Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

    Vroeger gebruikte ik Sygic, maar ik merk dat het nu een trial is en na een tijd kun je enkel nog navigeren zonder stem.

    Ik zal nu eens "offline kaarten en navigatie" proberen, gratis kaarten België, Frankrijk, Duitsland, NL... ideaal.
    Het eerste zich is al goed qua graphics, max. snelheid vermeld en flitspalen en 4.7/5 in de app store.

    Maar : ik merk dat dit van dezelfde makers als Sygic is, hopelijk valt die ook niet zonder stemmen plots, weet iemand dit?
    Die apps zijn soms onduidelijk qua trial of niet.

    Op de telefoon gebruik ik normaal Waze, Google Maps, maar is voor in ingebouwde gps in wagen zonder 4G.
    Ik denk niet dat je bij Mobile Vikings een 2e SIM kaart kan vragen voor dezelfde prijs zoals bij Telenet om daar in te pluggen

    Ik vind het ook niet zo handig dat je met een vierkantje een offline kaart kan downloaden in Google Maps (en je ziet daar niet de max snelheid noch flitspalen), ik kies liever het land of een regio uit een lijst.
    Igo & Tomtom Go vond ik ook nog goed vroeger maar zijn betalend.

    Ander vraagje : is het normaal telkens als ik mijn auto start dat de tijd/datum op de Android gps verkeerd staat en telkens moet synchroniseren via Wifi om gelijk te stellen ?
    Bij instellingen heb ik eens manueel de tijd ingezet, maar wordt niet onthouden. Mijn Peugeot gaat ook altijd in eco mode als ik lang in de auto zit zonder de motor die draait.
    Ik denk dat daar geen batterijtje inzit die dit onthoudt en blijkbaar trekt die ook niets van stroom na de motor te hebben uitgezet om de tijd/datum te onthouden.
    Last edited by CanonYouCan; 25 november 2018, 23:25.

  • #2
    Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

    Ik snap je vraag niet....

    Het gaat om een ingebouwde GPS in je auto die geen 4G heeft. En dan 2 zinnen verder spreek je over een 2e sim om daar in te pluggen?
    Hoe kan je daar een app op draaien? (laat staan installeren).

    Wat voor auto is het, welk toestel, en op welk systeem draait dit?

    In elk geval, een navigatie zonder realtime data is altijd outdated, en als je daar radars etc op ziet, dan is dat toch verkeerd.
    Zodra je Waze of Google maps gewoon bent wil je niks anders meer. De voordelen om direct verkeersinfo en wegwerkzaamheden of ongevallen te zien zijn zo groot dat je alles anders vergeet.

    Comment


    • #3
      Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Ik vind het ook niet zo handig dat je met een vierkantje een offline kaart kan downloaden in Google Maps (en je ziet daar niet de max snelheid noch flitspalen), ik kies liever het land of een regio uit een lijst.
      Igo & Tomtom Go vond ik ook nog goed vroeger maar zijn betalend.
      Je wil dus te snel gaan rijden met je Peugeot op banden waar je de staaldraad ziet zitten en die helemaal niet in orde is qua voorophanging...
      Dan duw je daar een radio navigatie toestel in waar je de juiste kabelbomen niet voorhanden hebt, nu wil je daar zelf gekraakte navigatie software op zetten enz.
      Enkel jammer dat we nooit de rest van het verhaal te weten komen.....

      Hoog tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheden tegenover de maatschappij op te nemen jong.
      Last edited by Guest42; 26 november 2018, 10:10.

      Comment


      • #4
        Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

        Haha goeie Geert, banden zijn al lang vervangen, rest volgende maand, distributieriem & nieuwe airco al vervangen, alles op z'n tijd, 12j oud, we hebben niet allemaal zoveel geld om direct een nieuwe auto te kopen Geert

        Het is dus een Android Go 8.1 (geen bekend merk ofzo, maar werkt perfect) met google map Google playstore net zoals een telefoon of tablet, enkel iets beperkter (vast startscherm, meer auto-gericht), maar extra apps dus mogelijk.
        Deze heb ik met succes geïnstalleerd na een klein doe het zelf werkje met een vorige isokabel en kabelschoentang.

        Een vriend heeft de laatste nieuwe VW en daar zit zelfs geen 4G in, hij gebruikt waze met screen mirroring van z'n telefoon.
        Er zijn nog usb poorten vrij, dus normaal kun je daar een stick met simkaart inpluggen zodat je toch 4G hebt.
        Ik dacht dat er sommige providers (Telenet ?) waren waar je gratis een 2e simkaart kan vragen en op dezelfde rekening data verbruiken, bij Mobile Vikings helaas niet.

        Ja in België gebruik ik ook Waze/Google maps, maar het is maar als je op reis gaat met roaming en regelmatig slechte netwerken dat je verbinding verliest.
        Daarmee is een offline kaart veiliger en vroeg ik welke het beste freeware gps programma is met offline kaarten (geen trial), ik sprak niet van gekraakt Geert, weet niet waar je dit gehaald hebt.
        Nog niet meegemaakt, maar ik kan me inbeelden dat je met sommige Franse/Duitse/NL providers met 4G verschillende keren problemen hebt door slecht signaal via online maps in het buitenland.
        Last edited by CanonYouCan; 26 november 2018, 18:11.

