Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

    T-Mobile wil niet dat andere bedrijven de kleur magenta gebruiken voor briefpapier of reclamecampagnes.
    Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile, heeft de kleur laten registreren bij het Europees merkenbureau...


    Tegenreactie:
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

    Allez jong, waar gaat dat naartoe?
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

      Of ze hun slag daarin zullen thuishalen, dat weet ik zo nog niet.
      Bij het merkenbureau kunnen zij dan wel alle gegevens omtrent hun huisstijl deponeren, echter, een kleur als doorslaggevende reden...

      Alle merken die enigzins die kleur in hun huisstijl verwerkt hebben zouden dan moeten wijzigen??? Dat zie je van hier.

      Comment


      • #4
        Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

        Ik denk dat het één grote publiciteitsstunt is.
        "Negatieve reclame bestaat niet"...
        Fuji FinePix S100fs

        Comment


        • #5
          Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

          Je kunt de nagel niet harder op zijn kop slaan!

          Comment


          • #6
            Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

            De Magenta kleur van T-Mobile was toch "Pantone Rhodamine Red" (een ietsie pietsie donkerder dan magenta) ?

            Comment


            • #7
              Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

              Momenteel is de opposition pending (sinds mei vorig jaar). Ik ben ook benieuwd of Telecom hun slag gaat thuis halen.
              Volgens de databases hebben ze in 1996 ook al 'magenta' geregistreerd. Is ook een oppositie tegen gekomen door dezelfde instantie als nu en toch is het toegekend geraakt. Die 'magenta' is geldig tot 2016.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                Wordt goedkoop in tonergebruik voor de andere bedrijven. Geen magenta meer in hun printers
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                  De tegenreactie is wel super hé!
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                    Een kleur laten registreren als merk is op zich zeer uitzonderlijk.

                    Er zijn wel voorbeelden uit het verleden die iedereen kent:
                    - Shell geel
                    - Canterpillar (van de graafmachines) oranje-geel

                    en van hier bij ons het vroegere Belgacom groen/blauw (turkoise)

                    Dat zijn kleuren die geregistreerd zijn als merk en waarvan de kleursamenstelling specifiek was samengesteld voor dat bedrijf. Andere merken of bedrijven kunnen of mogen deze specifieke kleur dan niet gebruiken.

                    Maar er zijn bv. wel honderden varianten te vinden die wel erg dicht in de buurt van Shell-geel komen (bekijk maar eens een RAL of PANTONE waaier) maar juridisch gezien zijn ze niet 100% "echt" Shell-geel en mogen dan toch gebruikt worden. Of een ander olie-merk dat geel van Shell mag gebruiken is dan weer een andere zaak, dat kan wel beschermd worden.

                    Zo maar zeggen "vanaf nu registeren wij Magenta en alle Magenta is voortaan verboden" lijkt me dan ook vrijwel niet haalbaar. Ook al heeft een rechtbank dat beslist... Een vette kluif (en goudmijn) voor advocaten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                      Heeft er al iemand zwart geregistreerd? Ik wil er als de kippen bij zijn, dan.

                      De tegenreactie is geweldig grappig.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                        Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                        Heeft er al iemand zwart geregistreerd? Ik wil er als de kippen bij zijn, dan.

                        De tegenreactie is geweldig grappig.
                        Doe mij maar Valentijns- en Kerstmisrood. Hoewel... Ferrari-rood ook nog misschien...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                          Ik zie dat jullie regelmatig de letter 'R' gebruiken.
                          Mag ik met aandrang vragen hiermee te stoppen en ze allen te verwijderen, die is namelijk al van mij.
                          Fuji FinePix S100fs

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                            ik claim Fuchsia
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bekijk het leven door een groene/blauwe/gele bril... NIET door een roze!

                              Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                              Ik zie dat jullie regelmatig de letter 'R' gebruiken.
                              Mag ik met aandrang vragen hiermee te stoppen en ze allen te verwijderen, die is namelijk al van mij.
                              Ach, de Chinezen gebluiken die toch ook niet. Dus veel zal daal wel niet aan vellolen zijn zekel?
                              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                              Comment

                              Working...
                              X