Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaling naar Engeland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Betaling naar Engeland

    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Hij heeft betaald in Euro, het land ligt in de Eurozone ... kosten zouden dus nul moeten zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Betaling naar Engeland

      De officieële munteenheid in de UK is de Britse Pond, period ... dat ze Euros aanvaarden maakt geen bal uit. Mijn zoon is aan halve Britse onderdaan en heeft daar een bedrijf, en geldtransacties van de Eurozone naar de UK en omgekeerd zijn een PITA ivm iedereen die zich verrijkt aan de "kosten" ...

      Comment


      • #18
        Re: Betaling naar Engeland

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Gebruik voor internationale betalingen altijd een prepaid kaart van N26 (Duitse fintech bank) die gratis werkt en een goede app heeft. De koersen voor internationale betalingen zijn merkelijk gunstiger.
        Een Revolut rekening is ook een alternatief.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Betaling naar Engeland

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          De officieële munteenheid in de UK is de Britse Pond, period ... dat ze Euros aanvaarden maakt geen bal uit. Mijn zoon is aan halve Britse onderdaan en heeft daar een bedrijf, en geldtransacties van de Eurozone naar de UK en omgekeerd zijn een PITA ivm iedereen die zich verrijkt aan de "kosten" ...
          De munteenheid heeft wel degelijk een belang.

          Nationale bankcode voor betalingen naar Groot-Brittannië en Noord-Ierland
          Groot-Brittannië maakt voor het betalingsverkeer gebruik van een Nationale Bankcode. Deze heet in het Engels een Sort Code (SC). De Nationale Bankcode bestaat uit 6 cijfers en kun je invullen in het veld Nationale bankcode achter SC. Bij gebruik van een IBAN hoeft de Sort Code niet meer apart te worden ingevoerd.

          Als je euro’s overmaakt naar een rekening in Groot-Brittannië of Ierland, dan maak je gebruik van de Eurobetaling (SEPA). Als je een andere muntsoort overmaakt naar een rekening in Groot-Brittannië of Ierland, dan maak je gebruik van de Wereldbetaling. Voor de Wereldbetaling geldt een hoger tarief.

          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Betaling naar Engeland

            Volgens mij is de enige reden hier een schommeling in wisselkoers tussen het moment dat men de omrekening gemaakt heeft en het moment dat de betaling effectief verwerkt werd.
            Die 803€ was op 5 juni bijvoorbeeld 723,0212 Pond waard, op 9 juni was dat 712,6625 Pond .... 10,3587 Pond verschil.
            Wisselkoers kan wel wat afwijken van wat ik hier gevonden had als voorbeeld ... te zien wat de bank die dag juist toepast.
            Als men dan 803€ overmaakt, dan zal er ook wel 803€ toegekomen zijn bij de bank van de ontvanger, maar met de juiste wisselkoers is het bedrag in Pond lager dan wat ingeschat werd.
            Last edited by VerSeg; 13 juni 2020, 23:30.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Betaling naar Engeland

              Bedankt iedereen om mee te denken, blijkbaar toch verschillende meningen
              Ik dacht dat transacties binnen de EU, gelijk welke munt, steeds gratis waren.
              Ik weet dat Groot-Brittannië de EU wel heeft verlaten, maar qua betalingsverkeer, zaken doen, enz. hadden ze beloofd dat er niks zou veranderen.
              Heb ook al een mail naar de bank Belfius gestuurd voor meer uitleg maar nog geen reactie gekregen (weekend wss)
              9 Pond vind ik persoonlijk wel heel veel op een bedrag van 803 €

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Betaling naar Engeland

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Volgens mij is de enige reden hier een schommeling in wisselkoers tussen het moment dat men de omrekening gemaakt heeft en het moment dat de betaling effectief verwerkt werd.
                Die 803€ was op 5 juni bijvoorbeeld 723,0212 Pond waard, op 9 juni was dat 712,6625 Pond .... 10,3587 Pond verschil.
                Wisselkoers kan wel wat afwijken van wat ik hier gevonden had als voorbeeld ... te zien wat de bank die dag juist toepast.
                Als men dan 803€ overmaakt, dan zal er ook wel 803€ toegekomen zijn bij de bank van de ontvanger, maar met de juiste wisselkoers is het bedrag in Pond lager dan wat ingeschat werd.
                Neen hoor, dat was het eerste wat ik gecontroleerd had en eigenlijk was de Britse pond zelfs nog wat gezakt tegenover de Euro
                Dus daar ligt het niet aan denk ik