        Comment


        • #5
          Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

          Als je internet hebt bij het opzetten van een route kan je bij Waze de route uitrijden geheel zonder internet, mits je waze niet uitschakelt, maar zonder internet heb je geen verkeersinfo natuurlijk, noch aangepaste routes wanneer de gewijzigde situatie daarom zou vragen.
          Google geeft de mogelijkheid om offline kaarten te downloaden.
          Here We Go is erg goed qua routing, kan ik getuigen, maar anderzijds heb ik geen goede ervaringen met de kaartupdates. Gdownloade kaarten die zomaar verdwenen, langdurig (en ik bedoel echt uren!!) hangen op de download van één kaart zonder enige vooruitgang, .... kortom veel ergernis.
          Verder zijn er nog enkele gratis apps die offline kaarten gebruiken, maar daar ben ik niet mee vertrouwd (maps.me?)

          Comment


          • #6
            Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

            Met OsmAnd kan je navigeren, kaarten gratis te downloaden (best thuis op de wifi).
            Voor West-Europa zijn ze zeer gedetailleerd, ik gebruik ze vooral om te wandelen.

            Het werkt ook in de auto met spraak enz, ik heb het nog in Oost-Europa gebruikt waar mijn auto geen kaarten van had.
            Last edited by palombian; 28 november 2018, 10:58. Reden: typo

            Comment


            • #7
              Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

              Anderzijds, ik bedenk net dat Sygic dikwijls acties heeft en voor de prijs moet je het ook niet laten
              Op dit ogenblik 14 euro voor Europa: https://eshop.sygic.com/nl/
              En een goede service/helpdesk hebben ze ook !

              Comment


              • #8
                Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Met OsmAnd kan je navigeren, kaarten gratis te downloaden (best thuis op de wifi).
                Voor West-Europa zijn ze zeer gedetailleerd, ik gebruik ze vooral om te wandelen.

                Het werkt ook in de auto met spraak enz, heb ik het nog in Oost-Europa gebruikt waar mijn auto geen kaarten van had.
                ik gebruik in siberie ook OSMand, kaarten kloppen prima en met ene plugin kan ik de routes vastleggen.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Ander vraagje : is het normaal telkens als ik mijn auto start dat de tijd/datum op de Android gps verkeerd staat en telkens moet synchroniseren via Wifi om gelijk te stellen ?
                  Bij instellingen heb ik eens manueel de tijd ingezet, maar wordt niet onthouden. Mijn Peugeot gaat ook altijd in eco mode als ik lang in de auto zit zonder de motor die draait.
                  Ik denk dat daar geen batterijtje inzit die dit onthoudt en blijkbaar trekt die ook niets van stroom na de motor te hebben uitgezet om de tijd/datum te onthouden.
                  Dat is toch die ingebouwde Android radio/GPS?
                  Dat komt dan 9/10 omdat die verkeerd aangesloten is en de juiste draad niet verbonden is met de permanente spanningsdraad.
                  Dat wordt normaal niet bijgehouden door een interne batterij.

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Haha goeie Geert, banden zijn al lang vervangen, rest volgende maand, distributieriem & nieuwe airco al vervangen, alles op z'n tijd, 12j oud, we hebben niet allemaal zoveel geld om direct een nieuwe auto te kopen Geert
                  Hopelijk zijn uw banden tegen volgende maand al niet terug versleten of heb je geen ongeval met gewonden ... dan zou je pas weten wat het echt zou kosten.
                  Dat niet iedereen even veel geld heeft voor een nieuwe kan best zijn, maar een voertuig dat de baan op komt zou toch wel technisch in orde moeten zijn.

                  Wat Sygic betreft ... zo duur is dat ook niet hé.
                  Last edited by VerSeg; 27 november 2018, 09:00.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Haha goeie Geert, banden zijn al lang vervangen, rest volgende maand, distributieriem & nieuwe airco al vervangen, alles op z'n tijd, 12j oud, we hebben niet allemaal zoveel geld om direct een nieuwe auto te kopen Geert

                    Het is dus een Android Go 8.1 (geen bekend merk ofzo, maar werkt perfect) met google map Google playstore net zoals een telefoon of tablet, enkel iets beperkter (vast startscherm, meer auto-gericht), maar extra apps dus mogelijk.
                    Deze heb ik met succes geïnstalleerd na een klein doe het zelf werkje met een vorige isokabel en kabelschoentang.

                    Een vriend heeft de laatste nieuwe VW en daar zit zelfs geen 4G in, hij gebruikt waze met screen mirroring van z'n telefoon.
                    Er zijn nog usb poorten vrij, dus normaal kun je daar een stick met simkaart inpluggen zodat je toch 4G hebt.
                    Ik dacht dat er sommige providers (Telenet ?) waren waar je gratis een 2e simkaart kan vragen en op dezelfde rekening data verbruiken, bij Mobile Vikings helaas niet.

