Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat heeft dit nu in godsnaam te maken met het hier geschetst probleem ???
    Ik zit bij de desktop met een verbindingssnelheid om te huilen, ik log mijn tablet aan, prima snelheid op 20cm van de desktop, mijn kapper (had hij trouwens gemeld) met zijn iPad prima snelheid op 20cm van de desktop, met zijn iPhone prima snelheid op 20cm van de desktop. Ik start een tethering sessie op mijn tablet en verbind de desktop hierop prima snelheid op de desktop.
    Maar ja, ik begrijp er natuurlijk niks van, beetje standaard antwoord van u als ik iets post.
    Als al die andere toestellen wel een deftige snelheid halen, dan is de verbinding toch prima werkend?
    Als het maar één toestel is met problemen, dan is de kans dat het aan dat toestel ligt toch iets meer voor de hand liggend?
    Stel dat de snelheid teruggeschroefd wordt volgens een oudere norm van die PC, dan nog zou dat niet zo laag zijn.

    Denk je nu zelf ook niet dat er mogelijks toch iets fout is aan die PC?
    Daarvoor niet specifiek hardwarematige maar mogelijks een configuratie die fout zit voor dat toegangspunt.

    Heb je die geconfigureerde verbinding eens volledig verwijderd en herbegonnen?

    En ja ik heb gelezen dat je de tablet als AP ingesteld hebt als test.

    Mvg,
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Nog wat spijkers op laag water. Ik heb dit voorval ook eens gepost op userbase en daar kreeg ik de "handleiding" voor een actie die volgens de PX medewerker ONMOGELIJK was.
      En die "technieker": hij lult er duidelijk op bevel van zijn werkgever wat omheen, na eerst een kwartiertje vanalles zogezegd te testen. Ik heb te doen met mensen die onder zo'n dwang moeten werken.
      Ge kletst gewoon wat uit uw nek en off topic als ge niet meer weet van wat hout pijlen te maken ... wat de gemoedstoestand van die technieker hierbij komt doen is mij een raadsel, en natuurlijk spreekt hij voor zijn baas .. aloud spreekwoord, wiens brood men eet diens woord men spreekt. ... er is fundamenteels niets veranderd behalve dat Proximus een kompleet pover, technisch inhaalmaneuver probeert te doen voor wat andere fabrikanten van wifi routers al jaaaaren doen ... wat de aanleiding kan zijn om dat weeral als een komplot theorie te zien dat mogen joost en de duivel weten ... EOS.

      Comment


      • #18
        Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Nuttig ! bedankt. Wel nogal veel uitleg hoe je het moet uitschakelen...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Toch iemand die eerst echt leest wat er staat en dan in zijn pen kruipt ipv omgekeerd
          Ik heb ook niets moeten veranderen (buiten aanklikken op de mail).
          Als je eens op een toestel zowel op 2.4 als op 5.0 hebt aangelogd (naargelang de afstand tot de modem) en de 5.0 SSID valt weg blijft toch alles werken ?

          PS: er zijn nog adressen, zelfs in de stad, waar Proximus maar 16 Mbps garandeert, maar dat kan je op voorhand nakijken op de site.
          Dit heeft niets te maken met deze discussie.

          Comment


          • #20
            Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als al die andere toestellen wel een deftige snelheid halen, dan is de verbinding toch prima werkend?
            Als het maar één toestel is met problemen, dan is de kans dat het aan dat toestel ligt toch iets meer voor de hand liggend?
            Stel dat de snelheid teruggeschroefd wordt volgens een oudere norm van die PC, dan nog zou dat niet zo laag zijn.

            Denk je nu zelf ook niet dat er mogelijks toch iets fout is aan die PC?
            Daarvoor niet specifiek hardwarematige maar mogelijks een configuratie die fout zit voor dat toegangspunt.

            Heb je die geconfigureerde verbinding eens volledig verwijderd en herbegonnen?

            En ja ik heb gelezen dat je de tablet als AP ingesteld hebt als test.

            Mvg,
            Ik dacht natuurlijk ook aan een fout in de PC, eerste test was een ander wifi kaartje ingeprikt met zelfs een externe antenne: totaal geen resultaat.
            Tethering aan en via 4G prima snelheid, kaartje eruit, prima snelheid.
            En dan krijg je een arme PX man ogenschijnlijk vol goeie wil aan de lijn, die u (van hogerhand verplicht) met een kluitje in het riet moet sturen. Want ineens is dat speeltje blijkbaar de heilige graal voor PX.
            Een mens zou voor minder kwaad worden.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

              Er is wel degelijk iets veranderd bij PX de laatste dagen. Op mijn telefoon bvb is de mailraadplegen niet meer te doen. De reactiesnelheid is plots veel trager dan pakweg 1 week geleden. Het netwerk thuis merk ik niets. Maar ik heb dan ook de wifi van de bbox uitgeschakeld en gebruik mijn eigen router daarvoor. Op 1 laptop en 1 tablet na is alles wel bekabeld.

