Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldschermen wisselen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldschermen wisselen

    Ik heb twee Laptops waar van er 1 een gekraakt FTP scherm heeft. De andere laptop heeft een goed beeldscherm , maar is oud en traag. Nu is mijn vraag of er iemand is die weet of je zomaar het ene scherm met het andere kan wisselen, mits ze natuurlijk dezelfde maten hebben. Ofwel ....zijn de aansluitingen universeel , en kan dit software matig?

    Alvast bedankt
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

  • #2
    Re: Beeldschermen wisselen

    TFT schermen kennen 'generaties', dus de kans is klein dat die tussen merken uitwisselbaar zijn (want ik veronderstel dat het twee # merken zijn en van leeftijd, trager is meestal ouder).
    Maar je kan altijd een extern scherm aansluiten, hoewel, dat is misschien geen oplossing wegens niet mobiel natuurlijk.
    PS: het is geen sinecure om de verlijming van het kader los te maken, de kans dat je met twee gekraakte schermen achter blijft bestaat.

    Comment


    • #3
      Re: Beeldschermen wisselen

      in beide gevallen zitten ze in een metalen frame geschroefd dus het eruit halen is geen probleem. Als er idd verschil zit in generatie heb ik een probleem, .....is dit niet software matig aan te passen.
      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
      Canon eos 7D Mijn site

      Comment


      • #4
        Re: Beeldschermen wisselen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
        waar van er 1 een gekraakt FTP scherm heeft.

        Comment


        • #5
          Re: Beeldschermen wisselen

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960
          waar van er 1 een gekraakt FTP scherm heeft.

          Zo heet een beeldscherm van een laptop toch

          en gekraakt = gebarsten, niet meer te bekijken, rara strepen, lijken barsten in je scherm ????
          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
          Canon eos 7D Mijn site

          Comment


          • #6
            Re: Beeldschermen wisselen

            Wim, FTP is File Transfer Protocol, je hebt dit waarschijlijk met TFT verward. Niet belangrijk, wie weet waar het over gaat begrijpt dit wel.
            Maar je schrijft 'in een metale frame geschroefd', kan je misshcien merk en type van de laptops vermelden, dat kan helpen om de eventuele omwisseling te beoordelen.

            Comment


            • #7
              Re: Beeldschermen wisselen

              Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
              Wim, FTP is File Transfer Protocol, je hebt dit waarschijlijk met TFT verward. Niet belangrijk, wie weet waar het over gaat begrijpt dit wel.
              Maar je schrijft 'in een metale frame geschroefd', kan je misshcien merk en type van de laptops vermelden, dat kan helpen om de eventuele omwisseling te beoordelen.
              DAS um haha FTP de ene is een Acer Aspire 1300
              en de ander een medion md42200

              mocht je nog meer willen weten laat maar weten
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: Beeldschermen wisselen

                Acer 1300
                BeeldschermBeeldschermdiagonaal14.1 "BeeldschermTFT XGA Contrastverhouding750:1 Resolutie1024x768 pixels
                Van die Medion vind ik alleen dat het om een 15" scherm gaat. Dat zal dus fysich niet lukken hé.

                Comment

                Working...
                X