Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betalend wifi in hotel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: betalend wifi in hotel

    Dat is inderdaad je hoogste recht als consument.

    Post het op een forum, schrijf een review, en koop/boek elders als je niet tevreden bent.

    Comment


    • #17
      Re: betalend wifi in hotel

      Het is inderdaad eigenaardig maar in de grote hotelketens moet je meestal betalen voor internet. Bij Hilton betaal je veel voor internet, maar als goede klant krijg je met een Goldencard dan weer gratis internet. En dit jaar heeft men dan de vereisten voor de Golden card verhoogd.

      Ik boek gewoon via booking.com een hotel dat gratis internet aanbiedt. Is het internet niet naar behoren, dan meld ik dat in de evaluatie van het hotel. Deze evaluaties (steeds van mensen die via booking.com geboekt hebben) zijn over het algemeen betrouwbaar en meestal eerder te streng dan te zwak.

      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #18
        Re: betalend wifi in hotel

        De vraag is... is het normaal dat die hotelier een GRATIS product van Telenet TE KOOP aanbied !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #19
          Re: betalend wifi in hotel

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          De vraag is... is het normaal dat die hotelier een GRATIS product van Telenet TE KOOP aanbied !
          Ik begrijp je vraag, al is het geen evidente discussie.
          Gratis is een beladen woord; je kan ook vanuit de redenering uitgaan dat de hoteluitbater een internetabonnement heeft aangegaan ten behoeve van zijn/haar klanten. Ik weet het, ver gezocht, maar een hotel moet nu eenmaal opbrengen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: betalend wifi in hotel

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            De vraag is... is het normaal dat die hotelier een GRATIS product van Telenet TE KOOP aanbied !
            De vraag is zelf of (als het om een gewoon TN abo gaat) hij dat wel MAG aanbieden tegen betaling. Mogelijk is hiervoor een abo nodig dat specifiek bedoeld is om verder te verkopen. Een particuliere internetverbinding mag je meestal niet met derden delen (ondertussen is er een gescheiden hotspot systeem) en al zeker niet tegen betaling.

            Ondertussen wijken we al serieus af van het originele topic.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: betalend wifi in hotel

              Als ik de openingspost lees, ga ik ervan uit, dat de te betalen wifi, geen Telenet home/hotspot wifi is. Zou ook niet gaan met niet Telenet klanten (toeristen komen niet allemaal uit Vlaanderen, en enkel daar is Telenet baas)
              En in het leven is nu eenmaal niet alles gratis, 3€ lijkt mij mee te vallen, voor een normale wifi verbinding. De prijs van 1 pintje.....

              Comment


              • #22
                Re: betalend wifi in hotel

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                De vraag is... is het normaal dat die hotelier een GRATIS product van Telenet TE KOOP aanbied !
                Dat is niet normaal. Heb je dat al eens aan telenet gemeld. Het is trouwens zo, je geeft toestemming aan telenet om jouw modem als homespot te laten gebruiken door andere gebruikers van telenet(gratis) daarom krijg je twee verbindingen op jouw modem één beveiligde voor jou en ene voor homespot. Als tegenprestatie kunt gij overal waar homespot is, er gratis gebruik van maken.
                Ik zou dus zeggen ZEKER MELDEN met naam en toenaam aan telenet.
                Last edited by Guest22; 1 juli 2013, 20:48.

                Comment


                • #23
                  Re: betalend wifi in hotel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  De vraag is... is het normaal dat die hotelier een GRATIS product van Telenet TE KOOP aanbied !
                  Marc, (her)lees eens #8: wat zie of zag je als netwerk staan: "homespot" of gewoon een Telenet netwerk ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: betalend wifi in hotel

                    Als dat een TN homespot is, dan kan die dat niet eens afsluiten.

                    Feit is wel dat er maximaal 4 gebruikers tegelijk kunnen verbonden zijn met één homespot.
                    En alleen telenet abonnees kunnen zich daar gratis mee verbinden.

                    Ik heb ook al homespots gevonden waar ik me niet kon verbinden, misschien omdat er al 4 verbonden waren.
                    En als die hotelier zijn gewoon net betalend wil open stellen, dan is dat zijn recht.

                    Als je daar niet mee akkoord bent, ga dan elders slapen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: betalend wifi in hotel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Als dat een TN homespot is, dan kan die dat niet eens afsluiten.
                      BS!

                      Je kan dat in "mijn telenet" (of hoe dat ook heet) wel afzetten.

                      Zie hier
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: betalend wifi in hotel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        En als die hotelier zijn gewoon net betalend wil open stellen, dan is dat zijn recht.

                        Als je daar niet mee akkoord bent, ga dan elders slapen.
                        Daar heb je gelijk in, maar als het een hotel is dat voornamelijk mikt op particulieren, dan is hij in mijn ogen niet goed commerciëel bezig.
                        Bij hotels waar vooral zakenmensen logeren ligt dat anders, daar redeneren de managers dat "de baas" van de klant wel zal betalen.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: betalend wifi in hotel

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          BS!

                          Je kan dat in "mijn telenet" (of hoe dat ook heet) wel afzetten.

                          Zie hier
                          Dat klopt, je kan dat wel afzetten. Maar als je dat blokkeerd wil dat zeggen dat je daar zelf ergens anders ook geen gebruik van kan maken. Je kan het zeker niet tegen betaling aanbieden. Het is de bedoeling dat jij gratis van jouw modem laat gebruik maken zodat jij, als je ergens anders komt er ook gratis gebruik van kan maken.

                          Comment


                          • #28
                            Re: betalend wifi in hotel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als dat een TN homespot is, dan kan die dat niet eens afsluiten.

                            Feit is wel dat er maximaal 4 gebruikers tegelijk kunnen verbonden zijn met één homespot.
                            En alleen telenet abonnees kunnen zich daar gratis mee verbinden.

                            Ik heb ook al homespots gevonden waar ik me niet kon verbinden, misschien omdat er al 4 verbonden waren.
                            En als die hotelier zijn gewoon net betalend wil open stellen, dan is dat zijn recht.

                            Als je daar niet mee akkoord bent, ga dan elders slapen.
                            Het gaat hem wel om 4 gebruikers (lees: gezinsleden) met dezelfde login: http://klantenservice.telenet.be/con...leden-tegelijk
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: betalend wifi in hotel

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Daar heb je gelijk in, maar als het een hotel is dat voornamelijk mikt op particulieren, dan is hij in mijn ogen niet goed commerciëel bezig.
                              Bij hotels waar vooral zakenmensen logeren ligt dat anders, daar redeneren de managers dat "de baas" van de klant wel zal betalen.
                              Daar ben ik het helemaal mee eens.
                              Maar als we gewoon betalen en daar blijven komen, dan gaat het nooit veranderen!

                              Kijk maar naar electrabel. Die hebben hun prijzen pas aangepast als de massa begon weg te lopen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: betalend wifi in hotel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Het gaat hem wel om 4 gebruikers (lees: gezinsleden) met dezelfde login: http://klantenservice.telenet.be/con...leden-tegelijk
                                Maar ook dit staat op de website:

                                "Heeft Telenet-homespot impact op mijn internetsnelheid thuis?
                                Surf je thuis draadloos, dan kan je internetsnelheid minimaal beïnvloed worden door het internetverkeer van een aangemelde Telenet-homespotgebruiker (max. 4 personen of toestellen tegelijk) op je publieke WiFi-signaal"

                                Comment

                                Working...
                                X