Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste laptop van het moment -€700 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

    Heb eens in onze lokale IT store gekeken, en vond volgende 2 laptops de moeite :

    Toshiba Sattelite A300 10S T3200 4GB 250GB ATI 3470 €500
    HP Pavilion DV5 1220 X2 QL64 €750
    HP Pavilion DV7 1120 T5800 3GB €750 (17")

    De behuizing ziet er stevig uit, want mijn Acer was van zeer slechte kwaliteit (scharnieren afgebroken, touchpad stuk,...) die HP's zijn volledig in metaal zag ik.

    Comment


    • #17
      Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Heb eens in onze lokale IT store gekeken, en vond volgende 2 laptops de moeite :

      Toshiba Sattelite A300 10S T3200 4GB 250GB ATI 3470 €500
      HP Pavilion DV5 1220 X2 QL64 €750
      HP Pavilion DV7 1120 T5800 3GB €750 (17")

      De behuizing ziet er stevig uit, want mijn Acer was van zeer slechte kwaliteit (scharnieren afgebroken, touchpad stuk,...) die HP's zijn volledig in metaal zag ik.
      Denk aan het "hart" van elke computer en dat is de cpu....
      In feite draait daar alles om.
      Voor mij moet die krachtig en snel zijn.
      Vergelijk het maar een beetje met een dikke Mercedes waarin een motor van een grasmachine zou steken
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Denk aan het "hart" van elke computer en dat is de cpu....
        In feite draait daar alles om.
        Voor mij moet die krachtig en snel zijn.
        Vergelijk het maar een beetje met een dikke Mercedes waarin een motor van een grasmachine zou steken
        liever een processorke dat net iets minder snel is maar meer RAM-geheugen hoor...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #19
          Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          liever een processorke dat net iets minder snel is maar meer RAM-geheugen hoor...
          Pardon

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Pardon

            Grtz, RF
            kleine nuance : ik ga natuurlijk geen celeron met 4gig boven een dual core met 2gig verkiezen he...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #21
              Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              liever een processorke dat net iets minder snel is maar meer RAM-geheugen hoor...
              Ben ik het mee eens.

              Kijk zeker eens naar een (tweedehands) macbook.
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #22
                Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                Ben ik het mee eens.
                Ik niet.
                Ik heb dat thuis toch gedaan...
                In mijn Compaq extra ram bijgestoken, resultaat qua kracht of snelheid > nada.
                Je kan wel grotere bestanden laden en dan?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                  - die van de Aldi zou ik niet kopen, ben niets met een blueray-speler, enkel later een recorder als de prijzen zakken en de grafische kaart is geen ATI of NVIDEA denk dat ze daarin ook besparen (laptops met blueray spelers kosten €1200-€1800), ook de hersteldienst/garantie onzeker.

                  - Een Macbook-Mini of 2e hands macbook : je betaalt voor design maar er zit niets in vergeleken met laptop van rond de €700 met core 2 duo processor & 4GB en goede grafische kaart, voor die prijs ga je dat niet vinden in een mac denk ik.

                  - M'n 'oude' rams zijn van 2j geleden (DDR2) en zag dat de meeste laptops ook nog DDR2 zijn (nog weinig DDR3), dus kan ze zeker nog gebruiken (denk wel als er reeds 4GB inzit dat er geen slot meer zal vrij zijn, maar 8GB zou wat teveel zijn

                  - De HP Pavilon 5 of 7 spreken me het meest aan

                  Theokus : bij mijn 1e laptop dacht ik net zoals u aan zoveel mogelijk waar voor m'n geld en kwam op de Acer Aspire 9423, maar de scharnieren afgekraakt (gelukkig net 1 maand voor garantie voorbij was) en de touchpad stuk (en ben nochthans zeer voorzichtig!).
                  Dan denk je wel es na dat de behuizing ook ZEER belangrijk is. Deze HP Pavilions zijn zeer goed qua prijs/kwaliteit/design vind ik.
                  Toshiba's misschien iets minder van design, de mooiste (met veel inhoud) is nog de A300 Sattelite.

