Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belachelijke prijs geheugen apple

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belachelijke prijs geheugen apple

    Ik kocht zopas een nieuwe imac 24' met 2,8 ghz cpu.
    standaard komt dat ding met 2 GB ram, maar voor een upgrade naar 4 GB vragen ze 680 eur
    Je moet hier rekening houden dat dit gewoon standaard so Dims met cache latency 5 zijn, die te koop zijn aan 50 a 60 eur per latje van twee gig.
    Ik heb die aangekocht, de twee enkele gigjes er uit en de twee dubbele gigjes er in en werkt perfect voor 110 eur + BTW
    Dat ze iets meer vragen kan ik hun niet kwalijk nemen, maar het vijfvoudige???
    Moraal van het verhaal: koop nooit geheugens aan apple, maar koop ze zelf en steek ze er zelf in.
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

  • #2
    Re: Belachelijke prijs geheugen apple

    Groot gelijk !!

    Apple staat bekend om zijn belachelijke prijzen, ik heb mijn iMac ook geupgrade van 1 naar 4 gig door er 'goedkoop' geheugen (value ram van kingston) in te steken en dat werkt perfect.

    trouwens kingston speelt mee met die trend want die hebben een speciale serie met 'apple approved memory', wat ongeveer 50% duurder is.

    Ik ben ook heel blij dat ik geswitched ben
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #3
      Re: Belachelijke prijs geheugen apple

      Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
      Ik kocht zopas een nieuwe imac 24' met 2,8 ghz cpu.
      standaard komt dat ding met 2 GB ram, maar voor een upgrade naar 4 GB vragen ze 680 eur
      Je moet hier rekening houden dat dit gewoon standaard so Dims met cache latency 5 zijn, die te koop zijn aan 50 a 60 eur per latje van twee gig.
      Ik heb die aangekocht, de twee enkele gigjes er uit en de twee dubbele gigjes er in en werkt perfect voor 110 eur + BTW
      Dat ze iets meer vragen kan ik hun niet kwalijk nemen, maar het vijfvoudige???
      Moraal van het verhaal: koop nooit geheugens aan apple, maar koop ze zelf en steek ze er zelf in.
      ... Blijkbaar geen doorwinterde Maccer?!
      Hou er wel rekening mee dat Mac-machientjes kieskeurig zijn ivm geheugen!

      Comment


      • #4
        Re: Belachelijke prijs geheugen apple

        Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        ... Blijkbaar geen doorwinterde Maccer?!
        Hou er wel rekening mee dat Mac-machientjes kieskeurig zijn ivm geheugen!
        't Heeft allemaal te maken met de opwarming van het klimaat Carola...
        Er zijn geen winters meer

        Maar 680 euro...?
        Daar krijg ik het koud van.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Belachelijke prijs geheugen apple

          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
          ... Blijkbaar geen doorwinterde Maccer?!
          Hou er wel rekening mee dat Mac-machientjes kieskeurig zijn ivm geheugen!
          Zo doorwinterd ben ik inderdaad niet, in maart geswitcht, en zeer tevreden,
          Ik keer nooit meer terug naar windows als primair os (ik heb het wel nog nodig voor mijn facturatie pakket, vandaar bootcamp)
          Ben redelijk mac fan, maar vind die prijsstelling zo overdreven dat ze toch aan de kaak mag gesteld worden.

          Ik heb bootcamp met windows op dat machien staan, en heb even wat tests laten lopen.
          Het geheugen wordt gestuurd door de northbridge van de chipset. en welke chipset gebruiken ze bij apple? de intel 965. en op de site van apple is terug te vinden aan welke vereisten dat geheugen moet voldoen:
          You can use Small Outline Dual Inline Memory Module (SO-DIMM) that meet all of these criteria:
          PC2-5300
          Unbuffered
          Nonparity
          200-pin
          667 MHz DDR2 SDRAM
          You can use RAM module sizes of 1 or 2 GB in each slot.
          DIMMs with any of the following features are not supported:
          Registers or buffers
          PLLs
          Error-correcting code (ECC)
          Parity
          Extended data out (EDO) RAM

