Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beoordeling foto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beoordeling foto's.

    Naar aanleiding van bepaalde discussies hier op het forum, vraag ik me soms af of het niet beter zou zijn de geplaatste foto's ( alsook de commentaren ) in de fotohoek anoniem te plaatsen zoals men doet met de challenge, en op het einde van de maand ( eventueel week ) gelijktijdig met de HOF bekendmaking de namen te plaatsen.
    Dan wordt inderdaad de foto beoordeeld en niet de maker. Technisch mogelijk??? Als het in de challenge kan, waarom dan niet in de ganse fotohoek??
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Beoordeling foto's.

    Ja en nee, als er vriendenkliekjes zijn dan zullen deze niet nalaten elkaars geposte foto's door te spelen en kan het bejubelen van elkaars foto terug beginnen.
    Dan is er het grote geheim wie er de HOF foto's kiest. Transparantie moet er naar mijns inzien ook komen, op eender welke wedstrijd wordt er uitleg gegeven waarom deze een winnaar is en een andere niet. Andere oplossing: afschaffen die hele HOF handel.

    Comment


    • #3
      Re: Beoordeling foto's.

      komaan, we gaan toch niet soft doen....van kritiek daar leer je van zowiezo....
      en als je het echt niet kan hebben dat mensen iets aan te merken hebben op je foto dan moet je die niet plaatsen
      sorry, dat ik me dat zo aantrek, maar ik vind de meeste kritiek wel terecht op mijn eigen fotos, en ik vermoed dat de andere mensen als ze eens goed nadenken dat ook wel zullen doen
      anders ligt het met mensen die echt anderen afbreken om af te breken, dat kan niet geduld worden
      maar hier heb ik het nog niet echt meegemaakt...tenzij ik het om met met broer zijn woorden te eindigen ...ik weer lopen slapen heb
      groetjes aline

      Comment


      • #4
        Re: Beoordeling foto's.

        Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
        komaan, we gaan toch niet soft doen....van kritiek daar leer je van zowiezo....
        en als je het echt niet kan hebben dat mensen iets aan te merken hebben op je foto dan moet je die niet plaatsen
        sorry, dat ik me dat zo aantrek, maar ik vind de meeste kritiek wel terecht op mijn eigen fotos, en ik vermoed dat de andere mensen als ze eens goed nadenken dat ook wel zullen doen
        anders ligt het met mensen die echt anderen afbreken om af te breken, dat kan niet geduld worden
        maar hier heb ik het nog niet echt meegemaakt...tenzij ik het om met met broer zijn woorden te eindigen ...ik weer lopen slapen heb
        Aline, lees eens eerst goed 1#.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Beoordeling foto's.

          sorry , weer over het eerste gekeken....tja, daar kan ik inkomen, maar persoonlijk heb ik geen probleem dat mijn naam bekend is bij de foto, maar ik snap wat je wil zeggen, het zou bepaalde mensen ten goede komen
          groetjes aline

          Comment


          • #6
            Re: Beoordeling foto's.

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            ...Technisch mogelijk??? Als het in de challenge kan, waarom dan niet in de ganse fotohoek??
            Moderator Note: Uit de discussie zelf wil ik me buiten houden.
            Wel kan ik, als Challenge-Mod, stellen dat de gebruikte software voor de Challenge danig verschilt van die voor het BD-forum.
            En -zoals in een reactie al is gezegd- ook in de Challenge moet ik als Mod waken over punten toekenning/becommentariëring enz., en heb ik al verschillenden moeten terugfluiten, terechtwijzen of zelfs punten/commentaar verwijderen, precies omwille van dat doorbreken van de anonimiteit.

            Ik versta je verzuchting, maar het is niet omdat het in de Challenge wel anoniem KAN, dat hetzelfde voor het forum geldt.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X