              Ik begrijp niet waarom men zo'n afkeer heeft van kabels voor netwerk. Men is niet afhankelijk van wat de buren doen, die wifi toestellen zijn maar kantje-boordje betrouwbaar en een kabel meer of minder achteraan de pc zal het nu ook niet maken.

              Comment


              • #22
                Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                Ik begrijp niet waarom men zo'n afkeer heeft van kabels voor netwerk. Men is niet afhankelijk van wat de buren doen, die wifi toestellen zijn maar kantje-boordje betrouwbaar en een kabel meer of minder achteraan de pc zal het nu ook niet maken.
                Helemaal akkoord, zijn Mac desktop staat op 1 meter van de PX modem, natuurlijk met kabel verbonden. Maar als oplossing van PX het voorstel krijgen om dan maar best 20 meter UTP kabel te gaan leggen in living en kapsalon om de "probleem" Windows desktop via kabel aan te sluiten is wraakroepend, omdat je dat Smartgedoe dus wél kan uitschakelen, maar dat blijkt een "staatsgeheim" te zijn.
                We zien volgende week wel wat het wordt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                  Tenzij die desktop op een ingebouwde perpetuum mobile machine werkt krijgt die toch ook 230V? Dus een kabel leggen tot daar moet lukken. En dan heb je nog power-line adapters die langs die 230V werken. Misschien ook niet ideaal in een omgeving met een hoop elektrische motoren (kapsalon) maar misschien minder wispelturig dan wifi.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Er is wel degelijk iets veranderd bij PX de laatste dagen. Op mijn telefoon bvb is de mailraadplegen niet meer te doen. De reactiesnelheid is plots veel trager dan pakweg 1 week geleden. Het netwerk thuis merk ik niets. Maar ik heb dan ook de wifi van de bbox uitgeschakeld en gebruik mijn eigen router daarvoor. Op 1 laptop en 1 tablet na is alles wel bekabeld.

                    Ik begrijp niet waarom men zo'n afkeer heeft van kabels voor netwerk. Men is niet afhankelijk van wat de buren doen, die wifi toestellen zijn maar kantje-boordje betrouwbaar en een kabel meer of minder achteraan de pc zal het nu ook niet maken.
                    Van de mailproblemen merk ik niets, misschien moet je je folders eens opkuisen.

                    Die BBOX staat al heel de tijd stroom te gebruiken, een extra router bijzetten vind ik er over.
                    Dan ben je natuurlijk beperkt in het aantal kabelaansluitingen (alhoewel een hubje de zaak niet zal maken).
                    Daarom is bv mijn fotoprinter enkel aangesloten via USB2 en wifi (om vanaf de telefoon te kunnen printen). Daar haal ik 48 Mbps op.
                    Zelfs USB2 is sneller dan wifi.
                    Op 4G heb ik hier 130 Mbps (maar dat gaat natuurlijk van mijn data af).
                    m.i. is wifi stilaan een voorbijgestreefde technologie, ik investeer er niet in.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Tenzij die desktop op een ingebouwde perpetuum mobile machine werkt krijgt die toch ook 230V? Dus een kabel leggen tot daar moet lukken. En dan heb je nog power-line adapters die langs die 230V werken. Misschien ook niet ideaal in een omgeving met een hoop elektrische motoren (kapsalon) maar misschien minder wispelturig dan wifi.
                      Het gaat er hier niet om dat er andere mogelijkheden zijn, het gaat er om dat PX iets lanceert en gewoon hun medewerkers verplicht om de klant blaasjes wijs te maken dat je (of zijzelf)dat niet kunnen uitschakelen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Het gaat er hier niet om dat er andere mogelijkheden zijn, het gaat er om dat PX iets lanceert en gewoon hun medewerkers verplicht om de klant blaasjes wijs te maken dat je (of zijzelf)dat niet kunnen uitschakelen.
                        Dat is nu eenmaal overal zo. Hoe nobel van u om u dat aan te trekken.
                        Er zijn andere aanbieders.
                        Rijdt u voor één van hen soms ?
                        Uw posts beginnen een groot trolgehalte te vertonen .

                        Comment


                        • #27
                          Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Het gaat er hier niet om dat er andere mogelijkheden zijn, het gaat er om dat PX iets lanceert en gewoon hun medewerkers verplicht om de klant blaasjes wijs te maken dat je (of zijzelf)dat niet kunnen uitschakelen.
                          U geeft hier een “persoonlijke mening” over hun ... hetgeen jij “denkt” wat het is en veralgemeent het, daarom niet wat het in realiteit is! [emoji6]
                          Dat een bedrijf hun medewerkers verplicht onzin uit te kramen is op zich ook onzin.