          Mijn geheugenlatjes voldoen perfect aan de vereisten.
          Mochten de geheugens die met het systeem meegeleverd zijn samsung of infineon latjes zijn, zou ik er nog kunnen inkomen, maar nee hoor, het zijn hynix latjes. Staan bekend om hun lage prijs. (om te kunnen concureren met taiwan werd deze fabriek ernstig gesubsidieerd door de koreaanse overheid.
          Die identieke latjes die ik uit het machien haalde (HYMP512S64CP8-Y5) zijn te koop aan 28 dollar per stuk (klik hier). Apple verkoopt die aan 140 eur.
          Nee hoor, zo speciaal zijn die latjes niet.
          Last edited by kurrywurry; 9 januari 2008, 14:15.
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

          Comment


          • #6
            Re: Belachelijke prijs geheugen apple

            Sorry, maar die prijs is ook inderdaad overdreven. Ik snap niet waarom ze die prijzen zo hoog leggen. Als je er iets van weet kan je gerust ander geheugen kopen en het vervangen.
            Nikon D50

            Comment


            • #7
              Re: Belachelijke prijs geheugen apple

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
              Sorry, maar die prijs is ook inderdaad overdreven. Ik snap niet waarom ze die prijzen zo hoog leggen. Als je er iets van weet kan je gerust ander geheugen kopen en het vervangen.
              Daar zeg je het: Een Mac zelf openen om er in te "prutsen" zal volgens de 10 geboden van Steve Jobs wel de ultieme doodzonde zijn .

              Als al de trouwe volgelingen bereid zijn zoveel voor geheugen te betalen, dan zou Apple als bedrijf wel dom moeten zijn om goedkoper te leveren.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Daar zeg je het: Een Mac zelf openen om er in te "prutsen" zal volgens de 10 geboden van Steve Jobs wel de ultieme doodzonde zijn .
                Als je er geen verstand of ervaring mee hebt, moet je zwijgen, in plaats van het in het belachelijke te trekken !


                In de handeleiding van een mac, zelfs van een i-mac staat, hoe je het geheugen moet vervangen
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                  ik heb voor mijzelf eens een pc-tje samengesteld (voor zover dat mogelijk is) bij apple en mijn mond viel nogal open... wat voor een onmenselijke woekerprijzen durven ze daar niet vragen...
                  standaard zat in de laptop die ik wilde 80gb, maar ik had liever 250. Nu het verschil in een pc winkel tussen een 80gb notebook schijf en een 250 gb schijf is rond de 60 euro (250gb kost 120 euro nieuw). ik dacht, alé rond de 100 euro bijbetalen zeker.....

                  ik selecteer 250gb, wat krijg ik te zien 280 euro!!! bijbetalen? schandalig gewoon
                  sorry dat ik het zo grof zeg, maar geen wonder dat ik bij windows blijf hoor, terwijl ik echt enorm graag eens met mac OS zou willen spelen, maar het is gewoonweg TE DUUR voor een student als ik

                  ik heb momenteel een gewone laptop op het oog, en heb diezelfde laptop eens samengesteld bij apple qua configuratie, en ik zat aan 1500 euro, terwijl ik die gewone laptop 900 euro betaal...
                  dan is mijn keuze snel gemaakt hoor
                  Last edited by Matthias; 10 januari 2008, 07:45.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                    In de nieuwe Mac Pro gaat er 32 GB(!!) aan geheugen!
                    Iemand zin om na te kijken hoeveel dàt zou kosten bij Apple?

                    Maar serieus: van zodra iemand switcht naar Apple moet hij alleen nog switchen naar een andere geheugenleverancier..
                    Wie een Apple heeft weet al lang dat hij zijn geheugen elders moet halen..