                    Ja in België gebruik ik ook Waze/Google maps, maar het is maar als je op reis gaat met roaming en regelmatig slechte netwerken dat je verbinding verliest.
                    Daarmee is een offline kaart veiliger en vroeg ik welke het beste freeware gps programma is met offline kaarten (geen trial), ik sprak niet van gekraakt Geert, weet niet waar je dit gehaald hebt.
                    Nog niet meegemaakt, maar ik kan me inbeelden dat je met sommige Franse/Duitse/NL providers met 4G verschillende keren problemen hebt door slecht signaal via online maps in het buitenland.
                    Ik gebruik dat europawijd.
                    Zorg gewoon dat als je op vakantie gaat je een lokale kaart van google maps downloadt, dan ben je altijd safe. Ik gebruik eigenlijk overal Waze, en met roamen valt dat binnen EU wel helemaal mee, zo gek veel data gebruikt dat niet.

                    In welke landen dacht jij die offline versie nodig te hebben?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                      Haha goeie Geert, banden zijn al lang vervangen, rest volgende maand, distributieriem & nieuwe airco al vervangen, alles op z'n tijd, 12j oud,
                      we hebben niet allemaal zoveel geld om direct een nieuwe auto te kopen Geert
                      Zal wel zijn, maar als ik hier lees welke kosten je reeds hebt gehad aan dat wrak, kom je toch wel aan een 5.000€ nu is het de achterklep.......
                      En tenslotte blijft het een stuk oud ijzer waar je nooit nog de gemaakte kosten terug uithaalt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                        Je denkt teveel.

                        Bij telenet evenals andere providers kan je meerdere sims vragen voor op één rekening. Op de vraag of ik meerdere sims kon hebben voor één telefoonnummer werd me gewezen dat er slechts ééntje aktief kan zijn. DUs meerder sims met andere nummers ? Vergeet het.
                        Maar ze bedoelen dan wel dat je slechts één factuur krijgt, maar je hebt wel per sim-kaart ofwel een abonnement nodig of is het een betaalkaart.
                        Dus nit slechs één abonnement voor meerdere kaarten.
                        Dat alles op één faktuur kan is niet echt een argument voor een aanschaf van een tweede sim.
                        Ik heb al te pleter gezocht naar een provider waar je op één abonnement 1 of meerder SIM-kaarten (met eigen nummer) kan plaatsen

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Ik dacht dat er sommige providers (Telenet ?) waren waar je gratis een 2e simkaart kan vragen en op dezelfde rekening data verbruiken, bij Mobile Vikings helaas niet.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                          Wat bedoel je met achterklep Geert ?
                          De offerte was fake ter info, er is niets aan mijn wagen (zie topic offerte €785)

                          De offline kaarten zijn voor Frankrijk, Duitsland en NL.
                          De bedrading van de gps is correct aangesloten kleur per kleur (ook de 3 power kabels rood/zwart/geel dus) en alles werkt.
                          Ik merk nu dat de tijd wel automatisch wordt overgenomen als ik de gps aansteek, dus moet niet via wifi.

                          1 ding moet ik nog zoeken :
                          Als ik de radio speel en naar gps switch met spraakinstructies stopt de muziek, de stem zou moeten samen met de radio afspelen.
                          Ik kan wel de radio spelen en spraakinstructies uitzetten, dan speelt de radio verder samen met de gps.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zal wel zijn, maar als ik hier lees welke kosten je reeds hebt gehad aan dat wrak, kom je toch wel aan een 5.000€ nu is het de achterklep.......
                          En tenslotte blijft het een stuk oud ijzer waar je nooit nog de gemaakte kosten terug uithaalt.
                          Last edited by CanonYouCan; 7 december 2018, 16:36.

                          Comment


                          • #14
                            Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Op de vraag of ik meerdere sims kon hebben voor één telefoonnummer werd me gewezen dat er slechts ééntje aktief kan zijn.
                            Bij sommige providers kan men wel degelijk twee simkaarten hebben voor hetzelfde nummer, maar dan moet men met het ene toestel afloggen en het andere aanmelden.
                            Of dat handig is voor TS weet ik niet, eerder bedoeld voor wagens met ingebouwde telefoonfunctie en simkaarthouder.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste gratis GPS programma de app "offline kaarten en navigatie" ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Bij sommige providers kan men wel degelijk twee simkaarten hebben voor hetzelfde nummer, maar dan moet men met het ene toestel afloggen en het andere aanmelden.
                              Of dat handig is voor TS weet ik niet, eerder bedoeld voor wagens met ingebouwde telefoonfunctie en simkaarthouder.
                              Dit is ook wat ik schreef. Twee kaarten, zelfde nummer, maar slechts één aktief. Of anders gewoon twee nummers, twee abonnementen
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X