een beetje te doen met die toffe kerel die, als hij dat durft zeggen tegen een klant waarschijnlijk zijn C4 krijgt.
Voor wie ook miserie ondervind door het nieuwste PX speeltje, genoemd One SSID oftewel Smart-WIFI:
Smart Wifi, oftwel One SSID (WAVE) - al die namen - deactiveren kan door in de bbox zijn GUI (
http://192.168.1.1),
op de One SSID banner (Wave) klikken en dan gewoon op 'OK' klikken waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.