                    Edit: ik heb zelf al gekeken: 8x 4GB (!) kost slechts 8230€!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Als je er geen verstand of ervaring mee hebt, moet je zwijgen, in plaats van het in het belachelijke te trekken !


                      In de handeleiding van een mac, zelfs van een i-mac staat, hoe je het geheugen moet vervangen

                      OK, OK,sorry, maar dan blijft mijn tweede regel tekst nog wel overeind, of niet ?

                      Wat ik me al een tijdje afvraag: werkt bootcamp (of een ander soortgelijk programma) ook in de omgekeerde richting, met andere woorden, kan het Apple OS dat gebruikt wordt in de Intel gebaseerde machines, dan niet geïnstalleerd worden op een gewone PC, naast één of andere Windows ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Wat ik me al een tijdje afvraag: werkt bootcamp (of een ander soortgelijk programma) ook in de omgekeerde richting, met andere woorden, kan het Apple OS dat gebruikt wordt in de Intel gebaseerde machines, dan niet geïnstalleerd worden op een gewone PC, naast één of andere Windows ?
                        Helaas niet..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                          Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                          Helaas niet..
                          Ach, er zijn gekraakte versies te vinden via torrent, maar ik heb het geprobeerd, en het is echt één hoop kommer en kwel:
                          de netwerkkaart werkt niet, de wlan kaart werkt niet, geen geluid. en wat ben je de dag van vandaag zonder netwerk.
                          Wellicht zijn hier weer hacks voor te vinden op het net, maar ik heb het toch opgegeven...
                          Naar ik las is er op het mobo van een mac een chip geplaatst die hardware matige controle doet of het wel om een echte apple computer gaat.
                          een beetje te vergelijken met een dongle
                          Happy to be a MACcie
                          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                            Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                            Ach, er zijn gekraakte versies te vinden via torrent, maar ik heb het geprobeerd, en het is echt één hoop kommer en kwel:
                            de netwerkkaart werkt niet, de wlan kaart werkt niet, geen geluid. en wat ben je de dag van vandaag zonder netwerk.
                            Wellicht zijn hier weer hacks voor te vinden op het net, maar ik heb het toch opgegeven...
                            Naar ik las is er op het mobo van een mac een chip geplaatst die hardware matige controle doet of het wel om een echte apple computer gaat.
                            een beetje te vergelijken met een dongle
                            I know - het bestaat, maar niet praktisch werkbaar en niet legaal.. Maar het heeft zeker niks met bootcamp te maken.
                            Apple weet natuurlijk ook waarom: als ik OS X op een PC zou kunnen draaien zou ik dat meteen doen - Mac's zijn uiteraard veel mooier, maar als je Mac -zoals bij mij- onder je bureau staat heeft het uiteindelijk ook weinig zin daar zoveel geld aan te geven.

                            En aangezien ze hun geld vooral verdienen met de computers kunnen de OS ook zoveel goedkoper zijn dan Windows...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belachelijke prijs geheugen apple

                              Zoals ik al zei ben ik overlaatst ook geswitched en heb daarvoor ook veel prijzen vergeleken.

                              Wat ik gemerkt heb is dat de basis toestellen van apple (zonder opties dus) competitief geprijst zijn.
                              zoek maar eens een 13" notebook met de macbookspecs voor die prijs of een 24" imac ofzo, zeker als je der vista met toeters en belle en een basis versie office bijsteekt.

                              Maar zodra je van de basis afwijkt en een grotere disk, meer geheugen, sneller cpu wilt dan melkt apple je leeg.

                              dus ik heb de goedkoopste 24" imac gekocht (zaaaaaalig scherm), er zelf 4 gig geheugen in gestoken en als ik meer diskspace nodig heb dan koop ik me wel een firewire disk.
                              Trouwens die interne disk vervangen zou zelfs niet zo heel moeilijk zijn.

                              Ondertussen ben ik een echte apple fanboy geworden, heb zelfs een iPhone uit de US laten meebrengen
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

                              Comment

                              Working...
                              X