                  Sony Vaio's zijn ook mooi van design, maar net als de macbooks veel minder waar voor je geld...
                  Last edited by CanonYouCan; 3 april 2009, 11:49.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    - die van de Aldi zou ik niet kopen, ben niets met een blueray-speler, enkel later een recorder als de prijzen zakken en de grafische kaart is geen ATI of NVIDEA denk dat ze daarin ook besparen (laptops met blueray spelers kosten €1200-€1800), ook de hersteldienst/garantie onzeker.
                    ...
                    met medion hersteldienst heb ik nochthans goede ervaring qua service: thuis oppikken en terug afleveren, nooit gezeur over garantie. Feit dat ik er al eens een keer te veel beroep op heb moeten doen daarentegen doet me nu wel aarzelen ...
                    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                      Gij leert snel
                      Maar het is een goede samenvatting die je hier neerschrijft.
                      Weten wat je wilt he...
                      Nu voor mij komt dat mooi zijn en design niet op de 1ste plaats.
                      Het gaat ook over 700 euro en niet 1700 euro.

                      Bekijk verder ook de garantie-zaken van die merken.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        -

                        - Een Macbook-Mini of 2e hands macbook : je betaalt voor design maar er zit niets in vergeleken met laptop van rond de €700 met core 2 duo processor & 4GB en goede grafische kaart, voor die prijs ga je dat niet vinden in een mac denk ik.
                        Ik denk dat je teveel "denkt" en "niet goed weet".
                        deze argumenten slaan nergens op.
                        Met de huidige generatie is er geen enkel mac model waar je niet zeer vlot beeldverwerking kan doen en waar heel veel basissoft bij zit die volledig werkt.
                        Stop nu ne keer met dat "denk ik" om onjuistheden te verkondigen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          kleine nuance : ik ga natuurlijk geen celeron met 4gig boven een dual core met 2gig verkiezen he...
                          Aha, dan zijn we akkoord Hans

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                            Ja maar op en Mac draait de helft van de software niet, heb ook en krachtige HTPC thuis waar ik vanalles op installeer, het zou frustrerend zijn moest al die software dan niet werken op zo'n macbook met design en een appeltje op... ik zou de appel zijn

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                              Ik heb een HP Dragon 20" van 1700€, een Acer 17" van 800€, een Acer 15" van 600€ en een Macbook van 1400€ dus ik kan wel enige vergelijkingen maken in gebruik.....

                              Op de Macbook heb ik van pure miserie Vista bij geïnstalleerd . . . ik probeer al bijna 4 maanden elke keer met MacOS te werken maar 't ligt wel aan mij denk ik . . . MacOS en ik . . . dat wordt nooit iets . . . Vista daarentegen draait perfect op de Macbook

                              Voor 700€ ( je post is gewijzigd denk ik, was eerst 500, niet? ) kan je toch al het één en ander aanschaffen . . . ik zweer bij de merken Acer en HP ( Dell kan ik niets goeds over vertellen, al veel problemen mee gezien en de help is ook een fiasco, tenzij je weken en soms maanden geduld hebt . . . aan de andere kant, het kan ook een éénmalig feit geweest zijn, alhoewel ik daar aan twijfel, 't is niet de eerste keer dat ik het tegenkom )

                              Ik denk dat dit een mooi systeem is, wel 50€ boven je prijs : http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Lap...9nS6qaL.toQ.to
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beste laptop van het moment -€700 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                                Ja maar op en Mac draait de helft van de software niet, heb ook en krachtige HTPC thuis waar ik vanalles op installeer, het zou frustrerend zijn moest al die software dan niet werken op zo'n macbook met design en een appeltje op... ik zou de appel zijn
                                Inderdaad, zonder bootcamp o.d. draait die windowssoftware niet op mijn mac.
                                Maar op jouw windows draait macsoftware ook niet.
                                Geen Finalcut, geen motion, geen aperture, geen soundtrack geen imovie geen.....
                                gebruik eens echte argumenten.

                                Comment

                                Working...
                                X