                          Dat omschakelen naar smart WiFi kende ik ook niet meteen, maar als ik de info lees dat hier gepost werd (link naar info Proximus) dan blijkt dat de klant daar dus een mail over gekregen heeft met de uitleg hoe de klant dat “zelf” moet activeren tenzij hij enkel toestellen had op 2.4.


                          Begrijpbaar dat die kapper een oplossing wil, maar net als bij vorige situaties zien we die mensen zelf nooit klagen. [emoji6]

                          Hetgeen bekomen wordt naar smart WiFi bij die overschakeling is eigenlijk hetgeen in vele andere routers ook standaard actief staat bij configuratie en dat men ook moet deactiveren indien men voor 2.4 en 5 een aparte SSID wil bekomen.
                          Technisch gezien is daar dus niets verkeerd aan.

                          Het enige mogelijke verwarrende is dat men een benaming (SSID) behoudt waar 2.4 in voorkomt en twijfels kan opwekken dat 5 niet meer bestaat ... maar ook die naam kan men zelf aanpassen.

                          Misschien nog wat zoekwerk nodig, maar op een of andere manier moet men die PC toch correct kunnen laten werken ... vooral dat alle andere toestellen er wel in lukken.
                          Een toestel van 3 jaar is nog geen oude bazaar hé. [emoji6]
                          Last edited by VerSeg; 15 februari 2020, 13:59.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Begrijpbaar dat die kapper een oplossing wil, maar net als bij vorige situaties zien we die mensen zelf nooit klagen. [emoji6]
                            Natuurlijk niet, ze (allez, alvast één) komen bij mij "klagen".

                            En dat eeuwig vergoelijken van operatoren die hun mensen verplichten onzin te vertellen waardoor je, als je ze gelooft, je portemonnee kan bovenhalen, want UTP kabel of powerline adapters om het op te lossen zijn niet gratis hé.
                            Want ZIJ komen mij vertellen dat het NIET KAN gedeactiveerd worden. Ik moet dan zelf maar denken: leugenaar, ik zal direct eens overal gaan zoeken waar ik dat wel kan uitschakelen.

                            Waarmee ik zeker niet ga beweren dat bij Telenet of Orange alles koek en ei is. Maar hier zet PX de klant bewust op het verkeerde been, en dat vind ik ronduit wraakroepend.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik moet dan zelf maar denken:
                              .../...
                              Maar hier zet PX de klant bewust op het verkeerde been, en dat vind ik ronduit wraakroepend.
                              Dat eerste zegt veel nete ... u “denkt” te veel dat alles bewust verkeerd gedaan wordt. [emoji6]
                              En neen, ze zetten niet bewust de klant op het verkeerde been, hoogstens heeft die persoon iets verkeerd begrepen of zich vergist of was niet op de hoogte.

                              Weet ook dat de meeste mensen problemen aankaarten als “dat spel werkt hier niet” en “als ik op dat een klik, dan dan komt er niks”.
                              Vorige week nog in de garage een madammeke “er is een probleem met mijn ...” en ze doet enkel een zwaaiend teken met haar handen om de ruitenwisser te bedoelen.
                              En als de persoon aan het onthaal dan vraagt wat er is met de ruitenwisser, dan was het antwoord “Awel ja dat ...” en terug dat zwaaiend gebaar.
                              Staat men dan stom dat die mensen gefrustreerd raken als ze er zo tientallen op een dag hebben. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Big Brother Proximus krijgt dictator streken.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Staat men dan stom dat die mensen gefrustreerd raken als ze er zo tientallen op een dag hebben. [emoji23]
                                Klopt ook wel. Had er deze week ook zo'n koppel in mijn mailbox. "ik kan niets ingeven."... zou wel helpen als ik moest weten wat hij waar wou ingeven.

                                Maar PX is een ramp als het op klantendienst aangaat. Zo krijg ik steeds email in mijn Junk folder van de email. Ik heb al 4x meer dan een uur aan de telefoon gehangen om dat opgelost te krijgen. IK bepaal wat spam is, niet PX. Dat is hetzelfde als dat ik naar PX zou gaan, hun brievenbus opendoen en ik zou beslissen wat in de vuilbak gaat. Telkens is het een maand of zo in orde en dan begint het weer. Kan dus weer eens aan de telefoon hangen. Klacht neerleggen help geen zak, ze antwoorden toch niet.

                                Comment

                                Working...
                                X