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Betaling naar Engeland

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Een Revolut rekening is ook een alternatief.
                  klopt, maar het is een Britse fintech en gelet op de Brexit zou dit wel.moeilijker kunnen worden.
                  Vandaag aanvaardt bv Colruyt geen buitenlandse rekening, aanvaardt NIBC geen buitenlandse rekening als tegenrekening..N26 heeft op het eerste zicht een handige tool met hun 'spaces'. Alleen gebruiken ze niet het principe van eenheid van rekening en wordt bij een geweigerde domiciliering meteen 3 eur kosten aangerekend ook al staat er meer dan voldoende op de andere 'Spaces'.

                  Revolut heb ik niet uitgetest omwille van de Brexitproblematiek.

                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Betaling naar Engeland

                    Ik ben eens aankopen gaan doen in een modeltreinwinkel niet ver van Londen.
                    Dacht te betalen met Belgisch geld maar dat wou de winkelier niet, dus een ban gezocht.
                    De lieve dame wou het wel omwisselen maar vroeg een soort vergoeding, kleine vergoeding van MAAR 23 £.
                    Geld transfereren kost u geld EU of niet niet Engeland zijn ponden in de EU is het de euro.
                    Nog 5,5 maand en dan mag je er nog andere kosten bijrekenen en de Engelsen zullen het niet nalaten te doen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Betaling naar Engeland

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      klopt, maar het is een Britse fintech en gelet op de Brexit zou dit wel.moeilijker kunnen worden.
                      Vandaag aanvaardt bv Colruyt geen buitenlandse rekening, aanvaardt NIBC geen buitenlandse rekening als tegenrekening..N26 heeft op het eerste zicht een handige tool met hun 'spaces'. Alleen gebruiken ze niet het principe van eenheid van rekening en wordt bij een geweigerde domiciliering meteen 3 eur kosten aangerekend ook al staat er meer dan voldoende op de andere 'Spaces'.

                      Revolut heb ik niet uitgetest omwille van de Brexitproblematiek.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                      Klopt ook, maar dit: https://www.spaargids.be/sparen/alge...n-brussel.html stelt me wel enigszins gerust.

                      Hier wat tarieven: https://www.revolut.com/nl-NL/legal/fees

                      Ik gebruik die rekening vooral als we onze oudste zoon eens bezoeken in de States.

                      Als Sieg maar een eenmalige betaling in ponden doet heeft zo'n rekening uiteraard weinig zin.
                      Last edited by nete; 14 juni 2020, 22:48.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Betaling naar Engeland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Geld transfereren kost u geld EU of niet niet Engeland zijn ponden in de EU is het de euro.
                        Zolang men een SEPA betaling doet in Euro, dan zou dit binnen alle landen die SEPA gebruiken dezelfde kost moeten zijn als een betaling tussen twee rekeningen in eigen land.
                        Zo zou dat toch moeten zijn.
                        Schrijf 5€ over naar een rekening in Nederland, Duitsland, Frankrijk, of welk land ook dat SEPA gebruikt en er zal 5€ op de begunstigde zijn rekening komen en geen cent meer of minder.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Betaling naar Engeland

                          Klopt niet: een SEPA overschrijving is inderdaad hetzelfde tarief als een binnenlandse overschrijving. Nu is dit binnen België zowel uit als in gratis, maar in andere landen gelden soms andere tarieven. Je kan dus in andere landen moeten betalen als je overschrijft en/of als je ontvangt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Betaling naar Engeland

                            Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                            Klopt niet: een SEPA overschrijving is inderdaad hetzelfde tarief als een binnenlandse overschrijving. Nu is dit binnen België zowel uit als in gratis, maar in andere landen gelden soms andere tarieven. Je kan dus in andere landen moeten betalen als je overschrijft en/of als je ontvangt.
                            Als ze onkosten aanrekenen, dan ziet de ontvanger nog steeds het correct betaalde bedrag en de onkosten apart vermeld. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X